![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Volgens Rafke ga ik nog wel eens zelfmoord plegen, maar dat is veel te optimistisch uitgedrukt.
Denk er nog eens over na, over wat ik schreef, en je zult zien, dat er altijd licht is aan h et eind van de tunnel, als je maar lang genoeg kruipt. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 november 2009 om 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem ? Neen, want iemand die "maar voor de helft kan werken" en thuis zit met een redelijk beperkt vervangingsinkomen, is ook niet ekonomisch rendabel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, denkt gij dat de statisiteken van zelfmoord in Vlaanderen op iets trekken? (voorbeeld: iemand die depressief wordt omdat zijn wijf hem verlaten heeft, geraakt na een tijdje juist daardoor zijn werk kwijt. Een tijdje daarna pleegt hij zelfmoord. Wat staat in de statisieken, en wat is de oorzaak van zijn zelfmoord? )
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 november 2009 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de plaatsen in BW's zijn allemaal ingenomen hoor. er is veel meer vraag naar plaatsen (door potentiële werknemers) dan aanbod vanuit de BW's. waarom zou je iemand die economisch rendabel kan werken die gelegenheid afpakken? Laatst gewijzigd door Nynorsk : 4 november 2009 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg enkel dat men mensen die gedeeltelijk werkbekwaam zijn, aan het werk moet houden, en dat men daar moeite voor moet doen. Meer plaatsen voorzien. Men moet die mensen niet thuis opsluiten en een vergoedinkse geven, dat is niet alleen asosiaal, dat is slecht voor ongeveer alles wat ge u kunt inbeelden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet al die arbeidsgehandicapten willen als een mongooltje ingeschakeld worden in zo'n werkplaats. Sommige waarschijnlijk wel maar die zijn vaak zwakzinnig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie niet in, waarom alleen de mentaal arbeidsgehandicapten in een beschutte werkplaats terechtkunnen. Ook de andere arbeidsgehandicapten, de lichamelijk, kunnen daar wel terecht.
Laatst gewijzigd door Bob : 5 november 2009 om 08:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de rest, weet ik het zo nog niet. Bij het leeghalen van het appartement van mijn moeder, werd dit gedaan door een ploeg van de kringloopwinkel. Deze mannen hadden wel een "raar" voorkomen, maar werkten hard (allé toch vier van de vijf). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Die willen daar juist NIET terecht, wie wil nu in zo'n sfeerloze ruimte zielloos bandwerk zitten doen? En wat nog, trouwens? Met zo'n mongolenbusje opgehaald en afgezet worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Kan goed zijn maar dat was mijn punt niet.
Mijn punt is dat mensen het vaak gewoon niet zien zitten om daar te gaan werken, ze komen hoe dan ook tussen marginalen terecht en ook het werk op zich is niet bepaald motiverend. Tenzij ze zelf marginaal zijn natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik nu thuis zitten met een leuk vervangingsinkomen? Of moet ik daarvoor eerst verhuizen naar Walenland? Niemand, maar dan ook niemand heeft het recht om zich laatdunkend uit te spreken over gehandikapten, mongooltjes, of eenderwie die in beschuttende, sosiale of wat weet ik arbeidssikwie moet werken. Wie de tegenslag heeft dat ie niet normaal kan werken, mag zich zeker en vast niet 'meer waard vinden' dan die mensen. En noteer ook dat ik me niet beperk tot die beschuttende werkplaatsen alleen. Neem nu iemand die fisisch gehandikapt is en daardoor alleen maar een beetje kan poetsen, een beetje kan knutselen enz. waarom zou die m/v niet kunnen handlangertje spelen, halve konsiërge enz. in een kleuterschoolke, of in een groter schoolke ? Waarom neem ik dit voorbeeld? Ik ken zo iemand. En die is nog zo fier dat hij tenminste iets doet voor de gemeenschap ... en nog zo kontent dat alle kleuters van zoveel km in de omtrek (en alle jonge moeders ... "hebt ge de sjaal van mijne kleine niet gevonden, hij is hem kwijt ...) (ook allochtoontjes) hem kennen en goeiendag zeggen als ze hem tegenkomen. Die brave man is en blijft, in weerwil van zijn handikap, geïntegreerd in de maatschappij. Er zijn zo duizenden mogelijkheden. De duizend en eenste mogelijkheid is hem 'thuis op te sluiten in een nep-gouden kooitje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() De zoveelste draad waarin sommigen met veel hoogdravend gebazel vooral hun asociaal zijn moeten maskeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Wel, het is voor die 30.000 mensen dat onze sociale zekerheid dient.
30.000 mensen een leefloon of hoe je het ook noemt geven, dat lijkt me betaalbaar en het zou getuigen van solidariteit voor onze zwakkeren. Men zou deze mensen evenwel nog beter kunnen ondersteunen, als we alle carottiers eruit zouden zwieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Neen.
Het gaat hier over de VDAB, Vlaanderen dus. Snap je het verschil? Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 november 2009 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast die 30.000 (of hoeveel meer/minder het er ook zijn), is de sosilale zekerheid er ook nog om tijdelijke situasies het hoofd te bieden hé ? En tussen die 30.000 helaas-hopeloze gevallen, en de tijdelijken (drie weken werkloos; een paar maanden ziketeverlof) zijn er de "half"-hopeloze gevallen, die tenminste zich nog iets of wat dienstbaar kunnen maken (de beste remedie om zichzelf blijvend een eergevoel enz. bla bla ... te garanderen)
|
![]() |
![]() |