Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mag Israel toetreden tot de Europese Unie
Ja, wat mij betreft mogen ze gerust lid worden 12 23,08%
Ooit maar niet nu: eerst orde op zaken zetten en de interne problemen met de Palestijnen democratisch oplossen 3 5,77%
Neen, Israel is geen Europees land en behoort niet in de unie 35 67,31%
Geen mening 2 3,85%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2010, 15:43   #81
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Turkije moet ook mogen toetreden. Maar dan moet het nu wel de kar keren. Als eerste moet Erdogan weg.
Turkij is nog een béétje Europees, Israël is echter zo Midden-Oostelijk als maar kan, qua politiek en qua ligging!
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 15:44   #82
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Entiteit : niets vijandigs aan het woord 'entiteit'
Nogmaals:

Zionist entity (Arabic الكيان الصهيوني) is a term used primarily in the Arab world[1][2][3] and Muslim world[4] as a pejorative euphemism for the State of Israel.[5][6] The phrase is seen as a means of expressing hostility towards Israel,[1] refusing to acknowledge its existence,[1][7][8] or denying its right to exist.[2][9] Its Russian equivalent was frequently used in the Soviet Union and other Communist countries during the Cold War era.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 15:55   #83
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nogmaals:

The phrase is seen as a means of expressing hostility towards Israel,[1] refusing to acknowledge its existence,[1][7][8] or denying its right to exist.
Scheve redenering, door velen wordt het NIET aggressief gebruikt. De moslims hebben het gewoon niet zo op Zionisten, en daarom spreken ze altijd slecht over hen, maar ze gebruiken het niet als een scheldwoord op zich. Omgekeerde conclusie dus...
Moest ik nu slecht praten over de 'Joden', zou je dan ook zeggen dat ik het woord 'Jood' gebruik om vijandelijkheden aan te tonen?
Oud 3 februari 2010, 15:57   #84
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Scheve redenering, door velen wordt het NIET aggressief gebruikt. De moslims hebben het gewoon niet zo op Zionisten, en daarom spreken ze altijd slecht over hen, maar ze gebruiken het niet als een scheldwoord op zich. Omgekeerde conclusie dus...
Moest ik nu slecht praten over de 'Joden', zou je dan ook zeggen dat ik het woord 'Jood' gebruik om vijandelijkheden aan te tonen?
Neen, het is equivalent aan bijvoorbeeld moslima's kopvodjes noemen. En dan zeggen: maar ze dragen ze toch?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 februari 2010 om 15:57.
Oud 3 februari 2010, 16:01   #85
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen, het is equivalent aan bijvoorbeeld moslima's kopvodjes noemen. En dan zeggen: maar ze dragen ze toch?
Fout, fout, fout! Ik denk nioet dat moslima's zichzelf 'kopvodjes' noemen, nog voor 1948 ontstond er echter wel een Joodse vereniging die zichzelf bestempelde als zionistisch!
Oud 3 februari 2010, 16:02   #86
Remofski
Burger

Remofski's schermafbeelding

Standaard

@ The Common Sense: Doe je niet dommer voor dan je bent. Dit is gewoon koppigheid.

Ik wil bovendien nog even opmerken dat die halve vierkante meter Turkije die in Europa ligt, geen argument is voor toetreding. Ofwel gebruik je het geografische argument tegen beide landen ofwel tegen geen van beide. Ze maken er geen van beide aanspraak op.
Remofski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 16:05   #87
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remofski Bekijk bericht
Ofwel gebruik je het geografische argument tegen beide landen ofwel tegen geen van beide. Ze maken er geen van beide aanspraak op.
Vind ik ook, ik ga alleen maar verder in op voorgaande reacties.
Oud 3 februari 2010, 16:06   #88
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout, fout, fout! Ik denk nioet dat moslima's zichzelf 'kopvodjes' noemen, nog voor 1948 ontstond er echter wel een Joodse vereniging die zichzelf bestempelde als zionistisch!
Het gaat hier wel om de combinatie van de woorden 'Zionistische' en 'entiteit'.
Oud 3 februari 2010, 16:07   #89
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remofski Bekijk bericht
@ The Common Sense: Doe je niet dommer voor dan je bent. Dit is gewoon koppigheid.
En toch is het zo! In ieder geval voor mij: ik hoor het woord zionisme regelmatig gebruikt worden, zonder negatieve betekenis!
Oud 3 februari 2010, 16:30   #90
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

De dominante cultuur in Israel staat wel dicht bij de Europese, en een deel van de bevolking is uit Europa geimmigreerd, maar Israel ligt niet in Europa.
Zelfs als ik niet zo dacht, dan nog zou ik Israel niet in de EU willen vanwege al de rotzooi die je er zou bij krijgen, halve oorlog, terrorisme, enz. Dat kunnen we in EU missen als kiespijn.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 16:34   #91
Remofski
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
De dominante cultuur in Israel staat wel dicht bij de Europese, en een deel van de bevolking is uit Europa geimmigreerd, maar Israel ligt niet in Europa.
Zelfs als ik niet zo dacht, dan nog zou ik Israel niet in de EU willen vanwege al de rotzooi die je er zou bij krijgen, halve oorlog, terrorisme, enz. Dat kunnen we in EU missen als kiespijn.
Je hebt wel een punt als je zegt dat een openlijke toenadering tot Israël aanleiding zou zijn voor islamitisch terrorisme. Helaas impliceert dat ook dat terrorisme werkt.
Oud 3 februari 2010, 17:17   #92
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Onder welke steen zit jij is de vraag.
De geheime diensten en staatsveiligheid van een EU-lid kunnen zonder tussenkomst van het land zelf in een ander EU-lid acties uitvoeren.

En binnen de EU is elke lidstaat verplicht een lidstaat te helpen als deze bedreigd word door binnenlandse of buitenlandse vijanden en deze alle nodige en gevraagde militaire en ander hulp te verlenen op een eenvoudige vraag aan de EU.

Zou u mij eens kunnen zeggen waar dat geschreven staat? U kletst uit uw nek.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 17:42   #93
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Hoe slecht de situatie in Turkije ook is, Israël bevind zich al sinds haar oprichting in een constante staat van oorlog. De mensenrechten worden er door alles en iedereen vaker wel dan niet geschonden en ook de relatie met de huidige EU is verre van optimaal. Ik zeg tegen geen enkel land echt nee uit principe, maar Israël is voorlopig wel een beetje boel science-fiction.
Oud 4 februari 2010, 01:43   #94
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zionisme wordt door iedereen gebruikt, slimmerik. Behalve door degenen die Israël proberen te overbeschermen...
Ik heb het niet over het woord ''zionisme'', ik heb het over de combinatie van de twee woorden ''zionistische'' en ''entiteit''.

Het mag hoor, van mij mag u alles zeggen, maar mensen die weigeren die staat bij de echte naam te noemen (zoals deze bestaat en internationaal is erkend) vind ik langzamerhand een beetje flauw worden. Daarbij, het voegt niets toe aan een discussie maar zet wel meteen de toon.

De eerste keer ''Verafstoot'' of ''Belziek'' lezen is nog wel grappig, de volgende drieduizendenvijfendertig keren gaat het flink vervelen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 01:55   #95
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Inderdaad als men tegen de zionisten is, is men in het geval van niet-jood een antisemiet
En in het geval van jood een religieuze zot
Nee hoor.
Er zijn genoeg seculiere joden te vinden die zichzelf in eerste plaats beschouwen als burger van het land waarin ze zich bevinden en het zionisme niet zien zitten. Dan zijn er ook nog die vinden dat het joodse volk zich enorm kwetsbaar maakt door op een kluitje bij elkaar te gaan zitten in het vijandige midden-oosten. Allemaal legitieme redenen.

Voorstanders van een Groot-Palestijnse seculiere democratische staat maken zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig door zowel (sloebers als) Neturei Karta als Hamas als objectieve bondgenoten te beschouwen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 12:02   #96
Remofski
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hoe slecht de situatie in Turkije ook is, Israël bevind zich al sinds haar oprichting in een constante staat van oorlog. De mensenrechten worden er door alles en iedereen vaker wel dan niet geschonden en ook de relatie met de huidige EU is verre van optimaal. Ik zeg tegen geen enkel land echt nee uit principe, maar Israël is voorlopig wel een beetje boel science-fiction.
Noem mij een slecht mens, maar ik heb meer sympathie voor Koerden dan voor Palestijnen.
Oud 4 februari 2010, 13:58   #97
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Met of zonder Gaza en de Westbank?
gaza en westbank behoren toch niet tot Israel
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 14:02   #98
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Israël is geen Europese maar een Aziatische staat.
.
Als Israel een Aziatische staat is zou het dan kunnen dat wij misschien een Afrikaanse staat zijn?
Oud 4 februari 2010, 14:16   #99
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben voor.
Dat is je volste recht. Maar waarom? Omdat je pro-onderdrukking van andere volkeren bent? Omdat je alle landen die tegen enig soort separatisme zijn steunt?
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 14:44   #100
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Bij En om mijn joodse medemens niet nutteloos te beledigen en om het zionisme niet in z'n historische legitimiteitsclaims te steunen, blijf ik de benaming 'Israël' louter hanteren om het geheel der joodse gelovigen aan te duiden, in plaats van het te laten kapen door de zionisten.
Sinds wanneer moet je gelovig zijn om jood te zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be