![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Israel toetreden tot de Europese Unie | |||
Ja, wat mij betreft mogen ze gerust lid worden |
![]() ![]() ![]() |
12 | 23,08% |
Ooit maar niet nu: eerst orde op zaken zetten en de interne problemen met de Palestijnen democratisch oplossen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,77% |
Neen, Israel is geen Europees land en behoort niet in de unie |
![]() ![]() ![]() |
35 | 67,31% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,85% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zionist entity (Arabic الكيان الصهيوني) is a term used primarily in the Arab world[1][2][3] and Muslim world[4] as a pejorative euphemism for the State of Israel.[5][6] The phrase is seen as a means of expressing hostility towards Israel,[1] refusing to acknowledge its existence,[1][7][8] or denying its right to exist.[2][9] Its Russian equivalent was frequently used in the Soviet Union and other Communist countries during the Cold War era. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Moest ik nu slecht praten over de 'Joden', zou je dan ook zeggen dat ik het woord 'Jood' gebruik om vijandelijkheden aan te tonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 februari 2010 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Burger
|
![]() @ The Common Sense: Doe je niet dommer voor dan je bent. Dit is gewoon koppigheid.
Ik wil bovendien nog even opmerken dat die halve vierkante meter Turkije die in Europa ligt, geen argument is voor toetreding. Ofwel gebruik je het geografische argument tegen beide landen ofwel tegen geen van beide. Ze maken er geen van beide aanspraak op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier wel om de combinatie van de woorden 'Zionistische' en 'entiteit'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() De dominante cultuur in Israel staat wel dicht bij de Europese, en een deel van de bevolking is uit Europa geimmigreerd, maar Israel ligt niet in Europa.
Zelfs als ik niet zo dacht, dan nog zou ik Israel niet in de EU willen vanwege al de rotzooi die je er zou bij krijgen, halve oorlog, terrorisme, enz. Dat kunnen we in EU missen als kiespijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zou u mij eens kunnen zeggen waar dat geschreven staat? U kletst uit uw nek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Hoe slecht de situatie in Turkije ook is, Israël bevind zich al sinds haar oprichting in een constante staat van oorlog. De mensenrechten worden er door alles en iedereen vaker wel dan niet geschonden en ook de relatie met de huidige EU is verre van optimaal. Ik zeg tegen geen enkel land echt nee uit principe, maar Israël is voorlopig wel een beetje boel science-fiction.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Het mag hoor, van mij mag u alles zeggen, maar mensen die weigeren die staat bij de echte naam te noemen (zoals deze bestaat en internationaal is erkend) vind ik langzamerhand een beetje flauw worden. Daarbij, het voegt niets toe aan een discussie maar zet wel meteen de toon. De eerste keer ''Verafstoot'' of ''Belziek'' lezen is nog wel grappig, de volgende drieduizendenvijfendertig keren gaat het flink vervelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg seculiere joden te vinden die zichzelf in eerste plaats beschouwen als burger van het land waarin ze zich bevinden en het zionisme niet zien zitten. Dan zijn er ook nog die vinden dat het joodse volk zich enorm kwetsbaar maakt door op een kluitje bij elkaar te gaan zitten in het vijandige midden-oosten. Allemaal legitieme redenen. Voorstanders van een Groot-Palestijnse seculiere democratische staat maken zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig door zowel (sloebers als) Neturei Karta als Hamas als objectieve bondgenoten te beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |