Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2009, 18:56   #81
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat een emailaktie niet veel zal uithalen.

Er zijn twee mogelijkheden :

1. Een algemene staking : leg gans de industrie enkele weken plat. (Waar zitten jullie vakbonden eigenlijk ?)

2. Een betoging in Brussel van minstens zo’n 500.000 man, om de ontevredenheid van de bevolking met het beleid duidelijk te stellen.

Al de rest in chicken feed.
De maatregelen die je voorstelt zijn wel heel drastisch én vrees ik onuitvoerbaar. De vakbonden in België hebben sterke bindingen met de traditionele partijen en zijn vooral geïnterersseerd in werkverschaffing, het pensioenstelsel enz... Ook maken ze deel uit van het belgisch establishment, o.m. hebben ze een dikbetaald mandaat bij de Nationale Bank. Armoede is m.a.w. de minste van hun zorgen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 20:19   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Omdat sommige mensen daar even verstandig mee omspringen als een 3-jarige! Er is momenteel een serie op Eén over het ocmw inTienen, en daar zie je een paar van die gasten. Waarbij ik niet zeg dat het allemaal zo'n gevallen zijn: er zijn er ook die respect verdienen voor wat ze proberen!
Wie niet toekomt met wat hij heeft mag geholpen worden op voorwaarde dat een derde partij uitpluist aan wat die centen worden uitgegeven!
Je huur niet kunnen betalen maar alle kinderen een gsm, een dure op afbetaling lcd-televisie en zelf een Bmw om naar het ocmw te rijden: onaanvaardbaar!
Volledig met jou eens. Ook voor al die dat zo wattekes aan de bruine kant zijn en die met dure BMW's rond tuffen? Wauw, wat gaan ze dan een grote opkuis moeten houden.

Moeten we dan ook niet ineens de dotatie van de koning afpakken?

http://www.politicsinfo.be/viewtopic...=52465&start=0

Mensen kunnen hun huur en dergelijke niet meer betalen.

(Bovendien kost het onderhoud van de Alpa handenvol geld. En heeft hij een loodzware ecologische voetafdruk: het bootje verbruikt liefst 1.000 liter per 100 kilometer.) Wie betaalt dat denk je, wanneer die kist onder militaire vlag vaart?

Laatst gewijzigd door Garry : 21 oktober 2009 om 20:26.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 20:31   #83
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De maatregelen die je voorstelt zijn wel heel drastisch én vrees ik onuitvoerbaar. De vakbonden in België hebben sterke bindingen met de traditionele partijen en zijn vooral geïnterersseerd in werkverschaffing, het pensioenstelsel enz... Ook maken ze deel uit van het belgisch establishment, o.m. hebben ze een dikbetaald mandaat bij de Nationale Bank. Armoede is m.a.w. de minste van hun zorgen.
Voor wat jullie vakbonden betreft zult u wel gelijk hebben, Robert. Al kan ik in mijn denkwereld moeilijk inpassen dat vakbonden niet zo erg in armoedebestrijding geïnteresseerd zijn, eerlijk gezegd.

Voor het overige : elke actie vanuit de bevolking moet, om enig effect te kunnen hebben

1. massaal zijn
2. publiek zichtbaar zijn

U kunt dat drastisch noemen, maar minder drastisch werkt gewoon niet.

En tja, of zoiets in België “uitvoerbaar” is….? Wel inderdaad, laat ons maar zeggen dat de Belgen wellicht geen meesters zijn in een resolute en drastische aanpak der politieke dingen, nietwaar.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 14:34   #84
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Voor wat jullie vakbonden betreft zult u wel gelijk hebben, Robert. Al kan ik in mijn denkwereld moeilijk inpassen dat vakbonden niet zo erg in armoedebestrijding geïnteresseerd zijn, eerlijk gezegd.

Voor het overige : elke actie vanuit de bevolking moet, om enig effect te kunnen hebben

1. massaal zijn
2. publiek zichtbaar zijn

U kunt dat drastisch noemen, maar minder drastisch werkt gewoon niet.

En tja, of zoiets in België “uitvoerbaar” is….? Wel inderdaad, laat ons maar zeggen dat de Belgen wellicht geen meesters zijn in een resolute en drastische aanpak der politieke dingen, nietwaar.
Wat de vakbonden betreft, wel ik ben er nooit bij één aangesloten geweest. Ik ben dus geen expert op dit gebied. Het zou me wel interesseren hoe de situatie in Frankrijk is. Ik vermoed dat jullie een machtige communistische vakbond hebben. Bij ons is dit niet het geval. De communisten zijn hier uitgeteld.

De laatste massale demonstratie die in België plaats vond dateert van na de beruchte Dutroux-affaire. (300.000 manifestanten) De roep om verandering heeft niks opgeleverd. Justitie is een janboel als nooit tevoren. De Belgen, of wat er nog van overlblijft, zijn uiterst conservatief op dat gebied. Ze vrezen hun eigen schaduw. Petit pays, petit esprit.

Laatst gewijzigd door robert t : 22 oktober 2009 om 14:35.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 11:13   #85
BlueThunder
Banneling

Standaard

Meer dan 80.000 gezinnen zitten in schuldenregeling

Eind 2009 waren er dik 2.000 minder gezinnen die het beheer over hun inkomsten en uitgaven uit handen hadden gegeven wegens grote financiële problemen. Een jaar geleden waren het er liefst 8.000 minder. In maart werden 1.673 nieuwe aanvragen ingediend: een nieuw maandelijks record. Het gaat om cijfers van de Nationale Bank, die voor het hele land gelden.

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...regeling.dhtml

Forzia Flandria
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 11:16   #86
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht

Eind 2009 waren er dik 2.000 minder gezinnen die het beheer over hun inkomsten en uitgaven uit handen hadden gegeven wegens grote financiële problemen. Een jaar geleden waren het er liefst 8.000 minder. In maart werden 1.673 nieuwe aanvragen ingediend: een nieuw maandelijks record. Het gaat om cijfers van de Nationale Bank, die voor het hele land gelden.

Forzia Flandria
Als die mensen met een schuldenregeling plots wel kunnen rondkomen dan ligt dat aan financieel wanbeheer bij het gezin zelf.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 11:19   #87
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht

Forzia Flandria
Gisteren zo'n gezin gezien in 'rekening in het rood'..persoonlijk ken ik er er ook eentje..er zullen zeker schrijnende gevallen zijn..maar er zitten er ook tussen die zorgelozer leven dat die er niet in zitten..bon vivants met het vangnet in het achterhoofd..en een gat in hun consumptiehand..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 11:20   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor dat er zelfs mensen bij zijn die een TV hebben...

Dat kan niet meer he.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 11:25   #89
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als die mensen met een schuldenregeling plots wel kunnen rondkomen dan ligt dat aan financieel wanbeheer bij het gezin zelf.

Is dat zo ?? .... die schulden worden van zelf gespreid dan ....??

Laatst gewijzigd door Wisord : 29 april 2010 om 11:26.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 11:33   #90
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik hoor dat er zelfs mensen bij zijn die een TV hebben...

Dat kan niet meer he.
Er zijn er bij wiens levensstandaard hoger is dan de gemiddelde vlaming...de naakte waarheid is dat SOMS ongebreideld overconsumeren of een liederlijk leven aan de basis ligt..zo ook bij het koppel dat ik ken...geld diende om te spenderen ook al was het niet van hun..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be