Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2009, 21:28   #81
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Er is inderdaad maar één islam, voortgesproten uit de koran en de hadith. Wie deze boeken leest, kan daar enkel een extreemrechtse ideologie in ontwaren, ongeacht de talloze verzen die oproepen om 'ongelovigen' (niet-moslims dus) te doden.

Centraal staat hoe een moslim met die teksten omgaat: degene die deze letterlijk interpreteert en naleeft, is potentieel gevaarlijk en op z'n minst erg onverdraagzaam tegenover alles en ieder die niet islamitisch is. Met een moslim die het niet zo nauw neemt met de teksten, valt goed te leven.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 20:52   #82
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Er is inderdaad maar één islam, maar er is een verschil in hoe men deze interpreteert. Een moslim die de regeltjes in de koran (waaronder verschillende soera's die oproepen om 'ongelovigen' te doden) niet naleeft, kan men gematigd noemen en daar valt best mee te leven. Moslims die hun boeken (de koran en de hadith) strikt opvolgen, zijn wél potentieel gevaarlijk.
Oud 20 november 2009, 22:26   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Er is inderdaad maar één islam, maar er is een verschil in hoe men deze interpreteert. Een moslim die de regeltjes in de koran (waaronder verschillende soera's die oproepen om 'ongelovigen' te doden) niet naleeft, kan men gematigd noemen en daar valt best mee te leven. Moslims die hun boeken (de koran en de hadith) strikt opvolgen, zijn wél potentieel gevaarlijk.
U hebt het artikel waarnaar ik linkte blijkbaar niet helemaal gelezen?

Citaat:
De goddelijke boodschap houdt de gelovige gevangen, en deze denkt er geen moment aan te ontsnappen. Zoals de islamoloog en Turkoloog Jean-Paul Roux schrijft in zijn boek Les ordres d’Allah ’(De geboden van Allah’): ,,In de loop der eeuwen zijn er commentaren geschreven over deze teksten, ze zijn uitgelegd, men heeft geprobeerd ze te ontdoen van onduidelijkheden, maar ze zijn nooit in twijfel getrokken. Alle pogingen tot een liberale interpretatie waren gedoemd te mislukken, of het nou gaat om de Moetazilieten in de 9de eeuw, die betoogden dat de Koran niet van boven maar van beneden kwam, of die van de Ismaëlische sjiieten, die de Koran opvatten als een esoterisch geschrift. Iedereen die zijn intelligentie, zijn eigen vermogen tot oordelen gebruikte, moest wel falen, ook al waren zijn conclusies juist, want het is niet mogelijk het beter te weten dan Allah. Dit betekent dat elke historische en epistemologische studie, zoals die in het Westen is gedaan naar de Bijbel en de Evangeliën, ondenkbaar is en inderdaad ook nooit heeft plaatsgevonden.’
Citaat:
Het gevaar van de islam zit in het totale karakter ervan: het slokt het hele leven van de gelovige op, van de wieg tot het graf, en beheerst alle aspecten van het leven. Daarom is er geen scheiding tussen publiek en privé of politiek en religie. In de islam is er voor alles een regel, of het nou gaat om juridische, politieke of intieme kwesties.
Citaat:
Daarentegen zijn er wel gematigde moslims: dat zijn degenen die een deel van hun geloof links laten liggen.

En daar zit nu het probleem. Wat is een goede moslim? Degene die de ongelovigen, de godslasteraars en de atheïsten stigmatiseert en doodt? Of degene die ervoor kiest de Koran op een westerse, verchristelijkte manier te lezen en die wordt beschouwd als een ketter omdat hij afwijkt van de traditionele islamitische interpretatie?
Voor degene die een deel van zijn geloof links laat liggen of de regels van koran niet opvolgt zijn er IN de koran een aantal duidelijke soera's, die stellen dat ze afvallig zijn indien ze niet het woord of de wet van allah volgen, voor miljoenen islamieten is dat geen probleem, dat zijn goede mensen ONDANKS islam, maar ze nemen ook niet openlijk afstand van hun geloof, zelfs niet van 'enkele' verzen in hun koran - 'when push comes to shove' - aan wie of wat zijn ze loyaal - allah of de democratie waarin ze leven in het westen - dat blijft de vraag!

Als ik kijk naar landen waar de moslimpopulatie naar de 10 % en meer gaat, wéét ik waar hun loyauteit ligt! Overal waar islam haar tentakels zet, heerst chaos, paniek & wanorde, moord, doodslag, onderdrukking, ellende, apartheid etc...Élk islamitisch land met sharia wetgeving heeft bloederige grenzen!

Ik heb daar geen kristallen bol voor nodig - zolang niet openlijk afstand genomen wordt van die intolerantie, de haatzaaerij, de apartheid, het oproepen tot geweld, strijd tegen alles wat niet islam is, de ongelijkheid van de seksen - zo lang er geen soort van 'verlichting' doorgemaakt wordt, net als het christendom bij monde van Jezus, die liefde predikte - beschouw ik islam als gevaarlijk.

Never judge islam by the muslims you know.
Never judge the muslims you know by islam!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 19:59   #84
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'People Against Islam' heeft inside-informatie gekregen over rekrutering van jongeren voor terreurkampen in Somalië. De extremistische organisatie 'Jamaat Tabligh' zou 2 jongeren (afkomstig uit Djibouti) in de Luikse moskee van de radicale Pakistaanse beweging 'Khatme Nubuwwat' geronseld hebben om een jihadopleiding te volgen in het Oost-Afrikaanse land.
Citaat:
AEL eert kindermoordenaar Samir Kuntar
Dit alles en nog veel meer valt er te lezen op de blog van 'People against iSSlam'. De zopas opgerichte blog van de topicstarter.

Hier is de link.

http://www.bloggen.be/nojihad/

Laatst gewijzigd door smiley : 24 november 2009 om 20:01.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 22:51   #85
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Overal waar de islam de overhand krijgt, worden de aanhangers van andere godsdiensten gediscrimineerd, verdreven, met geweld aangevallen.

In Turkije, de bakermat van het christendom en de eerste christelijke gemeenten, zijn nog vrij recent (tot 50 - 20 jaar terug) dorpen met Assyrische christenen gebombardeerd, waarbij vele doden vielen, enkel en alleen om ze christenen zijn. Er resten vrijwel geen Assyrische christenen meer in Turkije, de meesten zijn gevlucht naar West-Europa.

Eerder werden al werden de Griekse christenen verdreven en werden er zowat 1500 000 Armeense christenen uitgeroeid. Deze etnische zuivering in Turkije is nu bijna voltooid. Dit is nu éénmaal het lot van andersgelovigen in een land met een moslimmeerderheid......

Hoog tijd dat de islam in West-Europa haar erkenning verliest...tot men in islamitische landen bekering toelaat en er met overheidsgeld kerken gaat bouwen.....
Tot er wederkerigheid en geloofsvrijheid is, zoniet NJET!!!!!
Oud 26 november 2009, 22:57   #86
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Overal waar de islam de overhand krijgt, worden de aanhangers van andere godsdiensten gediscrimineerd, verdreven, met geweld aangevallen.

In Turkije, de bakermat van het christendom en de eerste christelijke gemeenten, zijn nog vrij recent (tot 50 - 20 jaar terug) dorpen met Assyrische christenen gebombardeerd, waarbij vele doden vielen, enkel en alleen om ze christenen zijn. Er resten vrijwel geen Assyrische christenen meer in Turkije, de meesten zijn gevlucht naar West-Europa.

Eerder werden al werden de Griekse christenen verdreven en werden er zowat 1500 000 Armeense christenen uitgeroeid. Deze etnische zuivering in Turkije is nu bijna voltooid. Dit is nu éénmaal het lot van andersgelovigen in een land met een moslimmeerderheid......

Hoog tijd dat de islam in West-Europa haar erkenning verliest...tot men in islamitische landen bekering toelaat en er met overheidsgeld kerken gaat bouwen.....
Tot er wederkerigheid en geloofsvrijheid is, zoniet NJET!!!!!
Wist je dat er een hele grote groep van die Assyrische christenen vanuit Turkije naar België gevlucht is? In de gemeente Zellik leeft zo'n gemeenschap.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 09:43   #87
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik lees wat Smiley hier post.
Neem vijf posts van Smiley en je hebt de vijf redenen waarom ik dat pure haat noem.

Waarom zou ik jou moeten vertellen waarom jij niet hoeft te vrezen? Ik vrees niets van moslims. Vrees is een persoonlijk gegeven, geen objectief gegeven.

Ik moet je toch ook niet vertellen waarom je geen angst voor spoken, voor de hel, voor de bliksem, voor spinnen en wat nog meer moet hebben?

Ik weet niet wie je bent, niet wie Smiley is. Ik weet wél wie sommige jaknikkers van Smiley zijn, maar ik gooi hun identiteit niet op 't forum.
ik kan een aragnafoob vijf redenen geven waarom zijn of haar angst voor spinnen ongegrond is; waarom kan jij mij geen vijf goeie redenen geven waarom ik niets hoef te vrezen voor een ideologie als de islam?
ik denk dat je het verkeerde hulpwerkwoord gebruikt hebt: je moet me inderdaad niets uitleggen maar indien je zou moeten, zou je het dan kunnen?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 18:59   #88
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Wist je dat er een hele grote groep van die Assyrische christenen vanuit Turkije naar België gevlucht is? In de gemeente Zellik leeft zo'n gemeenschap.

Jazeker, ook in Antwerpen en Mechelen wonen er gevluchte Assyrische christenen ui Turkije.
Oud 5 december 2009, 11:00   #89
Neptunus
Gouverneur

Standaard

In Pakistan zelf worden christenen en andere minderheden zwaar vervolgd en zelfs vermoord (intussen kunnen die jihadi's vrij hun gangen gaan in Antwerpen en de rest van West-Europa).

In de Pakistaanse provincie Punjab werden deze zomer acht christenen levend verbrand na onterechte beschuldigingen een koran te hebben verbrand. Elders in de provincie werden vijfig huizen van christelijke families geplunderd en vernield. In de noordelijke gebieden die nu worden gecontroleerd door islamisten onder invloed van de Taliban, eisen zij nu een religieuze belasting van niet-moslims.
De belangrijkste oorzaak van het geweld en de voortdurende bedreiging van niet-moslims is de wet op godslastering (moslimlanden willen een VN-resolutie tegen godslasting die er enkel zal voor zorgen dat er een legimatimatie komt voor het geweld op christenen) die wordt gebruikt als wapen tegen de christelijke minderheid. De wet op godslastering werd er ingevoerd in 1992 en voorziet de DOODSTRAF VOOR BELEDIGING VAN DE ISLAM.
Er kwamen meerdere wetten die christenen en andere minderheden discrimineren.
Een moslim die zich bekeert tot het christendom riskeert er de doodstraf.

PAKISTAANSE ZUSTERS ZWICHTEN VOOR TALIBANGEWELD

BRUSSEL (KerkNet/Infocatho) – De zusters van het Kruis zwichten voor de dreigementen van radicale moslims en hebben de vieringen ter gelegenheid van de 175ste verjaardag van de stichting van de congregatie in Pakistan geschrapt. De vieringen zouden in principe deze maand starten, maar na dreigementen van de Taliban en enkele valse bommeldingen in scholen werden alle plechtigheden die veel mensen samenbrengen wegens veiligheidsredenen afgelast.
De congregatie legt zich in Pakistan toe op onderwijs aan meisjes. In Talibangebied sloten eerder al tientallen scholen nadat die vernield of op zijn minst onbruikbaar werden gemaakt door opeenvolgende bomaanslagen.
(Kerknet)
Oud 5 maart 2010, 16:00   #90
marjan
Burgemeester

Standaard

Intussen kunnen de jihadi's van de MIDDENWEG, met als spilfiguur Farid Zahnoun, nog steeds vrij beschikken over een cultureel centrum dat aldus als basis dient om te rekruteren. In het centrum zelf worden 'verhaaltjes' over de islam verteld, maar in gesloten zittingen worden moslimjongeren geradicaliseerd en zet het intolerant, extreemrechts, waanzinnig en dubbelzinnig discours van Farid Zahnoun en companen aan tot onverdraagzaamheid jegens andersdenkenen en indirect tot geweld.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 16:09   #91
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
juist ja en dit zijn plotseling geen economische vluchtelingen meer

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 16:36   #92
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
juist ja en dit zijn plotseling geen economische vluchtelingen meer
Ik heb daar in ieder geval nog nooit van gehoord..en dat kan ik niet zeggen van bepaalde immigrantengroepen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 16:15   #93
marjan
Burgemeester

Standaard

Intussen gebeurt er gewoon niets en kunnen die fascisten van de MIDDENWEG vrij hun gangen gaan: overal infiltreren (en schijnbaar integreren om nadien hun islamwetten te kunnen opleggen) en verder hun onverdraagzame extreemrechtse ideologie verspreiden......
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 16:33   #94
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Velle Bekijk bericht
[b]
Pakistaanse moslimextremisten blijven ons land maar bezoeken. Blijkbaar legt niemand hen iets in de weg. De Belgische overheid is hiervan op de hoogte en doet niets. Met andere woorden, ze is medeplichtig aan terrorisme!
Het valt steeds moeilijker te geloven dat hier geen opzet achter steekt, een overheid die Europawijd subversie tegen haarzelf en onterving van de autochtone bevolking door importmohammedanen ondersteunt.

Het Verdrag van Lissabon zet de deur wagenwijd open voor de dictatuur. Waarop wacht het EU-apparaat om die te installeren? Een algemeen onveiligheidsgevoel bij de bevolking, volle gevangenissen in alle lidstaten, murwe ordehandhavers,...

Mohammedanen importeren heeft twee voordelen: de oliesjeiks worden zoet gehouden en de burgeroorlog die het EU-apparaat een totalitaire macht moet verlenen wordt in de steigers gezet.

Vandaar dat ex-moslims nuttig werk kunnen leveren en dat apparaat nul op het rekest geven door de islam de rug toe te keren!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 maart 2010 om 16:37.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 17:24   #95
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het valt steeds moeilijker te geloven dat hier geen opzet achter steekt, een overheid die Europawijd subversie tegen haarzelf en onterving van de autochtone bevolking door importmohammedanen ondersteunt.

Het Verdrag van Lissabon zet de deur wagenwijd open voor de dictatuur. Waarop wacht het EU-apparaat om die te installeren? Een algemeen onveiligheidsgevoel bij de bevolking, volle gevangenissen in alle lidstaten, murwe ordehandhavers,...

Mohammedanen importeren heeft twee voordelen: de oliesjeiks worden zoet gehouden en de burgeroorlog die het EU-apparaat een totalitaire macht moet verlenen wordt in de steigers gezet.

Vandaar dat ex-moslims nuttig werk kunnen leveren en dat apparaat nul op het rekest geven door de islam de rug toe te keren!
Zie ook hier, waar ik het één en ander wat nader heb proberen toe te lichten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 03:43   #96
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn naam is Peter Velle. Ik ben voorzitter van het "Vlaams Comité voor Ex-moslims" en het actiecomité "People Against Islam". Eind 2007 besloot ik als Vlaamse bekeerling de islam te verlaten. Sindsdien tracht ik met lezingen, artikels op het internet en protestacties de Vlaamse burger te waarschuwen voor het dreigende gevaar van de islam.

Als ex-moslim weet ik perfect wat er zich afspeelt in de moslimgemeenschap in Antwerpen. De opkomst van de radicale islam in Antwerpen baart me enorm veel zorgen. Radicale imams die oproepen tot haat en geweld (waaronder Nordine Taouil), rekruteren van jongeren in moskeëen en vzw's voor extremistische buitenlandse koranscholen, geweld tegen afvalligen, enz. Ik heb het allemaal meegemaakt. Op een bepaald moment besloot ik om die informatie te gaan doorspelen aan de Federale Politie Antwerpen en de Belgische Staatsveiligheid. 2,5 jaar heb ik het dubbelleven van informant volgehouden. Een helse periode. Momenteel zet ik mijn strijd tegen de radicale islam verder via de bovenvernoemde comités.

Ik betreur dat onze politici het gevaar van moslimextremisme gewoon onder de mat vegen. Er zijn nochtans voldoende signalen die wijzen op een verdere radicalisering van de moslimgemeenschap in Antwerpen.
Uit uw post van oktober 2009, da's drie jaar terug in de tijd:
Citaat:
Radicale imams die oproepen tot haat en geweld (waaronder Nordine Taouil), rekruteren van jongeren in moskeëen en vzw's voor extremistische buitenlandse koranscholen, geweld tegen afvalligen, enz. Ik heb het allemaal meegemaakt.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 september 2012 om 03:44.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 07:07   #97
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Uit uw post van oktober 2009, da's drie jaar terug in de tijd:
En nu is die kerel het voorbeeld van "gematigde moslim"... Dat wil wel wat zeggen over wat een extremist moet zijn....
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 16:09   #98
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik tracht mijn project zo veel mogelijk in de kijker te zetten. Media, lezingen, protestacties,... Als ik in de anonimiteit zou verzeild geraken, dan hebben die moslimextremisten vrij spel. Het is veiliger voor me om geen verstoppertje te spelen. Ik krijg van meerdere politici van verschillende partijen sympathie.

Federale Politie Antwerpen en Staatsveiligheid waarschuwen zelf ook voor infiltraties van moslimextremisten binnen de verschillende politiediensten. Hamza Arras is zo'n voorbeeld hiervan. Ik ben niet de enige die beweert dat deze flik een infiltrant is van het radicaal islamitisch milieu. Misschien moet de heer Arras ook wel Staatsveiligheid én Federale Politie Antwerpen voor de rechtbank slepen. Hamza Arras kan dan het handje vasthouden van imam Nordine Taouil.

Ik ben niet degene die in de moskee oproept om joden, afvalligen,... te straffen. Ik roep niet op tot haat en geweld. Als Nordine Taouil 100% achter de koran staat (zoals hij beweert), dan staat hij ook 100% achter het idee om afvalligen, homoseksuelen,... te vermoorden. Als ex-moslim zeg ik dat de koran een achterlijk en gevaarlijk boek is, en dat de islam een pijnlijke vergissing is van God. Ik beroep me nu op het recht van vrije meningsuiting.
In feite bereidt u ons voor op de notie dat het al gebeurt dat islamgezinden positie innemen in overheidsstructuren waar menige burger 'van hier' denkt dat het vuurvaste en waterdichte bastions zijn, degelijk gesceened, enzomeer.

Dat islamgezinden het politiek toneel beklijven, is al geen nieuws meer. Misschien zijn ze goedhartig, maar ze effenen het pad zoals mos de ondergrond klaarmaakt voor grotere en opzichtiger planten. Het mos kent zijn functie niet.

Politici komen de laatste tijden zo naïef over. Die strategie is uiteindelijk uitstel van executie (metafoor!)
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 21:00   #99
Zenit
Banneling

Standaard

100.000 dollar, dat geeft de Pakistaanse minister aan diegene die de regisseur dood van de inmiddels berucht film.

Daarvoor hebben die ellendige moslims geld, maar als hun land verzuipt door natuurrampen moeten ze het handje open houden voor het geld van de kaffers.

Van mij krijgen ze geen rotte bal meer.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 22:50   #100
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
100.000 dollar, dat geeft de Pakistaanse minister aan diegene die de regisseur dood van de inmiddels berucht film.

Daarvoor hebben die ellendige moslims geld, maar als hun land verzuipt door natuurrampen moeten ze het handje open houden voor het geld van de kaffers.

Van mij krijgen ze geen rotte bal meer.
Dat zou een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn van de corruputie en het beleid an sich van de Pakistaanse premier.

Van zo'n premier van een land zoals Pakistan zou je een soort marshallplan verwachten, niet eenvoudig maar drievoudig. Economie,onderwijs en gezondheid. Om mee te beginnen.
Een clubje van westerse huisvrouwen zou dat land met meer succes kunnen beredderen. De lelijke dingen komen nooit voor de camera, alleen maar mannen die geen werk hebben en op straat hun energie kwijt moeten en onozele zaken doen terwijl ze zelf niet eens kunnen zeggen dat ze gezonde perspectieven wensen voor hun familie.

Als de VS de stekker uittrekt, dan ligt dat land volledig plat (volgens een nieuwsbericht gisteren van een Nederlandse correspondente aldaar die verslag gaf over de vrije dag voor de liefde die uitmondde in een gewelddadige manifestatie).
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be