Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 23:39   #81
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Deze zaken keurt niemand goed, ik ook trouwens niet, maar ze zijn terug te brengen tot pesterijen en burenruzies, die totaal uit de hand zijn gelopen.
Leopold II zou op zijn proces ook wel zoiets zeggen.
Kindje ga slapen, want ge lult er maar op los.

Dossierkennis is niet iets dat je kan hinderen.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 23:48   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Het laat je toe het vonnis anders te leren kennen dan "van horen zeggen"..

Eens kijken, ik herinner me zo direct
Een islamietische leraar neergekogeld in Borgerhout,
Het huis van een marokkaans gezin in brand gestoken in Schaarbeek,
Een brandbom in een brievenbus in Hoboken...

Moet er écht nog méér van dat gebeuren in dit land?
je bent Patrick Mombaerts vergeten
Niet vergeten, dat had niet moeten gebeuren idd, maar het was de vraag niet...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 00:08   #83
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou

Leopold II zou op zijn proces ook wel zoiets zeggen.
Kindje ga slapen, want ge lult er maar op los.

Dossierkennis is niet iets dat je kan hinderen.
Hebt ge mijn vragen ginder achter al eens beantwoord, ouwe, of gaan we u begraven hebben eer het zover is?
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 00:17   #84
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

je bent Patrick Mombaerts vergeten
Niet vergeten, dat had niet moeten gebeuren idd, maar het was de vraag niet...
er zijn veel meer slachtoffers langs "Belgische" zijde gevallen, dan bij de allochtonen of andere vreemdelingen... maar dit associeert u onmiddellijk zonder uitzondering als racisme... dit is eenzijdige beoordeling van alles wat maar "links" is tegenover "rechts"

Over één ding zijn we het waarschijnlijk eens : nooit geweld aub !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 00:33   #85
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

er zijn veel meer slachtoffers langs "Belgische" zijde gevallen, dan bij de allochtonen of andere vreemdelingen... maar dit associeert u onmiddellijk zonder uitzondering als racisme... dit is eenzijdige beoordeling van alles wat maar "links" is tegenover "rechts"

Over één ding zijn we het waarschijnlijk eens : nooit geweld aub !
Hangt er maar vanaf hoe je telt. Om bijvoorbeeld procentueel gelijk op te gaan moeten er al bijna 12 keer zoveel slachtoffers aan "Belgische" zijde vallen dan bij de vreemdelingen. Filosoof associeert trouwens niet "onmiddelijk zonder uitzondering met racisme", hij reageert terecht op een citaat uit het arrest, eerst aangehaald door Knuppel. Wat is dat toch altijd met die vereenvoudigingen van het discours??

In ieder geval kan ik het met je laatste zin oprecht eens zijn, hoewel je avatar me doet vermoeden dat onze wegen om er te geraken wel heel ver uiteen lopen, en dat ik het waarschijnlijk een ietsje verder zie dan de grenzen van Vlaanderen.
Oud 14 mei 2004, 00:47   #86
PieterP
Gouverneur

Standaard

Voor de CD&V is het standpunt inzake Halle Vilvoorde een way of no return.

Gezien zij zich opwerpen als een beleidspartij dienen ze dit ook waar te maken, zo niet zien zij hun geloofwaardigheid definitief verloren gaan. Het VB daarentegen is geen alternatief. Zij wenst niet aan het beleid deel te nemen, tenzij in de Stad Antwerpen na 2006. Dit zou daar een goede zaak zijn, want het cordon sanitaire was een uitvinding van de groene fundamentalist Gheysels. Op het VB dienen wij op federaal vlak niet te rekenen gezien deze partij er de voorkeur aan geeft om geen verantwoordelijkheid op te nemen voor de stellingen die zij tot heden inneemt.

Op te merken valt dat, namens de SP alleen burgemeester Leo Peeters optreedt. Hij geniet de verbale steun van onze gratis Steve, doch voor de rest niets. Ook in de kamercommissie, waarin het erop aankwam om dit probleem gewoon te agenderen, kregen we een smalende opmerking van een SPa-er met verwijzing tot de sprint van Musseeuw. Het begint te dagen dat er een verschil bestaat tussen de gratis Steve Stunt en zijn bekwame ministers, die moeten zwijgen want ze zijn intellectueel, en zijn vriend Di Rupo.

Merkwaardig is de opstelling van ons aller lieveling Bertje Anciaux. Hij heeft de Volksunie verdeeld, en heeft nu veilig voor SPA gekozen om minister te kunnen blijven. Hij heeft het adoptiekindje van Durant overgenomen, de verkeerswet. Hij heeft het vertroeteld en ons nieuwe 83 maatregelen opgelegd, zonder dossierkennis. Waarom zo’n hoge boetes, waarom geen flitspalen in Wallonië en in Brussel, en waarom gaat de opbrengst weer voor 40 % naar Wallonië? In het dossier Bru Hal Vil hebben hem nog niet gehoord. Opportunistisch. Gelukkig dat Van Grembergen bij cultuur nog een aantal stommiteiten heeft kunnen rechtzetten.

Verontrustend is echter het interview met minister Michel, baas van de MR en vriend van Verhofstadt. Deze zegt neen, nu niet, en nooit. Er was toch een Arbitragehof die beslist heeft dat deze zaak moest geregeld worden? Doch Michel gaat verder: naar zijn oordeel is de staatshervorming reeds te ver gegaan, dient het aantal faciliteitengemeenten rond Brussel te worden uitgebreid en dienen de mogelijkheden voor franstaligen in de faciliteitengemeenten te worden verruimd.

Waarom kunnen Franstaligen zich niet aanpassen door de taal te leren? Ik ken EEG ambtenaren, buitenlanders, die na zes maanden perfect Nederlands spreken. In mijn woonwijk werden werken uitgevoerd door een Turkse onderaannemer van de Vlaamse Nutsmaatschappij. Die Turken spraken Nederlands. En ze hebben goed werk geleverd.

Ik ken een zakenrelatie, exportmanager, Franstalig, wonend te Beersel, spreekt echter perfect Nederlands. Deze persoon heeft zich recent zwaar geërgerd bij een exportmissie van het Waalse Gewest in Sao Paulo, stad in Brazilië met 10 miljoen inwoners. De Minister kwam met een power point presentatie van la région Wallonne, 3,8 mio habitants, een geografische kaart met alleen maar Wallonnië op. En dan geïsoleerd, Bruxelles. In een privé gesprek vestigde deze exportmanager de aandacht van de minister op het feit dat de deelnemende zakenmensen van een stad met 10 miljoen inwoners toch niet geïmpressioneerd was door een land van 3,8 miljoen inwoners. De reactie van deze minister was in Sao Paulo "Ou est-ce que tu habites? A Beersel? Maintenant j'ai compris". Een dag later werd een persconferentie georganiseerd, met alles erop en daaraan. Voorzien voor 80 mensen. Er waren van de genodigden 3 komen opdagen... Gelukkig dat het kabinet en enkel Belgische bevriende journalisten aanwezig waren… Er werden twee contracten besproken in deze missie, geen enkel afgesloten.

Werk komt in Vlaanderen voort van bedrijven die exporteren. Wij leven voor 80 % van de export. Wij leven van mensen die werken. Wij hebben de grootste productiviteit van de wereld, maar ook de hoogste lasten op arbeid. Als de Franstalige politici dit beleid van Non, Non, geen sprake van, nu niet, nooit, als zij deze politiek verder willen voeren, dienen zij niet verrast te zijn dat er een stroming ontstaat voor meer Vlaamse autonomie, sociaal economisch en fiscaal. Het zwaaien met leeuwevlaggen, en het roepen van indianenkreten zoals België Barst, zal evenwel weinig bijdragen tot de realisatie van dit finale objectief. Integendeel.

Nog een laatste bedenking: het verrast mij dat de burgemeesters Van BR-Hal-Vil zo snel werden ondervraagd door het Brussels Parket. Algemeen bestaat er een belangrijke achterstand in het gerecht. Bovendien was uit de commissie Verwilghen gebleken dat de Procureur Generaal in Brussel een slecht manager is. Deze man bleef echter op zijn post. Het is toch merkwaardig hoe snel het gerecht wel kan optreden, als er een Franstalige minister van Justitie is en het over een Vlaamse zaak gaat.

Met hoop en verwachting kijk ik naar CD&V. Ik hoop dat we meer autonomie kunnen bekomen voor een welvarend Vlaanderen, zoals de Catalanen in Spanje, de deelstaten in Duitsland, en de deelstaten in Canada, en dit binnen het kader van één land. Het momentum dat we nu meemaken is een unieke kans. De CD&V heeft mogelijks een belangrijke sleutel in de hand. Het vergt een nieuwe verantwoordelijkheid. En ook nieuwe mensen van een nieuwe generatie.

Het verleden is belangrijk om te kennen, om het heden te begrijpen.
Wat men vandaag concreet doet is echter belangrijker.
De toekomst is echter het belangrijkste.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 06:29   #87
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

NOU NOU, mijn avatar staat voor Vlaams, rechtse politiek, recht door zee en geen geleuter of gelul. Recht toe recht aan ! Wij hebben wel grenzen.
Grenzen voor respect. Grenzen voor tolerantie. Grenzen voor geduld.
Taalgrenzen ook...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 14 mei 2004, 06:50   #88
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook voor de splitsing. Het probleem is al 20 jaar hangende. Nu, net voor de verkiezingen, moet het opgelost geraken terwijl de CD&V zelf jaren de tijd heeft gehad om duidelijke afspraken te maken. Lijkt mij meer op verkiezingspropaganda dan om inhoud te doen.
De splitsing is belangrijk, de timing is bijkomstig.
Oud 14 mei 2004, 06:59   #89
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Ik ben ook voor de splitsing. Het probleem is al 20 jaar hangende. Nu, net voor de verkiezingen, moet het opgelost geraken terwijl de CD&V zelf jaren de tijd heeft gehad om duidelijke afspraken te maken. Lijkt mij meer op verkiezingspropaganda dan om inhoud te doen.
De splitsing is belangrijk, de timing is bijkomstig.
je geheugen gaat niet ver genoeg terug !

1973 Egmontpakt met de waalse duivels

Splitsing is al 40 jaar een thema ! de franstaligen passen zich nooit aan !
Oud 14 mei 2004, 07:06   #90
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Voor de CD&V is het standpunt inzake Halle Vilvoorde een way of no return.

Gezien zij zich opwerpen als een beleidspartij dienen ze dit ook waar te maken, zo niet zien zij hun geloofwaardigheid definitief verloren gaan. Het VB daarentegen is geen alternatief. Zij wenst niet aan het beleid deel te nemen, tenzij in de Stad Antwerpen na 2006. Dit zou daar een goede zaak zijn, want het cordon sanitaire was een uitvinding van de groene fundamentalist Gheysels. Op het VB dienen wij op federaal vlak niet te rekenen gezien deze partij er de voorkeur aan geeft om geen verantwoordelijkheid op te nemen voor de stellingen die zij tot heden inneemt.

Op te merken valt dat, namens de SP alleen burgemeester Leo Peeters optreedt. Hij geniet de verbale steun van onze gratis Steve, doch voor de rest niets. Ook in de kamercommissie, waarin het erop aankwam om dit probleem gewoon te agenderen, kregen we een smalende opmerking van een SPa-er met verwijzing tot de sprint van Musseeuw. Het begint te dagen dat er een verschil bestaat tussen de gratis Steve Stunt en zijn bekwame ministers, die moeten zwijgen want ze zijn intellectueel, en zijn vriend Di Rupo.

Merkwaardig is de opstelling van ons aller lieveling Bertje Anciaux. Hij heeft de Volksunie verdeeld, en heeft nu veilig voor SPA gekozen om minister te kunnen blijven. Hij heeft het adoptiekindje van Durant overgenomen, de verkeerswet. Hij heeft het vertroeteld en ons nieuwe 83 maatregelen opgelegd, zonder dossierkennis. Waarom zo’n hoge boetes, waarom geen flitspalen in Wallonië en in Brussel, en waarom gaat de opbrengst weer voor 40 % naar Wallonië? In het dossier Bru Hal Vil hebben hem nog niet gehoord. Opportunistisch. Gelukkig dat Van Grembergen bij cultuur nog een aantal stommiteiten heeft kunnen rechtzetten.

Verontrustend is echter het interview met minister Michel, baas van de MR en vriend van Verhofstadt. Deze zegt neen, nu niet, en nooit. Er was toch een Arbitragehof die beslist heeft dat deze zaak moest geregeld worden? Doch Michel gaat verder: naar zijn oordeel is de staatshervorming reeds te ver gegaan, dient het aantal faciliteitengemeenten rond Brussel te worden uitgebreid en dienen de mogelijkheden voor franstaligen in de faciliteitengemeenten te worden verruimd.

Waarom kunnen Franstaligen zich niet aanpassen door de taal te leren? Ik ken EEG ambtenaren, buitenlanders, die na zes maanden perfect Nederlands spreken. In mijn woonwijk werden werken uitgevoerd door een Turkse onderaannemer van de Vlaamse Nutsmaatschappij. Die Turken spraken Nederlands. En ze hebben goed werk geleverd.

Ik ken een zakenrelatie, exportmanager, Franstalig, wonend te Beersel, spreekt echter perfect Nederlands. Deze persoon heeft zich recent zwaar geërgerd bij een exportmissie van het Waalse Gewest in Sao Paulo, stad in Brazilië met 10 miljoen inwoners. De Minister kwam met een power point presentatie van la région Wallonne, 3,8 mio habitants, een geografische kaart met alleen maar Wallonnië op. En dan geïsoleerd, Bruxelles. In een privé gesprek vestigde deze exportmanager de aandacht van de minister op het feit dat de deelnemende zakenmensen van een stad met 10 miljoen inwoners toch niet geïmpressioneerd was door een land van 3,8 miljoen inwoners. De reactie van deze minister was in Sao Paulo "Ou est-ce que tu habites? A Beersel? Maintenant j'ai compris". Een dag later werd een persconferentie georganiseerd, met alles erop en daaraan. Voorzien voor 80 mensen. Er waren van de genodigden 3 komen opdagen... Gelukkig dat het kabinet en enkel Belgische bevriende journalisten aanwezig waren… Er werden twee contracten besproken in deze missie, geen enkel afgesloten.

Werk komt in Vlaanderen voort van bedrijven die exporteren. Wij leven voor 80 % van de export. Wij leven van mensen die werken. Wij hebben de grootste productiviteit van de wereld, maar ook de hoogste lasten op arbeid. Als de Franstalige politici dit beleid van Non, Non, geen sprake van, nu niet, nooit, als zij deze politiek verder willen voeren, dienen zij niet verrast te zijn dat er een stroming ontstaat voor meer Vlaamse autonomie, sociaal economisch en fiscaal. Het zwaaien met leeuwevlaggen, en het roepen van indianenkreten zoals België Barst, zal evenwel weinig bijdragen tot de realisatie van dit finale objectief. Integendeel.

Nog een laatste bedenking: het verrast mij dat de burgemeesters Van BR-Hal-Vil zo snel werden ondervraagd door het Brussels Parket. Algemeen bestaat er een belangrijke achterstand in het gerecht. Bovendien was uit de commissie Verwilghen gebleken dat de Procureur Generaal in Brussel een slecht manager is. Deze man bleef echter op zijn post. Het is toch merkwaardig hoe snel het gerecht wel kan optreden, als er een Franstalige minister van Justitie is en het over een Vlaamse zaak gaat.

Met hoop en verwachting kijk ik naar CD&V. Ik hoop dat we meer autonomie kunnen bekomen voor een welvarend Vlaanderen, zoals de Catalanen in Spanje, de deelstaten in Duitsland, en de deelstaten in Canada, en dit binnen het kader van één land. Het momentum dat we nu meemaken is een unieke kans. De CD&V heeft mogelijks een belangrijke sleutel in de hand. Het vergt een nieuwe verantwoordelijkheid. En ook nieuwe mensen van een nieuwe generatie.

Het verleden is belangrijk om te kennen, om het heden te begrijpen.
Wat men vandaag concreet doet is echter belangrijker.
De toekomst is echter het belangrijkste.
Een vogeltje fluisterde me in dat het doorvoeren van de splitsing BHV een aantal vlaamse zetels zou kunnen kosten, volgens een simulatie van de CD & V...
Waarom eisten de Vlamingen destijds BHV? om met de kiezers uit HV een grotere vertegenwoordiging in Brussel te kunnen bekomen. Nu zijn het dezelfde Vlamingen die van BHV afwillen, omdat dit ook zijn keerzijde heeft: de positieve zijde die destijds doorslaggevend was ziet men niet meer (in 't Frans: On veut le beurre et l'argent du beurre...)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 11:12   #91
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
NOU NOU, mijn avatar staat voor Vlaams, rechtse politiek, recht door zee en geen geleuter of gelul. Recht toe recht aan ! Wij hebben wel grenzen.
Grenzen voor respect. Grenzen voor tolerantie. Grenzen voor geduld.
Taalgrenzen ook...
Precies. De mijne gaan verder. Dank u.
Oud 14 mei 2004, 19:33   #92
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je geheugen gaat niet ver genoeg terug !

1973 Egmontpakt met de waalse duivels

Splitsing is al 40 jaar een thema ! de franstaligen passen zich nooit aan !
Egmontpact: 24 mei 1977
maar ik wil geen muggenzifter zijn.

mijn grenzen gaan trouwens ook verder, net als die van nou nou
jorisjeroen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be