![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een compleet gebrek aan interesse en inzet. Misschien dat het vermeende verschil in beroepskansen tussen een TEW-er en een EW-er verantwoordelijk is voor het grote aantal TEW-ers?
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 oktober 2009 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Ik dacht eerder aan iets pragmatischer: TEW heeft een hogere "ik word manager"-factor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Zoiets ja. En 'ik wil dat doel op de meest efficiënte wijze bereiken', met efficiëntie enkel gedefinieerd als 'inzet'.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 oktober 2009 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Wordt de economie daar goed gegeven of zijn er ook daar problemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Het is een dikke sloefer (zo'n 520 pagina's), maar het examen werd dit jaar gespreid over twee deelexamens: eentje in januari en eentje in juni. Dus je had eigenlijk maar tweemaal de helft te leren. Die cursus kwam met anderhalf uur/week hoorcollege en een uur/week werkcollege. Als je die gevolgd had, dan was dat examen zeker niet onoverkomelijk.
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb zitten wachten op een pittige vrouwloze Wit-Russische Poolse Pruisische mepper met onbestemde politieke voorkeur; de lucht afgespeurd naar gevechtshelicopters; zelfs de trams gecheckt, maar niks, noppes, nada.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je met goed gegeven echter bedoelt 'interessant om volgen': niet echt. Relatief grote groepen, dikke cursussen die weinig mogelijkheden geven aan de prof (of aan jezelf) om er vanaf te wijken. Ik had tijdens mijn opleiding geschiedenis de indruk dat de mogelijkheid om zelf info op te zoeken of te vergaren in de les omgekeerd evenredig was met de grootte van de groep en de dikte van de cursus. Daar kon je op basis van eigen lectuur of eigen onderzoek echte discussies verwachten, en was ook het departement meer uit op onderzoek. Als je 600+ pagina's te studeren hebt, dan ben je automatisch minder geneigd om er meer over na te denken.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 oktober 2009 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grote groepen zijn een pest. Wij zaten vorig jaar met bijna 500, en dit jaar met zo'n 200. De proffen geven wel kansen om vragen te stellen, maar het is vrij vanzelfsprekend dat een vraag stellen die iets uitgebreider is dan de gewone "waarom is dat zo"-vragen vrij onmogelijk is. Een prof kan moeilijk dialoog voeren met iemand ergens in de zaal die dan vrij luid moet spreken, wiens stem wordt vervormd door giechelende meisjes en het geluid van pennenzakken waarin wordt geroerd. Na de les gaat het ook niet echt. Er is uiteraard verschil dat het bij ons om wiskunde gaat. De hele aanpak is anders. En wij hebben ook goede fora op Minerva die communicatie tussen de studenten en met de professor mogelijk maken. Ik heb al van meer mensen gehoord dat ze ontevreden waren met de opleidingen EW en TEW (ik reken enkel de goede redenen om ontevreden te zijn erbij). Is het iets te op het bedrijfsleven afgestemd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Ik studeerde geschiedenis aan de UA, en nu TEW aan de KUL.
Citaat:
Ik overwoog daarom dit jaar enkele vakken uit de wiskunde te gaan volgen, maar dat lag nogal moeilijk omdat je niet direct een aanknopingspunt hebt. De vakinhouden van Wiskunde verschillen immers nogal sterk, waardoor het zeer onduidelijk is op welk niveau je juist staat. De wiskunde van Handelsingenieur lijkt me evenmin zwaarder dan die van TEW, hoewel zij beduidend meer toepassingen hebben op die wiskunde. Handelsingenieur heeft nog vakken als Fysica, in tegenstelling tot TEW. Ik heb dan uiteindelijk maar gekozen voor enkele mastervakken waarin ik hoop financiële wiskunde tegen te komen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 6 oktober 2009 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Antwerpen hebben ze wel keuzevakken die econometrie en financiele analyse inhouden. Ik kan over het niveau niet oordelen daar mijn economische kennis beperkt is tot het meppen van liberalen, maar het zag er niet slecht uit. Dat jullie complexe getallen niet krijgen... Dat betekent dat jullie onmogelijk aan serieuze statistiek kunnen beginnen. Voor vakken uit de wiskunde mag je mij altijd eens je kwaliteiten doorsturen, burgerlijk ingenieurs en wiskundigen in de eerste jaren verschillen zeer weinig (daarna pas doen de wiskundigen rustig verder en wij beginnen dingen te bouwen) dus ik kan wel een objectieve schets maken van hoe ver je staat. Heb het eerder al eens gedaan en mijn voorspellingen klopten. Ik had ooit als master dit overwogen, maar heb de laatste tijd een afkeer van het bedrijfsleven gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als dat dit jaar evenwel meevalt (of relatief meevalt), dan ambieer ik volgend jaar wel 100 tot zelfs 120 studiepunten. Daar zal dan wel plaats zijn voor extra wiskunde. Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |