Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2009, 20:16   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard De kust

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Tjonge, wat een kortzichtige instelling. Van Duinbergen naar Oostende is al een uur met de tram, als het meezit. En bovendien heeft 'de idioot' zijn auto regelmatig overdag nog nodig in Brussel. Of dacht je dat iedereen van 9 tot 5 op een bureautje of een werfje kon zitten?

Nu, ons niet gelaten, tegen dat het zover is dat het rekeningrijden écht begint, zullen we allicht onze auto niet meer nodig hebben. Dan zitten de asociale idioot en ik samen ergens in de zon, vér weg van dit ontwikkelingsland.
Dan "zoekt hij beter werk a.d. kust" (Descartes).
Ik wil voor vader en zn Pipo een woordje doen bij het fonds voor de armzaligen van geest. Des is namelijk mijn Persoonlijke Vriend.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 20:18   #82
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
We wonen in een dichtbevolkt land.
We hebben veel files.
We betalen veel belastingen voor.....

Het is dan ook ronduit misdadig dat onze overheid:
- Migranten naar hier haalt.
- Een tweede éénmalige regualisatie van asielzoekers doorvoert.
- Niet kan zorgen voor degelijk en betrouwbaar openbaar vervoer.
- Het geld de deuren en de ramen uitsmijt zonder dat de burgers er beter van worden.
Je zit bij de verkeerde partij;ik hoor de nv-a niet.Ik sla mijn gazet open of zet het nieuws op,ik verwacht doordat nv-a meedoet aan de macht ze zich zouden laten horen maar neen hoor,ze zijn de slonsen van de cd&v en zijn heel braafjes en zwijgen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 20:24   #83
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als ze dat hier doorvoeren gaat mijn vrouw rekening houdend met deze bijkomende kost en de opvang voor kinderen die we moeten betalen door het feit dat ze gaat werken, enkel nog werken om belastingen betalen...kortom, we zullen beslissen dat zij thuis zal blijven. In het ziekenhuis waar ze als verpleegster werkt zullen ze blij zijn (knelpuntberoep).

Bovendien stel ik mij de vraag of de privacy niet geschonden worden met het inbouwen van een dergelijke GPS. In elk geval zal ik wel klacht indienen. Dat ze verdorie ne keer hun eigen regels naleven.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 20:41   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die klanten kunnen hun aannemers wel kiezen. Het is toch normaal dat een aannemer die van verder komt duurder is. Die klant betaalt nu toch ook al voor de verplaatsingskosten van de aannemer.

Werkgevers zullen eindelijk eens moeten nadenken over de locatie die ze kiezen. Of die locatie bereikbaar is met openbaar vervoer. Anders vinden ze geen werknemers meer; of zullen zij die kosten moeten betalen.
We moeten onze klantenkring dus beperken?

Ja jong, met u naar de oorlog gaan is vragen om omver geschoten te worden hé?
Oud 15 november 2009, 20:43   #85
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjonge, wat een kortzichtige instelling. Van Duinbergen naar Oostende is al een uur met de tram, als het meezit. En bovendien heeft 'de idioot' zijn auto regelmatig overdag nog nodig in Brussel. Of dacht je dat iedereen van 9 tot 5 op een bureautje of een werfje kon zitten?
Het stond vast niet als voorwaarde in de jobadvertentie dat uw zoon aan zee moest gaan wonen. Als hij het zo aanvaard heeft is dat een probleem dat hijzelf creëerde en geen item om zich hier als slachtoffer te komen voordoen. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik verhuisde naar Limburg en viel van 50.000 terug op 15.000 km/jaar. En ik vind het nog te veel.
Citaat:
Nu, ons niet gelaten, tegen dat het zover is dat het rekeningrijden écht begint, zullen we allicht onze auto niet meer nodig hebben. Dan zitten de asociale idioot en ik samen ergens in de zon, vér weg van dit ontwikkelingsland.
Prima. Maar wees gewaarschuwd voor de risico's van burnout of simpelweg het wegverkeer. Een droom is snel vervlogen ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 20:44   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
We moeten onze klantenkring dus beperken?

Ja jong, met u naar de oorlog gaan is vragen om omver geschoten te worden hé?
Neen; dat moet je niet.
De klant betaalt gewoon de verplaatsingskosten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 20:46   #87
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Als ze dat hier doorvoeren gaat mijn vrouw rekening houdend met deze bijkomende kost en de opvang voor kinderen die we moeten betalen door het feit dat ze gaat werken, enkel nog werken om belastingen betalen...kortom, we zullen beslissen dat zij thuis zal blijven. In het ziekenhuis waar ze als verpleegster werkt zullen ze blij zijn (knelpuntberoep).

Bovendien stel ik mij de vraag of de privacy niet geschonden worden met het inbouwen van een dergelijke GPS. In elk geval zal ik wel klacht indienen. Dat ze verdorie ne keer hun eigen regels naleven.
Lang leve de rijken zeg ik want deze gevoelen altijd zo'n zaken niet.Beetje zoals vroeger he,alleen de rijken konden zich een wagen permitteren.
Ik zou ieder jaar door zo'n regel meer dan 600 euro extra moeten betalen,echt te gek toch?Dit zou ervoor zorgen ik nog bijna nergens meer naartoe zou gaan en dit wil zeggen de horeca het wel zal gevoelen,een rookverbod en dan dit er nog eens bovenop.
Als ik dat ook nog eens extra moet betalen per jaar dan verdien ik geen 1200 euro in de maand maar slechts 1000 euro in de maand danzkij die 3 cent per kilometer.
Een huurhuis of huis afbetalen kost nu nog steeds 400 euro en meer en dan heb je nog niet veel voor dienen prijs.
Ik heb ook geen openbaar vervoer of wat dan ook om naar mijn werk te gaan,ik heb dus geen andere keuze dan de wagen te nemen en dan nog,ik vind het makkelijk om na het werk meteen naar de winkel kan rijden,daardoor spaar ik van de weinige tijd die ik dan nog over heb heel wat tijd mee uit.

Als je ziet ik dan maar 1000 euro nauwelijks meer zou verdienen,welnu,dat ze mij maar op mijn werk buiten gooien dan,ik zou ong evenveel krijgen van den dop + ik dat geld die ik wat minder heb uitspaar doordat ik al die kilometers niet doe en geen 3 cent moet gaan betalen.Met andere woorden;ik zou evenveel hebben als ik dop dan dat ik zou gaan werken.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 20:48   #88
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; dat moet je niet.
blij dat je de volksverlakkerij van gratis openbaar vervoer wil afschaffen

nu nog gratis "wellfare"
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 21:13   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

nu nog gratis "wellfare"
Neen; dat wil ik niet.
Ik pleit ook niet om de kilometerheffing zo hoog te maken dat de reële kost betaald wordt.
Oud 15 november 2009, 21:28   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen; dat wil ik niet.
Ik pleit ook niet om de kilometerheffing zo hoog te maken dat de reële kost betaald wordt.
Wat is de reële kost ?
En wat is dan de reële kost voor de sputterende wereldeconomie ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 november 2009 om 21:28.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 21:32   #91
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Wat een lul allemaal: Wat is het maximum die je zou kunnen betalen ??? Enje hebt toch goed opgelet : de verkeersbelasting in nederland wordt afgeschaft en vervangen door die kilometerheffing, en feitelijk zal iedereen zowat minder betalen.

als je nu 100.000km zou rijden in een jaar, waarvoor je notabene aan 1u/60km of welgeteld 208 werkdagen in de auto zit... betaal je 3000euro.

Gelijktijdig verrijd je dan 6000liter of 6000euro brandstof...

Gelijktijdig heb je de waarde van een auto die gepland staat op ongeveer 200.000km in 1 jaar tijd 50% verbrand, fo zeg maar 25.000euro /2 of 12.000euro auto verbrand

Dus je hebt om dat jaartje rond te rijden: een volledig werkjaar in uw auto gezeten (en niet gewerkt volgens mij) je betaalt 3000euro taks, 6000euro brandstof en 12.000euro waarde voor uw auto.

Dus netto zal er volgens mij niemand meer dan 3000euro betalen voor zijn kilometers...

Dus de stelling dat de rijken daar geen last van hebben is helemaal hilarisch:
er is niemand die last gaat hebben van een kilometerheffing... Want gemiddeld rij je 20.000km, of rij je 600euro heffing bij elkaar, en haal je dus een tikkeltje meer op dan de huidige lasten op uw wagen.

ALs de lasten nog eens moduleren volgens het verbruik van uw wagen, wordt het helemaal leuk, dan komt de heffing voor een 'eco'mus helemaal op niets meer uit.

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 november 2009 om 21:36.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 21:39   #92
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; dat wil ik niet.
blij dat je je eigen hypocrisie inziet dan
Oud 15 november 2009, 21:50   #93
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
born2beblij, kijk eens naar de balk in je eigen ogen !
Oud 15 november 2009, 21:52   #94
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
born2beblij, doe eens moeite om eens iets minder zuur gezaag te verkondigen
Oud 15 november 2009, 22:05   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke hypocrisie? Waarover?
Oud 15 november 2009, 22:27   #96
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Het stond vast niet als voorwaarde in de jobadvertentie dat uw zoon aan zee moest gaan wonen. Als hij het zo aanvaard heeft is dat een probleem dat hijzelf creëerde en geen item om zich hier als slachtoffer te komen voordoen. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik verhuisde naar Limburg en viel van 50.000 terug op 15.000 km/jaar. En ik vind het nog te veel.
Prima. Maar wees gewaarschuwd voor de risico's van burnout of simpelweg het wegverkeer. Een droom is snel vervlogen ...

wat is er gebeurd met waarden als 'vrije keuze'? wil je terug naar de tijd voor het ijzeren gordijn (de oostkant ervan, welteverstaan) waar je zelfs al niet meer mag kiezen waar je wilt wonen?

Gevaarlijke gekken als jij zouden ze de politieke rechten moeten afnemen. Dat zou dan een koekje van eigen deeg zijn.
Oud 15 november 2009, 22:46   #97
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; dat wil ik niet.

Citaat:
Neen; dat moet je niet.

te veel aan de wiet gezeten?
Oud 15 november 2009, 22:56   #98
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Men zegt toch dat we mobiel en flexibel moeten zijn ? Nu mogen we weer niet te mobiel zijn.

Vraagje. Die gps-coördinaten zouden per gsm doorgestuurd worden.
Welke gsm operator kiest men daarvoor ? Of gaat men het verdelen over de operators ? Of gaat de staat een eigen gsm netwerk oprichten.
Gaan er gsm masten bijgebouwd worden voor die honderdduizenden auto's die in file staan ? Wie, wat, waar ?
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 23:08   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Men zegt toch dat we mobiel en flexibel moeten zijn ? Nu mogen we weer niet te mobiel zijn.

Vraagje. Die gps-coördinaten zouden per gsm doorgestuurd worden.
Welke gsm operator kiest men daarvoor ? Of gaat men het verdelen over de operators ? Of gaat de staat een eigen gsm netwerk oprichten.
Gaan er gsm masten bijgebouwd worden voor die honderdduizenden auto's die in file staan ? Wie, wat, waar ?
Nogmaals, zoek zelf eens op hoe ze het momenteel reeds doen voor kamions in Duitsland.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 23:15   #100
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

als d'ollanders "rekeningrijden" invoeren en de gewone verkeersbelasting afschaffen zit daar wel iets méér achter......

den ollander heeft al lang in de smiezen dat hij nen dikken hoop centen aan zijn neus gaat zien voorbijgaan als de mensen massaal gaan overschakelen op electrische voertuigen en dus géén stinkend dure taks-benzine niet meer gaan kopen.... en nog minder zware verkeersbelasting betalen op voertuigen met nen dikke motor....... dus dus dus : de enige goeie oplossing "al rijden ze rond met een motorke van nen eletrieke koffiemolen" of mochten er zijn die op wind of op trappers-energie van een billenkar rondsjeezen..... per afgelegde kilometer zwaar dokken als ge uwe kop durft buitensteken !

en als onze "grote lichten" in de wetstraat dit enkele j�*�*�*ren na de hollanders gaan doorhebben zal t'hier ook rap van t'zelfde laken een broek zijn !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be