![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond Urbanus leuk in "Hector", vertederend en grappig ("Koko Flanel" vond ik al veel minder) en nadien ging het imo bergaf. Zijn zaalshows heb ik nooit echt grappig gevonden (met uitzondering van zijn prille begin rond de jaren 1973 �* 1974).
Zijn enige echt goede plaat (uit zijn zaaloptredens begin jaren zeventig) was imo :
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, tot blijkt dat hij eigenlijk een zaag is.
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 december 2009 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze moeten wel doen alsof ze links zijn , anders mogen ze niet meer op de TV komen, tiens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ja want dat is éxact waar Groen! momenteel mee bezig is ![]() Laatst gewijzigd door toccata : 28 december 2009 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever, twintig jaar geleden, vond ik hem ook al niet grappig meer. De film "Hector" (1987) was voor mij zijn hoogtepunt, daarna ging het, wat mij betreft bergaf.
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) De Waal uit Urbanus' voorbeeld teert volledig op "de arme Vlaming", zonder iets terug te betalen. Oké, er zijn de transfers, maar het is geen éénrichtingsverkeer. En het is dat nooit geweest. 3) dat maakt dat "de peer in twee delen" wel degelijk een terechte eis is. 4) Een groot deel van de werkloosheid in Wallonie komt er doordat de zware metallurgie een verouderde industrie is. Het zelfde gevaar wacht Vlaanderen, die sterk afhankelijk is van de autoassemblage. 5) Gesproken met een flik uit Molenbeek. En hoe betrouwbaar is die bron? Ha, wacht, hij houdt dezelfde praat als rechts Vlaanderen, dus zeer betrouwbaar! 6) Er zijn problemen in Molenbeek. En Molenbeek heeft een PS-burgemeester. Maar Molenbeek is maar één van de 19 Brusselse gemeentes. Als we de "probleemgemeentes" overlopen zien we -Anderlecht: een MR-PRL burgemeester (Gaëtan Van Goidsenhoven) -Schaarbeek, een PRL-FDF burgemeester (en liberaal al sinds 1938) Van de probleem-gemeentes zijn er de helft in handen van liberale burgemeesters. 7) de grote migratiegolf (miserie uit het buitenland binnenhalen) is er gekomen in de jaren '70, net onder een CVP-regering, met liberalen.
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het enige voorbeeld dat ik ken van een komiek die geboycot is geweest omwille van zijn politieke voorkeur is Charlie Chaplin.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In elk geval, Urbanus heeft nooit de minste politieke ambitie gehad, is het overgrote gedeelte van zijn carrière nooit echt maatschappijkritisch geweest, heeft nooit iets aangeklaagd tenzij hoogstens voor de "fun" en is de dag van vandaag even relevant als Laurel & Hardy in Iran. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat die peer betreft ; waarom zou ik die nogmaals moeten delen als ik de helft ervan al op voorhand heb weggeschonken. Nooit professor Hannes gelezen. De transferten zijn steeds in één richting geweest: van Vlaanderen naar Wallonië en dit al 180 jaar aan één stuk , zelfs in de jaren 1850 en volgende , toen de aardappeloogsten mislukten en er hier mensen stierven van de honger. De bevindingen van Hannes worden trouwens niet betwist in accademische kringen in Wallonië . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
beetje humor eens goed lachen toch niet moeilijk he |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Sta me toe als Belg inderdaad met enig leedvermaak deze trend te aanschouwen en vergeef mij, maar als jullie nu een gat in de lucht gaan springen als Urbanus uitspraken doet die in het vlaams nationalistische discours passen, tja dan lach ik mij een bult. Ben ik blij dat de Belg Van Rompuy binnenkort start als Europees President, laat Urbanus maar voorzitter worden van het ijzerbedevaart comité, dan komt er misschien nog eens volk opdagen. Laatst gewijzigd door jbl : 28 december 2009 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 december 2009 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sorry ik ben vergeten Bill Hicks te vermelden. Hij is ook slachtoffer geworden van censuur.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En het is geen kwestie van censuur. Het is gewoon niet de kans krijgen bekendheid te verwerven. Laatst gewijzigd door Pericles : 28 december 2009 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |