Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2009, 17:33   #81
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vond Urbanus leuk in "Hector", vertederend en grappig ("Koko Flanel" vond ik al veel minder) en nadien ging het imo bergaf. Zijn zaalshows heb ik nooit echt grappig gevonden (met uitzondering van zijn prille begin rond de jaren 1973 �* 1974).
Zijn enige echt goede plaat (uit zijn zaaloptredens begin jaren zeventig) was imo :

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:36   #82
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik vond Urbanus leuk in "Hector", vertederend en grappig ("Koko Flanel" vond ik al veel minder) en nadien ging het imo bergaf. Zijn zaalshows heb ik nooit echt grappig gevonden (met uitzondering van zijn prille begin rond de jaren 1973 �* 1974).
Zijn enige echt goede plaat (uit zijn zaaloptredens begin jaren zeventig) was imo :

Haha, die linksen toch. Een humorist is grappig , tot blijkt dat hij rechts is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:37   #83
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee, tot blijkt dat hij eigenlijk een zaag is.
Oud 28 december 2009, 17:38   #84
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat er ergens een reden is waarom 99% van de humoristen links zijn. Misschien kunnen we eens een analyse maken tussen de cariére van Urbanus, zijn opschuiven naar rechts en of die al dan niet gekoppeld is aan zijn vermogen......

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 december 2009 om 17:39.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:38   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, tot blijkt dat hij eigenlijk een zaag is.
Nee, nee, eerlijk blijven he Pietje : tot blijkt dat hij rechts is.
Oud 28 december 2009, 17:39   #86
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik neem aan dat er ergens een reden is waarom 99% van de humoristen links zijn. Misschien kunnen we eens een analyse maken tussen de cariére van Urbanus en zijn opschuiven naar rechts.....
Ze moeten wel doen alsof ze links zijn , anders mogen ze niet meer op de TV komen, tiens.
Oud 28 december 2009, 17:41   #87
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kom toccata, Urbanus toont hiermee meer realiteitsbesef aan dan ik ooit 1 parlementslid van Groen! heb zien brengen ..

Van deze zaken liggen de mensen nu éénmaal meer wakker dan van chocoladen sigaretten of reclameposters met alcohol op ...

Ja want dat is éxact waar Groen! momenteel mee bezig is

Laatst gewijzigd door toccata : 28 december 2009 om 17:50.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:42   #88
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nee, eerlijk blijven he Pietje : tot blijkt dat hij rechts is.
Zever, twintig jaar geleden, vond ik hem ook al niet grappig meer. De film "Hector" (1987) was voor mij zijn hoogtepunt, daarna ging het, wat mij betreft bergaf.
Oud 28 december 2009, 17:42   #89
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever, twintig jaar geleden, vond ik hem ook al niet grappig meer. De film "Hector" (1987) was voor mij zijn hoogtepunt, daarna ging het, wat mij betreft bergaf.
Yep.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:43   #90
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En welke verdraaiingen ? Bewijs ze eens. Nee, het doet pijn ,omdat het de waarheid is.
Allé, gaan we zijn schrijfsel eens tegen het licht houden?

Citaat:
‘t Is hier in Vlaanderen precies alsof er één Waal ongevraagd met zijn caravan in uw hof komt staan, die gebruikt uw wc en uw water en uw electriciteit, en als ge na twee maand beleefd gaat vragen of hij wil weggaan, zegt die: “Jaja, maar dat gaat u geld kosten, hé manneke. We gaan de peer in twee moeten snijden.” Welke peer ?
Ik was laatst met een agent uit Molenbeek aan het praten. Die beweerde dat de PS daar bezig is met een verrottingsstrategie, om zo overal terug in de meerderheid te geraken. In Wallonië hebben ze er voor gezorgd dat het redelijk lang miserie is gebleven -dat geeft ze hun bestaansrecht- maar om zeker te zijn hebben ze uit het buitenland ook nog wat miserie ingevoerd, die ze nu in die Brusselse gemeenten laten gisten om dan met de stemmen te kunnen gaan lopen.

Is dat eigenlijk geen landverraad ? Allez, de progressieven zullen weer hun tenen moeten laten ontkrullen als ze dit lezen.[/b][/i]

- Urbanus (Het Laatste Nieuws 21.12.2009)
1) de walen zijn hier niet gekomen, ze wonen waar ze al altijd gewoond hebben.
2) De Waal uit Urbanus' voorbeeld teert volledig op "de arme Vlaming", zonder iets terug te betalen. Oké, er zijn de transfers, maar het is geen éénrichtingsverkeer. En het is dat nooit geweest.
3) dat maakt dat "de peer in twee delen" wel degelijk een terechte eis is.
4) Een groot deel van de werkloosheid in Wallonie komt er doordat de zware metallurgie een verouderde industrie is. Het zelfde gevaar wacht Vlaanderen, die sterk afhankelijk is van de autoassemblage.
5) Gesproken met een flik uit Molenbeek. En hoe betrouwbaar is die bron? Ha, wacht, hij houdt dezelfde praat als rechts Vlaanderen, dus zeer betrouwbaar!
6) Er zijn problemen in Molenbeek. En Molenbeek heeft een PS-burgemeester. Maar Molenbeek is maar één van de 19 Brusselse gemeentes.
Als we de "probleemgemeentes" overlopen zien we
-Anderlecht: een MR-PRL burgemeester (Gaëtan Van Goidsenhoven)
-Schaarbeek, een PRL-FDF burgemeester (en liberaal al sinds 1938)

Van de probleem-gemeentes zijn er de helft in handen van liberale burgemeesters.

7) de grote migratiegolf (miserie uit het buitenland binnenhalen) is er gekomen in de jaren '70, net onder een CVP-regering, met liberalen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:46   #91
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moeten wel doen alsof ze links zijn , anders mogen ze niet meer op de TV komen, tiens.
Yeah right.

Het enige voorbeeld dat ik ken van een komiek die geboycot is geweest omwille van zijn politieke voorkeur is Charlie Chaplin.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:50   #92
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kgeefgenefok Bekijk bericht
Een Vlaming die de humor van Urbanus niet goed vindt, heeft geen humor. Neen, veel sterker nog: heeft geen inzicht in het leven of de maatschappij tout court.
Te idioot om te beantwoorden.

Citaat:
Urbanus is een 'messias' en een ontvoogder van zijn getarte, gehate en misbruikte volk. Met heel warme, lieve en ware liedjes voert hij een veel belangrijkere strijd dan eenderwelke nationalistische groepering of partij. Hij laat de mensen lachen en relativeren op een zeer toegankelijke wijze; de enige manier om spiritueel aan misbruik en wantoestanden te kunnen ontkomen.
Heb je een idee van hoe belachelijk je overkomt ?

In elk geval, Urbanus heeft nooit de minste politieke ambitie gehad, is het overgrote gedeelte van zijn carrière nooit echt maatschappijkritisch geweest, heeft nooit iets aangeklaagd tenzij hoogstens voor de "fun" en is de dag van vandaag even relevant als Laurel & Hardy in Iran.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:56   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Allé, gaan we zijn schrijfsel eens tegen het licht houden?

1) de walen zijn hier niet gekomen, ze wonen waar ze al altijd gewoond hebben.
2) De Waal uit Urbanus' voorbeeld teert volledig op "de arme Vlaming", zonder iets terug te betalen. Oké, er zijn de transfers, maar het is geen éénrichtingsverkeer. En het is dat nooit geweest.
3) dat maakt dat "de peer in twee delen" wel degelijk een terechte eis is.
4) Een groot deel van de werkloosheid in Wallonie komt er doordat de zware metallurgie een verouderde industrie is. Het zelfde gevaar wacht Vlaanderen, die sterk afhankelijk is van de autoassemblage.
5) Gesproken met een flik uit Molenbeek. En hoe betrouwbaar is die bron? Ha, wacht, hij houdt dezelfde praat als rechts Vlaanderen, dus zeer betrouwbaar!
6) Er zijn problemen in Molenbeek. En Molenbeek heeft een PS-burgemeester. Maar Molenbeek is maar één van de 19 Brusselse gemeentes.
Als we de "probleemgemeentes" overlopen zien we
-Anderlecht: een MR-PRL burgemeester (Gaëtan Van Goidsenhoven)
-Schaarbeek, een PRL-FDF burgemeester (en liberaal al sinds 1938)

Van de probleem-gemeentes zijn er de helft in handen van liberale burgemeesters.

7) de grote migratiegolf (miserie uit het buitenland binnenhalen) is er gekomen in de jaren '70, net onder een CVP-regering, met liberalen.
Maar man toch, allemaal zever wat u vertelt. Er is nog nooit zoveel immigratie geweest als nu en 20 jaar geleden waren er geen negerbendes die Brussel onveilig maakten. Ik ken ook politieagenten en volgens hen nemen de problemen met allochtonen toe, spectaculair zelfs.

En wat die peer betreft ; waarom zou ik die nogmaals moeten delen als ik de helft ervan al op voorhand heb weggeschonken.

Nooit professor Hannes gelezen. De transferten zijn steeds in één richting geweest: van Vlaanderen naar Wallonië en dit al 180 jaar aan één stuk , zelfs in de jaren 1850 en volgende , toen de aardappeloogsten mislukten en er hier mensen stierven van de honger.
De bevindingen van Hannes worden trouwens niet betwist in accademische kringen in Wallonië .
Oud 28 december 2009, 17:57   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Yeah right.

Het enige voorbeeld dat ik ken van een komiek die geboycot is geweest omwille van zijn politieke voorkeur is Charlie Chaplin.
Droom verder.
Oud 28 december 2009, 18:00   #95
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Mooie analyse. Urbanus houdt ervan om tegen heilige huisjes te schoppen. Vroeger was dat de kerk, maar nu is daar geen eer meer mee te halen, iedereen doet dat immers al. Nu zijn de heilige huisjes de CO2-problematiek de de politiek correcte dogma's. Eenmaal die gesneuveld zijn, zal er wel iets nieuws zijn waar je niet mee mag lachen maar dat Urbanus toch zal doen, als de man nog leeft tenminste.
das ook al wat je erachter moet zoeken
beetje humor
eens goed lachen

toch niet moeilijk he
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:03   #96
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
http://www.politiekgedoe.be/?p=8104

Ja, België heeft nog eens een smurf verkocht. Joepie! Ik begrijp de schrikreacties rond Herman Van Rompuy in het buitenland. Wij zijn die mens al twintig jaar gewend. Maar als je die voor het eerst ziet, zo’n rare, spichtige sprinkhaan met pietoogjes ? Hij heeft hier ook niks kunnen oplossen. Hij heeft het deksel nog wat op de put gehouden. Ik denk dat hij blij is dat hij weg is. Maar de realiteit blijft dezelfde.

‘t Is hier in Vlaanderen precies alsof er één Waal ongevraagd met zijn caravan in uw hof komt staan, die gebruikt uw wc en uw water en uw electriciteit, en als ge na twee maand beleefd gaat vragen of hij wil weggaan, zegt die: “Jaja, maar dat gaat u geld kosten, hé manneke. We gaan de peer in twee moeten snijden.” Welke peer ?
Ik was laatst met een agent uit Molenbeek aan het praten. Die beweerde dat de PS daar bezig is met een verrottingsstrategie, om zo overal terug in de meerderheid te geraken. In Wallonië hebben ze er voor gezorgd dat het redelijk lang miserie is gebleven -dat geeft ze hun bestaansrecht- maar om zeker te zijn hebben ze uit het buitenland ook nog wat miserie ingevoerd, die ze nu in die Brusselse gemeenten laten gisten om dan met de stemmen te kunnen gaan lopen.

Is dat eigenlijk geen landverraad ? Allez, de progressieven zullen weer hun tenen moeten laten ontkrullen als ze dit lezen.

- Urbanus (Het Laatste Nieuws 21.12.2009)

Schitterend gewoonweg, die man!
Tja, ik begrijp het, vlaams nationalisten staan nu al twee of drie jaar het einde van België te verkondigen, nu ging het toch gebeuren he?
Sta me toe als Belg inderdaad met enig leedvermaak deze trend te aanschouwen en vergeef mij, maar als jullie nu een gat in de lucht gaan springen als Urbanus uitspraken doet die in het vlaams nationalistische discours passen, tja dan lach ik mij een bult. Ben ik blij dat de Belg Van Rompuy binnenkort start als Europees President, laat Urbanus maar voorzitter worden van het ijzerbedevaart comité, dan komt er misschien nog eens volk opdagen.

Laatst gewijzigd door jbl : 28 december 2009 om 18:06.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 18:05   #97
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Droom verder.
Het is nochtans zo:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_blacklist

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 december 2009 om 18:08.
Oud 28 december 2009, 18:07   #98
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dromen mag hé, als gij verder wilt dromen , doe maar.
Oud 28 december 2009, 18:09   #99
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dromen mag hé, als gij verder wilt dromen , doe maar.
Sorry ik ben vergeten Bill Hicks te vermelden. Hij is ook slachtoffer geworden van censuur.

Oud 28 december 2009, 18:10   #100
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry ik ben vergeten Bill Hicks te vermelden. Hij is ook slachtoffer geworden van censuur.
Zie je wel, blijven zoeken.
En het is geen kwestie van censuur. Het is gewoon niet de kans krijgen bekendheid te verwerven.

Laatst gewijzigd door Pericles : 28 december 2009 om 18:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be