![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik mag die eigenzinnig wel. die zegt vaak zinnige dingen. Laatst gewijzigd door Mitgard : 21 januari 2010 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag was het pas echte waanzin, op de radio.........
![]()
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.counterpunch.org/quigley01182010.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Dames en heren,
U kan ook indie music sponseren en Haïti tegelijkertijd: voor elke CD verkocht op CDbaby.com gaat er 1 dollar naar Haïti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ZEGGEN ze dat, of is dat zo? En hoe en door welke handen gaat het naar Haïti?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Bij ons op het werk heeft een emo-meid een heus ontbijt ingericht ten voordele van Haiti, maar die heeft dat zo slecht aangepakt (veel ontbijt, weinig werkvolk) dat dat arme land aan ons geld moest storten om uit de kosten te geraken.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld geven aan goede doelen is je geweten afkopen omdat je toch eigenlijk geen zin hebt zelf de mouwen op te stropen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() zo, en hoe pak jij het aan? Gij vliegt zelf naar een arm ontwikkelingsland en gaat daar 4 maanden per jaar "de mouwen opstropen"?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ga niet een deel van mijn loon afgeven aan een organisatie zodat zij ''mijn werk'' doen, en dan maar hopen dat alles goed komt. Feit is dat er zoveel tijd en geld in die organisaties steekt dat maar een miniem deel bij de mensen aankomt. Je doet Afrikaantjes dan nog een beter plezier door hotels neer te zetten en er een maand vakantie te vieren en vooral veel geld uit te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lokken ze dat niet uit door te benadrukken dat ze enkel geld willen en geen kledij of voedsel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij wilt ook niet dat al die mensen hier heen komen. Jouw vrijgevigheid is gewoon hun aanwezigheid hier afkopen. Een zoethoudertje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
En waar heb ik gezegd wat ik wil en niet wil? Leg je altijd woorden in andermans mond? Wat weet gij daar nu van? Weet gij of ik al steun geef, en indien ja, aan welke NGO's ik die steun geef? En indien ik steun geef, op welke manier die steun gebeurt? Hoeveel ik geef? Maar vooral, waarom ik geef? En waarom net aan die projecten/NGO's?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij niets of weinig geeft heb je helemaal het recht niet om mij moraal te preken. En ik geef zelf aan een NGO. Weliswaar eentje die niet gericht is op ontwikkelingslanden, omdat ik persoonlijk van mening ben dat dat weggegooid geld is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ook getwijfeld. Hoe kan het ook anders als je zoveel berichten hoort dat gelden in bepaalde zakken verdwijnen. Bij ons hebben ze nu rekening gehouden met de sceptici zoals jij (en ik). Vooraf werd al sterk gecommuniceerd dat de Algemene Rekenkamer ontvangst en besteding van de gelden gaat controleren. Dan nóg bepaalt iedereen natuurlijk zelf wat ie doet. Van mij geen waarde-oordelen over gevers of niet-gevers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() Voor een keer ben ik blij dat er veel Haiti-nieuws is op CNN. In plaats van die ouwe Larry King en al dat gezever over Amerikaanse binnenlandse politiek en Amerikaanse popsterren en zo.
Geen betere televisie gezien dan die mensen die dag na dag nog levend vanonder het puin gehaald worden ... al dagen nadat het zogezegd onmogelijk geworden is. Als ik ooit onder het puin van een gebouw vastgeraak, hoop ik ook dat de reddingsploegen het nooit opgeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |