Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 08:27   #81
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Toch maar een klein manneke die peumans, een probleem dat hij zelf veroorzaakt in de schoenen van een ambtenaar schuiven, die maar zijn job doet zoals het hoort.
Blijkbaar staat "ik heb het mijn vader beloofd" niet in de geldige redenen om afwezig te blijven of zich te laten vervangen. Hij had zich dus beter moeten informeren.
Hij zou zich ook dringend moeten informeren over tot waar zijn bevoegheid reikt. Een federaal ambtenaar hoeft helemaal geen opdrachten, laat staan terechtwijzingen de ontvangen van het vlaams niveau, en zeker niet als hij zijn job uitvoert zoals het hem opgedragen en geleerd werd.

Ik hoop dat de bevoegde federale minister deze over het paard getilde dorpspolitieker die meer belang hecht aan een belofte aan zijn vader, dan aan de eed die hij gezworen heeft om zijn lucratieve job te krijgen, eens flink van antwoord dient.
Als de eerste vlaming onder ons zijn plicht mag verzuimen, wat let dan de gewone vlaming?
Is het met dat soort mensen dat vlaanderen anders en beter zal worden?
Mooi zicht op de toekomst, dat wel voor diegenen die het nog niet door hadden.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 08:44   #82
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ja, nadat daar veel om te doen was en zijn Franstalige collega had gezegd dat het voor haar met minder kon.
Eerst slaagde hij er nog in dat statement van Hoyos af te doen als "zij moet dat zeggen, zij is een groene"

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 09:20   #83
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Grap van de dag.
Dacht je nu echt dat Peumans zat te wachten op steun van het VB ?
Denk dan maar eens opnieuw.
Het VB is zo angstig om nog zwaarder te verliezen dat vandaag de dag iedere kont goed is om in te kruipen.
Hehehehehe, schitterend
Oud 28 januari 2010, 09:24   #84
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het zal nog niet. Dewinter zingt het zelfs buiten op straat. Samen met Annemans en Valkeniers. Diezelfde Dewinter dus die bloedserieus in het Vlaams Parlement ons wil doen geloven dat 'dynastie' en 'Vlaams-nationalisme' onverenigbaar zijn. Nogmaals, wie kan dat soort politici nog geloven.

Brussel-Nieuws.27 januari 2010.
Vlaams Belang zingt Wilhelmus aan Nederlandse ambassade
In Oudergem hebben een paar tientallen leden van Vlaams Belang geprotesteerd voor de Nederlandse ambassade.[/i].

http://www.brusselnieuws.be/multimed...ndse-ambassade

En wat meer is, tijdens het Vlaams-nationaal Zangfeest, een vlaams-nationalistische manifestatie bij uitstek, wordt steevast het Wilhelmus gezongen. Het is er zelfs het voorlaatste lied dat er effectief wordt gezongen.

Dus Filip Dewinter met zijn prietpraat voor de bühne van 'Vlaams-nationalisme en dynastie zijn onverenigbaar', neemt de mensen zeker voor een stelletje dommerikken of zo? Wel, dat denkt hij dan maar.
En systeemke wordt het nu op een congres gezongen? Neen, je zegt het hier zelf! Of is dat plots ook al een congres voor jou? Ge zou beter eens meekomen dan weet je de volgende keer ten minste waar je over spreekt. Voor het overige is er niets mis met het oude geuzenlied en neemt het al zeker niet weg dat degene die het zingen plots voorstander zouden zijn van de von saksen Coburg dynastie! Het is het Nederlandse volk zelf dat dit lied na aan het hart draagt, en zijn dat nu allemaal royalisten? Denk het niet.

Het enige wat je hier wil doen is onze partij wederom nodeloos compromitteren terwijl je bliksems goed weet dat wij verdomd NIETS te maken hebben met het koningshuis en terdege een republikeinse formatie zijn.
Oud 28 januari 2010, 09:25   #85
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Daar gaan de "echte" vlaamse rakkertjes af gelijk ne gieter.
Voor U is alles een afgang voor ons wat mij leert dat je niet echt goed begrijpt wat een afgang nu eigenlijk is.
Oud 28 januari 2010, 09:29   #86
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nu mij kan het eigenlijk niet veel schelen wie daar aanwezig was op die receptie laat staan wat ze daar gedronken hebben.
Betalen doen we het toch.
Oud 28 januari 2010, 09:31   #87
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
En systeemke wordt het nu op een congres gezongen? Neen, je zegt het hier zelf! Of is dat plots ook al een congres voor jou? Ge zou beter eens meekomen dan weet je de volgende keer ten minste waar je over spreekt. Voor het overige is er niets mis met het oude geuzenlied en neemt het al zeker niet weg dat degene die het zingen plots voorstander zouden zijn van de von saksen Coburg dynastie! Het is het Nederlandse volk zelf dat dit lied na aan het hart draagt, en zijn dat nu allemaal royalisten? Denk het niet.

Het enige wat je hier wil doen is onze partij wederom nodeloos compromitteren terwijl je bliksems goed weet dat wij verdomd NIETS te maken hebben met het koningshuis en terdege een republikeinse formatie zijn.
Komt daarbij dat Oranje de taal van zijn eigen burgers praat, zijn eigen burgers niet discrimineert, de democratie voorlopig niet corrumpeert enz...
Da's nogal een verschil met de Franskiljonse bende in Laken.
Daarenboven is elk erfopvolgingsprincipe per definitie ondemocratisch.
Oud 28 januari 2010, 09:32   #88
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Haha ja dat was ook een beetje mijn gedacht.

Stel je voor, dat is dus de MEEST anarchistische daad in de Belgische politiek anno 2010: dat een of andere voorzitter verkiest van niet naar de koninklijke nieuwjaarsreceptie te gaan, maar in zijn plaats de ondervoorzitter stuurt.

SHOCKING!!!
Mja, mag ik toch beleefd vragen om 'meer van dat'. Als je ziet wat een commotie dit al niet teweeg brengt zou een mens zich spontaan gaan afvragen wat het wel zou teweeg brengen mocht de n-va de tsjeven echt de rug toekeren richting nationalisme pur sang.

Ochja, die portie lef is vooralsnog niet aanwezig.
Oud 28 januari 2010, 09:32   #89
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Komt daarbij dat Oranje de taal van zijn eigen burgers praat, zijn eigen burgers niet discrimineert, de democratie voorlopig niet corrumpeert enz...
Over Oranje is héél wat te zeggen, ook minder fraaie dingen.

En geef nu niet de schuld aan de oude generatie, want ook Alex & Co zijn niet vrij van smet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 09:49   #90
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Dan is er eens een politicus consequent met zichzelf en met zijn ideeën, is het weer niet goed. Ik ben geen fan van Peumans, maar hier heeft hij wel gelijk. Of is het tegenwoordig al verboden republikein te zijn? Dat SP.A en OpenVLD erop aandringen, zijn eigen principes opzij te zetten voor het protocol, dat verwondert mij niet. Samen met de CVP zijn ze de kampioenen van het opzij zetten van hun eigen principes...

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 09:52   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Op zich wat dom van Peumans, hij heeft de job aanvaard met alle consequenties daar aan verbonden.

langs de andere kant mocht Boudewijn ook zijn geweten laten spelen, dus waarom Peumans niet?
Oud 28 januari 2010, 09:57   #92
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Om niet te vergeten dat het huis van oranje een grote geschiedkundige waarde heeft voor de Nederlanden in tegenstelling tot het gedrocht waar wij hier mee zitten.
Oud 28 januari 2010, 10:08   #93
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Om niet te vergeten dat het huis van oranje een grote geschiedkundige waarde heeft voor de Nederlanden in tegenstelling tot het gedrocht waar wij hier mee zitten.
Het is net dezelfde poppenkast, alleen wil jij dat niet gezegd hebben.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 10:22   #94
frank1234
Gouverneur

Standaard

het is in terzake door BDW voldoende uitgelegd en voor mij blijft Peumans gelijk hebben
Alles was op voorhand geregeld met het hof. ze waren waarschijnlijk blij dat Peumans niet ging. Maar toen begonnen de spellekes weeral...
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 10:32   #95
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
het is in terzake door BDW voldoende uitgelegd en voor mij blijft Peumans gelijk hebben
Alles was op voorhand geregeld met het hof. ze waren waarschijnlijk blij dat Peumans niet ging. Maar toen begonnen de spellekes weeral...
Terzake. Waarin Kathleen Cools nog net niet haar vermanend vingertje opstak en op een belerend toontje zei: "Republikein? Dat mag niet hé, dat is vies!!!". Nét niet.

Dit is ONS land.
Oud 28 januari 2010, 10:36   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Alleszins, wat in de Dewilde zijn programma kwam, was correct: het programma stond onder toezicht van een commissie met diverse professoren geschiedenis erin.
Ja ja, dat zal wel, maar waarom werden die feiten gepleegd. Dat moet u er dan ook bij vertellen. En dat doet u netjes niet.

Zo weet Roger Rutten (*) in een interview:
In Limburg is zelfs bijna alles wat in de politiek bovenaan staat, verbrand. Niet zijzelf, maar wel hun ouders, een oom... De oom van Vlaams parlementsvoorzitter Peumans was een gekend collaborateur, hij is trouwens neergeschoten door een van de mannen die in mijn boek centraal staan.

(*)
(Roger Rutten schreef een boek, Wit en Zwart, over Verzet en Collaboratie in Limburg.)

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 10:52.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 10:40   #97
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het was me alweer een zootje in het Vlaams parlement. Het lag er alweer bovenarms op. De regeringspartijen bijna al rollend en vechtend over straat. En de Vlaams-nationalisten van de NVA maar hypocriet doen. Met Peumans voorop.

Maar ook de anderen Vlaams-nationalisten bleven niet achter. Zo oreerde Filip Dewinter dat 'dynastie' en 'Vlaamsnationalisme' haaks op mekaar stonden en dus niet samengaan.

Alleen vergat hij erbij te vertellen dat op congressen van het VB het Wilhelmus wordt gezongen.

Wie gelooft die mensen nu nog.
Groot gelijk had Peumans. Eén of andere ambtenaartje heeft em geflikt.
Hypocriet? N-VA is juist de partij van anti-hypocrisie. system. Maar ja, jij en objectief??
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 10:43   #98
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Een politieker die consequent is?? WTF??

Ophangen die zooi!!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 10:43   #99
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Groot gelijk had Peumans. Eén of andere ambtenaartje heeft em geflikt.
Hypocriet? N-VA is juist de partij van anti-hypocrisie. system. Maar ja, jij en objectief??
Dat de N-VA de partij van de anti-hypocrisie is zou ik nu ook weer niet willen beweren. Dan zouden ze uit de regering stappen.

Dit is ONS land.
Oud 28 januari 2010, 10:44   #100
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Een politieker die consequent is?? WTF??

Ophangen die zooi!!
Politicus. Politieker is geen correct Nederlands.

Dit is ONS land.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be