Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Dit is
racisme 1 12,50%
islamhaat 6 75,00%
moslimhaat 2 25,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2009, 21:54   #81
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, hoor, onze internets werken op dezelfde manier, maar ik heb de moeite gedaan een en ander op te zoeken over deze zaak, zodat ik weet waarover ik praat:

"Op 26 mei liep de 29-jarige lerares Abla Ettijrini door de Guido Gezellelaan in Deinze. Op een gegeven moment kruiste de vrouw het pad van Marc De Vulder. Zoals wel vaker gebeurt, weken beiden uit naar dezelfde kant van het trottoir zodat ze elkaar opnieuw blokkeerden. Geen probleem, zou je denken, maar voor De Vulder was dit de aanleiding om de vrouw meteen racistische opmerkingen naar het hoofd te slingeren. In zijn tirade bleef hij haar herhalen dat Abla een vuile makak was, en dat hij mag doen en zeggen wat ik wil. De man hield het daar niet bij en blokkeerde de vrouw tegen een muur, waarna ze hem moest wegduwen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=L22JEJII

Iemand tegen een muur blokkeren noemen ze bij ons tegen de muur plakken.

Wat dat kortgerokte meisje betreft: ik wilde alleen maar even de selectieve verontwaardiging aanstippen waarvan sommigen hier last hebben. Allochtone vrouw met hoofddoek wordt uitgescholden op straat: ze heeft het zelf uitgelokt. Blanke vrouw met kort rokje wordt door allochtonen uitgescholden op straat: het is de schuld van die allochtonen. Begrijp me niet verkeerd: allochtonen die vrouwen lastigvallen of uitschelden mogen van mij ook gerust een tijdje in 'time-out', maar dat sommigen hier de behoefte voelen om partij te kiezen voor dit stuk uitschot, gaat mijn petje ver te boven.
Er staan inderdaad 'verschillende' versies over dit voorval op Internet, die had ik ook al opgezocht, maar voor U is deze natuurlijk de enige 'echte', maar soit, het hoort niet en keur het ook niet goed, schelden is sowieso een teken van zwakte, een 'duw' geven is voor mij nu ook niet meteen een teken van minzaam gedrag en keur daarom beide af, over de rest van haar 'uitleg' zal ik me maar onthouden...

Maar U geeft toe dat U nooit gehoord hebt over een dergelijk geval, maar dan andersom? (kortgerokt meisje-allochtoon schelden-kortgerokt meisje geeft 'duw'-kortgerokt meisje komt er vanaf zonder kleerscheuren-kortgerokt meisje dient klacht in-kortgerokt meisje worstelt met 'identiteitscrisis (homaar), heeft nachtenlang niet geslapen, zware gevolgen (het kan niet op)-allochtoon wordt veroordeeld voor racisme)?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 22:28   #82
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar U geeft toe dat U nooit gehoord hebt over een dergelijk geval, maar dan andersom? (kortgerokt meisje-allochtoon schelden-kortgerokt meisje geeft 'duw'-kortgerokt meisje komt er vanaf zonder kleerscheuren-kortgerokt meisje dient klacht in-kortgerokt meisje worstelt met 'identiteitscrisis (homaar), heeft nachtenlang niet geslapen, zware gevolgen (het kan niet op)-allochtoon wordt veroordeeld voor racisme)?
Tja, als je de analogie niet ziet, dan zie je hem toch lekker niet. Iemand uitschelden voor hoer valt volgens mij nog niet onder de racismewet, maar niemand houdt je tegen je parlementsleden aan te schrijven om te vragen dat ook in de wet op te nemen. Het ging mij er vooral om dat jullie hier zowat in elke draad zitten te kreften over allochtonen die zo'n ongewenst gedrag vertonen, maar als het omgekeerde gebeurt doodleuk komen melden dat die vrouw het zelf gezocht heeft omdat ze een hoofddoek draagt. Twee maten, twee gewichten iemand?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 22:34   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je de analogie niet ziet, dan zie je hem toch lekker niet. Iemand uitschelden voor hoer valt volgens mij nog niet onder de racismewet, maar niemand houdt je tegen je parlementsleden aan te schrijven om te vragen dat ook in de wet op te nemen. Het ging mij er vooral om dat jullie hier zowat in elke draad zitten te kreften over allochtonen die zo'n ongewenst gedrag vertonen, maar als het omgekeerde gebeurt doodleuk komen melden dat die vrouw het zelf gezocht heeft omdat ze een hoofddoek draagt. Twee maten, twee gewichten iemand?
Kan U mij de bijdrage citeren waar staat dat;"Zij het zelf heeft gezocht omdat ze een hoofddoek draagt"?
Oud 10 december 2009, 22:46   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 22:53   #85
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Kan U mij de bijdrage citeren waar staat dat;"Zij het zelf heeft gezocht omdat ze een hoofddoek draagt"?
Kom nu, niet flauw doen, he, SDX. Ik zal een paar variaties op het thema geven.

1 Hoofddoek, dus zelf gezocht:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Dat vrouwmens had veroordeeld moeten worden vanwege die 'duw', dat is gewelddadig gedrag, niet dat het me verbaast overigens, maar je blijft nu eenmaal met je handen van andermans lijf, blijkbaar nóg iets wat ze 'aangeleerd' moet worden!
Overigens is dat rondlopen met de islamitische vlag sowieso een 'belediging' voor élke niet-islamiet!
Ik zie niet in waarom je er anders die hoofddoek zou bijsleuren, tenzij om te impliceren dat ze het zelf zocht. Marlboro trad je daarin dan maar snel bij:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro
Idd,ze gaat zelf niet vrijuit.
Lees: ze heeft er zelf mee schuld aan.

2 "Zij" doen het ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro
Soit; ik liep ong een dikke maand geleden in gent en hoor daar opeens roepen en tieren en hoor ik zo'n jong moslims snotwijf naar een vlaming roepen van bleekscheet en nog enkele andere leuke racistische woordjes maar geen haan die er naar kraaide natuurlijk want we weten immers dat racisme maar van ene kant komt,dat van andere kanten dat bestaat niet.
3 Het zal wel niet waar zijn/ze zal wel meer gedaan hebben dan een hoofddoek gedragen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michelle
Wat zijn 'racistische dingen'? Zijn er getuigen van het hele gebeuren?

Nu even serieus: of het waar is of niet, daar kan ik niet over oordelen, maar feit is wel dat Vlaams Belang óf doodgezwegen wordt in de pers, óf alles errond opgeblazen wordt, het volledig tegenovergestelde van linkse en centrumpartijen dus.

Ik kan me eigenlijk niet echt inbeelden dat een Belanger nog de moeite doet om op een vrouw af te stappen en ze uit te schelden, alleen omdat ze een hoofddoek draagt. Zo lopen er genoeg rond, alsof zij zich de hele dag gaan bezig houden met zo'n zaken? Ze weten trouwens ook wel dat elke stap dat ze zetten nauwkeurig gevolgd en zo mogelijk meteen bestraft wordt. Het lijkt me dus redelijk onwaarschijnlijk, tenzij die vrouw méér deed dan gewoon een hoofddoek dragen.
Dat de man in kwestie al jaren geleden weg is bij het blok ontkracht dit volledig. Dat hij niet aan zijn proefstuk toe was eveneens.

Ik vraag me toch af of jullie even kritisch zouden zijn als morgen een allochtoon zou veroordeeld worden voor het lastigvallen van een jonge blanke vrouw. Allez, eigenlijk vraag ik me dat niet af, want ik weet het antwoord op die vraag.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 23:04   #86
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Tsjah Steve, dat islamitische hoofddoek staat nu eenmaal ergens voor en dat is een belediging aan alle niet-islamieten, U kan het draaien of keren hoe U wil, ze willen er zich mee 'onderscheiden', anders zijn, hun religie is de enige 'ware' en al de rest is minderwaardig - maar dat ze het daarom zélf gezocht heeft heb ik niet verklaard of geschreven, ik zie dat doek gewoon als een belediging, ga ik daarom 'duwen' uitdelen en achteraf klacht neerleggen?
Dát was mijn punt, mevrouw voelde zich beledigd, gediscrimineerd en gaat dan maar 'duwen' uitdelen en op de koop toe klacht neerleggen ook.
Soit, de man is veroordeeld voor 'racisme', daar maal ik niet om, mevrouw mag blijkbaar wel handtastelijk worden en duwen uitdelen, daar maal ik wel om.
Oud 10 december 2009, 23:56   #87
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen dat is niet zo. In Antwerpen bijvoorbeeld zijn het vooral allochtonen, omdato.a de regels voor gezinshereniging (waaronder voorwaarden aan inkomsten, verkregen uit arbeid en hoog genoeg om je partner te onderhouden ) verplicht is om nog te kunnen trouwen met partner buiten EU;kom zelf eens buiten zou ik zeggen....
Schepen Monica de Koninck kaartte het probleem ook gisteren nog aan in een programma.
inderdaad,een allochtonen dwangneurose fixatie is een gat in de markt voor de psychiatrie
Oud 11 december 2009, 02:08   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me toch af of jullie even kritisch zouden zijn als morgen een allochtoon zou veroordeeld worden voor het lastigvallen van een jonge blanke vrouw.

Bij mijn weten, maar ik kan mis zijn, is dat nog niet voorgevallen.
Racisme blijkt hier eenrichtingsverkeer te zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 02:19   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bij mijn weten, maar ik kan mis zijn, is dat nog niet voorgevallen.
Racisme blijkt hier eenrichtingsverkeer te zijn.
Dát is nu net waar de schoen wringt, wat de mensen steeds meer en meer de strot uit gaat hangen, dat steeds maar eenzijdige, vandaar de reacties, niet omdat dat mens zálf schuld zou hebben, niet omdat schelden of racisme getolereerd zou worden als het om autochtonen gaat (wat 'wij' blijkbaar doen volgens Steve), niet omdat 'we' zulke dingen goedkeuren, maar omdat het steeds maar weer uit dezelfde hoek komt, nooit eens een allochtoon veroordeeld wordt voor racisme, want dat kán blijkbaar niet, die kunnen nu eenmaal niet racistisch zijn, nee 'hoer' roepen is niet racistisch, maar ze roepen ook wel andere dingen, ze 'intimideren' ook wel door iemand 'tegen de muur te plakken' etc etc... en nooit maar dan ook nóóit hoor je daar een veroordeling vallen voor 'racisme', énkel de Vlaming, want ja, die zijn nu eenmaal racistisch!
Geen wonder dat het bij menig mens de strot uitkomt en je er goed ziek van wordt ten lange leste!
Oud 11 december 2009, 02:29   #90
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom nu, niet flauw doen, he, SDX. Ik zal een paar variaties op het thema geven.

1 Hoofddoek, dus zelf gezocht:

Ik zie niet in waarom je er anders die hoofddoek zou bijsleuren, tenzij om te impliceren dat ze het zelf zocht. Marlboro trad je daarin dan maar snel bij:

Lees: ze heeft er zelf mee schuld aan.

2 "Zij" doen het ook

3 Het zal wel niet waar zijn/ze zal wel meer gedaan hebben dan een hoofddoek gedragen

Dat de man in kwestie al jaren geleden weg is bij het blok ontkracht dit volledig. Dat hij niet aan zijn proefstuk toe was eveneens.

Ik vraag me toch af of jullie even kritisch zouden zijn als morgen een allochtoon zou veroordeeld worden voor het lastigvallen van een jonge blanke vrouw. Allez, eigenlijk vraag ik me dat niet af, want ik weet het antwoord op die vraag.
Het snotwijf droeg geen hoofddoek.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 12:39   #91
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
inderdaad,een allochtonen dwangneurose fixatie is een gat in de markt voor de psychiatrie
praat 's met wat politieagenten om te zien of er sprake is van dwangneurose.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 12:42   #92
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik geef toe dat het slightly off topic is, maar ik stel vast dat je hier dus niet kunt vertellen wat de "Belgische cultuur" is.
1) leer deftig quoten; dit was de volledige zin: "in elk geval, indien de belgische cultuur niet jouw ding is, dan weerhoudt geen enkele belg je ervan om je eigen cultuur te beleven op voorwaarde dat je jouw cultuur niet in ons strot komt duwen! ook d�*t is de cultuur van de belgen!"

2) neen, het is gewoon slightly off
Oud 11 december 2009, 12:46   #93
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar heb je anders al eens uitgebreid antwoord op gekregen, nog een keer misschien?
neen alice, ik vrees dat hij het na 1000x zelfs nog niet zal willen begrijpen. wat baten kaars en bril........

ben nog altijd aan het lachen met zijn reactie in de post waar hij dat filmpje van die marokkaanse bokser gezet heeft...dat is een reactie die ik van een kind zou verwachten....LOL...
shame....little boy....
Oud 11 december 2009, 12:51   #94
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
misschien moet u eens wat meer buiten komen,want het zijn vooral de autochtone nederlanders die naar vlaanderen vluchten om hun ecomonisch handelsmerk door te voeren dankzij de wezelmentaliteit van de vlamingen
toch niet: de particuliere autochtone nederlander komt naar belgië owv het belastingvoordeel; dat weet elk klein kind.

ik denk dat je de winkelketens en de particulieren hun situatie een beetje door elkaar haalt.
Oud 11 december 2009, 13:00   #95
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
1) ... dan weerhoudt geen enkele belg je ervan om je eigen cultuur te beleven op voorwaarde dat je jouw cultuur niet in ons strot komt duwen! ook d�*t is de cultuur van de belgen!"

En tevens de opmaat voor hun ondergang.

Ik verheug me er nu al op.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 13:08   #96
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
En tevens de opmaat voor hun ondergang.

Ik verheug me er nu al op.
wat een vreemd antwoord: dus het feit dat je als belg zou respect tonen voor een andere cultuur op voorwaarde dat de aanhangers van die cultuur hun cultuur niét door ons strot komen duwen, dat is de opmaat voor onze ondergang???? heb je weer aan de wiet gezeten??
natuurlijk, het feit dat jij zoiets niet als cultuur beschouwt, dat is normaal: in jouw wereld is dat idd geen bewijs van cultuur maar eerder van zwakte.

en nu tussen ons gezegd en gezwegen: zit hier dus écht nog altijd te lachen met jouw reactie in die post met de bokser...nog zo eentje graag....daar heb je jezelf wel overtroffen maar ik moet zeggen dat ik er uitermate geniet van heb!!!! LOL!!!
Oud 11 december 2009, 14:20   #97
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
...: in jouw wereld is dat idd geen bewijs van cultuur maar eerder van zwakte.

De spijker op zijn hoofd.

In de rest van de wereld ook trouwens.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 14:54   #98
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dus jij vindt dat we al die allochtonen geen vrijheid moeten geven om hun cultuur te beleven?
Aanpassen of opkrassen? Je lijkt nu wel een vb'er Eberahrd
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 15:00   #99
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
De spijker op zijn hoofd.

In de rest van de wereld ook trouwens.
neen, da's een teken van beschaving...niet dat ik verwacht dat jij dat concept kan vatten.
Oud 11 december 2009, 15:06   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat je daar last van had, waar ben je opgenomen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be