Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2009, 17:36   #81
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
klinkt overtuigend
Zoals ik al heb gezegd,ik noem geen namen.Men zal dat wel zien als het zover is.
Denken mensen nu echt dat het vb slechts 5tal bekwame mensen heeft,roffllll.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 18:50   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Zoals ik al heb gezegd,ik noem geen namen.Men zal dat wel zien als het zover is.
Ik zet mijn geld op een 3-tal.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 18:59   #83
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik denk het niet..toch zeker geen die in staat zijn om de partij ( of een) te leiden;
Oud 30 oktober 2009, 19:26   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klinkt overtuigend
Veel slechter doen dan het parlementslid van Groen! tijdens de stemming over BHV lijkt me toch moeilijk hoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 03:05   #85
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Annemans: "Partij mag desnoods gematigd worden"

Gerolf Annemans, fractieleider van het Vlaams Belang in de Kamer, roept zijn partijleden op om het debat over de toekomst van de partij niet op personen toe te spitsen en het debat binnenkamers te voeren. De partij moet zich volgens hem flexibel aanpassen aan de realiteit, en mag zich desnoods een gematigd profiel aanmeten, zolang elk vogeltje kan zingen zoals het gebekt is.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...d-worden.dhtml

Hoe zal de harde kern of achterban daarop reageren... zien ze de soft versie met assepoester Morelle en ex-voorzitterVan Hecke zitten...
Tja, en wat met een 'hard rechts' partijtje? Misschien houdt Vlaanderen wel van de middenweg? En dan nog: elkeen is vrij te zeggen en te denken wat hij/zij wil, dat is de basis van onze democratie - dit implceert dat ook elk lid van om het even welke partij het recht heeft om te zeggen tegen de voorzitter/bestuursleden: de pot op! IK heb mijn idee - en maar gelukkig dat dit kan.

Laatst gewijzigd door Boontjes : 31 oktober 2009 om 03:10.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 18:35   #86
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Tja, en wat met een 'hard rechts' partijtje? Misschien houdt Vlaanderen wel van de middenweg? En dan nog: elkeen is vrij te zeggen en te denken wat hij/zij wil, dat is de basis van onze democratie - dit implceert dat ook elk lid van om het even welke partij het recht heeft om te zeggen tegen de voorzitter/bestuursleden: de pot op! IK heb mijn idee - en maar gelukkig dat dit kan.
U bent inderdaad te zeggen wat U wilt in het kader van "democratie".
Als U dat echter doet en daarmee andere schade berokkent wordt het strafbaar.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 19:30   #87
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Veel slechter doen dan het parlementslid van Groen! tijdens de stemming over BHV lijkt me toch moeilijk hoor.
Ik wil hier geen advocaat van de duivel spelen, maar Van der Straeten onthield zich bij de stemming omdat dat vooraf afgesproken was met Ecolo, omdat de groene partijen slechts één vertegenwoordiger hadden in de Kamercomissie BZ. Groen! was voor de splitsing, Ecolo tegen en dus heeft men de gulden middenweg bewandeld door zich te onthouden. Ondertussen hebben ze daarvoor als dank echter al zoveel messen in de rug gekregen (Ecolo stemt rustig mee belangenconflicten, Ecolo blijft met de andere Franstalige partijen mee ijveren voor de uitbreiding van Brussel, ...) dat ze nu beter zouden moeten weten, maar dat is een ander verhaal.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 19:54   #88
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik wil hier geen advocaat van de duivel spelen, maar Van der Straeten onthield zich bij de stemming omdat dat vooraf afgesproken was met Ecolo, omdat de groene partijen slechts één vertegenwoordiger hadden in de Kamercomissie BZ. Groen! was voor de splitsing, Ecolo tegen en dus heeft men de gulden middenweg bewandeld door zich te onthouden. Ondertussen hebben ze daarvoor als dank echter al zoveel messen in de rug gekregen (Ecolo stemt rustig mee belangenconflicten, Ecolo blijft met de andere Franstalige partijen mee ijveren voor de uitbreiding van Brussel, ...) dat ze nu beter zouden moeten weten, maar dat is een ander verhaal.
Is Van Der Straeten trouwens niet die Vlaamse politica die het meeste risico loopt om haar baan te verliezen met de splitsing van BHV?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 19:59   #89
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Is Van Der Straeten trouwens niet die Vlaamse politica die het meeste risico loopt om haar baan te verliezen met de splitsing van BHV?
Als ze BHV gesplitst raakt kan ze vanuit Brussel toch nog opkomen in Vl-Br?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2009, 20:01   #90
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze BHV gesplitst raakt kan ze vanuit Brussel toch nog opkomen in Vl-Br?
Bij een horizontale splitsing is dat inderdaad nog steeds het geval.
Oud 31 oktober 2009, 20:04   #91
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Speelt geen enkele rol gezien de particratie. Politici volgen in België immers nooit hun eigen weg, maar de lijn van de partij waarvoor ze verkozen zijn.
Oud 31 oktober 2009, 21:35   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil hier geen advocaat van de duivel spelen, maar Van der Straeten onthield zich bij de stemming omdat dat vooraf afgesproken was met Ecolo.
Dat bedoelde ik niet Z&G.

Ik bedoelde dat Van der Straeten blijkbaar de spelregels niet kent die gelden in het parlement.
Tot tweemaal toe vroeg kamervoorzitter Decrem voor de stemming of iemand nog iet wou zeggen en ze bleef doofstom.
Na de stemming wou ze dan wel iet zeggen maar ze werd direct terug gefloten door Decrem die antwoorde dat het kamerreglement dit niet toeliet en ze voor de stemming tweemaal de kans had gehad maar niet reageerde.

En dan trekken sommige forumleden het in twijfel alsof het VB geen bekwame politici zou hebben.
Oud 31 oktober 2009, 22:33   #93
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij een horizontale splitsing is dat inderdaad nog steeds het geval.
Wat is een horizontale splitsing?
En ik bedoelde dat je waar je ook woont, je kan opkomen waar je wil (binnen de zelfde taalgroep dan wel)

Citaat:
Dat bedoelde ik niet Z&G.

Ik bedoelde dat Van der Straeten blijkbaar de spelregels niet kent die gelden in het parlement.
Tot tweemaal toe vroeg kamervoorzitter Decrem voor de stemming of iemand nog iet wou zeggen en ze bleef doofstom.
Na de stemming wou ze dan wel iet zeggen maar ze werd direct terug gefloten door Decrem die antwoorde dat het kamerreglement dit niet toeliet en ze voor de stemming tweemaal de kans had gehad maar niet reageerde.

En dan trekken sommige forumleden het in twijfel alsof het VB geen bekwame politici zou hebben.
Ze zat net in het parlement, en had bijna geen ervaren collega's waarop ze kon terugvallen (op enkele ecolo'ers na) om haar wegwijs te maken, haar af rekenen op zoiets futiel lijkt me onredelijk,haar huidig werk rond energie en klimaat bewijst dat ze een bekwame politica is
(in de kranten valt trouwens regelmatig te lezen dat de federale Groen! fractie een uitstekende fractie is)

Citaat:
Speelt geen enkele rol gezien de particratie. Politici volgen in België immers nooit hun eigen weg, maar de lijn van de partij waarvoor ze verkozen zijn.
Zeker voor ene kleine partij als Groen! lijkt me dit ook maar normaal, ik wil niet op de partij stemmen en dan merken dat afgevaardigde uit mijn provincie een pleidooi houdt voor bijvoorbeeld een steenkoolcentrale

Laatst gewijzigd door toccata : 31 oktober 2009 om 22:44.
Oud 31 oktober 2009, 22:51   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zat net in het parlement, en had bijna geen ervaren collega's waarop ze kon terugvallen (op enkele ecolo'ers na) om haar wegwijs te maken, haar af rekenen op zoiets futiel lijkt me onredelijk,
Van politici van het VB die nog niet eens de kans hebben gehad hebben iet te bewijzen zeggen dat ze het niet kunnen is dan wel redelijk?

Of is het per definitie zo?, ze zijn van het VB dus ze kunnen het niet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 oktober 2009 om 22:55.
Oud 31 oktober 2009, 23:03   #95
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van politici van het VB die nog niet eens de kans hebben gehad hebben iet te bewijzen zeggen dat ze het niet kunnen is dan wel redelijk?
Voor zover ik weet zit het VB ook in het federaal parlement (en in de oppositie) dus wat houdt ze tegen?
Citaat:
Of is het per definitie zo?, ze zijn van het VB dus ze kunnen het niet.
Uiteraard niet, het is algemeen erkend dat mensen als Annemans, Van Overmeire , Penris etc over dossierkennis en werkkracht beschikken (bron: De Morgen, in deze toch een onverdachte bron) maar het is algemeen bekend dat er ook veel doodgewicht is (toegegeven: steeds minder, het lijkt de goede kant op te gaan.)

Oud 31 oktober 2009, 23:33   #96
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet zit het VB ook in het federaal parlement (en in de oppositie) dus wat houdt ze tegen?

Uiteraard niet, het is algemeen erkend dat mensen als Annemans, Van Overmeire , Penris etc over dossierkennis en werkkracht beschikken (bron: De Morgen, in deze toch een onverdachte bron) maar het is algemeen bekend dat er ook veel doodgewicht is (toegegeven: steeds minder, het lijkt de goede kant op te gaan.)
De Winter gehoord en gezien op Canvas?? Ze willen niet deelnemen aan de macht ( goed wetende dat ze het niet kunnen), maar ondertussen WEL alle mogelijk partijsubsidies opstrijken van dat toch oh zo verfoeilijke etablishment (maar ze leven er van) - en ik ben het als belastinbetaler beu dat ik,daar voor enkele nietsnutten die er zitten enkel bij de gratie van De Winter, en voor de rest hun mond moeten houden, belastingen moet ophoesten om dat log gewicht, met alles erop en erazan (vervroegd pensioen, extra pensioenvoordelen enz.) te betalen - en dit terwijl ze verdomme zelf niets anders doen dan anderen verwijten van profiteurs: >WIE zijn hier de profiteurs?? De Winter is dik door de mand gevallen-- de enige boodschap die ik onthouden heb is: laat ons, het VB, maar verder profiteren en ik zal wel de postjes uitdelen aan mijn eigen vriendjes, maar nooit of te nimmer aan wat dan ook deel nemen.
Wie is hier de politieke profiteur?????
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 01:48   #97
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
De Winter gehoord en gezien op Canvas?? Ze willen niet deelnemen aan de macht ( goed wetende dat ze het niet kunnen), maar ondertussen WEL alle mogelijk partijsubsidies opstrijken van dat toch oh zo verfoeilijke etablishment (maar ze leven er van) - en ik ben het als belastinbetaler beu dat ik,daar voor enkele nietsnutten die er zitten enkel bij de gratie van De Winter, en voor de rest hun mond moeten houden, belastingen moet ophoesten om dat log gewicht, met alles erop en erazan (vervroegd pensioen, extra pensioenvoordelen enz.) te betalen - en dit terwijl ze verdomme zelf niets anders doen dan anderen verwijten van profiteurs: >WIE zijn hier de profiteurs?? De Winter is dik door de mand gevallen-- de enige boodschap die ik onthouden heb is: laat ons, het VB, maar verder profiteren en ik zal wel de postjes uitdelen aan mijn eigen vriendjes, maar nooit of te nimmer aan wat dan ook deel nemen.
Wie is hier de politieke profiteur?????
Manman,je bent gebrainwashed.

Waarom zwijg je dan over die geldstroom van vlaanderen naar wallonie?
Ons flitsgeld die voor ong de helft ook nog eens naar wallonie gaat?
Wij die gaan werken voor uwe koning(niet de mijne).
Subsidies aan een 7tal moskeeen.
De andere partijen niks doen aan al die profiteurs hier en dan heb ik het zowel over degene die profiteren die op den dop zitten als degene die hier zomaar worden toegelaten en hier dop krijgen en ocmw en hier gvdm nog geen klop hebben uitgestoken.
Men meer dan 20jaar lang hetgeen het vb heeft gezegd heeft weggelachen en nu zie je wat er gebeurt;oeps,problemen met de gevangenissen,tja,het vb heeft dit meer dan 20j geleden al aangekaart,tegen deze tijd konden ze er allang wat aangedaan hebben.
De criminlaiteit?Zie ik niks van,integendeel,net zoals gisteren alweer hebben ze criminelen opgepakt en ze alweer vrij gelaten.
En ik kan gerust nog een lange tijd doorgaan zenne.
Deelnemen hoeft trouwens niet mochten ze hier eens normaal doen,het vb hoeft al deze zaken niet uit te voeren,de andere partijen kunnen dit uitvoeren waarvoor het vb voor gewaarschuwd heeft en nog steeds voor waarschuwd.

Ik hoor u dat graag zeggen;goed wetende ze het niet kunnen?Echt wel de grap van 2009 alleen al en ik heb hier net de voorbeelden al opgesomt;welke dan wel??
VLD?CD&V?sp-a?
Ja,tuurlijk,rofflll.

ps;de croo zijne villa al gezien?Of wil je het ook maar van ene kant zien net zoals bepaalde anderen hier?
De croo zijne villa kost gvdm 10keer zoveel als fdw de zijne zenne.

ps;het zijn de mensen die op het vb/fdw stemmen waarvan deze geld krijgen.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 1 november 2009 om 01:50.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 10:26   #98
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat vertelt het lidmaatschap van Frank Vandenbroucke bij de Revolutionaire Arbeidersliga ons over zijn huidige mate van 'radicaliteit'? Behoort Bart De Wever tot de extreem-rechtse vleugel van de N-VA omdat hij ooit een ontmoeting had met Jean-Marie Le Pen? Is Johan Sauwens een exponent van de verholen neonazi-CD&V-vleugel omdat hij vroeger deelnam aan bijeenkomsten van het Sint-Maartenfonds?
Dus omdat anderen "stout" zijn, moet je het maar met de mantel der liefde bedekken dat VB mandatarissen Duitse kerkhoven bezoeken? Over een jij-bak gesproken.

Citaat:
Indien u iemand wil beoordelen als 'radicaal' of 'gematigde' of wat dan ook, kijk dan naar de huidige woorden en daden. Vele Vlaams-nationalisten, óók N-VA'ers (zelfs uw eigenste 'humanistische' BDW), beschouwen Annemans als een voortreffelijk flamingant.
"Mijn" Bart De Wever? Ben je me in een hoekje aan het plaatsen?

Het al dan niet flamingant zijn doet hier, voor de zoveelste keer, NIET ter zake, wel de andere opvattingen van deze persoonlijkheden. En ik zie geen trendbreuk, jij wel?
Oud 2 november 2009, 10:28   #99
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er was jong talent, bijvoorbeeld een Pieter Van Damme, maar ja...
N-SA?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be