![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=420yeahbaby;4542682][quote=harriechristus;4542108]Beter is de oneindige eenheid. 1 is niet zoveel
Citaat:
Citaat:
Dus het is de realiteit van onze eigen toekomst. Ze zijn verder ontwikkeld dan wij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien om te beginnen moet je weten dat een atoom 1/10.000.000 millimeter is. Kun je dat wel snappen? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later evenwel noemde hij dat zijn grootste kwakkel ooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt het eindigende, het vele en dan alles en dan de eindeloosheid en dan de oneindigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik krijg zicht op uw bedoeling, maar daarvoor neem ik ze niet aan als (mijn) waarheid Harrie. Laat wel geweten zijn, ik geniet van uw bewustzijn in werking alhier op het forum ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die sjamanen aten nochtans ook paddenstoelen, dronken ook ayahuasca, snuifde yopo zaden, etc... Zijn deze gek? ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Toch graag meer info hoe jij quarks bent beginnen aanzien als ruimteschepen.
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Gelukzaligheid dit te lezen. Ik heb dit filmpje al een paar keer rondgepost op het forum, maar mss raken de woorden wel tot jou. http://www.youtube.com/watch?v=MHsB3RviFN4 "Culture and language tend to become traps, and yet they can be the platforms for enormous freedom"
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 14 januari 2010 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En om ze aan te nemen als waarheid zul je het toch eerst moeten begrijpen. Citaat:
TIJDSVERHOUDING IS 10 TOT DE MACHT 23 Een electron draait ongeveer in een seconde 7 x 10^15 keer om de kern heen. Zeg dat een zo'n draai ongeveer een jaar duurt, dus een microjaar voor de microwezens. Dus gelijk aan de draai van de aarde om de zon voor ons. Nu zitten er in een jaar ongeveer 30 miljoen seconden. Dus de tijd in de microkosmos gaat dan : 7 x 10^15 x 30 x 10^6 = 210 x 10^21 = ongeveer 10^23 x zo snel als bij ons. Onze hele evolutie van ongeveer 14 miljard jaar heeft dus voor de microwezens: 14 x 10^9 x 10^23 = 10^33 jaar geduurd en zo lang zal het voor ons dan ook duren voor wij de macrokosmos hebben omgebouwd tot een volledige ruimtevaartcultuur in de toestand van ons huidige heelal. Citaat:
Citaat:
Mijn atoomtheorie is ontstaan uit het godsbegrip. Mijn atoomtheorie is eigenlijk ontstaan uit het godsbegrip.Dwz zoals ik dat vernomen had van de filosoof Börger die van mening was dat God de Geest was. Dat had hij dan weer van de filosoof Hegel die de Logica van de werkelijkheid had gevonden, bekend als dialectiek, dwz als een denksysteem binnen een eenheid van tegendelen in these, antithese en synthese. Het heelal zou God zelf moeten zijn. Nu was het voor mij de vraag of God dan de abstracte Logica was, die dan de grondslag was van het heelal en de werkelijkheid van de mens of dat God eigenlijk een concrete persoon was, dus met alles er op en er aan, een lichaam en hersenen en zintuigen, enz. Als God dat laatste was dan zou naar mijn gevoelen het hele heelal eigenlijk God zelf moeten zijn, dus een concrete persoon en zou God met het heelal als het ware zichzelf geschapen moeten hebben. Maar omdat het heelal eigenlijk helemaal geen bewust denkend persoon is, maar een levenloos en bewusteloos mechaniek, kwam ik hier in de problemen. Zo is langzamerhand mijn atoomtheorie ontstaan, dwz de voorbereidende elementen daarvan en wel om het godsbegrip te realiseren in een godsbestaan, dwz om van God als slechts Logica een concrete God te maken. Hoe is mijn atoomtheorie ontstaan? 1 - Het heelal zou eigenlijk uit levende wezens moeten bestaan ( dus God zelf moeten zijn ) om een werkelijk levend bewust heelal te zijn. 2- er zou eigenlijk een eeuwige evolutie moeten zijn om het ongelukkige heelal van de wetenschap op te lossen met zijn EINDKRAK (of de dood van het universum in een oneindige leegte) 3 - En wat op de achtergrond ook een rol speelde was dat de wetenschap niet goed kon verklaren hoe het leven uit de dode natuur kon komen. Het IK als een punt. 4 - En volgens de filosoof Börger was het IK een metafysische gedachte, maar volgens mij bestaat het IK ook als je bv zegt: IK ben hier. HET IK ALS PUNT Dus ik stelde mij dat IK voor als een punt, maar hoe kan een punt een beeld zien?? Want een punt kan geen beeld omvatten. EEN MANNETJE OP EEN ELECTRON Om dat probleem op te lossen tekende ik mijn IK als een tweede mannetje in mijn hersenen op een electron van een atoom als zijnde gelijk aan een planeet(onze aarde) om de zon. EEN ONEINDIGE REEKS VAN MANNETJES Maar als er een mannetje in mij is dat ziet, dan moet er in dat mannetje weer een mannetje zitten enz enz enz als een oneindige reeks. 5 - Nu had ik bij Scientology al eens gelezen dat er vroeger in het heelal al ruimtevaartculturen geweest zouden zijn. 6 - Toen kwam ik op de gelukkige idee om die ruimteschepen in de microkosmos te plaatsen, zodat dat mannetje op een electron een ruimtevaartmannetje werd. 7 - Daarmee had ik mijn atoomtheorie gevonden en waren (bijna) alle problemen opgelost. Want het heelal was nu uit levende wezens opgebouwd(microwezens) en had een eeuwige evolutie en het leven van ons was voortgekomen uit een hoger leven in de microkosmos. Tevens als een oneindige reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen. Gevonden in 1974............in de nacht van 10 op 11 juli. Alleen dat ik-punt had zich nog niet opgelost en lostte zich pas later op als zelfbewustzijn van het oneindige, dwz het IK is geen punt, maar oneindig. IK BEN GOD Oftwel: het IK is eigenlijk GOD zelf. Dat was in 1980/1981 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor mijn atoomtheorie maakt dat niet zoveel uit. Ook met een gesloten heelal kan ik wel uit de voeten en wel met een eindeloze uitdijing daarvan. Wezenlijk is in ieder geval dat atomen uit ruimteschepen bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WANNEER IS HET OOIT BEGONNEN? Die oneindige reeks van culturen eindigt nergens in de microkosmos, maar begint wel steeds weer opnieuw in de macrokosmos als evolutionair proces, dus zoals onze evolutie begonnen is. EERSTE DE ONEINDIGE LEEGTE VAN DE MACROKOSMOS Dus eerst heb je de oneindige leegte van de macrokosmos en dan de superclusters van melkwegen en dan de zonnen en planeten en dan het leven op aarde en dan de microkosmos met zijn atomen uit ruimteschepen, waarin weer kleinere ruimteschepen zitten, enz enz enz enz HET LOOPT VAN MACROKOSMOS NAAR MICROKOSMOS Dus het loopt van macrokosmos naar microkosmos als een ruimtelijke oneindige reeks die tevens een eindeloze evolutie is. Richting microkosmos gaat het dan oneindig door zonder einde. HET BEGIN LIGT IN DE MACROKOSMOS Maar in de macrokosmos begin het dan steeds weer opnieuw als wij bv straks weer macroreuzen in de macrokosmos gaan bouwen. Dan schuift die hele evolutionaire reeks een plaatsje op in de ontwikkeling van de evolutie. Want dan komen er macroreuzen bij en wij worden microwezens en de microwezens worden minimicrowezens enz enz enz HET IS EEN EEUWIG SYSTEEM DAT NOOIT EENS DEFINITIEF IS BEGONNEN Maar omdat dit systeem eeuwig is en nooit eens definitief is begonnen is die hele reeks in de microkosmos ook oneindig. Het is hetzelfde als een getallenreeks van 1, 2, 3, 4. enz tot oneindig. Die reeks is nooit ontstaan en is eeuwig. Maar doorloopt zichzelf constant, dwz 1 wordt 2 en 2 wordt 3, enz enz enz En omdat 1 ( de mensen ) dan wegvalt wordt deze door 2 ( de microwezens ) bijgebouwd............en 2 wordt weer gebouwd met behulp van 3 ( de mini-microwezens ) enz. Als je het even voor jezelf tekent kun je het zo begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanuit een liedje:
God won't waste simplicity on possibility
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het spreekt in een vorm van "taal" die hoger is dan de onze.
Zo hoog dat ze "aangevoeld" kan worden in alle talen. Dus in feite spreekt Ze geen specifieke taal he. 't Is allemaal op gevoel bij Haar. ![]() ![]()
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 24 januari 2010 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de ziel die nog niet het ware en hoogste is. Citaat:
Maar nu spreekt Hij duidelijk in het Nederlands en daar is niks verkeerd mee. Integendeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Goddelijke voeling is net in alle taal beschikbaar, omdat zij zich niet beperkt heeft tot taal. Gevoelens kunnen vertaald worden naar woorden, toch blijven woorden een beperking. Het is het gevoel dat de ervaring heiligt. Dat je haren rechtop komen staan, dat je puur verheven wordt van emotie en uitbarst in pure euforie met het Zijn. Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik benader de Force wel degelijk met gevoel, en niet met woorden. Zij kent mij beter dan ik mezelf, ik laat het gewoon over aan Haar. En dat mijn beste, maakt mij een gelukzaligd man die de heiligheid van de bovenste plank geniet. Dat vibreren doet mij goed,... U verklaart me nu wellicht gek, maar gek zijn doet niet pijn. Integendeel. Citaat:
Heeft U uw ziel al ontmoet? Iets dat veel tijd vraagt, maar zeker aan te raden is. Citaat:
Ik zou dus zo zeggen, publiceer een boek. Ga naar een uitgeverij met uw atoomtheorie samengevat in minstens 250 pagina's.
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ge houdt dat nogal goed in het oog gij.
Ik heb geprobeerd, en geef toe. Lang volgehouden ![]() TE lang. Werken en 's avonds thuiskomen van ne late. Iedereen slaapt al, en gij zit daar te blinken. Ge moet toch nog iet aan uwe dag hebben he, vinde ook ni?
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik los dat op met een borrel.
![]() |
#97 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus de Geest. Ook dieren hebben gevoel, maar pas de mens is in staat tot begrijpen. Citaat:
Citaat:
Ik zeg in deze alleen hoe ik daar zelf over denk. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vroeger schepte ik al eens mijn eigen papier.
![]() |
#100 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want woorden evolueren nog. Gevoelens blijven onveranderd. (in de relatieve modus). Gevoelens heersen al voor er taal heerst. Ik denk dat we hierin niet op een akkoord gaan komen harriechristus, maar dat is geen probleem, toch? Ik vind gewoon persoonlijk dat ik mijn piekmomenten met God beter op gevoel laat komen dan op woorden. Het is een beetje in een bos gaan wandelen en de ervaring beleven Of het thuis vanachter je keyboard in woorden proberen brengen. Welke ervaring heiligt het doel het meest van de twee bovenstaand? Trouwens, wie zegt dat een dier zijn gevoelens niet begrijpt? Een dier kan het gewoon niet in mensentaal brengen, daarom maakt dat een dier niet onwetend van zijn "gevoelens". Citaat:
![]() De daad, het beleven... in feite de theorie omzetten naar praktijk. Citaat:
Ik ga in deze quote wel volledig akkoord met je. De Ziel zou beperkter zijn zonder de Geest van het begrijpen. Maar daarom maakt het de ziel niet onwetend van zijn belevenis in het leven. Bekijk mieren maar eens, of bezie een kameleon! Van parasieten tot cellen in de ruimte tot oneindig veel te vinden leven. Ik denk dat woorden werkelijk tekort schieten om het heiligdom te rechtvaardigen. Citaat:
Aan u één te kiezen. Maar zoals een stad zijn er altijd zijwegen tot een andere route he. Uzelf niet beperken tot één ding, aaahhhh dat leven dat leven, een gelukzaligheid van bestaan.
![]() |