Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2010, 18:09   #81
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
In de ogen van extreem-rechtse nationalisten (Nsv, Voorpost en de volle 70 leden van het Nsa) ben je dan allesbehalve "identitair" bezig. ..maar ik laat ze liever zelf antwoorden; kan interessant worden.
Wat dan met de NSV!ers die Ierse muziek op hun mp3-speler hebben staan, actie voeren tegen de uitbuiting van Tibet en wel eens genieten van een multiculturele Paëlla? Misfits?
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 18:10   #82
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dus belgië is dan multikul en vlaanderen en wallonië zijn intercultureel volgens mijn definities
Uh? Verklaar u nader?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 18:38   #83
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
In de ogen van extreem-rechtse nationalisten (Nsv, Voorpost en de volle 70 leden van het Nsa) ben je dan allesbehalve "identitair" bezig. ..
Ik ga soms met Bert Deckers pita eten en luister naar Franse muziek. Leg dat eens uit.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 18:48   #84
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Uh? Verklaar u nader?
belgique: twee culturen leven compleet naast elkaar. Multikul dus.

vlaanderen, wallonië: beide het resultaat van wisselwerkingen en interactie, dit deel van de wereld is eeuwenlang een draaischijf van handel en cultuur geweest. Intercultuur dus.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 18:49   #85
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

de apartheid was trouwens ook multicultuur.
Oud 19 januari 2010, 19:03   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Dus die multicultuur, waarover gaat dat nu in feite?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 19:04   #87
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
de apartheid was trouwens ook multicultuur.
Als één volk een ander uitbuit lijkt het mij toch dat er sprake is van een vrij essentiële interactie. (En dan denk ik zowel aan de apartheid als aan belgië )
Oud 20 januari 2010, 10:40   #88
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ga soms met Bert Deckers pita eten en luister naar Franse muziek. Leg dat eens uit.
Deze middag trouwens weer. On-consequente racistische neo-nazi-fasco's die we zijn!
Oud 20 januari 2010, 11:28   #89
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

De NSV doet de vlaamse zaak meer kwaad dan goed.
Oud 20 januari 2010, 11:35   #90
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De NSV doet de vlaamse zaak meer kwaad dan goed.
Wat is er dan mis met de NSV?
Oud 20 januari 2010, 12:03   #91
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

En vooral: wat is de Vlaamse identiteit en wat zijn de Vlaamse waarden en normen waarnaar de NSV verwijst?
Oud 20 januari 2010, 12:06   #92
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Deze middag trouwens weer. On-consequente racistische neo-nazi-fasco's die we zijn!
2 dingen die saai worden:

1) altijd denken dat tegenstanders jullie bestempelen als "neo-nazi's / fascos". tot mijn weten werd dit in dit topic nog niet gedaan... blijkbaar bestempelen jullie zelf al te graag met de cliché's..Of jullie doen maar al te graag tegenstanders af als mensen die enkel kunnen roepen dat jullie "nazi's", etc zijn.

2) Metternich die om de zoveel maand afkomt met "kijk naar mij wat een nazi ik ben; ik ben gisteren nog een pitta gaan eten, looool".

Allemaal goed en wel ; maar ga vertel eens hoe een pitta kot -waar men nota bene onderling Turks praat- past in jullie Vlaamse cultuur die persé, geforceerd, Vlaams moet blijven. Volgens mij een prachtig voorbeeld van culturen die wisselwerken; mensen die de Vlaamse identiteit hoog en fanatiek in het vaandel dragen maar zich toch niet in kunnnen houden om af en toe een pitta te gaan eten Jullie eisen een Vlaamse toekomst en gaan vervreemding tegen, maar toch proeven jullie letterlijk van een van de positievere vruchten die migratie afgeworpen heeft in Vlaanderen. Jullie identitair idealisme en etnisch-culturele behoudszin was zowieso al een farce.

Laatst gewijzigd door Tamam : 20 januari 2010 om 12:12.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 16:17   #93
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:

1) altijd denken dat tegenstanders jullie bestempelen als "neo-nazi's / fascos". tot mijn weten werd dit in dit topic nog niet gedaan... blijkbaar bestempelen jullie zelf al te graag met de cliché's..Of jullie doen maar al te graag tegenstanders af als mensen die enkel kunnen roepen dat jullie "nazi's", etc zijn.
Nochtans:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Wij beweren nergens dat het NSV in deze tijd en context hetzelfde kan realiseren als fascistische organisaties in de jaren '30/'40. Dat is zo'n dwaas argument om ons van historische domheid en dogmatisme te beschuldigen. Dat neemt niet weg dat er wel bepaalde linken zijn en dat er tegen elke vorm van rascisme en fascisme moet opgetreden worden. Dat is het uitgangspunt van een NSV-betoging.
Oud 20 januari 2010, 17:15   #94
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar toch proeven jullie letterlijk van een van de positievere vruchten die migratie afgeworpen heeft in Vlaanderen.
Een pitta als éen "van de positievere vruchten" van de massa-immigratie !

Denk toch niet dat de voordelen (de pitta) opwegen tegen de nadelen.
Oud 20 januari 2010, 17:19   #95
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2) Metternich die om de zoveel maand afkomt met "kijk naar mij wat een nazi ik ben; ik ben gisteren nog een pitta gaan eten, looool".

Allemaal goed en wel ; maar ga vertel eens hoe een pitta kot -waar men nota bene onderling Turks praat- past in jullie Vlaamse cultuur die persé, geforceerd, Vlaams moet blijven. Volgens mij een prachtig voorbeeld van culturen die wisselwerken; mensen die de Vlaamse identiteit hoog en fanatiek in het vaandel dragen maar zich toch niet in kunnnen houden om af en toe een pitta te gaan eten Jullie eisen een Vlaamse toekomst en gaan vervreemding tegen, maar toch proeven jullie letterlijk van een van de positievere vruchten die migratie afgeworpen heeft in Vlaanderen. Jullie identitair idealisme en etnisch-culturele behoudszin was zowieso al een farce.
Want (multi)cultuur beperkt zich tot voeding, muziek en dans... Dank u om die rare gedachtekronkel nog eens te bevestigen!

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 20 januari 2010 om 17:19.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 17:27   #96
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom, als we de lijn even gaan doortrekken drinken we ook geen koffie meer, stoppen we met aardappelen te eten en verbannen we alle bananen van het Pure Vlaemsche Land. Cultuurbehoud om de cultuur te behouden is ook geen optie. Het moet uitgedragen worden en levendig zijn. Cultuur is immers niet statisch, maar dynamisch. Uitwisselingen van culinaire cultuur en andere gebruiken vinden al plaats van in de pre-historie. Een nationalist die graag exotisch eet is geen hypocriet. Een minder rigide en hopeloos foute blik op nationalisme mag ook wel.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 17:33   #97
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
En vooral: wat is de Vlaamse identiteit en wat zijn de Vlaamse waarden en normen waarnaar de NSV verwijst?
Dat is nu al de derde keer dat u hier in deze draad diezelfde vraag stelt, en er is nog steeds geen antwoord op gekomen.

Welk besluit mogen diegenen die het NSV-jargon nog niet onder de knie hebben daar dan uit trekken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 17:34   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen Bekijk bericht
Op donderdag 4 maart trekt de Nationalistische StudentenVereniging (NSV!) door de Antwerpse studentenbuurt. De NSV! en haar sympathisanten verzamelen om 20u. aan de Stadswaag. De zeven afdelingen van de NSV! organiseren ieder academiejaar een nationale betoging in één van de drie grote studentensteden. Dit jaar komen we op straat onder de slogan “Jeugd eist Vlaamse toekomst!” waarmee we drie actuele strijdpunten accentueren.

Jeugd eist een Vlaamse toekomst… omdat het Belgische model heeft afgedaan. De actualiteit toont keer op keer aan, dat België op sterven na dood is. Vlaanderen moet zijn plaats opeisen in Europa en nemen waar het recht op heeft: een eigen onafhankelijke staat. Voor de NSV! is het dan ook klaar en duidelijk, België kan niet snel genoeg barsten!

Jeugd eist een Vlaamse toekomst… die meer is dan een cosmetische operatie. Voor de verandering van een wimpel en het logo op onze belastingsbrief, moeten we ook durven passen. De onafhankelijke Vlaamse staat moet ten voeten uit nationalistisch zijn.

Zeker in deze economische moeilijke tijden waar jobzekerheid voor jongeren geen evidentie meer is. Het voorbije jaar alleen al is de algemene jeugdwerkloosheid fors opgelopen (+32,2%). Bij de hooggeschoolde mannen is er zelfs bijna een verdubbeling! Wil de jeugd nog uitzicht op werkzekerheid, dan moeten we af van de mentaliteit om onze bedrijven te verkopen aan multinationals en groot kapitaal die enkel uit zijn op winst. Als nationalisten mogen we niet vies zijn van nationaliseren om Vlaamse jobs te behouden. Wil de jeugd in deze onzekere tijden een toekomst, dan ligt ook hier die toekomst in Vlaanderen!

Jeugd eist een Vlaamse toekomst… ook in onze eigen wijken en gemeenten. Willen we onze eigen identiteit bewaren in deze gemondialiseerde maatschappij, dan moeten we af van de weg-met-ons mentaliteit en resoluut de multiculturele dogma’s verwerpen. In Vlaanderen is er enkel plaats voor Vlaamse, en in extenso Europese, waarden en normen. De NSV! verzet zich tegen iedere vorm van verdrukking van onze Vlaamse identiteit. Of het nu gaat om de identitaire strijd in de Vlaamse rand of in de straten van Borgerhout, voor ons is dit dezelfde nationalistische strijd. Onze toekomst ligt in een integrale Vlaamse staat!
De toekomst behoort ons toe!

Tom Van Grieken
nationaal voorzitter NSV!
0477/18.91.42

bron: klik hier
Het zal alweer wat worden: 2 man en een paardenkop. Vergeet uw koppelriem vooral niet. En uw botten.

Laatst gewijzigd door system : 20 januari 2010 om 17:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 17:55   #99
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Welk besluit mogen diegenen die het NSV-jargon nog niet onder de knie hebben daar dan uit trekken?
Dat niet iedereen zin heeft om hier elke zoveel maand dezelfde discussie te gaan voeren.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 18:37   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
U maakt toch deel uit van het Vlaamse volk neem ik aan? Waarom doe je dan alsof die waarden je zo onbekend zijn?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be