![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ach, dat dik ettertje is gekneedt door zn moeder. Ze oogst wat ze gezaaid heeft.
Doch, indien ik erbij ging geweest zijn, dan had ik hem wel serieus aan de tand gevoeld hoor, want zoiets-een kind dat zn ouder slaat- dat stuit me bijzonder.
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Blijkbaar geldt het verbod op persoonlijke aanvallen niet voor jou.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jazeker, maar vraagt enorm veel zelfdiscipline.
Ge kunt uzelf ook heropvoeden he.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 20 oktober 2009 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 20 oktober 2009 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het echt serieus wil, meneer de grootburger, kan ik je zeggen dat ik altijd een heel vrije opvoeding heb gehad. Omdat ik me gedroeg als een persoon met verantwoordelijkszin, dan kreeg ik ook verantwoordelijkheid. Buiten misschien een rijkeluiskind kreeg ik als zowat enige ook verantwoordelijkheid over mijn financiën tijdens mijn studie. Ik kreeg een rekening in de buurt van mijn kot en mijn vader stortte daar soms geld op... ik had het maar af te halen. Ik deed mijn studie uit zonder ooit een tweede zit te halen. Ik zat niet te janken en had geen zin in revolutie of dwars doen want ik wou mijn diploma halen. Desalniettemin is het me aan niets te kort gekomen en toch was ik ook zuinig op de centen die ik kreeg, net omdat ik verantwoord wou omgaan met wat ik kreeg. Mijn zus heeft amper een diploma en haar herhaalde studies hebben meer gekost dan de mijne, hoewel ik op kot zat en zij met de trein kon gaan. En ja... als kind en puber heb ik - weliswaar heeeeel zelden - eens een pedagogische tik gehad. Van mijn moeder dan... nooit van mijn vader. En mijn moeder was een engeltje (en is het helaas nu echt voor de mensen die geloven in een leven na de dood). Als dat mij een kleinburger maakt, dan mag je dat denken. Ik zou het een verwrongen idee vinden, maar ik kan de stereotypen van mensen als jou niet veranderen. Ik zit op dit forum net omdat ik nu niet naar een herhaling van De Kampioenen of Thuis of Familie zit te kijken. Mijn enige kleinburgerlijkheid is dat ik gewoon ga werken om te zorgen dat ik een centje kan sparen voor slechte tijden en om te zorgen dat ik misschien soms eens gek kan doen en een flesje goede wijn uit de supermarkt mee te brengen naast enkel een brood. En natuurlijk (hoe kleinburgerlijk) omdat ik niet op straat wil worden gezet als ik de huur niet kan betalen. Hoe laag ben ik toch. mvg, Jazeker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Akira : 20 oktober 2009 om 22:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#92 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot ze een Marokkaan leren kennen. Een vrouw volgt steeds de sterkste attractor.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Uit het vervolgfilmpke blijkt dat dit een probleemgezin is waar zich wat traumatische en/ of crisis toestanden hebben afgespeeld zoals dood van dochterje/zus. De vader is eveneens niet aanwezig in het gezin en blijkt dat de moeder de kleine ook regelmatig harde en venijnige motten gaf.
Waarschijnlijk is er nog veel meer dat niet aan bod komt om hier zomaar te gaan zeggen dat het probleem opgelost is door te stellen dat die kleine rammel verdient en moet krijgen. Dat is een zuiver emotionele reactie imho en zal in dit geval niet veel helpen maar eerder escalatie veroorzaken. De moeder draagt wellicht evenveel schuld aan de situatie, maar ''schuld'' is ook relatief. Hoe verwerkt zij de dood van dochter etc.? Wat gaat er om in haar hoofd? Die kleine lijkt mij ook niet direct een geschift neurotisch geval te zijn en is zeker niet onhandelbaar (je moet daarentegen maar eens ''children from hell'' zien op de engelse tv.. daar zitten pas serieuze hells angels tussen voor wie een ''strafkamp'' op kostschool de enige oplossing is...) Ik zou dit oplossen door veel meer oprechte aandacht aan die kleine te besteden (geen geschenkskes of verwennerijen maar pure ouderlijke aandacht), dingen mee te doen en hem te betrekken in gezinsleven. de moeder heeft wellicht haar eigen ''issues'' waar ze ook aan dient te werken. Gezag moet je verdienen, not? amen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, maar ik pak dat momenteel nog anders aan.
Mijn kind kan nog niet praten, ze begrijpt wel al heel veel. Ze kan al haar lichaamsdelen al aanwijzen wanneer we vragen, "waar zijn de voetjes, hoofdje, buikje, ..." Maar echt praten converseren zit er nog niet in. Als zij dus iets niet mag doen, leid ik haar af met iets anders zodat ze toch stopt met doen wat ze niet mag. Vanaf ze ouder is ga ik dat anders aannemen. Ze mag zeker tegenargumenteren, en mijn gezag is niet het enige gezag. Ze heeft ook haar mening en mag daar ook voor uitkomen. Als ik vind dat zij beter geen piercing mag en zij vindt op haar 17 van wel, ga ik daar dus niet verder op in gaan en moet ze dat maar zelf financieren. Vraagt ze nu een piercing op haar 13, dan zal ik dus zeggen: nu niet maar mss als je wat ouder bent.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 24 oktober 2009 om 09:26. |
![]() |
![]() |