![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het door mij, op 2 minuten, gevonden appartement voldoet aan 99% van al uw eisen. alleen zit ge in een blok van 70 of 80 appartementen ipv 10. als dat het enige is dat u tegenhoudt dan zijt ge gewoon lomp.
in alle steden vindt ge gelijkaardige appartementen en het verhaal van criminele wijken en al het ander gezeik zijn gewoon drogredenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe groter het appartementsBLOK hoe moeilijker de leefsituatie om de violen gelijk te stemmen. Ik denk dat dit nogal logisch is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En je vindt inderdaad goede opbrengstpanden rond de 100.000 €. Ik haal in ieder geval voor mezelf een rendement dat hoger ligt dan eender welke spaarformule bij de bank. Redeneringen die rekening houden met afbetalingen gaan uiteraard niet helemaal op want dan heb je ook dat geld niet om op een spaarrekening te zetten. Kent er iemand een spaarformule die meer of evenveel opbrengt als de lasten voor het geleende bedrag? Ik denk het niet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Mijn eigenaartje komt een nieuwe videofoon plaatsen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht ik eigenaar zijn, en ik plaats een videofoon in plaats van een parlofoon, dan zou de huur met 10 € per maand opslaan.
Een videofoon in plaats van een ordinaire bel: 20 € opslaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Mijn eigenaar heeft de huur al 20€ opgeslagen bij de recentste huurderswissel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De marktprijs is die waarbij koper en verkoper akkoord zijn. Het is wat vele "immobilien indicatoren" verkeerd voorstellen: ze maken balansen op van de *vraagprijs*. Maar dat is maar een wens van de verkoper. Het is omdat de verkoper nu eenmaal degene is die "een prijs" aankondigt in zijn advertentie dat we denken dat dat de "prijs" is. Maar je zou denkbeeldig kunnen advertenties van kopers bedenken die prijzen voorstellen, en dan zou dat iets helemaal anders geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- je een lening hebt met relatief lage interesten over een relatief korte tijd - de waarde van de woningen stabiel is of lichtjes stijgt - de verhouding huur/koopwaarde relatief hoog ligt (dus de prijzen laag, en de huurgelden hoog zijn). - er wat inflatie is. Want het is zowieso een kost om ergens te wonen: als je huurt is die kost het huurgeld, als je koopt is die kost de interest van het kapitaal dat in die woning zit en NIET rendeert. Al het geld dat "in je huis zit", daarvan is de opbrengst nikske. Bovendien is het zo dat men als eigenaar van een woonst ook meer kosten heeft (reparaties, belastingen,...). Je moet dus de balans maken tussen de twee vormen van kost. Natuurlijk, als je met een lening op 10 jaar en kleine interest, ongeveer evenveel afbetaalt als het huurgeld voor een equivalente woning, dan doet men er beter aan om te kopen. Maar als men een lening van 30 jaar heeft, en 20% meer betaalt dan de equivalente huur als afleg, dan doet men een heel slechte zaak, vooral als de waarde van het goed ook nog zakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in elk geval na zo goed een appi'tje voor mezelf gevonden.
![]() ![]() (Allé, met zo één die wel binnenvalt als het haar uitkomt, maar ja...)
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk (en in Vlaanderen) zal jouw ene hipoteze nooit voorkomen. De gouden raad is: de beste belegging is je (gezins)woning. (maar je moet eraan kunnen beginnen; beetje hulp van je ouders ....)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk staan de kranten ook vol van dat vastgoed "zo goed als" niet gedaald is, dat het binnenkort weer gaat stijgen en zo, maar dat is omdat de media hun "expertise" gaan halen bij vastgoedmakelaars en immobilien kantoren, en die hebben er alle baat bij om mensen niet te laten geloven dat de immo waarde sterk gaat dalen - anders valt hunne commerce immers voor een jaar of langer gewoon stil (niemand gaat NU een huis kopen als het geweten is dat datzelfde huis binnen een jaar 10% minder waard is, he). Maar gelijk welke analyse die uitgaat van echte transactie cijfers spreekt dat vierkant tegen - alleen komen die studies (die wel officieel zijn hoor) niet in de grote pers terecht - ik weet ook niet waarom. Blijkbaar gaan kranten en TV journalen enkel maar hun expertise halen bij gekende immo kantoren en niet bij economisten die die markt analyseren - heel raar. Het is alsof je aan de baas van Renault zou gaan vragen of het nu het moment is om een auto te kopen. Ik zie die man moeilijk "nee" zeggen. Vindt men ergens in Belgie bijvoorbeeld de officiele notaris transacties (echte acte prijs per vierkante meter en per stad, arrondissement,....) ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heb je dan liever Nederlandse toestanden? - Je meld je aan op een wachtlijst bij de gemeente. - Op een gegeven moment kom je bovenaan te staan, en krijg je een woning aangeboden. Neem je die niet aan ga je waar naar achter. - Neem je de woning aan, dan is die meestal in een belabberde toestand, en ben je eerst weken bezig met schilderen, renoveren etc.. - Neem je de woning aan, dan moet je er op de koop bijnemen dat je waarschijnlijk niet daar woont waar je eigenlijk had willen wonen, en dat je moeilijk naar ergens anders kan. in België is de huurmarkt een "huurders" markt. Huurders hebben hier nog de keus, en staan best sterk. Als je het voor verhuurders minder interessant maakt om huurwoningen aan te bieden (wat jij blijkbaar wil) dan ga je de situatie krijgen dat huurders juist veel minder sterk staan op de markt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Los van bovenstaande raad ik wel de 'serieuze' mensen met een modaal inkomen of meer (zeker tweeverdieners) te kopen en desnoods op 30 jaar te lenen i.p.v. privé te gaan huren. Je zal bijna altijd minder afbetalen dan het bedrag dat de huur bedraagt en het eerste is voor jezelf. Daarbij moet je ook nog rekening houden met het feit dat een lening vanwege onvermijdelijke inflaties op langere termijn steeds minder op het budget gaat doorwegen (wegens in 'absolute cijfers' meer loon vanwege indexeringen), terwijl de huur met de index mee zal stijgen. Dus waar wachten jullie nog op ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Belgie wordt ge doodgewurgd door die contracten hier met al zijn bepalingen. Als ik hier huur zit ik er 3 jaar aan vast en moet ik boetes betalen als ik eerder weg wil. Wat een schele zever. En dat alles maar ter bescherming van de huurbaas die zijn inkomen niet wilt zien wegvallen plots. Indien hij geen huurder kan vinden betekent dit voor mij dat zijn prijs te hoog is....en die contracten houden de prijs kunstmatig te hoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Klopt, zeker in deze tijden van belachelijk weinig rendement op (veilige) spaarboekjes, is er geen betere investering dan een eigen appartement / huis. En het ziet er niet naar uit dat de vastgoedprijzen in ons land op instorten staan (in tegenstelling tot sommige buurlanden waar vele panden overgewaardeerd waren). Je moet er inderdaad aan kunnen beginnen, zeker na het uitbreken van de crisis zijn de banken niet meer geneigd 110 of 120 % te lenen, waarbij men vroeger wat 'verdoken' het beschrijf en eventuele verbouwkosten van kon betalen. Dus je moet een 'appeltje' hebben. Een gouden tip: blijf als je (vast werkt) nog een paar jaar thuis wonen en je kunt wel een serieus bedrag verzameld hebben. Zelfs als ze thuis vragen een stukje af te geven van je loon, is het niet onrealistisch nog 1000 euro in de maand over te houden (tenzij je te veel uitgaat of een luxe-paardje bent). Als je drie jaar blijft thuis wonen zit je al aan 36 maal 1000 euro, dat is 36000 euro (+ interesten). Van dat bedrag kan je al een goede voorschot betalen en je beschrijf- en notariskosten dekken + meubels en decoratie. Het leven kan met wat vooruitziendheid toch simpel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn zoon kocht onlangs 2 appartementen.
Eerst uitvoerig zijn licht opgestoken over afbetaling, geen probleem ..op het gemakske 25 jaar volgens de bank. Bij de notaris, geen probleem we kunnen klein beschrijf doen. Met die gegevens in het achterhoofd tekent hij zijn compromis. Plots zegt de bank, nadat het getekend is natuurlijk...ah als het voor te verhuren is dan moet je op 15 jaar afbetalen ! Dat hadden ze efkens over het hoofd gezien daarvoor. En zegt de notaris..ah die appartementen, dat is groot beschrijf en dus (circa) 34000 euro duurder. Dat had hij efkens over het hoofd gezien daarvoor. Dus 25 jaar wordt plots 15 jaar en de notaris kiepert er ook nog eens 34000 euro bovenop. (en voor wat, voor zijn zegen te geven? ) Als je in België niet gekloot zijt met die maffiabende van notabelen dan hebben ze het vergeten, dat is zeker. Als je dat allemaal optelt, de intresten en dergelijke, de herstellingen die noodgedwongen er zullen komen dan gaan ze die appartementen later serieus duur moeten verkocht krijgen wil je er 1 cent aan overhouden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 november 2009 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |