![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent of was u tevreden met uw werkloosheid? | |||
jawel hoor |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
ik had gemengde gevoelens |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het schoentje knelt echter als mensen niet productief bezig willen zijn en ook niet zelf in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Dat dergelijke mensen dan nog verwachten dat wildvreemden uw hobbies willen sponsoren is natuurlijk belachelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat en dan? Ik ben dus even productief als een ander tiens ![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat wij gewoon verschillende visies hebben over "doen wat ge graag doet" en "iets bereiken in het leven".
Moet kunnen. Zolang ge maar de eerbaarheid hebt om uw levensonderhoud zelf te financieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() de meeste hebben een complete burnout nodig om zoiets fundamenteels in te zien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() en ik pokerde niet af en toe, ik deed dat dagelijks en had op maandbasis een maandloon waar sommige moeten voor gaan werken.
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als kind heb ik thuis namelijk geleerd dat je zelf voor alle geluk moet zorgen en dat je zelf je mogelijkheden moet creëren. Ik heb dus wel steeds iets om handen en verveel mij nooit. Ik heb wel periodes gekend dat ik werkzoekende werkloze recht op een uitkering had. Zoals nu ook het geval is. Doch ik ken ook jongeren die nog nooit een stap in een bedrijf hebben gezet, en van hun werkloosheid gebruik hebben gemaakt om een eigen bedrijf op te richten. Laatst kwam ik nog een koppel tegen dat tijdens hun werkloosheidsperiode er niet beter hadden op gevonden dat oude frituuroliën te verzamelen en ze in hun garage te verwerken tot biodiesel. Nu hebben zij na 3 jaar een bedrijfje dat niets anders doet dan biodiesel maken en leveren aan binnenvaartschepen. En zijn ze bezig zich bij te scholen om er achter te komen hoe ze olie uit bioafval kunnen winnen. Een ander koppel dat werkloos werd door sluiting van het bedrijf, startte met het maken van stookblokken van oude papier in een gehuurde garage. Zij hebben ondertussen reeds een werkplaats gekocht en verkopen zo'n 15ton stookblokken per maand. Nog een ander koppel heeft tijdens de periode dat ze werkloos waren een bedrijfje opgebouwd dat oude plastiek terug verwerkt tot nieuwe bruikbare producten. Zij hebben nu meerdere mensen in dienst om hun productie te kunnen laten voldoen aan de vraag naar hun producten. Ik geef jullie nu een stukje tekst uit een verslag dat geschreven is voor jongeren die willen voldoen aan bepaalde maatschappelijke normen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Gemengde gevoelens.
Maar ik begrijp de vraagstelling niet goed. Vraag je nu of mensen al dan niet tevreden waren met het feit dat ze werkloos waren, of dat ze al dan niet tevreden waren met de behandeling die ze kregen ifv hun werkloosheid (RVA, VDAB, ...). Ik vermoed dat je nooit tevreden kan zijn met een werkloosheid, al is het maar om financiële redenen. Maar wat betreft de 'behandeling', geen klagen over. Godzijdank leef ik niet in de VS
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben er nog niet. Het wringt nog. Maar als ik de vorige beslissing heb durven nemen, kunnen er andere volgen.
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ben net twee uur geleden gaan solliciteren. Hopelijk wordt het iets. Lijkt me een leuk bedrijfje en interessant werk.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb er wel van genoten toen ik ook een paar maand werkloos was. Waarom zou ik daar niét van genieten? Is er één of andere ongeschreven of geschreven regel dat ge u miserabel moet voelen als je werkloos bent? Ik was werkloos en zocht naar werk, en ik genoot van de vele vrije tijd. Met als een depressieve vaatdoek rondlopen omdat je werkloos bent bereik je niets, wel integendeel.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een goed gevulde bankrekening interesseert me niet zo. Het zou fijn zijn mocht daar plots veel geld op staan, maar het is geen prioriteit. En in burn-out ga je weinig energie hebben voor een wereldreis.
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() Ik ben beginnen depressief te worden tijdens mijn werkloosheid omdat je wordt behandeld als een klein kind dat niet voor zichzelf kan zorgen. Onder het motto 'grijpen wat je kan' treedt er alleen maar verloedering op van de arbeidsmarkt. Wat trouwens al begint op de schoolbanken. Op de hogescholen zitten mongolen van jewelste die niet het minste inzicht hebben en toch afstuderen. Diplomafabrieken noem ik het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Laten we het er maar op houden dan andere mensen andere dingen willen. Maar zijn we ook akkoord dat de mensen die niet of minder willen werken dan ook niet moeten vragen achter steun van degenen die dat wel willen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb namelijk in arbeidsdagen reeds lang mijn 45/45 bereikt en mag dus volgens die regel op vol pensioen, doch ik ben volgens een andere regel te jong om op pensioen te mogen. Ik heb dus mijn steentje aan de maatschappij meer dan voldoende bijgedragen. Ik heb NOOIT in het zwart gewerkt en heb dus een actief arbeidsleven waarbij ik meerdere jaren zelfs aan + 500 arbeids- en gelijkgestelde dagen per jaar kom. Een arbeidsdag is 8 uur. En heb de rust op mijn 50ste buiten de arbeidsmarkt dus meer dan verdiend. Maar je hebt wel gelijk dat men schoolverlaters niet direct een vergoeding moet geven en dat men mensen die reeds vanaf hun dertig werkloos zijn terug actief moet stampen. Het probleem is echter dat arbeid hier te duur is geworden door de hoge kosten aan de vele overbodige bestuursinstellingen en overheidsdiensten in dit landen de bedrijven dus liever hun productieafdelingen verhuizen naar landen waar arbeid goedkoper is dan in België. Sommige bedrijven verhuizen zelfs slechts enkele kilometers. tot juist over de Belgische landsgrens, zodat ze nog steeds met de ervaren en hardwerkende Belgen kunnen blijven werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
als ze de leerstof niet zouden begrijpen zouden ze toch geen diploma halen?
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|