Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2010, 18:41   #81
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

moslimsthema's in de media doen het nog steeds commericeel goed als afleidingsmanoeuvre,men raakt er niet op uitgekeken
Oud 26 januari 2010, 18:41   #82
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vond het een goeie documentaire!
De grote moskee in Brussel is een wahabitische moskee, net zoals Salafisten hangen zij een zeer strikte interpretatie van islam aan, vandaar dat onze Noudine weer in beeld kwam.
Al Minara wordt gesponserd met geld uit Saoudi Arabie, net zoals het vroegere jongeren voor islam wat nu de middenweg heet; ook daar is onze Nourdine zeer actief!
Het zoeken van Belgische bekeerlingen is een uitstekend middel om aan papieren te komen, je mag niet met mekaar omgaan maar moet onmiddellijk trouwen! Dat geeft twee vliegen in een klap, een nieuw zieltje en een moslim met papieren die anders illegaal is, loog over zijn geboorteplaats en naam...je mag volgens deze interpretatie van islam
( wahabieten en salafisten) dan ook gerust liegen; tegen ongelovigen!Dat is volgens hen toegestaan omdat je aan de omgang met ongelovigen voordeel moet hebben, anders moet je hen mijden!
Turkse moslims zul je bij deze organisaties weinig vinden, wel veel Marokkanen, Algerijnen, Libanezen...Turkse moskees worden gecontroleerd en de preek wordt in Ankara geschreven voor moskees aangesloten op het dyanet, fanatici van allerlei pluimage hebben in Turkse moskees veel minder invloed, dat probleem zie je wel bij sommige milli gorusverenigingen met garagemoskees;
Het leek me voor die ouders van dat meisje heel zwaar, je zult je kind toch maar aan die sekte( want dat is het!) kwijtraken!
Deze richtingen winnen steeds meer aan invloed, zetten aan tot maatschappelijk conflict en zetten ook andere moslims zwaar onder druk! Politici zijn hier graag blind voor!
Dat is de prijs van vriendschappelijke relaties met Saoedi-Arabië. Meneer Condell legt de vinger op de zere plek.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 18:42   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
moslimsthema's in de media doen het nog steeds commericeel goed als afleidingsmanoeuvre,men raakt er niet op uitgekeken
Afleiding voor wat?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 18:43   #84
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Probleem?
Ik heb daar geen probleem mee. Indien 't een kerktoren was zou'k gvd mee moeten betalen.
Dat vindt je erg hé, meebetalen voor kerken terwijl ge van moskees niet genoeg kan krijgen. Waarom emigreer je niet naar Zandbakistan? Of beter : ga in uw joodse heimat wat promotie maken voor moskees en laat ons weten hoe je idee verwelkomd wordt.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 18:46   #85
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik wijs louter op uw negatieve ingesteldheid. Ik raad niemand aan zelfmoord te plegen, ik ben immers 'pro-life' zoals ze dat in de VS noemen.
Citaat:
Als deze aarde werkelijk zo kut is als u zegt kunt u uzelf beter van kant maken. Zo slecht hebben wij het helemaal niet.
U zei? Of zijn we weer selectief? Pro-life? Als het U uitkomt zeker?
Oud 26 januari 2010, 18:57   #86
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Afleiding voor wat?
idd van wat
Oud 26 januari 2010, 19:04   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaloers omdat de kerken leeglopen?
Integendeel! Eindelijk!
Maar niet om ze te vervangen door volle mosks en een terugkeer naar de middeleeuwen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:10   #88
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Als't om een vooraf gebouwd exemplaar gaat zal't wel mogelijk zijn denk'k
Misschien hebben ze er al genoeg klaar staan om er de wereld mee vol te zetten? Toch hun uiteindelijk doel?
Is er nergens een vrijwilliger-bommengordel-drager om de stevigheid van het geheel eens te testen?
Oud 26 januari 2010, 19:15   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, U zei?
Wiens centen?
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...-woestijn.aspx
En die zeven % gaat er vanuit dat 't ganse land van hen is.
Terloops, hoeveel % van de moslims zouden wekelijks naar de moskee gaan?
Wiens centen? Deels uit Arabië, maar ook de belastingbetaler zal er zijn deel in betalen dacht ik begrepen te hebben! Zie post 65.
En dat men bij ons en elders in de katholieke wereld predikt in de woestijn: zoveel te beter! Hun heerschappij en machtsmisbruik zit er bijna helemaal op!
Nu nog de islam buiten houden!

Laatst gewijzigd door andev : 26 januari 2010 om 19:18.
Oud 26 januari 2010, 19:19   #90
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Daarom gaat het de komende vier weken in deze reeks over de andere wereldgodsdiensten

Wat bedoel je trouwens met "commericeel"? Het was een uitzending op de openbare omroep. Ook heb je nu nog steeds niet gezegd wat je precies slecht vond aan deze docu (toch maar gemaakt door "huisvrouwen en tante mies" of zoiets).

Laatst gewijzigd door Steve_M : 26 januari 2010 om 19:20.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:29   #91
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem?
Ik heb daar geen probleem mee. Indien 't een kerktoren was zou'k gvd mee moeten betalen.
Je hebt er geen problemen mee dat een moskee(minaret) wordt gefinancierd door belastingsgeld doch het is problematisch mocht er een kerk(toren) mee worden gebouwd?

Enige verklaring voor deze inconsequente gedachtengang?
Oud 26 januari 2010, 19:30   #92
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vlaams belastingsgeld voor snelbouwminaret op Yesil Camii-moskee Houthalen-Helchteren

Deze week werd op de Yesil Camii-moskee in Houthalen-Helchteren op nauwelijks één dag tijd een uit Turkije geïmporteerde minaret gebouwd van 20 meter hoog. De Yesil Camii – ook wel ‘groene moskee’ genoemd – werd in mei 2009 door toenmalig Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen erkend, wat voor de moskee de weg opende naar subsidiëring met Vlaamse en provinciale belastingsgelden.

Uit het erkenningsdossier waarover het Vlaams Belang beschikt blijkt dat de Yesil Camii-moskee in haar financiële planning een buitengewone provinciale toelage heeft opgenomen van 10.000 euro die de tekorten in de werking van de moskee moet dekken, ondermeer veroorzaakt door de bouw van de minaret. In het dossier wordt vermeld dat de vermoedelijke kostprijs van de minaret 75.000 euro zou bedragen. De Limburgse belastingbetaler zal dus mogen opdraaien voor de bouw van de minaret.

Bovendien kan de moskee mogelijk ook rekenen op financiering via het Vlaams bouwfonds voor religieuze gebouwen. Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois bevestigde in de plenaire zitting van het Vlaams Parlement op 2 december 2009 immers dat gelden uit dit fonds voor hem ook kunnen gebruikt worden voor de financiering van minaretten.

Vorig jaar bleek ter gelegenheid van een Zwitsers referendum nog dat er bij de bevolking geen enkel maatschappelijk draagvlak bestaat voor de bouw van minaretten. 57 procent van de Zwitserse bevolking sprak zich toen uit voor een bouwverbod op minaretten. En opiniepeiling van de website van de De Standaard toonde aan dat ook in Vlaanderen een grote meerderheid van de bevolking voorstander is van een minarettenverbod.

Voor het Vlaams Belang is het duidelijk dat de bouw van een minaret een politiek statement is. De bouw van een minaret door een moskee is een uiting van de niet-integratie in onze samenleving en staat symbool voor het islamimperialisme en de islamisering van onze samenleving. Voor het Vlaams Belang is het onaanvaardbaar dat de Vlaamse belastingbetaler financieel moet opdraaien voor de bouw van een minaret door een moskee. Het Vlaams Belang eist dan ook de onmiddellijke stopzetting van de subsidiëring van de Yesil Camii-moskee door de provincie Limburg en de Vlaamse overheid.

©2004-2010 De Vlaams Belang-fractie van het Vlaams Parlement
Maar je vraagt moslims wel belasting te betalen? ...voor Vlaamse kerken?
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:41   #93
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
U zei? Of zijn we weer selectief? Pro-life? Als het U uitkomt zeker?
Man heb jij ooit van ironie gehoord? Denk je heus dat ik dat meende? Ik zou NOOIT voor iemands zelfmoord pleiten. Ik stel alleen maar vast dat u het blijkbaar verschrikkelijk vindt op deze 'kutplaneet.' Denk dan eens aan al die mensen die het minder hebben of hadden, zou ik zeggen.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:47   #94
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
99% van de kerken stonden er al voor de moslims toekwamen ...
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:49   #95
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vader was één brok karakter, maar tevreden over de bekering van zijn dochter leek hij allerminst. Ik denk dat er maar weinig ouder gelukkig zouden zijn, los van de Islam, dat hun dochter na twaalf dagen verkering zou trouwen.

De scene die je hierboven aanhaalt maakt voor mij ook deels het stadium van de hersenspoeling bij Lesley duidelijk. Zij was inderdaad het allerhevigst in het weerhouden van Annemie om mee te bidden...
hersenspoeling is een hard woord, maar ik vrees dat je gelijk hebt als ik bovenstaande lees en ook haar radicale letterlijke "gedaanteverwisseling" zie.

Een bekering op zich zou je nog kunnen normaal vinden, maar als het té is, moet je je inderdaad vragen stellen.

Ik zou ook graag weten wat het opleidingsniveau is van dames als die Lesley, en of er ook veel hoog- tot gemiddeld geschoolde dames zulke stap zetten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:50   #96
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man heb jij ooit van ironie gehoord? Denk je heus dat ik dat meende? Ik zou NOOIT voor iemands zelfmoord pleiten. Ik stel alleen maar vast dat u het blijkbaar verschrikkelijk vindt op deze 'kutplaneet.' Denk dan eens aan al die mensen die het minder hebben of hadden, zou ik zeggen.
Jaja het is al goed, les excuses sont faites pour s'en servir, niet waar?
Oud 26 januari 2010, 19:50   #97
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

Daar gaat deze discussie de facto eigenlijk niet over. Het gaat over het wenselijk achten van de Islam-ideologie binnen onze Westerse samenleving. Daarenboven hebben kerken (met kleine k) een cultuur-historische waarde voor onze beschaving wat het opportuun maakt hun in hun instandhouding te voorzien. Het debat over het al dan niet van subsiedies voorzien van erediensten is hier dus eigenijk niet op zijn plaats, alhoewel ik hier aan wil toevoegen dat ik het niet wenselijk acht elke in Vlaanderen aanwezige godsdienst te erkennen. Al dan niet erkenning genieten staat los van het individueel beleven van. Godsdienstvrijheid is en blijft dus absoluut, voor welke dienaars van welke eredienst we betalen is een ander debat.
Oud 26 januari 2010, 19:52   #98
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
99% van de kerken stonden er al voor de moslims toekwamen ...
En nu zijn de moslims er en zij zijn onderworpen aan ons belastingsysteem. De Islam is een erkende godsdienst en subsidies zijn een goede zaak zodat hun "boekhouding" nauwkeurig kan worden opgevolgd.

Dit is gewoon democratie en niets meer.
Oud 26 januari 2010, 19:55   #99
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
hersenspoeling is een hard woord, maar ik vrees dat je gelijk hebt als ik bovenstaande lees en ook haar radicale letterlijke "gedaanteverwisseling" zie.

Een bekering op zich zou je nog kunnen normaal vinden, maar als het té is, moet je je inderdaad vragen stellen.

Ik zou ook graag weten wat het opleidingsniveau is van dames als die Lesley, en of er ook veel hoog- tot gemiddeld geschoolde dames zulke stap zetten.
Het is een zeer hard woord, maar als ik zie hoe men collectief het Darwinisme richting prullenbak verwijst of hoe de kleuters via versjes leren dat er maar één ware god is.

Ik weet niet wat hun opleidingsniveau is, ik kan mij wel voorstellen dat gemiddelde Vlaamse gezinnen in traditionele wijken hiervoor vatbaarder zijn.
Oud 26 januari 2010, 19:57   #100
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daar gaat deze discussie de facto eigenlijk niet over. Het gaat over het wenselijk achten van de Islam-ideologie binnen onze Westerse samenleving. Daarenboven hebben kerken (met kleine k) een cultuur-historische waarde voor onze beschaving wat het opportuun maakt hun in hun instandhouding te voorzien. Het debat over het al dan niet van subsiedies voorzien van erediensten is hier dus eigenijk niet op zijn plaats, alhoewel ik hier aan wil toevoegen dat ik het niet wenselijk acht elke in Vlaanderen aanwezige godsdienst te erkennen. Al dan niet erkenning genieten staat los van het individueel beleven van. Godsdienstvrijheid is en blijft dus absoluut, voor welke dienaars van welke eredienst we betalen is een ander debat.
Met die mentaliteit zal je vrees ik nog erg vaak gefrustreerd raken in de toekomst. Globalisering is een onomkeerbaar feit en zolang de derde wereld blijft uitgebuit worden zul je emigratie hebben.

Mensen hun religie proberen af te nemen, zorgt voor radicalisering.

Vrede sluiten en gelijke rechten gunnen aan één ieder die in ons land leeft is de enige oplossing.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be