![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of op z'n minst lijkt me een inleidende waarschuwing wel van toepassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om dat weer te gaan 'zoeken' stel je dan voor dat men verder 'onderzoekt' ???? Wie is die men hier ? en uit wat bestaat zo'n onderzoek dan als je vooraf uitging dat het niet volgens de huidige wetenschappelijke methode diende te gebeuren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.6minutes.be/NL/Artikel.as...D=11&ab=100877 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is volgens u het bezwaar tegen het gebruiken van wetenschappelijke methodes bij het onderzoeken van paranormale fenomenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als iemand paranormale gaven claimt moet hij ze in gecontroleerde omstandigheden aantonen. kan hij of wil hij dit niet dan is hij een charlatan. dit programma is eveneens boerenbedrog men zet in scene, herhaalt bepaalde zaken zoalng tot er een gewenst resultaat is of speelt gewoon vals. iemand met een zesde zintuig die moet niet deelnemen aan tvshows. iemand met paranormale gaven moet niet, zoals geller, de hele wereld rondreizen om zijn boterham te verdienen. gebruik dat zintuig om poen te pakken en koop u een schone jacht in st tropez |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://neuroskeptic.blogspot.com/200...dead-fish.html
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het artikel dat u citeert staat niets dat de wetenschap achter MRI scans in twijfel trekt. Het pleit enkel voor het toepassen van de meest geavanceerde grafische technieken om de resultaten zo eenduidig mogelijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 16 oktober 2009 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Bleh TV.
Internet heeft beter te bieden: http://www.scienceofscams.com/index.php
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of zoekt u gewoon een nieuwe techniek uit de 'reguliere' wetenschap/geneeskunde die door zijn nieuwigheid nog voor een aantal verfijningen vatbaar is en gebruikt u het nog ontbreken van die verfijningen om twijfel te zaaien over de toepasbaarheid van moderne wetenschappelijke methoden om zo de discussie over het ernstig testen van paranormale verschijnselen te ontwijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mijn 7 zintuigen zeggen mij allemaal dat er geen 6de zintuig is
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het enige dat hier gedaan wordt is het verdedigen van het moderne wetenschappelijke wereldbeeld, waar er niet aan getwijfeld wordt.
Er wordt zoiezo vanuit gegaan dat dat allemaal charlatans zijn die aan dat programma meedoen, omdat de wetenschap zogezegd al lang bewezen heeft dat paranormale gaven niet bestaan. Je zou eens moeten weten. Er zijn al studies geweest waarbij statistisch aangetoont is dat het bestudeerde GEEn toeval was. Maar wat gebeurt er dan? Dan komen de verdedigers van de officiele thoerie erop af en gaan het in twijfel trekken, etc...Voor de gelovers van de officiele theorie zo'n getouwtrek duidelijk al een aanwijzing van een "gecontesteerd" onderzoek dat niet kan vertrouwd worden. En zo blijft men in hetzelfde hokje zitten. Vanuit mijn dagdagelijkse ervaring kan ik zeggen dat bv aura's bestaan. Ik heb niet de intentie om er iemand te van overtuigen, maar ik weet dat ze bestaan, zoals vele anderen. Vroeger wist ik niets over chakras en de aura, ik ben dit beginnen voelen toen ik er nog niets over wist. Ik begon warmte (energie) te voelen precies op verschillende plaatsen op mijn lichaam, altijd op dezelfde plaatsen. Ik wist totaal niet wat het was en wat er mee aan te vangen. Toen ik plots ontdekte dat die warmte die ik voelde op die plaatsen precies overeen kwam met de locatie van de chakras volgens moderne en oude geschriften , ben ik me erin gaan verdiepen.
Laatst gewijzigd door exodus : 16 oktober 2009 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Banneling
|
![]() [quote=exodus;4394144]Het enige dat hier gedaan wordt is het verdedigen van het moderne wetenschappelijke wereldbeeld, waar er niet aan getwijfeld wordt.[/exodus]
Euh, nee, twijfelen aan het wetenschappelijke wereldbeeld is wat wetenschapper elke dag doen, dat is namelijk hun werk. Als dat wereldbeeld zo een niet aflatend en nietsontziend onderzoek en kritiek kan weerstaan, moet het toch iets waard zijn, nietwaar? Citaat:
Wat feit is, is dat mensen die claimen van paranormale gaven te hebben, hun beweringen nooit kunnen aantonen. Dat is dus het omgekeerde. Citaat:
Zijn ze vies van een paar miljoen dollar? Dat zou dan inderdaad een buitengewone gave zijn. QED. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het zelfde trouwens voor enerzijds het bekritizeren van het Zesde Zintuig, maar anderzijds de shows van Randi de hemel inprijzen. Hoewel het ontmaskeren van bedriegers natuurlijk iets goed is, verdient die stiching ook geld op kap van medemensen die emotioneel of psychisch niet op hun sterkste benen staan. Sommige van die "paranormaal begaafden" geloven echt dat ze gaven hebben, dat is een onderdeel van hun ziekte. Bijzonder ethisch om die mensen dan voor een camera te zetten hoor. Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Wat ik in de Wiki's tegenkom lijkt tamelijk aan te sluiten bij mijn zeer beperkte persoonlijke ervaringen.
Voorzover ik kan waarnemen doen de schaarse echt onverklaarbare waarnemingen zich alleen voor onder "druk van omstandigheden" en zijn niet stuurbaar, laatstaan voor enig practisch doel bruikbaar. http://nl.wikipedia.org/wiki/Paranormaal http://nl.wikipedia.org/wiki/Parapsychologie Ik heb indertijd verhalen vernomen/gelezen over intensieve (sowjet)russische experimenten in het kader van o.a de ruimtevaart, met als einduitkomst "onbruikbaar'. Nog niet door mij gevonden op Internet.