Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2009, 14:45   #81
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boomerang Bekijk bericht
Zoek eens als serveerster in café's. Jonge vrouwen zijn daar welkom. Wel hard werk, en je moet tegen zatlappen-gezaag kunnen...
Als je de moeite zou nemen om mijn verhaal volledig te lezen zou je weten dat dat omwille van gezondheidsproblemen niet mogelijk is.
audrey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 14:46   #82
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ken een kunstschilder die 2 avonden per week werkt als kok. Hij vind dat best leuk. Kok was zijn schoolopleiding, schilderen zijn passie. Maar vermits hij een schoolopleiding gevolgd heeft, die hem aantrok, doet hij nu dus een job die hem niety tegensteekt.
Mischien is het belangrijkste al een opleiding kiezen die je niet enkel leuk vind, maar waar ook vraag naar is.
Ik volg een opleiding waar vraag naar is (knelpuntberoep), ook dat staat hier al vermeld.
Oud 28 oktober 2009, 14:56   #83
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door audrey Bekijk bericht
Ik volg een opleiding waar vraag naar is (knelpuntberoep), ook dat staat hier al vermeld.
Ha, en leg mij eens uit welk knelpuntberoep dan voor u geschikt is.
De meeste knelpuntberoepen ontstaan omdat het slechte uren zijn of omdat het vuil en/of zwaar werk is denk ik.
Oud 28 oktober 2009, 15:30   #84
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Eerst en vooral het is makkelijker gezegd dan gedaan he'...
Met de huidige economische situatie is het natuurlijk niet makkelijk.
Twee jaar geleden zou je kunnen kiezen uit 5 jobs nu gaat er voor 1 job 500 man of vrouw.

Die intrim arbeid dat is verdoken seizoensarbeid dat is heel simpel.
Men misbruikt het dan ook nog eens als verlengstuk van een proefcontract.
Of nog beter, men gebruikt intrimmers voor een langere periode en gooit men gewoon weer buiten bij het het minste dat men minder werk voorhanden heeft.
Net hetzelfde als een tijdelijk contract, iedereen die al eens gewerkt heeft met een tijdelijk contract kent zeker het "1 dagje doppen" en de molen kan van nul starten.
Vrije markt en kapitalisme allemaal goed en wel... maar het gaat me toch wat te ver als je nu ziet dat bedrijven mensen hebben ontslagen...nog in een opzegperiode zitten en intussen weer mensen aan het aanwerven zijn.
Hallo! kan iemand dat managment is ter orde roepen aub.
Dat zijn toestanden van 2 eeuwen geleden.

De bedrijven hebben de afgelopen jaren de prijzen maar opgedreven...doe maar... iedereen heeft werk... ze geven het toch uit, laat het geld maar rollen!! Die bedrijven hebben tonnen winst gemaakt door gewoon hetzelfde product duurder te verkopen...

En jammer nu.. helaas... het gaat slechter...snel jongens.. de mensen kopen en consumeren zoveel niet meer...snel mensen buiten jagen... er zijn er nu toch genoeg op de arbeidsmarkt..who cares...
En voor de regering was het helemaal carnaval...laten we poolse bouwvakkers naar hier halen en Roemeense verpleegsters!!!
Waar zitten die nu??? Die hebben misschien wel de smaak te pakken van onze sociale zekerheid...de geschiedenis herhaalt zich!

Effe terug op het punt komen.
Ik vrees dat er momenteel niets aan te doen is... er zit niets anders op om een aantal intrimburos af te schuimen en proberen aan het werk te graken.
Als de bedrijven weer meer winst kunnen maken gaan ze weer mensen terug aannemen...binnen een jaartje of 2-3 heb je weer uit te kiezen.
Oud 28 oktober 2009, 15:55   #85
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De meeste knelpuntberoepen ontstaan omdat het slechte uren zijn of omdat het vuil en/of zwaar werk is denk ik.
U dacht mij waarschijnlijk in de val te lokken, maar u maakt zichzelf belachelijk. Ik volg een opleiding boekhouden; niet bepaald fysiek zwaar werk...
Oud 28 oktober 2009, 15:58   #86
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Waar zie jij mij ergens klagen? Ik zeg dat ik geen fysiek zware arbeid kan doen, u ziet dit als een excuus en daarom verduidelijk ik wat mijn gezondheidsproblemen zijn. Ik zie niet in waarom dit klagen is.
Wat mij ook verbaasd is dat u zit te kappen op andere mensen die geen fysieke arbeid kunnen verrichten wegens zware medische problemen terwijl u daardoor zelf thuiszit.
U zegt dat u dezelfde problemen als mij heeft; mag ik daaruit concluderen dat u ook spina bifida occulta en tethered cord heeft? Want dan zou u moeten begrijpen dat ik niet in de horeca of als poetsvrouw kan gaan werken; als ik lang moet rechtstaan of rondlopen zak ik namelijk letterlijk door mijn benen; zelfs als ik dus de pijn zou verbijten, dan nog is het onmogelijk.

Iemand die bepaalde uren niet kan werken omdat ze naar de dansschool moet is trouwens nog heel iets anders dan iemand die een avondopleiding volgt om in de toekomst een job te vinden die meer voldoening geeft.
Nogmaals voor Hoomer, want dit stukje lijk je te negeren. U weet toch hoe men mensen die kappen op anderen voor iets wat ze zelf doen heet?
Antwoord: hypocriet
Oud 28 oktober 2009, 16:00   #87
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Eerst en vooral het is makkelijker gezegd dan gedaan he'...
Met de huidige economische situatie is het natuurlijk niet makkelijk.
Twee jaar geleden zou je kunnen kiezen uit 5 jobs nu gaat er voor 1 job 500 man of vrouw.

Die intrim arbeid dat is verdoken seizoensarbeid dat is heel simpel.
Men misbruikt het dan ook nog eens als verlengstuk van een proefcontract.
Of nog beter, men gebruikt intrimmers voor een langere periode en gooit men gewoon weer buiten bij het het minste dat men minder werk voorhanden heeft.
Net hetzelfde als een tijdelijk contract, iedereen die al eens gewerkt heeft met een tijdelijk contract kent zeker het "1 dagje doppen" en de molen kan van nul starten.
Vrije markt en kapitalisme allemaal goed en wel... maar het gaat me toch wat te ver als je nu ziet dat bedrijven mensen hebben ontslagen...nog in een opzegperiode zitten en intussen weer mensen aan het aanwerven zijn.
Hallo! kan iemand dat managment is ter orde roepen aub.
Dat zijn toestanden van 2 eeuwen geleden.

De bedrijven hebben de afgelopen jaren de prijzen maar opgedreven...doe maar... iedereen heeft werk... ze geven het toch uit, laat het geld maar rollen!! Die bedrijven hebben tonnen winst gemaakt door gewoon hetzelfde product duurder te verkopen...

En jammer nu.. helaas... het gaat slechter...snel jongens.. de mensen kopen en consumeren zoveel niet meer...snel mensen buiten jagen... er zijn er nu toch genoeg op de arbeidsmarkt..who cares...
En voor de regering was het helemaal carnaval...laten we poolse bouwvakkers naar hier halen en Roemeense verpleegsters!!!
Waar zitten die nu??? Die hebben misschien wel de smaak te pakken van onze sociale zekerheid...de geschiedenis herhaalt zich!

Effe terug op het punt komen.
Ik vrees dat er momenteel niets aan te doen is... er zit niets anders op om een aantal intrimburos af te schuimen en proberen aan het werk te graken.
Als de bedrijven weer meer winst kunnen maken gaan ze weer mensen terug aannemen...binnen een jaartje of 2-3 heb je weer uit te kiezen.
Ik sluit me hier volledig bij aan; het is dan ook niet correct om te stellen dat er werk is voor iedereen en dat werklozen per definitie lui en profiteurs zijn
Oud 28 oktober 2009, 16:29   #88
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Je zal geduld moeten hebben. In de periodes dat ik écht ander werk zocht, heb ik tientallen sollicitaties gehad. Allemaal negatief. Toen ik eerder uit interesse en 'langs mijn neus weg' op een vacature reageerde, werd ik aangenomen na loodzware selectieproeven en uit meer dan honderd kandidaten. Vraag me niet waarom, hé.

De moeilijkste periode is vlak na je studies: geen of onvoldoende ervaring. Interim is dan vaak een soelaas. Soms minder leuke jobs, maar je bouwt er wel ervaring mee op en uiteindelijk verhoogt het je kans om ergens terecht te komen waar me je wenst te behouden en waar je je goed voelt (hopelijk die twee tegelijk).

Ik zit nu in een job die ik eigenlijk niet zo leuk vind. Ondanks de crisis maak ik me echter weinig zorgen. Als ik me echt erachter zet, vind ik heus wel iets anders, maar ik zal geduld moeten hebben.

Tips:
- verwaarloos je sociale netwerk niet. Hoe meer mensen je leert kennen, hoe groter de kans dat je ook zo aan een job geraakt
- Durf op een interimjob interesse tonen voor het bedrijf en andere functies. Zoek zaken die je interesseren en vraag of je daaraan kan meewerken. Je krijgt niet altijd je zin, maar veel werkgevers appreciëren zo'n mentaliteit.
- Soms zal je vrede moeten nemen met een job 'voor het geld'.

afin, succes met je zoektocht.
Oud 28 oktober 2009, 16:44   #89
Hoomer

Standaard

Citaat:
U dacht mij waarschijnlijk in de val te lokken, maar u maakt zichzelf belachelijk. Ik volg een opleiding boekhouden; niet bepaald fysiek zwaar werk...
Nope, ik probeer niets, ik vraag alleen een beetje info, 't is al.
Dit is een forum weet je.
Oud 28 oktober 2009, 16:49   #90
Hoomer

Standaard

Citaat:
Nogmaals voor Hoomer, want dit stukje lijk je te negeren. U weet toch hoe men mensen die kappen op anderen voor iets wat ze zelf doen heet?
Antwoord: hypocriet
Nogmaals dit is een forum, ik negeer niets en ik kap op niets of niemand het is gewoon uw interpretatie van mijn postings die uw woede opwekken.
Oud 28 oktober 2009, 16:53   #91
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Kijk eerst dit, ik heb in mijn loopbaan naar schatting een honderdtal medewerkers aangeworven en een paar duizend sollicitanten voor mijne neus zitten gehad.

U zoekt werk en voor u komen dus alle jobs in aanmerken waar geen diploma voor vereist is. Dus voor 100% van al die jobs komt u in aanmerking, ok?
Nu gaat u zelf uw kansen aanzienlijk verkleinen;
70% Van die jobs hebben onregelmatige uren, die jobs vallen weg voor u.
90% Van die jobs is fysieke arbeid, die jobs vallen weg voor u.
99% Van die jobs vallen weg voor u omdat u onmiddellijk een vast contract wenst.
Ik heb nu uw openingspost niet herlezen maar er zullen nog wel voorwaarden zijn die u stelt.
Hoeveel jobs blijven er over die u wel wenst te doen? Juist ja 0,00000000000.
Als ex-werkgever heb ik een enorme hekel gekregen aan werkzoekenden die eerst hun eisen en loonvoorwaarden stellen en dan pas vragen wat de job inhoud.
De goede tijden zijn voorbij hoor, als je werk wenst moet je pakken wat je krijgen kan en dan verder uitkijken naar de job van je dromen.
Maar als je reeds te lui bent om je in orde te stellen met je socialezekerheid denk ik niet dat jij de juiste instelling om te werken hebt hoor.
Voila, u vraagt wij draaien.

Ps. Zever tegen mij niet over uw rug he, loop al dertig jaar met rugpijn en ben steeds chef-kok geweest en momenteel ga ik regelmatig naar de pijnkliniek.
En hoe noem je dit dan beste Hoomer? U zegt dat ik zelf mijn kansen verklein door de eis 'geen fysiek werk' te stellen. Verder in uw posting zegt u dan ook nog eens dat ik niet moet zeveren over mijn rug.
Oud 28 oktober 2009, 16:54   #92
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Nope, ik probeer niets, ik vraag alleen een beetje info, 't is al.
Dit is een forum weet je.
Wat u deed was niet enkel een beetje info vragen. U stelde meteen dat knelpuntberoepen fysiek zwaar zijn. Het is gemakkelijk uw eigen woorden achteraf te gaan verdraaien als blijkt dat je fout zat.
Oud 28 oktober 2009, 17:08   #93
Hoomer

Standaard

Citaat:
En hoe noem je dit dan beste Hoomer? U zegt dat ik zelf mijn kansen verklein door de eis 'geen fysiek werk' te stellen. Verder in uw posting zegt u dan ook nog eens dat ik niet moet zeveren over mijn rug.
Heu, ik denk dat je kansen inderdaad verkleinen door geen fysiek werk te willen of kunnen doen.
Jij mag over je rug zeveren zoveel je wenst, ik heb alleen gezegd "zever niet over je rug tegen mij".
Nogmaals je zit op een forum, er komt hier geen lichaamstaal of gelaatsuitdrukking aan te pas, dus is het echt nodig dat je leest wat er staat hoor.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 28 oktober 2009 om 17:13.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 17:10   #94
Hoomer

Standaard

Citaat:
Wat u deed was niet enkel een beetje info vragen. U stelde meteen dat knelpuntberoepen fysiek zwaar zijn. Het is gemakkelijk uw eigen woorden achteraf te gaan verdraaien als blijkt dat je fout zat.
Leer lezen.
Oud 28 oktober 2009, 17:23   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste knelpuntberoepen ontstaan omdat men onderbetaald wordt voor wat men moet doen.

Andere ontstaan omdat er te weinig in die richting geschoolde mensen zijn; bijvoorbeeld verplegend personeel; informatici.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 17:25   #96
boomerang
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je de moeite zou nemen om mijn verhaal volledig te lezen zou je weten dat dat omwille van gezondheidsproblemen niet mogelijk is.
Serveerster in een café ? Ongeschikt voor jou wegens gezondheidsproblemen ? Toen ik zei dat het " zwaar werk " was, bedoelde ik mentaal gezien, wegens de zagende zatlappen dus. Lichamelijk gaat dat best hoor, pinten tappen en serveren , de kroeg opkuisen als al het volk er vandoor is, met een bezem en een opneemvod...Als dat al te " zwaar " is voor jou, wat blijft er dan over ?
Welke ernstige gezondheidsproblemen kwellen je ?
boomerang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2009, 17:26   #97
boomerang
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik nu ook eigenlijk...
Oud 28 oktober 2009, 17:28   #98
boomerang
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sluit me hier volledig bij aan; het is dan ook niet correct om te stellen dat er werk is voor iedereen en dat werklozen per definitie lui en profiteurs zijn
Zeker en vast niet : er zijn géén jobs voor iedereen.
Oud 28 oktober 2009, 17:31   #99
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Heu, ik denk dat je kansen inderdaad verkleinen door geen fysiek werk te willen of kunnen doen.
Jij mag over je rug zeveren zoveel je wenst, ik heb alleen gezegd "zever niet over je rug tegen mij".
Nogmaals je zit op een forum, er komt hier geen lichaamstaal of gelaatsuitdrukking aan te pas, dus is het echt nodig dat je leest wat er staat hoor.

Mijn kans verkleinen inderdaad, maar daar heb ik zelf geen schuld aan.
Oud 28 oktober 2009, 17:32   #100
audrey
Burger

Standaard

Citaat:
Serveerster in een café ? Ongeschikt voor jou wegens gezondheidsproblemen ? Toen ik zei dat het " zwaar werk " was, bedoelde ik mentaal gezien, wegens de zagende zatlappen dus. Lichamelijk gaat dat best hoor, pinten tappen en serveren , de kroeg opkuisen als al het volk er vandoor is, met een bezem en een opneemvod...Als dat al te " zwaar " is voor jou, wat blijft er dan over ?
Welke ernstige gezondheidsproblemen kwellen je ?
Wat het probleem is staat hier ook al beschrijven; ik ga het niet herhalen want dan vinden sommigen dat ik klaag...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be