![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als je de beperkingen aanvaardt volgt daaruit ook het gevolg dat mensen die niet aan de voorwaarden voldoen het land uitgezet worden of hier "illegaal" zijn. Ondanks de steun van linkse organisaties aan "sans-papiers" in hun strijd voor regularisatie heb ik LSP, PVDA, ... nog nooit horen verklaren dat ze voor open grenzen zijn. Dat zijn voor mij 2 verschillende zaken. En "niets doen" is in deze afhankelijk van de context want iedere belastingbetaler betaalt sowieso mee aan de opvang van asielzoekers, illegalen, dringende medische hulpverlening, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar nee, daar hebben jullie de ballen niet voor. Laat ze hier eerst 10 jaar wonen, zonder paspoort, zonder werk, in volstrekte onzekerheid. En beslis dan quasi willekeurig wie er mag blijven en wie er weg moet. Op theoretisch vlak snap ik trouwens niet hoe internationalisten als LSP en de PVDA tegen open grenzen kunnen zijn. Nog afgezien van het feit dat die grenzen pure klassenjusititie zijn: als rijke Westerling kan ik naar zowat elk land op reis gaan, ik kan er een visum aanvragen, etcetera. Ze zullen mij graag zien komen. Maar o wee als je dat als arme uit een derdewereldland probeert, dan telt dat economische argument plots niet meer.
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Alleen heb ik geen enkele partij ooit duidelijk horen zeggen : open de grenzen, iedereen welkom ! Het gaat hier niet over de mobiliteit van iemand. Het gaat dan ook niet op om een westerse toerist op doorreis of met financiële mogelijkheden om zich in het buitenland te vestigen te vergelijken met iemand die naar Europa komt op zoek naar een beter leven en daarbij beroep doet op sociale voorzieningen. Voor mijn part mag hier iedereen op verlof komen en je kan het mensen ook niet verwijten dat ze het beter willen hebben voor zichzelf en hun kinderen. Logisch gezien zou je inderdaad akkoord moeten gaan met deportatie als je het niet eens bent met de idee van open grenzen. Menselijk gezien is dat een heel andere kwestie waardoor men zich nu beperkt tot een bevel om het grondgebied te verlaten, gesloten centra, medische dringende hulpverlening toekent , ... . Grond van de zaak is dat men nu verwacht dat mensen het zelf aftrappen uit miserie zodat men niet hoeft te "deporteren". U mag mij hypocrisie verwijten ik hou het er eerder op dat ik mijn mening hier nog niet over heb kunnen vaststellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een arme daarentegen heeft die optie niet. Die moet blijven waar hij is. Althans volgens de huidige heersende logica. Mensen hebben de neiging om op zoek te gaan naar een beter leven. De huidige migratiepolitiek in België ontzegt mensen dat betere leven. Want o wee, dan gaat de werkloosheid omhoog, dan gaan er hier banen verloren, de levensstandaard zakt etcetera. Allemaal schone schijn om de waarheid niet te hoeven uitsprekn: die mensen zijn hier niet welkom, want ze zijn arm. U kunt wel zeggen dat u "uw mening daarover nog niet hebt kunnen vaststellen". Maar voor zover ik kan zien is er maar één houding die links tegenover die hele problematiek kan aannemen.
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() absoluut
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() Wie zijn de teroristen?Diegenen die opsluiten of deze die dit aanklagen?
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Degenen die opsluiten kun je terroristen noemen. Van degenen die dat aanklagen is de overgrote meerderheid géén terrorist. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat de die overgrote meerderheid terroristische acties als die waar deze thread over gaat verwerpt en er hoegenaamd niet mee geassocieerd wil worden. Terrorisme is een aktiemiddel dat o.a. door ongeduldige kleinburgertjes gehanteerd wordt. Om de 'domme massa' 'wakker te schoppen'. Die kleinburgertjes wentelen zich graag in het grote gelijk dat ze met hun minuscule groupuscules natuurlijk hebben. Uiteindelijk hebben ze niet enkel minachting voor het establishment waar ze tegen pretenderen te zijn of voor de 'domme massa' voor wie ze pretenderen te strijden, maar ook voor iedereen die simpelweg niet akkoord is met hun gekozen aktiemiddel. Dat alles uiteraard tot ze afstuderen, hun haar knippen en een job zoeken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oja, en ik heb al lang een job en m'n haar geknipt. Maar goed, doe nu is iets constructief, stel eens iets voor wat volgens jouw wél effectief is. Of beter nog, zet het niet hier, maar bedenk een goede tactiek en werk hem zelf uit. Klinkt dat niet beter als een beetje kritiek zitten geven?
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarvoor zijn twee dingen zeker nodig:
Verder blijf ik bij mijn standpunt wat betreft de ongeduldige kleinburgertjes. Al mag u het karikaturale uit mijn vorige post best wegdenken. Aan de grond van de zaak verandert dat niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Typische ziekte van de linkerzijde, als je geen argumenten meer hebt ga je de andere beschuldigen van kleinburgerlijkheid.
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 22 oktober 2009 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt tot nu toe in je antwoorden op mijn posts:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op deze moment is het idd een oneerlijk systeem maar degenen die het lukt om hier te geraken en te overleven hebben op termijn met een regularisatie een mogelijkheid om hier te blijven, werk te vinden, ... Een systeem van open grenzen heeft maar kans als iedereen het recht heeft hier te komen werken maar zal ook helemaal niks van sociale steun ontvangen voor ie het door werken heeft opgebouwd (geen opvang in asielcentra, geen onderwijs voor kinderen, geen dringende medische hulpverlening, geen hulpverlening die door de overheid gesubsidieerd worden, ... ). Waarschijnlijk moet ie dan nog gaan betalen voor een deportatie per vliegtuig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Wat een zielig gedoe.
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() De stadstaten in N-Italië hadden in de bloeitijd (renaissance en zo) ook een grote aantrekkingskracht op rijkdom- en gelukszoekers.
velen hadden een simpele regeling: iedere vreemdeling in de stad mocht er slechts blijven als die een 'garanteerder' had; een stadbewoner die met zijn lijf en bezittingen garant stond voor deze vreemdeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het nut en de noodzaak van deze actie lijken me vrij duidelijk, de bouw van dit nieuw centrum is een misdaad. Die moet gestopt worden en dara zijn meerdere manieren voor, blokkades, petities, mobilisaties, bezettingen, sabotage en trashraids.
![]() |
![]() |
#100 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |