Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2009, 17:59   #81
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ach ja en dan kunnen de werknemerslonen ook naar beneden want nu worden die kunstmatig hoog gehouden om het verschil met den dop redelijk te houden. Dan zullen er tenminste weer eens mensen zijn die bereid zijn om voor 500 euro per maand de handen uit de mouwen te steken, als ze luie profiteurs dat bedrag niet meer kunnen opstrijken door thuis in hunne luie zetel te zitten
Klopt. Laat de markt die lonen regelen, en de werkloosheid beperkt zich tot een minimum.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 18:14   #82
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
€250 huur per maand + €35 voor verwarming/water/elektriciteit. Ik huur daarvoor een ruime studio (aparte badkamer, aparte keuken, 2 toiletten, aparte slaapkamer, ...) in hartje Antwerpen.

Qua eetkosten kan ik niet klagen, ik eet elke dag op mijn werk een half stokbrood met broodbeleg en groenten voor 1 euro en s'avonds eet ik nog eens warm voor ongeveer 1,5 a 2,5 euro (meestal soep/pizza).
En omdat gij smiddags op uw werk kunt eten voor 1 euro (waar uwe werkgever de rest bijbetaald van de werkelijke kostprijs) en savonds voor 2.5 euro (moogt ge mij eens uitleggen hoe ge ne pizza maakt van 2.5 euro; of soep), moet heel belgie dat ook kunnen.

En op basis van die bias vind ge het niet meer dan normaal dat de rest van de bevolking dat ook maar moet kunnen

Bespottelijk
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 18:28   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dus u vindt dat ik voor al die jaren dat ik hard gewerkt heb en het feit dat ik nu tengevolge van de crisis werkloos ben, maar meteen met een armoe leefloon moet rondkomen en niet mag klagen.
Ik heb ook jarenlang Sociale Zekerheid betaald hoor en ben nog nooit iemand ten laste geweest.
Ik meen me niet te herinneren dat ik het specifiek tegen u had? Staat er niet in het artikel dat den dop er is voor mensen die hun werk hebben verloren door omstandigheden waar ze niets konden aan doen? Men heeft (zou het moeten hebben over) het hier over de profiteurs van het systeem die een broertje dood hebben aan echt werk zoeken en vinden. Men heeft het hier over bvb de "kapsters" in het artikel die denken dat ze zonder ooit gewerkt te hebben gebeiteld zitten op hun werklozensteun. Doe er nog een werkende echtgenoot bij en klaar is Kees! En de werkenden zonder dopper als levenspartner en andere toelagen die mogen daarvoor wat meer, wat langer werken als belastingbetaler! Het onderwerp is niet afgezaagd maar te gortig om er verder geen woord meer over te reppen, wat sommigen graag zouden willen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 18:31   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
€250 huur per maand + €35 voor verwarming/water/elektriciteit. Ik huur daarvoor een ruime studio (aparte badkamer, aparte keuken, 2 toiletten, aparte slaapkamer, ...) in hartje Antwerpen.

Qua eetkosten kan ik niet klagen, ik eet elke dag op mijn werk een half stokbrood met broodbeleg en groenten voor 1 euro en s'avonds eet ik nog eens warm voor ongeveer 1,5 a 2,5 euro (meestal soep/pizza).
Een half stokbrood en een tas soep? Dat is het?

En u verwacht werkelijk van iedereen dat ze op zo'n Auswitz-menu gaan leven?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 19:09   #85
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
En omdat gij smiddags op uw werk kunt eten voor 1 euro (waar uwe werkgever de rest bijbetaald van de werkelijke kostprijs) en savonds voor 2.5 euro (moogt ge mij eens uitleggen hoe ge ne pizza maakt van 2.5 euro; of soep), moet heel belgie dat ook kunnen.
De vraag was aan mij gesteld, Pieke. Dat kon je hierboven al lezen. In de winkel kan je trouwens een volledig brood kopen voor 0,69€ dus de rest van België hoeft niet eens een volledige euro te betalen, ze kunnen er goedkoper vanaf komen.
Oud 16 december 2009, 19:10   #86
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een half stokbrood en een tas soep? Dat is het?
Ja.

Citaat:
En u verwacht werkelijk van iedereen dat ze op zo'n Auswitz-menu gaan leven?
Het was maar één voorbeeld van hoe je met weinig geld voldoende eten kan kopen. Er zijn nog meer hoor. Toen ik student was ging ik in mijn examenperiode vaak 1x dag naar de frituur en meer dan 3 euro was ik toen ook niet kwijt.
Oud 16 december 2009, 23:14   #87

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En je hebt ook nog ziekenkas en pensioenkas en invaliden kas....sommigen passeren ze allemaal na elkander.

En bij mij vriezen mijn vingers af terwijl ik voor al die motherfuckers mag werken.
Zonder vingers mag je aan de ziekenkas ..
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 23:23   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Zonder vingers mag je aan de ziekenkas ..
Ze vallen er net nog niet af.

En ik moet wel werken, bijna gans mijn familie is al op pensioen in de fleur van hun leven...iemand moet de kostwinner in huis zijn hé?

Niet dat ze voor hun pensioen ook veel gewerkt hadden, wel op hun werk "gezeten",occasioneel rechtgestaan, soms over en weer gewandeld....maar nu ook weer niet gewerkt op hun werk.

Mijn vingers zullen wel kraken van de kou ondertussen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 december 2009 om 23:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 23:31   #89

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze vallen er net nog niet af.

En ik moet wel werken, bijna gans mijn familie is al op pensioen in de fleur van hun leven...iemand moet de kostwinner in huis zijn hé?

Niet dat ze voor hun pensioen ook veel gewerkt hadden, wel op hun werk "gezeten",occasioneel rechtgestaan, soms over en weer gewandeld....maar nu ook weer niet gewerkt op hun werk.

Mijn vingers zullen wel kraken van de kou ondertussen.
Ik vind dat jouw werk gemakkelijker is dan het mijne ... en gij nu ... en 'k ga nu een beetje bij gaan werken (zware arbeid) maar die zware arbeid is in moeilijkheidsgraad eigenlijk nikske vergeleken met mijn werk de laatste tweeendertig jaar.
Oud 16 december 2009, 23:42   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik vind dat jouw werk gemakkelijker is dan het mijne ... en gij nu ... en 'k ga nu een beetje bij gaan werken (zware arbeid) maar die zware arbeid is in moeilijkheidsgraad eigenlijk nikske vergeleken met mijn werk de laatste tweeendertig jaar.
't is maar wat je makkelijker noemt hé?
Naast de chauffage zitten een boekje lezen of ladder op en ladder af met het zweet tussen uw kl*ten of de vries tussen uw tenen.

Mja t' is geestelijke dat telt hé?
Niks anders.

Doe eens 32 jaar dat zwaar werk nu en kijk eens of je dan nog dezelfde mening zult hebben.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 december 2009 om 23:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 23:48   #91
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klik eens op mijn nieuw draadje; http://forum.politics.be/showthread.php?t=132735
Oud 16 december 2009, 23:53   #92

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is maar wat je makkelijker noemt hé?
Naast de chauffage zitten een boekje lezen of ladder op en ladder af met het zweet tussen uw kl*ten of de vries tussen uw tenen.

Mja t' is geestelijke dat telt hé?
Niks anders.

Doe eens 32 jaar dat zwaar werk nu en kijk eens of je dan nog dezelfde mening zult hebben.
Ge zult wel gelijk hebben ... 't uwe is VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL zwaarder ...
Oud 17 december 2009, 00:36   #93
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze willen werken in de bouw eender waar oké, maar dat zal zonder opleiding of voldoende lang in het vak te staan zich dan toch maar beperken tot helper.
En wie het anders zegt is een leugenaar.
En dat is voor alle stielen en ambachten zo. Dus niet alleen in de bouw.
Daar heb je gelijk in Mambo.
Mijn schoonbroer kocht hem ooit ook een huis dat hij zelf ging renoveren maar als het er echt op aan kwam moest hij toch de hulp van stielmannen inroepen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 december 2009 om 00:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 00:40   #94
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Andy:
zou men het equivalentiebegindsel niet beter hanteren, en dezelfde rechten geven aan een 'inwijkeling' als hij heeft in zijn land van origine ??
De toestand in dat land van origine heeft hier geen rechtsgeldigheid. Dat zou tot bizarre situaties leiden. Wat doe je met een migrant die hier al lang verblijft? Wat doe je met een Belg die terugkeert uit het buitenland? En ga je bvb stookolie gratis (of quasi gratis) ter beschikking stellen van migranten wanneer dat in hun land van origine wordt gedaan?

Waarom geef je niet gewoon dezelfde rechten aan migranten, asielzoekers en andere inwijkelingen als aan Belgen? Te beginnen met onderdak, onderwijs, voeding, medische voorzieningen, verwarming en electriciteit, kleding,...

Laatst gewijzigd door Andy : 17 december 2009 om 00:59.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 00:43   #95
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je in een openbaar station de nacht doorbrengt, heb je ook een dak boven je hoofd ... Het is maar hoe je die "mensenrechten" interpreteert.
Ik wens niemand met dit weer een overnachting in een station toe. Als je in diezelfde mensenrechten de term 'menswaardig leven' 'interpreteert', kan je daklozen natuurlijk ook een degelijk onderkomen aanbieden.
Oud 17 december 2009, 00:47   #96
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen is dan ook relatief goedkoop op vlak van huisvesting. In Leuven heb je met uw €250 volgens mij geen 'ruime studio'.
Citaat:
Ik ben uitermate benieuwd naar die maaltijd van €1,5, maar ik vrees dat ze niet bijster evenwichtig of gezond gaat zijn. Waarom voorzie je geen minimuminkomen (werkloos of niet) waarmee je per definitie al in staat moet zijn om bvb gezond en evenwichtig te eten: een stuk fruit per dag, drie maaltijden waarvan minstens een warme, af en toe een stukje vis,...?

Zo'n minimuminkomen, gecombineerd met een verbod/sterke belasting op ongezonde maaltijden zou veel gezondheidsproblemen reeds kunnen voorkomen. Als mensen geen overdosissen aan zouten en vetten meer binnenspelen met een dagelijkse pizza of lasagna, dan zullen de kosten van de gezondheidszorg vanzelf dalen.

Laatst gewijzigd door Andy : 17 december 2009 om 00:49.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 00:54   #97
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

250 huur per maand? amai da moet toch een krot zijn ;p
Zie eens op immoweb voor je zulke uitspraken doet Savatage.

In Antwerpen betaalde ik voor een app 600 euro per maand !

Ook in Antwerpen betaal je veel voor studio's!
Ge betaalt niet alleen hoe het er vanbinnen uitziet he!
Die berekenen ook op hoeveel winkels er in de buurt zijn, kortom de ligging.

Uiteraad ook regiogebonden, ge kunt dichtbij de Meir 1000 euro per maand betalen en een km verder 700 euro voor exact dezelfde m²
Oud 17 december 2009, 01:26   #98
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
250 huur per maand? amai da moet toch een krot zijn ;p
Zie eens op immoweb voor je zulke uitspraken doet Savatage.

In Antwerpen betaalde ik voor een app 600 euro per maand !

Ook in Antwerpen betaal je veel voor studio's!
Ge betaalt niet alleen hoe het er vanbinnen uitziet he!
Die berekenen ook op hoeveel winkels er in de buurt zijn, kortom de ligging.

Uiteraad ook regiogebonden, ge kunt dichtbij de Meir 1000 euro per maand betalen en een km verder 700 euro voor exact dezelfde m²
Ach, laat hem maar wat doen. Het is het gebruikelijke savatage-gezever. Ik en al mijn vrienden wonen in het centrum van Antwerpen, voor 250 vind je daar niks. Hetzelfde geldt voor zijn gelul over eten voor een euro per dag. Maar goed, er hebben nu weer eens twee mensen op gereageerd, dan voelt hij zich weer even belangrijk en kunnen de grote mensen opnieuw rustig verder praten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 01:42   #99
corse
Banneling

Standaard

Momenteel worden 8 op 10 Belgen gefinancierd door de staat.
De twee overige leveren een grote overproductie.

Met één uitzondering:

De geprivilegieerde klasse, de privé elite of privé nomenclatuur:
Deze elite, slechts 0,2 procent van de bevolking verkrijgt 50% van de totale inkomens in ons land.

Wie creatief is schept werkloosheid, dat is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit, wie iets van economie kent weet dat, Marx is dus verouderd.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 01:47   #100
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je in een openbaar station de nacht doorbrengt, heb je ook een dak boven je hoofd ... Het is maar hoe je die "mensenrechten" interpreteert.
Blijkbaar wéét U niet dat die mensen dan s'nachts door het stationspersoneel gewoon het straat worden opgezet....

Het is maar hoe jij "een dak boven je hoofd" interpreteert.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be