![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neen. De vader daarentegen betuigt een ontstellend gebrek aan verantwoordelijkheid gecombineerd met kleinburgerlijke aandachtshoererij via z'n dochter die hij haar willetjes en grilletjes toestaat. De overheid moet hier ingrijpen en de vader straffen en de dochter aan de moeder toewijzen. Minderjarigen moeten door hun ouders/voogd(en) begeleidt worden, in plaats van ze te gebruiken om de wereldpers te halen met allerlei stunts.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is pas vanaf in de jaren 80 dat de meerderjarigheid op 21 en in de jaren 90 dat de meerderjarigheid op 18 is gebracht. En men kon zelfs vanaf zijn 16de handels-meerderjarigheid aanvragen op de rechtbanken en een eigen bedrijf beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb namelijk geschreven dat de maatschappij hier verantwoordelijk is door de wereldrecords. Haal ze uit de lijst van wereldrecord. Daarnaast moet je over een pak brevetten en attesten beschikken voor dat je een poging om dat wereldrecord te breken kan en mag ondernemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een -18 jarige heeft zowel in België als in Nederland de toelating van voogd nodig om grote bedragen van zijn /haar rekening te kunnen halen en kan zelf zijn/haar rekening niet afsluiten. Een persoon onder toezicht van Jeugdzorg kan zelfs nog niet eens een bankkaart op zijn/haar rekening hebben, want die staan onder beheer van jeugdzorg. Een persoon onder toezicht van jeugdzorg, waarbij men vermoed dat die naar het buitenland wil verdwijnen, word al het ware een gevangenen in eigen huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de leeftijd maar de brevetten zijn van tel voor de verzekeringen. En rondvaren als wachtoverste op een kustvaart-passagiersschip mag je reeds vanaf je 12de op de Europese wateren, zolang je maar de nodige brevetten en attesten hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat je zoiets durft beweren in het geval van Laura Dekker !
99,9 procent van de kinderen hebben niet een kwart van de luxe van Laura Dekker, maar als de juffrouw haar zin niet krijgt - het verbreken van een betekenisloos record, zuiver een luxeprobleem dus - noem je dit direct "kooien". Ongelooflijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de rest van de wereld daar een probleem mee heeft is dat het probleem van de rest van de wereld en niet van Laura Dekkers of haar vader. Ze heeft de mogelijkheden en de kennis om deze toch uit te voeren en kent de gevaren, de keuze is dus aan haar en niet aan jeugdzorg en de rest van de wereld. Het is verdomme vergelijkbaar met die kinderen van 12 en 13 jaar die men een vliegbrevet heeft laten behalen, maar daarna te horen kregen dat ze niet mochten vliegen, want men vond hen te jong om die verantwoordelijkheid te dragen. Bende hypocrieten. Als iemand de nodige attesten en brevetten heeft behaald en heeft bewezen de bekwaamheid te bezitten om iets te mogen doen, dat speelt leeftijd geen rol meer en is elke hindernis die de maatschappij in de weg legt een poging tot kooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik ben zo vroeg als ik destijds kon, gaan vakansiewerk doen; dat was op 14 jarige leeftijd, als arbeider, gedurende de ganse grote vakansie, behalve de twee weken dat het bedrijf sloot; 't jaar daarop idem als 15 jarige. (telkens aan 20 fr per uur; maar als 't kermis was kreeg ik 100 fr) en dat was vanaf 16 jarige leeftijd, als bediende, gedurende een maand in de grote vakansie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werken moogt ge in Vlaanderen als ge de wet op de kinderarbeid niet overtreedt. De arbeidsinspeksie zal zich van die brevetten geen fluit aantrekken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 76 ben ik gaan werken als machine bedienaar tegen 75Bfr per uur in de vakanties en reed ik in de weekends nog in de serres en op het land met de landbouwvoertuigen. Mijn kids gaan zelfs nu nog regelmatig werken bij de landbouwers vanaf hun 11 levensjaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Partijlid
|
![]() Freespirit, waar precies gaat de vergelijking zweefvliegtuig => boeing en zeilboot => zeilboot op?
En volgens u mag een 14jarige wel alleen zweefvliegen maar niet alleen rondzeilen? Beetje hypocriet, nee? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() De maatschappij, quoi. Hoe arbitrair en vaag die norm ook mag zijn.
![]() |
#98 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp trouwens niet zo goed wat een hoop mensen lopen te miepen dat het arme kind niet mag zeilen. Dat mag ze immers wel, ze mag alleen geen twee jaar wegblijven van school. Citaat:
Zoals ik in een andere draad al schreef: LD had de kans haar volwassenheid te demonstreren (een deel van volwassen gedrag is nl. je neerleggen bij bepaalde beslissingen die je niet bevallen). Door plots te verdwijnen en te vluchten naar de andere kant van de wereld heeft ze bewezen dat haar verstandelijke vermogens nog die zijn van een kind. Dat is normaal, want ze is ook maar een kind. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 83 is de leeftijd van 25 naar 21 gebracht en pas in 91 van 21 naar 18. De leerplicht duurde inderdaad tot 14 jaar, maar men kon dus op leercontract vanaf 12. Ik ben zelf reeds vanaf mijn 16de handels-meerderjarig. Ik mocht dus vanaf die dag een bedrijf runnen, zonder dat mijn ouders ervoor toelating moesten geven of verantwoordelijk gesteld konden worden voor de verliezen. Ik kon toen ook handelsleningen aangaan en eigendommen en handelswaren kopen zonder toelating van mijn ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vliegbrevetten waarover ik het had, zijn trouwens internationale vliegbrevetten voor 1 en meer motorige schroefvliegtuigen en niet de speelbrevetten van zweefvliegers. LD heeft trouwens het brevet van navigator en oceaanzeiler. En mag dus op volle oceaan varen zonder begeleiding. Er zijn hier inderdaad een hele boel mensen die een uitspraak doen zonder eerst bepaalde zaken uit te zoeken. Het is niet volgens de maatschappelijke norm, dus het moet verboden zijn. En dat is de enige stelling die zij aanvoeren. Citaat:
Een kind hoort op de schoolbanken te zitten en dit terwijl er niet eens een schoolplicht bestaat. Voldoen aan de leerplicht kan ze ook aan boord van een zeilschip, dan heeft ze in een keer een bezigheid tijdens haar soloreis over de oceanen. |
||
![]() |
![]() |