![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een stok achter de deur als het ware en niet echt van toepassing op die dames die achter glas zietten te zitten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of beter : daar het bij een 15-jarige ( het voorbeeld ) wel degelijk uitmaakt wat er precies gebeurd is ... afhankelijk daar van zal het schening van de eerbaarheid zijn oftewel verkrachting Bij een -14 daarentegen is het sowiezo verkrachting Aldus de huidige en strikt toegepaste letterlijke wetgeving Laatst gewijzigd door praha : 15 oktober 2009 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Hij die een huis van prostitutie open houdt" geldt voor iedereen dus al die huiskes met een roze lamp boven het raam zijn in strijd met deze wet. En dat 380bis komt uiteraard niet van een ander artikel. Daaruit valt duidelijk af te leiden dat tippelen, "contactadvertenties" in de gazet of het gedrag van de "etalagisten" achter hun glas verboden zijn, volgens de letter van de wet dan. Citaat:
Trouwens in art. 380 spreekt men van "ontucht" in de betekenis van prostitutie dus denk ik dat ze dit hiermee ook bedoelen in 380bis. en niet iets totaal anders bedoelen.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 17 oktober 2009 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Trouwens, de dag dat de wet duidelijk is, zijn er geen advocaten meer nodig.
Het schijnt dat de studie om dat boekje te begrijpen 5 jaar in beslag neemt, ne mens leert vlugger Chinees.
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus hier , gelet op dat algemene principe, kan men alzo bv paal en perk gaan stellen betreffende het 'hinderlijke aspect' van prostitutie wat betreft de openbare ruimte. En verder moet je toch ook ergens inzien dat wetgeving rond goede zeden en openbare dronkenschap ed van een totaal andere aard zijn dat strafwetgeving rond geweld en misbruik ? Ik vraag me nog steeds af waarom je nu heel die problematiek er überhaupt wou bij sleuren. Wederom om dat argument 'geest' tov 'letter' te sterken lijkt me zo. Een totaal van de pot gerukte vergelijking lijkt me datte Maar om je even te volgen .... Vertel me dan eens precies wat de 'geest' van die wet volgens jou dan wel mag inhouden ? Een klein stukje in de richting heb ik ondertussen al wel mogen aanhoren : een stok achter de deur om pedofielen makkelijker te kunnen veroordelen. Vreemd. Zoals ik al zei maakt de wet niet eens gebruik van dat begrip ... en als ze dat al deed ... wat zou ze daar dan precies onder bedoelen ? Een , laat ons zeggen, 40-jarige man die steeds weer , laat ons zeggen, minus 15-jarigen meiskes lastig valt ( of erger ) ? Maar de 19-jarige vrijer _ ook al is dat misschien zijn zoveelste 'romance'_ van zulk een minus 15jarig meiske wilt de wet wel perfect laten doen ? Ik begrijp er niks van eerlijk gezegd waarom nu precies dát onderscheid bovenop een uitgesproken seksuele ongewenstheid _wat volgens jou perfect kan_ door dat meiske en nog minder waarom deze wetgeving dan meer voordelen zou bieden dan de vorige wat betreft het veroordelen van zulke 'pedofiel' Kan je me dat dan eens duidelijk maken ? Ik zie dat eerlijk gezegd niet .... de wet is er niet strenger op geworden maar soepeler en als we dan volgens jou ook nog eens naar de 'geest' ervan moeten handelen dan is de wet nog veel soepeler geworden en dat zelfs over de grenzen +18 -15 heen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de wet dan nog 100% duidelijk zijn dan 1) is ze nog niet gekend door Jan Modaal 2) is er nog zoiets als het beoordelen van de feiten die meestal ook niet 100% gekend zijn Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 18 oktober 2009 om 23:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Trouwen op je twaalfde jaar onder druk van je familie a) is dit strafbaar en moeten we dit aanklagen ? b) of moeten we dit toejuichen en is dit een teken dat we open staan / tolerant zijn voor andere culturen? en tenslotte als je huwelijken op 12 aanklaagt, ben je dan een racist ? |
|
![]() |
![]() |