Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2009, 19:12   #81
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Roken is een vrije keuze, veel minder gevaarlijk dan het gebruik van drugs en alcohol, veroorzakers van de meeste drama's die zich dagelijks voordoen. Je stelling is dan ook gewoon hypokriet.
Roken is geen vrije keuze. Je kan als samenleving roken dan ook beter ontmoedigen dan aanmoedigen.
Oud 6 december 2009, 19:19   #82
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Toch grappig hoe rokers bibberend blijven vasthouden aan hun cigaret. Veel anders gaat toch niet, na tien snelle treden houdt die rokerslong het toch voor bekeken.

Voor mij mocht het morgen al afgeschaft zijn, beter de korte pijn. Het is toch een europese tendens om naar een totaal rookverbod te gaan, dus veel zal er heus niet meer veranderen aan deze beslissing.
Oud 6 december 2009, 19:26   #83
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Toch grappig hoe rokers bibberend blijven vasthouden aan hun cigaret. Veel anders gaat toch niet, na tien snelle treden houdt die rokerslong het toch voor bekeken.

Voor mij mocht het morgen al afgeschaft zijn, beter de korte pijn. Het is toch een europese tendens om naar een totaal rookverbod te gaan, dus veel zal er heus niet meer veranderen aan deze beslissing.
Je denkt alweer niet verder.
Hetgeen aan het gebeuren is nu is dat wij niks meer te zeggen gaan hebben en op alles en overal gecontroleerd gaan worden.
Beetje bij beetje onopvallend zijn ze daarmee bezig.
In engeland staan ze er zelfs al ver mee waar ze met een helicopter rond toeren en je gewoon in je slaapkamer bezig zien enz....
Wat gaat het volgende zijn?
Ook in je wagen van datte binnen zovele jaren of mss zelfs zo lang nog niet.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 19:32   #84
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Je denkt alweer niet verder.
Hetgeen aan het gebeuren is nu is dat wij niks meer te zeggen gaan hebben en op alles en overal gecontroleerd gaan worden.
Beetje bij beetje onopvallend zijn ze daarmee bezig.
In engeland staan ze er zelfs al ver mee waar ze met een helicopter rond toeren en je gewoon in je slaapkamer bezig zien enz....
Wat gaat het volgende zijn?
Wat een achterlijk argument. Je had evengoed kunnen iets zot kunnen zeggen zoals: verkeersregels en een verbod om mensen te vermoorden, beetje bij beetje wil men onze vrijheid af pakken, wacht maar binnekort gaan ze als je bij het VB zit bloedhonden aan uw voordeur vastbinden zodat je alleen maar door de achterdeur naar buiten kunt.
Oud 6 december 2009, 19:38   #85
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wat een achterlijk argument. Je had evengoed kunnen iets zot kunnen zeggen zoals: verkeersregels en een verbod om mensen te vermoorden, beetje bij beetje wil men onze vrijheid af pakken, wacht maar binnekort gaan ze als je bij het VB zit bloedhonden aan uw voordeur vastbinden zodat je alleen maar door de achterdeur naar buiten kunt.
Zegt hier de grootste achterlijken.
Manneke toch,het zijn bleiters als u die ervoor zorgen we in een dictatuur terecht komen.
Op dat vlak was het vroeger veel beter,nu kan niemand nog iets verdragen.
Weet je;er is in mijn dorp 1 keer per jaar eens een openlucht fuif,zelfs dan zijn er altijd mensen die bellen naar de flikken omdat ze de muziek een beetje horen.
Oud 6 december 2009, 19:56   #86
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zegt hier de grootste achterlijken.
.
Ik noemde uw argument achterlijk, niet u. Iedereen kan immers domme argumenten aanhalen. Ik zou graag hebben dat u dan ook uw excuses aanbiedt voor uw persoonlijke belediging omdat ik u liever niet rapporteer.

Citaat:
Manneke toch,het zijn bleiters als u die ervoor zorgen we in een dictatuur terecht komen.
Weer een heel domme redering. Regels en wetten gelijkstellen aan een dictatuur.

Citaat:
Op dat vlak was het vroeger veel beter,nu kan niemand nog iets verdragen.
Ja, vroeger was alles beter. Wat vond u vroeger de leukste tijd, de middeleeuwen, de Duitse bezetting?

Citaat:
Weet je;er is in mijn dorp 1 keer per jaar eens een openlucht fuif,zelfs dan zijn er altijd mensen die bellen naar de flikken omdat ze de muziek een beetje horen
Dat is het teken dat de organisators van die openluchtfuif het niet goed hebben aangepakt. Normaal gezien verwittig je die buren op voorhand met briefjes waarin je stelt dat ze altijd persoonlijk met je mogen komen praten moest er overlast zijn...
Oud 6 december 2009, 19:59   #87
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Ik noemde uw argument achterlijk, niet u. Iedereen kan immers domme argumenten aanhalen. Ik zou graag hebben dat u dan ook uw excuses aanbiedt voor uw persoonlijke belediging omdat ik u liever niet rapporteer.

Weer een heel domme redering. Regels en wetten gelijkstellen aan een dictatuur.

Ja, vroeger was alles beter. Wat vond u vroeger de leukste tijd, de middeleeuwen, de Duitse bezetting?

Dat is het teken dat de organisators van die openluchtfuif het niet goed hebben aangepakt. Normaal gezien verwittig je die buren op voorhand met briefjes waarin je stelt dat ze altijd persoonlijk met je mogen komen praten moest er overlast zijn...
Juist ja,je hebt gelijk,het was niet op de man gespeeld.Mijn excuses.
Niet ik er van wakker lig zenne ik gebanned word,ik geraak er 2 min later toch alweer op,de wegen van het internet zijn enorm,genoeg mogelijkheden dus.

ps;dat van die fuif;wat denk je dat wij doen?Tuurlijk delen we papierkes uit aan de mensen die er wonen er een fuif is maar je kan niet iedereen verwittigen,we krijgen evenzeer telefoon van mensen erbuiten en alsook ook al weten ze het van ons dorp zelf.Daarmee ik zeg; onverdraagzaam.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 6 december 2009 om 20:00.
Oud 6 december 2009, 20:04   #88
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet ik er van wakker lig zenne ik gebanned word,ik geraak er 2 min later toch alweer op,de wegen van het internet zijn enorm,genoeg mogelijkheden dus.
Chapeau dan, dat betekent dat je het uit beleefdheid doet.

Citaat:
ps;dat van die fuif;wat denk je dat wij doen?Tuurlijk delen we papierkes uit aan de mensen die er wonen er een fuif is maar je kan niet iedereen verwittigen,we krijgen evenzeer telefoon van mensen erbuiten en alsook ook al weten ze het van ons dorp zelf.Daarmee ik zeg; onverdraagzaam.
Inderdaad, zonde dat de buren het dan alsnog via de politie wensen te regelen.
Oud 6 december 2009, 20:18   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Regelt u eens een deftige fuifzaal met geluidsisolatie. Ge kunt niet van iedereen verwachten dat ze het plezant vinden om tot 5 uur sochtends verplicht op te blijven, zeker als ze medische aandoeningen hebben (in die boerendorpkes wonen nogal wat bejaarden) of vroeg op moeten om te gaan werken.

Geluidsoverlast is regelrechte terreur. Een gemeente hoort een deftige geisoleerde fuifzaal ter beschikking te stellen zodat iedereen content is: de fuifgangers kunnen hun ding doen en de omwonenden kunnen slapen. Zo een zaal is natuurlijk een technische oplossing, en dat wordt door onze rechten en verantwoordelijkheden guru niet gesmaakt....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 20:19   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En ik zit in de laatste categorie, net zoals alle andere mensen die graag rookvrije cafes zien.
Gij zit eerder in de categorie die met een kluitje in het riet gestuurd wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 20:19   #91
AVVVVK1302
Vreemdeling

AVVVVK1302's schermafbeelding

Standaard

Nog 4 jaar wachten... dat is nog lang. Maar beter dan nooit. Ik heb nu keelpijn omdat ik gisteren in een cafe zat met een paar vrienden, al mijn kledij in de wasmand gedaan en me moeten douchen. En dan ga je is uit!
En dat zever over het feit dat de horeca het slecht gaat doen... als je de criminaliteit vermindert dan gaan er ook gevangenissen dicht. Is dat ook dan spijtig?

Wie zich niet meer kan amuseren zonder iets te roken of te drinken heeft een serieus probleem!
Oud 6 december 2009, 20:22   #92
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVVVVK1302 Bekijk bericht
Nog 4 jaar wachten... dat is nog lang. Maar beter dan nooit. Ik heb nu keelpijn omdat ik gisteren in een cafe zat met een paar vrienden, al mijn kledij in de wasmand gedaan en me moeten douchen. En dan ga je is uit!
En dat zever over het feit dat de horeca het slecht gaat doen... als je de criminaliteit vermindert dan gaan er ook gevangenissen dicht. Is dat ook dan spijtig?

Wie zich niet meer kan amuseren zonder iets te roken of te drinken heeft een serieus probleem!
Misschien heeft het iets te maken met de (veronderstelde) evolutie en natuurlijke selectie ....

Oud 6 december 2009, 20:26   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gij zit eerder in de categorie die met een kluitje in het riet gestuurd wordt.
Steek u nog ene op, ik hoor u nog niet piepen tot hier....
Oud 6 december 2009, 20:27   #94
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Vooral die drinkers gaan een groot probleem zijn zenne,er zijn meer mensen die drinken dan roken.
Oud 6 december 2009, 20:28   #95
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Regelt u eens een deftige fuifzaal met geluidsisolatie. Ge kunt niet van iedereen verwachten dat ze het plezant vinden om tot 5 uur sochtends verplicht op te blijven, zeker als ze medische aandoeningen hebben (in die boerendorpkes wonen nogal wat bejaarden) of vroeg op moeten om te gaan werken.

Geluidsoverlast is regelrechte terreur. Een gemeente hoort een deftige geisoleerde fuifzaal ter beschikking te stellen zodat iedereen content is: de fuifgangers kunnen hun ding doen en de omwonenden kunnen slapen. Zo een zaal is natuurlijk een technische oplossing, en dat wordt door onze rechten en verantwoordelijkheden guru niet gesmaakt....
Je snapt er de balle van.
In mijn gemeente is er niks waar er 3000 mensen of meer inkunnen.
In mijn dorp al helemaal niet.
Werchter dan ook maar afschaffen?
Oud 6 december 2009, 20:33   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt alles over u.
Citaat:
Alleen als ge daar zonodig uw vrije tijd wilt gaan doorbrengen.
Citaat:
Wat zoekt ge dan in die cafés ?
Oud 6 december 2009, 20:38   #97
AVVVVK1302
Vreemdeling

AVVVVK1302's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Misschien heeft het iets te maken met de (veronderstelde) evolutie en natuurlijke selectie ....

Wat bedoelt u?

Ja die drinkers zijn ook een groot probleem (als ze achter het stuur kruipen) maar ze zorgen voor veel minder last dan de rokers. Ik drink zelf geen alcohol en als ik een pint drink dan heeft mijn buur er geen last van.
Oud 6 december 2009, 20:38   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steek u nog ene op, ik hoor u nog niet piepen tot hier....
Sterk argument en niet echt een bewijs dat ge de argumenten ook leest, laat staan begrijpt.
Anders zou je weten dat ik niet rook.
Oud 6 december 2009, 20:42   #99
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je snapt er de balle van.
In mijn gemeente is er niks waar er 3000 mensen of meer inkunnen.
In mijn dorp al helemaal niet.
Werchter dan ook maar afschaffen?
Werchter laten opdraaien voor de geluidsoverlast die er voor zorgt dat die mensen niet ten volle kunnen genieten van hun eigendom.

Stel ze voor: combo ticket of financiele compensatie waardoor ze opt gemak op hotel kunnen gaan.

Hier wordt jaarlijks op 2 km afstand (!) een openlucht Q party achtig ding georganiseerd. Mijn huis is goed geisoleerd (nieuwbouw) en de ramen zijn dicht. Toch kan ik binnen perfect meegenieten van de laagfrequente bastonen die door merg en been gaan. Die worden namelijk veel moeilijker uitgedempt. Als we even gaan rekenen, een straal van 2 km rond dat ding....dat zijn makkellijker een paar duizend man die verplicht wakker liggen.

Flexibiliteit moet van twee kanten komen. Geluidsoverlast is niet erg, maar het moet stoppen op een bepaald uur, anders wordt ge gewoon miserabel van de slapeloosheid. In Nederland wordt dit al jaren beter aangepakt.
Oud 6 december 2009, 20:44   #100
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u?

Ja die drinkers zijn ook een groot probleem (als ze achter het stuur kruipen) maar ze zorgen voor veel minder last dan de rokers. Ik drink zelf geen alcohol en als ik een pint drink dan heeft mijn buur er geen last van.
Minder last?

Effe opsomme; Velen drinke maar kunnen niet drinken.
Ze stinken uit hun bek,als er eentje dicht bij mij tegen mij zit te spreken,echt om van te walgen dienen geur.
Ze stinken evenzeer naar zweet en bier.
Dan zijn er die beginnen boeren;echt walgelijk en heel het kot stinkt ernaar.
Alcohol zorgt bij velen voor agressiviteit,daardoor zijn er al veel vechtpartijen geweest en nog steeds.
Ze vallen daardoor dikwijls vrouwen mee lastig en bepotelen deze.
Ze kruipen achter stuur en rukken meteen op 1 sec tijd een ander z'n leven weg,dit heb je toch niet met wat passief meeroken zenne.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be