Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2009, 18:08   #81
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Leg me eens uit hoe het dan komt dat de vlamingen in de minderheid zijn in de federale regering?????????????????????????????????????????? ?????????????????????????
?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????
ALLES, maar dan ook ALLES is gebeurd met medeweten en dus met medeverantwoordelijkheid en medeplichtigheid van alle Vlaamse ministers in de opeenvolgende regeringen.
Oud 21 november 2009, 18:08   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg me eens uit hoe het dan komt dat de vlamingen in de minderheid zijn in de federale regering?????????????????????????????????????????? ?????????????????????????
?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????
Dat is dan die echte democratie, met de broek op de enkels.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 18:16   #83
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
ALLES, maar dan ook ALLES is gebeurd met medeweten en dus met medeverantwoordelijkheid en medeplichtigheid van alle Vlaamse ministers in de opeenvolgende regeringen.

Zijn ze in de meerderheid of zijn ze dat niet? Daar gaat het over, niet over wiens schuld dit is.
Oud 21 november 2009, 18:17   #84
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is dan die echte democratie, met de broek op de enkels.

Dat doet er niet toe.
De stelling was: "Een minderheid kan in België nooit een meerderheid worden. Welnu, ik stel iets anders vast. Ik stel vast dat een meerderheid een minderheid is en dat een minderheid een meerderheid is.
Oud 21 november 2009, 18:21   #85
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Zijn ze in de meerderheid of zijn ze dat niet? Daar gaat het over, niet over wiens schuld dit is.
Tja, de schuldvraag is nogal paainlaaik...
Oud 21 november 2009, 18:21   #86
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, de schuldvraag is nogal paainlaaik...
Zelfs daar gaat het niet over.
Oud 21 november 2009, 18:41   #87
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze voelen het nog niet zo erg aan dat ze ons zouden willen buiten gooien.
En dat is potdorie niet wederzijds.
Nee, buiten gooien willen ze ons niet. Ze willen ons hoogstens op een boot zetten en ons vervolgens tot zinken brengen. Zolang hun belgique maar blijft bestaan.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 18:41   #88
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Zelfs daar gaat het niet over.
Misschien heb je wel gelijk? Ook de journalisten van de vrt/vtm en van de geschreven pers vinden dat je de Belgische superpolitiekers geen kritische vragen moogt stellen, waarschijnlijk omdat ze vinden dat het altijd over iets anders gaat! Of omdat ze zeker niet verzuurd willen overkomen...
Oud 21 november 2009, 18:45   #89
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zoals Mark Eyskens gisteren bepleitte in De Keien van de Wetstraat: depolitiseer de communautaire kwestie, m.a.w. haal ze uit de electorale en partijpolitieke sfeer en bekijk op een nuchtere manier, zonder taboes, hoe de staat hervormd moet worden om een efficiënter bestuur op alle niveaus mogelijk te maken. Maar ja, sommige lieden zijn bang van nuchtere analyses...
Alsof communautaire kwesties enkel draaien om taal of BHV. Wanneer je alle communautaire kwesties uit de discussie zou houden, heb je uiteindelijk niets meer om nog over te praten. In belgique is gewoon �*lles communautair - tot de kleur van de nummerplaten toe.
Oud 21 november 2009, 18:52   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals Mark Eyskens gisteren bepleitte in De Keien van de Wetstraat: depolitiseer de communautaire kwestie, m.a.w. haal ze uit de electorale en partijpolitieke sfeer en bekijk op een nuchtere manier, zonder taboes, hoe de staat hervormd moet worden om een efficiënter bestuur op alle niveaus mogelijk te maken. Maar ja, sommige lieden zijn bang van nuchtere analyses...
Mark eyskens is naief of van slechte wil.

Die man speelt zijn rolletje en de dommerikken, die laten zich vangen.
Oud 21 november 2009, 18:54   #91
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Eyskens is van een ander tijdperk: die man ziet zelfs niet dat de tijden veranderd zijn!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 18:54   #92
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet er niet onderhandeld worden over BHV.
We moeten gewoon een uitspraak van het grondwettelijk hof uitvoeren.

Als ik morgen een boete krijg, uitgesproken door een rechter, dan moet ik ook niet gaan onderhandelen over compensaties.
En welke "uitspraak" moeten we dan wel "uitvoeren"?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 18:55   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Eyskens is van een ander tijdperk: die man ziet zelfs niet dat de tijden veranderd zijn!!
Een levenlang lakei spelen kweekt een gewoonte natuurlijk.
Oud 21 november 2009, 18:59   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
We gaan BHV gewoon splitsen door stemming in het parlement.

De afschuwelijke Vlaemsche meerderheid tegen de verheven imperialistische minderheid.

Eènen kaakslag die pijn ende zeer gaat doen.

Maar het ergste vanal is de schaamte, het op zijn plaats gewezen worden door het Vlaemsche boerke.

Het is allang komende, en het gaat ook nog wel even duren, maar de dag van de vernedering komt met rasse schreden naderbij.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 november 2009 om 19:01.
Oud 21 november 2009, 20:40   #95
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
We gaan BHV gewoon splitsen door stemming in het parlement.

De afschuwelijke Vlaemsche meerderheid tegen de verheven imperialistische minderheid.

Eènen kaakslag die pijn ende zeer gaat doen.

Maar het ergste vanal is de schaamte, het op zijn plaats gewezen worden door het Vlaemsche boerke.

Het is allang komende, en het gaat ook nog wel even duren, maar de dag van de vernedering komt met rasse schreden naderbij.
Optimisme is een schone deugd en het geloof verzet bergen!
Oud 21 november 2009, 20:47   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heeft u volmondig gelijk in.
Oud 21 november 2009, 22:07   #97
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Berg de illusies dan maar snel op.

Citaat:
Naar alle waarschijnlijkheid zal Yves Leterme nu terugkeren als premier, maar niet voor Martens BHV heeft ontmijnd door een procedure voor de onderhandelingen af te spreken om de kieskring te splitsen.
(Bron: De Redactie)

Lees: Leterme mag eerste minister worden in ruil voor een onderhandelde oplossing. En aangezien er voor de CD&V geen alternatief is dan aan de macht blijven mét Leterme als premier, zal er dus hoe dan ook een onderhandelde oplossing komen, schrijf maar op.
Oud 21 november 2009, 22:33   #98
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Lijdt gij echt zo erg aan geheugenverlies dat ge dat elke keer dat er een draad over BHV geopend wordt opnieuw moet vragen?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 01:19   #99
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik begrijp dat zulke nuances niet eenvoudig zijn voor sommige mensen.

Ik zie niet in wat er tegen het begrip "elite" pleit. In mijn ogen is dat een neutraal begrip, dat uitdrukking geeft aan het bestaan van mensen die meer intelligentie, inzicht, empathie en morele oordeelkundigheid bezitten dan Jan modaal. Het zou inderdaad veel beter zijn indien het volk spontaan elites zou kiezen, maar het kiest vooralsnog liever voor middelmatige mensen �* la Leterme, waarmee het eigenlijk ook zijn eigen middelmatigheid uitdrukt.

A propos, het zal je verbazen, maar je kunt, zoals ik, een staatshervorming voorstaan zonder in blinde adoratie te vervallen voor Meneer Leterme. Het is net uit bezorgdheid voor het uitblijven van zo'n hervorming en een gepaste oplossing voor de kwestie-B-H-V dat ik van harte hoop dat Leterme niét opnieuw premier wordt.

Moet Wilfried Martens B-H-V-dossier ontmijnen?

De kans lijkt groot dat er voor de benoeming van een nieuwe premier nog een bemiddelaar in het terrein gestuurd wordt. Daarbij wordt de naam genoemd van gewezen CVP-premier Wilfried Martens.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntmijnen.dhtml

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Het toont alweer op pijnlijke wijze aan dat geen zinnig mens nog vertrouwen heeft in Yves Leterme, anders was dit zijstapje nergens voor nodig geweest.

En dus wordt de weg alweer speciaal voor Leterme afgestoft, opdat hij niet over een kiezeltje zou struikelen, want zo gemakkelijk gaat hij anders tegen de vlakte.

Nog steeds beschikken we niet over een elite die de kiezer hardop durft te zeggen waar het op staat: dat de keuze van die kiezer niet altijd de beste is.
Tiens ik dacht dat de kiezer altijd gelijk had ?
U bent voorstander van een ander systeem dan de democratie ? Eeen systeem zoals Franco,Stalin, Noord Korea...

Het probleem is niet "dat we geen elite hebben" (amaai wat een woordgebruik), het probleem is dat er iemand 800000 stemmen haalt met een programma dat deftig gaat sleutelen aan het concept Belgie, en dat door de Belgische machtstructuur net erg gesmaakt wordt en die dan de walen gebruiken om een Leterme te nekken.
Dat is het probleem beste.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54
Tiens ik dacht dat de kiezer altijd gelijk had ?
U bent voorstander van een ander systeem dan de democratie ? Eeen systeem zoals Franco,Stalin, Noord Korea...
Nee, maar ik begrijp dat zulke nuances niet eenvoudig zijn voor sommige mensen.
Citaat:
Het probleem is niet "dat we geen elite hebben" (amaai wat een woordgebruik), het probleem is dat er iemand 800000 stemmen haalt met een programma dat deftig gaat sleutelen aan het concept Belgie, en dat door de Belgische machtstructuur net erg gesmaakt wordt en die dan de walen gebruiken om een Leterme te nekken.
Ik zie niet in wat er tegen het begrip "elite" pleit. In mijn ogen is dat een neutraal begrip, dat uitdrukking geeft aan het bestaan van mensen die meer intelligentie, inzicht, empathie en morele oordeelkundigheid bezitten dan Jan modaal. Het zou inderdaad veel beter zijn indien het volk spontaan elites zou kiezen, maar het kiest vooralsnog liever voor middelmatige mensen �* la Leterme, waarmee het eigenlijk ook zijn eigen middelmatigheid uitdrukt.

A propos, het zal je verbazen, maar je kunt, zoals ik, een staatshervorming voorstaan zonder in blinde adoratie te vervallen voor Meneer Leterme. Het is net uit bezorgdheid voor het uitblijven van zo'n hervorming en een gepaste oplossing voor de kwestie-B-H-V dat ik van harte hoop dat Leterme niét opnieuw premier wordt.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : Vandaag om 11:40.

Sommige eenvoudige mensen, die weten dat er nuances bestaan zouden niet formuleren :
dat geen zinnig mens nog vertrouwen heeft in Yves Leterme, anders was dit zijstapje nergens voor nodig geweest.

Deze opmerking in kombinatie met onderstaande :
Nog steeds beschikken we niet over een elite die de kiezer hardop durft te zeggen waar het op staat: dat de keuze van die kiezer niet altijd de beste is.

Nopen mij ertoe dat u een drang had naar een totalitair regime, maar gelukkig is dat niet het geval.....
Rest me nog enkel de genuaceerde en eenvoudige vraag te stellen : Wie bepaalt de “elite” ?
Ik geef u volgende “concepten” meer ter info :
De “elite” , mannen, was van mening dat vrouwen geen stemrecht hadden.
De “elite” , in Zuid-Afrika (blank) was van mening dat de zwarten geen stemrecht hadden.
Moet ik verder gaan ?

Ik herhaal nog eens, wie bepaalt de “elite” wie bepaalt de “middelmatigheid” ?

En dan de kern van de zaak, nietwaar.
Een blinde adoratie voor Leterme is me niet gegeven, hij heeft gewoon de meeste stemmen gehaald met
een programma dat deftig gaat sleutelen aan het concept Belgie, en dat door de Belgische machtstructuur net erg gesmaakt wordt en die dan de walen gebruiken om een Leterme te nekken.

Maar je vond het niet echt nodig om daar op te antwoorden niet ?

Nog het volgende : Had ik een blinde adoratie gehad voor Leterme dan had hij 800001 stemmen gehaald .
Er moet geen “bemiddelde “ oplossing komen voor BHV, gewoon de uitspraak van de rechter uitvoeren, en de stemming in de commisie, niet meer niet minder, maar dat is blijkbaar al te veel gevraagd !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 22 november 2009 om 01:19.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 01:29   #100
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mark eyskens is naief of van slechte wil.

Die man speelt zijn rolletje en de dommerikken, die laten zich vangen.
De Belgische minister van Staat Eyskens, had mijns inziens (maarja ik ben maar een Nederlander) een vrij pragmatische opstelling, verbeter die dingen die niet functioneren voor geheel België. Ik vrees inderdaad dat een 'communautaire boks-match' nog minder oplevert eerder blokkades en volgens mij was die ander minister van staat, Willy Claes, in 'De Keien van de Wetstraat (ik vond (afgelopen) vrijdags Pauw&Witteman niet echt boeiend)' het wel mee eens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be