Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2009, 17:31   #81
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik bekijk al jazeera (klik) soms, maar ben zeker geen fan.
Geloven dat moslims één van de belangrijke figuren uit ook hun eigen koran gaan beledigen is onwetendheid.
onwetendheid van de moslims?
ik heb hoegenaamd géén reden om michelle niet te geloven: mensen in mijn directe omgeving en ikzelf hebben spijtig genoeg zelf minstens zo'n twintig gelijkaardige én ergere verhalen te vertellen. nogmaals: de realiteit.

ik ben TOTAAL onbekend met de koran: ik heb het boek NOOIT gelezen en zal het ook NOOIT lezen om de heel eenvoudige reden dat ik absoluut GEEN nood heb aan het lezen van een boek dat er direct of indirect de reden van is dat er overal ter wereld dood en verderf gezaaid wordt. mensen zijn bereid tot moorden voor dat boek, zonder zich vragen te stellen; dat is niet gezond.

uiteindelijk is het erg onbelangrijk geworden w�*t er exact in de koran staat vermits het boek blijkbaar op allerlei manieren kan geïnterpreteerd worden. het is misschien niet juist wat er gebeurt, de moorden en de bedenkelijke positie van de vrouw in de islam is misschien niet zo beschreven in dat boek maar wat doet dat er nog toe als die dingen allemaal de realiteit zijn van de beleving van deze godsdienst.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 17:38   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
onwetendheid van de moslims?
ik heb hoegenaamd géén reden om michelle niet te geloven: mensen in mijn directe omgeving en ikzelf hebben spijtig genoeg zelf minstens zo'n twintig gelijkaardige én ergere verhalen te vertellen. nogmaals: de realiteit.
Verhalen, idd...
Citaat:
ik ben TOTAAL onbekend met de koran: ik heb het boek NOOIT gelezen en zal het ook NOOIT lezen om de heel eenvoudige reden dat ik absoluut GEEN nood heb aan het lezen van een boek dat er direct of indirect de reden van is dat er overal ter wereld dood en verderf gezaaid wordt. mensen zijn bereid tot moorden voor dat boek, zonder zich vragen te stellen; dat is niet gezond.

uiteindelijk is het erg onbelangrijk geworden w�*t er exact in de koran staat vermits het boek blijkbaar op allerlei manieren kan geïnterpreteerd worden. het is misschien niet juist wat er gebeurt, de moorden en de bedenkelijke positie van de vrouw in de islam is misschien niet zo beschreven in dat boek maar wat doet dat er nog toe als die dingen allemaal de realiteit zijn van de beleving van deze godsdienst.
En d�*t weet je allemaal zonder ooit het boek geopend te hebben. Gewoon uit verhalen van anderen.
Tekenend.
Je bent waarschijnlijk ook nooit enkele weken alléén door de Magreb getrokken want van hieruit weet je't al allemaal uit je krant of uit verhalen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 17:39   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
niet alleen hema, maar ook nestlé is op diezelfde kar gesprongen: zij gaan halal voedsel op de europese markt brengen.
de richting die zo'n grote firma's uitgaan geven ons een héél duidelijk beeld van waar onze westerse samenleving naartoe gaat.
Maar gelukkig kopen ze nog altijd geen slaafvrije cacao om hun chocolade te maken.

Waar zou onze westerse samenleving dan naartoe gaan?

http://www.trosradar.nl/index.php?id...ws&cHash=29977
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...arde_gaat_door
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 17:55   #84
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Verhalen, idd...
En d�*t weet je allemaal zonder ooit het boek geopend te hebben. Gewoon uit verhalen van anderen.
Tekenend.

Je bent waarschijnlijk ook nooit enkele weken alléén door de Magreb getrokken want van hieruit weet je't al allemaal uit je krant of uit verhalen?
'n ander zijn of haar ervaring telt niet? het is alleen maar waar indien je het zelf meegemaakt hebt? bullshit.
in tegenstelling tot jou heb ik blijkbaar betrouwbare vrienden.

onze vrienden moslims hebben het ook héél dikwijls uit verhalen van anderen...idd...héél tekenend.

ik hoef niet door de magreb te trekken, vele delen van belgië trekken maar al teveel op de magreb.

en beste, wat een hoop gelul: tenzij je Het Boek gelezen hebt, mag je er niet over meepraten? dus voor jou kan kennis uit praktische ervaring volledig naar de prullenmand verwezen worden? once again: bullshit.
Oud 28 november 2009, 17:58   #85
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Verhalen, idd...
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=H12IVFFN

Wat denk je te winnen met de negationist uit te hangen?

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 28 november 2009 om 17:59.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 18:03   #86
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar gelukkig kopen ze nog altijd geen slaafvrije cacao om hun chocolade te maken.

Waar zou onze westerse samenleving dan naartoe gaan?

http://www.trosradar.nl/index.php?id...ws&cHash=29977
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...arde_gaat_door
ik ben een groot aanhanger van bio en fair trade, ik probeer m.a.w. mijn steentje bij te dragen.
Oud 28 november 2009, 18:08   #87
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Verhalen, idd...
Tekenend.
trouwens, grote filosoof: wanneer ik door de magreb trek in m'n eentje, zal ik weerkeren met verhalen, ervaringen die ik zelf opgedaan heb. waarom zouden die ervaringen dan wel ineens enige waarde hebben voor jou?

ik leef niét in de magreb en ik heb van horen zeggen dat het daar hemel op aarde is. maar ik moet je wel toegeven dat ik daarover m'n twijfels heb...niet dat ik iemand anders ervaring in twijfel wil trekken maar als het daar dan toch zo goed is, waarom komen er dan zovelen hier wonen?
Oud 28 november 2009, 18:34   #88
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Verhalen, idd...
ok, had beter het woord 'relaas' gebruikt maar zelfs al zouden het 'verhalen' zijn: moslims mogen hun hele levenswijze en maatschappelijke instelling baseren op verhalen uit de koran maar ik zou niet mogen voortgaan op verhalen?
Oud 29 november 2009, 02:50   #89
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 0
Algebra
Algoritmen
Chemie
.......
En alle wetenschappelijke definities en namen in astronomie, geneeskunde, en [verder]
.....
3100 Arabische woorden in het Frans
2800 woorden in het Engels
3000 in het Duits
...
Duizend-en-één-nacht
De ring van de duif
...

Latijns alfabet

..

Enzovoort enzovoort

Alles schrappen dan? Lol! Je bent echt grappig, man.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 november 2009 om 02:54.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 06:05   #90
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 0
Algebra
Algoritmen
Chemie
.......
En alle wetenschappelijke definities en namen in astronomie, geneeskunde, en [verder]
.....
3100 Arabische woorden in het Frans
2800 woorden in het Engels
3000 in het Duits
...
Duizend-en-één-nacht
De ring van de duif
...

Latijns alfabet

..

Enzovoort enzovoort

Alles schrappen dan? Lol! Je bent echt grappig, man.
helemaal niet alles schrappen! zijn idd mooie dingen die aan de wereld gegeven werden in die tijd; spijtig dat zo'n uitspraken vandaag de dag niet meer van toepassing zijn op de arabische cultuur en moslims.
Oud 29 november 2009, 10:37   #91
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus je moet eeuwig kunnen teren op je verwezenlijkingen uit een ver verleden?
Dat doen wij toch ook als we niet kunnen verdragen dat chocolade eens een keertje in een andere vorm gepresenteerd wordt.
Oud 29 november 2009, 18:08   #92
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat doen wij toch ook als we niet kunnen verdragen dat chocolade eens een keertje in een andere vorm gepresenteerd wordt.
ik stoor mij helemaal niet aan chocolade letters; ik hou van chocolade in any shape or form!
de chocolade letter is dus geen doorn in mijn oog; het gedachtengoed van de moslims wel.

het feit dat wij niet overstag willen gaan voor een volk (ik gebruik hier het woord "volk" niet correct maar je weet wel wat ik bedoel) dat ons vroeger algebra, cijfers en duizend-en-één-nacht gegeven heeft maar mij vandaag de dag - afgaande op de realiteit waarin wij leven - spijtig genoeg alleen nog doet denken aan alibaba en de 40 rovers, dat heeft in mijn ogen weinig te maken met het feit dat wij zouden teren op verwezenlijkingen uit het verleden.
Oud 29 november 2009, 19:23   #93
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik stoor mij helemaal niet aan chocolade letters; ik hou van chocolade in any shape or form!
de chocolade letter is dus geen doorn in mijn oog; het gedachtengoed van de moslims wel.

het feit dat wij niet overstag willen gaan voor een volk (ik gebruik hier het woord "volk" niet correct maar je weet wel wat ik bedoel) dat ons vroeger algebra, cijfers en duizend-en-één-nacht gegeven heeft maar mij vandaag de dag - afgaande op de realiteit waarin wij leven - spijtig genoeg alleen nog doet denken aan alibaba en de 40 rovers, dat heeft in mijn ogen weinig te maken met het feit dat wij zouden teren op verwezenlijkingen uit het verleden.
Met uw eerste zin ben ik het 100 % eens!
Verder : het gedachtegoed van de moslims stoort mij ook dikwijls, ik verdedig hen echt niet.
Zoals ik al in mijn eerste post (# 36) in deze thread heb gezegd, misschien leren de moslims onze feesten waarderen als ze op hun manier er van kunnen meegenieten. Ik ben niet te fier om een koekje gebakken door een Marokkaanse op te eten, ik weet dat hun koekjes heel lekker zijn. Waarom zou ik me dan druk maken als zij onze chocolade eten, zij het in een andere vorm? Mogelijk leren ze zo iets van onze tradities appreciëren en maakt het hen volgend jaar al niet veel meer uit of dat stukje chocola de vorm heeft van een Arabische letter, een letter uit ons alfabet of een kabouter.
Maar als wij op kleinigheden blijven hameren en ons er belachelijk druk in maken, dan geven we hen echt de pap in de mond om te zeggen dat wij kleinzerig en flauw zijn. Op die manier verhogen we de irritatie die al heel sterk leeft bij allochtonen en autochtonen. Er is reden voor onenigheid, maar laat ons debatteren over de hoofdzaken en ons wat minder druk maken over details.
Oud 29 november 2009, 20:00   #94
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
misschien leren de moslims onze feesten waarderen als ze op hun manier er van kunnen meegenieten.
Maar als wij op kleinigheden blijven hameren en ons er belachelijk druk in maken, dan geven we hen echt de pap in de mond om te zeggen dat wij kleinzerig en flauw zijn. Op die manier verhogen we de irritatie die al heel sterk leeft bij allochtonen en autochtonen. Er is reden voor onenigheid, maar laat ons debatteren over de hoofdzaken en ons wat minder druk maken over details.
Waarom altijd 'op hun manier'? Het gaat hier om cultuur. Als ik 'op mijn manier' van het offerfeest wil genieten en een varken slacht krijg ik spontaan dreigmails en een afgeklopte echtgenoot in de plaats. Het is ondertussen al erg genoeg. Ze genieten niet van onze feesten en vieringen maar trekken ze in het belachelijke en maken van de sfeer misbruik om paniek te zaaien en 'streken' uit te halen, ze genieten alleen maar van de feestdagen, en krijgen er zelfs nog bij ook! Binnenkort moeten we zelfs niet meer gaan werken.

Vroeger waren het kleinigheden, ondertussen zijn het bedreigingen.
Kleinzerig en flauw? Dat zijn we al lang niet meer als we hen rustig naar de moskee laten gaan en er gretig bij laten bouwen, maar tegelijkertijd braaf de grafitti van onze kerken laten verwijderen.
De dingen die nu als 'kleinigheid' omschreven zijn zijn het eigenlijk niet, maar zijn zo gegroeid. We zijn gewoon verplicht om het zo te zien, anders ben je een fanatiekeling, racist en facist.

Waarom zijn dat trouwens scheldwoorden? En tsjeef, sos of communist niet?
_Michelle_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 20:12   #95
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door

Ik lach daar mee want Maria is een belangrijk persoon in de islam: ze heeft zelfs een eigen soera:soera 19 Merryem, hier is ze: http://www.ahlesunnat.biz/holyquran/holyquran019.htm
Hier in 't NL:
http://digiboek.50megs.com/koran/koran019.html
Het waarheidsgehalte van die bewering is dus twijfelachtig.
Ik sta zéér dicht bij die realiteit. Ik haal mijn informatie niet uit HLN of van Faith Freedom.

Jij had die loze bewering ook kunnen ontmaskeren, indien je ooit eens een koran had ingekeken ipv op vooroordelen te leven.
Ik weet ook wel dat Maria in de koran staat. Mijn vriendinnen leggen het als volgt uit: zij was de moeder van Jezus, niet de laatste profeet, dus niet belangrijk. Ermee lachen mag dus, noem ze maar een hoer, maar mohammed een pedo noemen mag niet? Of een prentje van een vrouw in boerka is een belediging voor de hele islamgemeenschap? Kom zeg!

Ze trekken alles wat met hen te maken heeft zo verschrikkelijk voor, en lachen altijd met de rest. Zo had ik eens een vraag over de islam die ik op msn aan een klasgenootje stelde. Ze sloot direct af, de dag erna stonden niet minder dan zes razende moslima's me op school op te wachten. Ik werd uitgescholden voor het vuil van de straat, en net op tijd in veiligheid gebracht door een leerkracht. De reden? Ik had in mijn vraag mohammed met een kleine letter geschreven. Maar Maria is wel een hoer?

Dit even ter illustratie dat zij niet enkel denken dat ze zich alles kunnen permiteren, maar het ook nog doen, en niemand erop reageert. Integendeel, ze krijgen gewoon de steun van andere 'lotgenootjes'.
_Michelle_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 12:25   #96
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Met uw eerste zin ben ik het 100 % eens!
Verder : het gedachtegoed van de moslims stoort mij ook dikwijls, ik verdedig hen echt niet.
Zoals ik al in mijn eerste post (# 36) in deze thread heb gezegd, misschien leren de moslims onze feesten waarderen als ze op hun manier er van kunnen meegenieten. Ik ben niet te fier om een koekje gebakken door een Marokkaanse op te eten, ik weet dat hun koekjes heel lekker zijn. Waarom zou ik me dan druk maken als zij onze chocolade eten, zij het in een andere vorm? Mogelijk leren ze zo iets van onze tradities appreciëren en maakt het hen volgend jaar al niet veel meer uit of dat stukje chocola de vorm heeft van een Arabische letter, een letter uit ons alfabet of een kabouter.
de irritatie leeft aan beide kanten en wiens irritatie was er het eerst...de kip of het ei....in elk geval is de irritatie een realiteit, het is idd zover gekomen dat de mensen gaan steigeren bij het zien van een arabische letter in chocolade....soms denk ik dat er al teveel gebeurd is in de geschiedenis om dit nog helemaal goed te laten komen en om deze situatie weer recht te trekken zal er héél wat goeie wil van beide kanten moeten komen en ik ben er niet van overtuigd dat deze wil bij beide partijen aanwezig is.

tuurlijk kan een marokkaans koekje en een belgisch frietje zonder problemen maar dat is niet het probleem en dat weet je ook wel. de belgen vallen niet over de pitabars of de marokkaanse bakkers, het zijn de dagdagelijkse voorvallen, de details, die de mensen hun strot uitkomen. het is normaal dat je in je omgang met mensen de details beschouwt en die details zorgen voor een totaalbeeld dat spijtig genoeg niet altijd even fraai is.

in de geschiedenis zijn hier vele volkeren komen proberen het beleid uit te maken en één voor één zijn ze moeten afdruipen. voor mij is het echt een historisch gegeven dat 'n belg op z'n kop laat zitten maar ook maar zo lang totdat de spreekwoordelijke emmer vol is. vraag het eens aan de spanjaarden of de nederlanders.....
ook wij hebben het recht om onze culturele eigenheid te beschermen en die bestaat niet uit zatlappen die varkensworsten eten. neen, onze cultuur heeft o.a. te maken met democratie, onze visies over de samenleving enz. en net dat is zo vreselijk verschillend van de moslimcultuur.
Oud 30 november 2009, 12:32   #97
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Michelle_ Bekijk bericht
Ik weet ook wel dat Maria in de koran staat. Mijn vriendinnen leggen het als volgt uit: zij was de moeder van Jezus, niet de laatste profeet, dus niet belangrijk. Ermee lachen mag dus, noem ze maar een hoer, maar mohammed een pedo noemen mag niet? Of een prentje van een vrouw in boerka is een belediging voor de hele islamgemeenschap? Kom zeg!

Ze trekken alles wat met hen te maken heeft zo verschrikkelijk voor, en lachen altijd met de rest. Zo had ik eens een vraag over de islam die ik op msn aan een klasgenootje stelde. Ze sloot direct af, de dag erna stonden niet minder dan zes razende moslima's me op school op te wachten. Ik werd uitgescholden voor het vuil van de straat, en net op tijd in veiligheid gebracht door een leerkracht. De reden? Ik had in mijn vraag mohammed met een kleine letter geschreven. Maar Maria is wel een hoer?

Dit even ter illustratie dat zij niet enkel denken dat ze zich alles kunnen permiteren, maar het ook nog doen, en niemand erop reageert. Integendeel, ze krijgen gewoon de steun van andere 'lotgenootjes'.
en de mensen maar bestoken met verzen uit de heilige koran want als het niet in de koran staat, is dat niet mogelijk dat ze bepaalde feiten zouden gepleegd hebben....terwijl hetgeen jij beschrijft, absoluut jouw realiteit is en niet alleen de jouwe....dat weet ik uit eigen ervaring.

is natuurlijk makkelijker om "van kromme haas te gebaren"...is zoals met kinderen: is ook makkelijker altijd toe te geven dan er tijd in te steken om er een mens proberen van te maken waar je fier kan op zijn.
in belgië zijn steden, maar dat zal waarschijnlijk iedereen wel weten, waar de burgemeester eiste van het politiekorps van migranten maar te laten doen, om straatrellen te vermijden om zo te voorkomen dat de stad een vreselijk imago zou krijgen.
het is zonder meer de schuld van onze laksheid maar als er dan mensen zijn die er iets proberen aan te doen, in de eerste plaats door de problemen aan te kaarten, dan is het hek al van de dam! hoe wil je dan in godsnaam iets aan de scheefgetrokken situatie doen??
Oud 30 november 2009, 15:39   #98
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de irritatie leeft aan beide kanten en wiens irritatie was er het eerst...de kip of het ei....in elk geval is de irritatie een realiteit, het is idd zover gekomen dat de mensen gaan steigeren bij het zien van een arabische letter in chocolade....soms denk ik dat er al teveel gebeurd is in de geschiedenis om dit nog helemaal goed te laten komen en om deze situatie weer recht te trekken zal er héél wat goeie wil van beide kanten moeten komen en ik ben er niet van overtuigd dat deze wil bij beide partijen aanwezig is.

tuurlijk kan een marokkaans koekje en een belgisch frietje zonder problemen maar dat is niet het probleem en dat weet je ook wel. de belgen vallen niet over de pitabars of de marokkaanse bakkers, het zijn de dagdagelijkse voorvallen, de details, die de mensen hun strot uitkomen. het is normaal dat je in je omgang met mensen de details beschouwt en die details zorgen voor een totaalbeeld dat spijtig genoeg niet altijd even fraai is.

in de geschiedenis zijn hier vele volkeren komen proberen het beleid uit te maken en één voor één zijn ze moeten afdruipen. voor mij is het echt een historisch gegeven dat 'n belg op z'n kop laat zitten maar ook maar zo lang totdat de spreekwoordelijke emmer vol is. vraag het eens aan de spanjaarden of de nederlanders.....
ook wij hebben het recht om onze culturele eigenheid te beschermen en die bestaat niet uit zatlappen die varkensworsten eten. neen, onze cultuur heeft o.a. te maken met democratie, onze visies over de samenleving enz. en net dat is zo vreselijk verschillend van de moslimcultuur.
Ik denk dat onze standpunten echt niet zo ver uit elkaar liggen. Alleen weiger ik om die stomme chocolade Arabische letters zo belangrijk te vinden dat ik ze zou zien als de fameuze druppel die de emmer doet overlopen.
Er zijn ernstiger zaken aan de orde, hoofddoeken, misschien binnenkort hier ook onenigheid over minaretten, vrouwen die onderdrukt worden, geweld ... Daar maak ik me kwaad in. Dat Ali van achter de hoek een Arabische A opeet kan me geen barst schelen.
Oud 30 november 2009, 17:26   #99
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Chocoladevormen , pffff , amai
http://www.povarenok.ru/images/recip...097/209785.jpg

http://travel.webshots.com/photo/288...42393006wlKPDb

Hier problemenmee ??
http://www.cheffen.nl/chocolade%20haas_edited.jpg

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 19:43   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Hema gaat overstag.
http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie...verkopen.dhtml
Maar in België is dit blijkbaar geen issue.
http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie...eletters.dhtml
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be