Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2009, 21:14   #81
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er was wel een doel, namelijk de kennis over hoe het voelt een mens te doden.
Zie dan artisjoks inzicht over hoe de maatschappij dingen kan OPDRINGEN.
Waar komt die drang naar macht vandaan? Is deze natuurlijk?
Niet in mijn bestaan alleszins, ik merk dat niet op in mezelf en nog minder in mijn dochter.

Is dit niet iets individueel jantje? En net daarom pleit ik ervoor dat men de jeugd beter moet screenen en hun opleidingsprogramma daar moet op aanpassen. Je kan een kind een rollercoaster induwen, of je kan je kind begeleiden en de rit samen uitzitten he. Zodat het kind op het einde van de rit zelf kan oordelen over de afgelopen situatie.

Citaat:
Zoals ik reeds schreef, de mens is een roofdier.
Vind Uzelf niet dat de roofdieren uit de natuur meer respect voor hun naaste omgeving hebben dan de mens die zich buiten de natuur plaatst ?

Citaat:
Ik heb er zelfs meer dan 1 en ken hen stuk voor stuk volledig in hun doen en laten.
En zag jij roofdier instincten, machtsvertonen bij hun van baby af?
Of is het pas als ze de maatschappij absorberen zoals een spons zich pas in rare trekjes kunnen uitdrukken?
Ik stel me vragen bij het huidig systeem ja.

Citaat:
Wat denk je van de hooligans? een maatschappelijk totaal onaanvaardbaar gedrag, toch zijn er miljoenen te vinden in onze maatschappij.
Egogedreven manifestaties zie ik vooral bij hooligans.
Daar komt nog eens de egobooster alcohol bovenop... jah wat wil je dan?
Dit is perfect wat men al EEUWEN aan het uitschrijven is, noch iemand hoort.
De heilige vrouwelijkheid is begraven onder het mannelijke ego.
Tijd om dus moeder gaia terug in ons leven te verwelkomen... Want we verdwalen in een soep van chaos.

Citaat:
Ze hebben NOOIT geleerd om elkaar de kop in te timmeren, toch doen zij aan dit zinloos geweld en doen ze het zelfs vaak als hobby!!!!
Tuurlijk wel hebben zij dat geleerd. Zie artisoks insight over de opdringende eisen.

En de oorzaak bij dit jong meisje? Wel, we kennen haar achtergrond niet, noch haar geestelijke toestand.

Citaat:
En een dergelijke zaak is geen "system faillure" maar een "element Faillure", twee totaal verschillende zaken.
Ik zie dat andes.

Citaat:
En iemand van 16 jaar is geen hulpeloos element binnen de maatschappij, maar een gedeeltelijk gevormd element dat bij fouten van de omgeving, zwaar naar de overkant kan gaan overhellen en op de primaire basis van levensbehoud kan overschakelen.
En wie vormt dat element? De system toch
Man, als het system de gelukzaligheid over iedereen wou uitroepen had ik nu de vrijheid wiet te farmen. Maar die heb ik niet, ze duwen me liever tot drank.
Net zoals ik betere therapy kan vinden in een geestverruimend middel, maken ze me liever afhankelijk van een anti depresiva waarop hun markt draait.

We zijn vastgebonden aan het systeem en haar huidige stock.
En haar stock toont niet bepaald liefdadigheid naartoe onze medemens, integendeel. Het wordt verkocht als "sensatie".
Oud 23 november 2009, 09:23   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Er moet gewoon een opleiding bijkomen int school.
Nu met zinloos geweld en al dat ander onheilspellend ... tijd voor meer educatie denk ik dan?
Meer "bewustzijn" gerichte levenslessen meegeven in school.
Get in the psyche!
Ouders moeten hun kinders een beetje beter opvoeden, zou ik zo zeggen. Maar ja 14 jaar en ze hangen al zat rond op straat (in the UK is dat in sommige wijken / steden het geval)

Opleiding in school kan goed zijn, maar ze luisteren al niet naar hun ouders, wat zouden ze dan nog luisteren naar ne leeraar, naar de flikken luisteren ze ook al niet.

En wat gaat er nu gebeuren, ... minderjarig, op hun 18 terug los. of in het beste geval in een psychiatrie waar ze dan misschien wat langer blijven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 11:14   #83
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er was wel een doel, namelijk de kennis over hoe het voelt een mens te doden.

Zoals ik reeds schreef, de mens is een roofdier.

Ik heb er zelfs meer dan 1 en ken hen stuk voor stuk volledig in hun doen en laten.

Wat denk je van de hooligans? een maatschappelijk totaal onaanvaardbaar gedrag, toch zijn er miljoenen te vinden in onze maatschappij.

Ze hebben NOOIT geleerd om elkaar de kop in te timmeren, toch doen zij aan dit zinloos geweld en doen ze het zelfs vaak als hobby!!!!

En de oorzaak bij dit jong meisje? Wel, we kennen haar achtergrond niet, noch haar geestelijke toestand.

En een dergelijke zaak is geen "system faillure" maar een "element Faillure", twee totaal verschillende zaken.
En iemand van 16 jaar is geen hulpeloos element binnen de maatschappij, maar een gedeeltelijk gevormd element dat bij fouten van de omgeving, zwaar naar de overkant kan gaan overhellen en op de primaire basis van levensbehoud kan overschakelen.
Even een reactie op enkele van uw standpunten.

==>Zoals ik reeds schreef, de mens is een roofdier.
De oermens leefde gedeeltelijk van de jacht, hoewel het grootste deel van zijn voedsel bestond uit noten, vruchten, wortels enz die hij in de natuur vond. Maar hij had niet de gewoonte te jagen voor zijn plezier.

==>Ik heb er zelfs meer dan 1 en ken hen stuk voor stuk volledig in hun doen en laten.
Ik vind het tamelijk naïef om als ouder te beweren dat men zijn kind volledig kent. Gewoonlijk komt men bedrogen uit!
Oud 23 november 2009, 11:58   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Even een reactie op enkele van uw standpunten.
Citaat:
==>Zoals ik reeds schreef, de mens is een roofdier.
De oermens leefde gedeeltelijk van de jacht, hoewel het grootste deel van zijn voedsel bestond uit noten, vruchten, wortels enz die hij in de natuur vond. Maar hij had niet de gewoonte te jagen voor zijn plezier.
De mens had zelfs de gewoonte om zuiver uit verveling te gaan jagen.
In periodes van overvloed was het zelfs geen uitzondering om enkel op de naburige stammen te jagen, met de bedoeling hun vrouwen te roven.

Er zijn zelfs periodes geweest van overvloed waarin men zuiver op jacht ging om eens wat anders tussen de kiezen te krijgen.
En zowel in tijden van honger als in tijden van overvloed was kannibalisme een normale zaak.

De mens is en was immers een opportunistische omnivoor en doden dus niet enkel omdat hij honger had, maar ook omdat hij de kans en macht ervoor had.

Hoe in gingen sommige stammen zelfs zo ver, dat een man enkel mocht paren als hij bewezen had dat hij kan doden.

Citaat:
==>Ik heb er zelfs meer dan 1 en ken hen stuk voor stuk volledig in hun doen en laten.
Ik vind het tamelijk naïef om als ouder te beweren dat men zijn kind volledig kent. Gewoonlijk komt men bedrogen uit![/quote]
Helemaal niet.
Ik stel dan ook geen verhoopt gedrag voorop en hou er gewoon rekening mee dat zij ook slechts mensen zijn met fouten en gebreken.
Zo heb ik tijdens de echtscheiding mijn ex-vrouw zelfs haar zin gegeven de kinderen zelf te laten kiezen bij welke ouder ze wilde wonen.
En ja, ik ben vertrokken met slechts 2 kinderen in bi-locatie en 2 kinderen vast bij haar. En ja dat deed toen pijn en ik had inderdaad gehoopt dat ze direct bij mij bleven, maar nu 5 jaar later zie ik mijn kinderen nog steeds en wonen er zelfs 3 vast bij mij en slechts 1 bij haar en ziet zij twee van haar kinderen niet meer.

En ik kan je nu al zelfs voorspellen dat mijn laatste kind dat bij haar woont tussen dit en 4 jaar haar ook volledig de rug toe keert en hier terugkomt wonen.

Ik kan je nu al voorspellen dat mijn kinderen in de toekomst allemaal dicht in mijn buurt bleven wonen, ook al verhuis in in de toekomst naar plaatsen die zij niet kennen.

Ik kan je zelfs nu al vertellen dat mijn oudste dochter tegen Nieuwjaar haar vriendje buiten zet, ook al is het nu grote liefde en woont hij zelfs hier samen met haar en spreken ze over samen kinderen krijgen.

Ik kan je nu al vertellen dat mijn jongste zoon van 12 later een eigen bedrijf gaat runnen en een keiharde onderhandelaar gaat worden, ook al is hij nu een watje en laat hij zich commanderen door zijn jongere vriendinnetje.

Op de 18 jaar dat ik vader ben, ben ik nog NOOIT bedrogen uitgekomen, ik heb enkel teleurstellingen gekend, omdat hun gedrag niet altijd dat gene was wat ik hoopte en als het beste voor hen zag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be