![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je dit misschien simpele?
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in de kapitalistische landen, enkel in de landen die een systeem hebben dat inferieur is aan het kapitalisme.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu Bill Gates enMicrosoft als beste voorbeeld om te illustreren waar iets kan verkeerd gaan ? waarom moet die mens zo machtig rijk zijn ? Hij heeft gewoon dik geluk gehad... En daar kun je inderdaad u afvragen wat voor zin heeft het om die organisatie en die capitalisatie bij een persoon te laten... Maar voor de rest, 70% van de winst gaat al naar het personeel, dan nog 15% kosten, en dan heb je 5% over voor de waarde van het aandeel, die het aandeel dan ook zo'n hoge vlucht doet nemen. EN dan krijgt Bill van de gewone mens bvb 100dollar voor zijn aandeel. Feitelijk is dus al bvb 40%-50% van het bedrijf verkocht... en dus denk daar nu eens over na. Je discuteert nog over 50% van de winst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant zijn er echt mensen die geen werk meer vinden. U noemt deze laatsten vast en zeker "Collatoral damage" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ER zijn twee groepen profiteurs in de maatschappij
- bedrijven die teveel vragen voor hun goederen en dus geld op hun rekening parkeren ten onrechte: zeg maar bvb petroleum landen als grote slokop, maar dat kan ook verdoken zitten in instellingen zoals vakbonden.. die hun omzet zien verdubbelen dankzij die hoge werkloosheid, maar nemen zij dubbel personeel aan ? Nee, dus zij hebben een verdoken winst... - en mensen die hun een sociale uitkering krijgen zonder daar arbeid voor te moeten verrichten. Nu wat is het effect als je saneert ? Stel dat je saneert bij de vakbond ? volgens mij zal er niets gebeuren, hun rekening zal gewoon minder dik worden, maar de economie zal niet crashen. Stel dat je saneert bij de werklozen ? dan zal de economie wel crashen omdat al die mensen minder inkomen hebben, minder consumeren. Dus je weet feitelijk als overheid waar je moet saneren: bij de bedrijven die uit de openbare ruif eten en die momenteel geld opstapelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens zien uit welk handje u dan daarna zal eten. Het is dan gewoon finaal game and over voor iedereen in dit 50 jarige schuldenland.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit is echter maar één klein stukje van de puzzel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel asielzoekers en illegalen ging men regulariseren dit jaar, zouden dat die 60.000 nieuwe werklozen kunnen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat gebeurt niet. De winsten gaan naar aandeelhouders.
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Blijkbaar moeten liberalen zelfs aan double-think doen om hun achterlijke wereldbeeld niet in gevaar te brengen met de realiteit. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel naar de aandeelhouders.
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf aan het zien om na mijn doctoraat een eigen bedrijfje te beginnen. Ik moet daar geld in gaan steken, om een bepaald deel van de aandelen op te kopen. Ik investeer dus in mijn bedrijf. Mag ik dan daarna niet de winsten opstrijken ? Want ik ga geen bedrijfje opstarten als ik niet de winst mag opstrijken (op termijn, we spreken hier over jaren hard werken...). En dan mis je dus ook potentiele werkplaatsen, die niet geschapen worden. ALs je jouw systeem toepast sterft meteen iedere ondernemersschap en zitten we meteen in de kale armoede. Voor iedereen. U hebt gewoon problemen met het feit dat er ondernemende, slimme en krachtige mensen zijn die het verder schoppen in het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog los van het feit dat wat je zegt liberale nonsens is die niet beantwoordt aan wat er in de realiteit gebeurt met 'talent' en 'slimme mensen', zie ik nergens in jouw theoretisch model over het ondernemerschap waar dit dan wel tot uiting komt:
Citaat:
Citaat:
Dat gebeurt nu dus NIET. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar soit, dat is niet eens waar het hier over gaat.
Waar het wel over gaat is dat de bedrijven massaal werkvolk op straat zetten en dat de debiele liberalen vervolgens dat ontslagen werkvolk zelf gaan verwijten werkloos te zijn.
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Dus ze moeten in dienst gehouden worden tot op een moment dat het hele bedrijf falliet gaat en iedereen op straat staat ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() De baas moest maar niet grootmoedig worden en beginnen aan overproductie. Mensen daarna simpel aan de deur zetten is wel heel makkelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortom, als er een grote vraag is (de economie draait goed) mag het bedrijf dus niet meer groeien en mensen aannemen. Dit is wat jij nu zegt. Als de vraag daalt moet je maar mensen in dienst blijven houden en betalen voor niks te doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |