![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dit is de logica zelve. Spijtig genoeg bezit logica weinig geld en geld is het enige dat macht heeft over de politici.
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben blijkbaar uit de verkeerde broek gevallen!
![]() |
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpel ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Bij mij thuis tot het begin van de jaren zestig: Eénmaal per week een emmer water warm maken op de stoof en een bad in een zinken ronde kuip... Zien dat je de eerste waart want dan had je nog proper water... De wc (toen kenden we dat woord nog niet) was een houten plank met een rond gat in, boven de beerput, in het varkenskot. En altijd maar werken... Niets ouderwets: het was gewoon zo!
Toen ik in 1955 naar het internaat mocht bij de broeders kwam ik in een heel andere wereld terecht en voor mij was dat een mooie tijd. Ik leerde er een douche kennen, een moderne wc en ... wc-papier! Ik moest daar niet op de akker en in de stal werken en ik had mijn voeten maar onder tafel te steken. Dat we aardappelen moesten schillen, groenten kuisen, tafel dekken en afruimen, de afwas doen en wat kuisen nam ik er graag bij... En op een goeie dag mocht ik van de broeder uit de verloren voorwerpen een niet-gelapte stofjas kiezen, want als je twee oudere broers had kreeg je alleen maar de gelapte afdragerkes.
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- Zet de tering naar de nering! - Spring niet verder dan je stok lang is! - Gooi geen oude schoenen weg voor je er nieuwe hebt. - Koop wat je nodig hebt en laat de rest in de winkel liggen! - Als je het niet moet hebben, dan leg je er maar uwe kop neffens! - ’t Moest weer eens oorlog worden! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit is er ééntje om in een kadertje aan de muur te hangen.
![]() In mijn loopbaan heb ik dit trouwens eens heel goed aan den lijve mogen ondervinden, tot mijn eigen schade en schande. Maar zo leert men. Telt ook voor de politici en voor gans België natuurlijk. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgie heeft geen geld hoort men, de SZ zit in de put, maar belgie heeft wel geld voor de weldoener uit te hangen voor degene die belgie (Europa) beschouwen als het OCMW van deze aardkloot. Waar haalt een belgie het lef van jaarlijks om en bij het halfmiljard oude belgische frankskes uit te betalen en blijven te betalen aan een bepaalde familie. Dus, u hebt in feite overschot van gelijk. Maar laat ze dan aan de top eens het voorbeeld geven want ze weten het toch altijd zo goed inplaats van te nemen en te blijven nemen.
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Misschien moeten we ons politiek systeem eens grondig herzien. Wie niet voldoende presteert of onbekwaam is, vliegt er uit zoals in de privé. België zou moeten gerund worden als een bedrijf. Geen miljarden meer uitgeven aan gekke prestigeprojecten. Geen OCMW meer spelen voor half Europa, als klein landje wij kunnen wij ons dat niet permitteren. En vooral: niet uitgeven wat je niet hebt. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rijken worden helemaal niet aangepakt. Ik niet niet arm maar zovele (grote) rekeningen moeten betalen op soms 1-2 maanden tijd is wat teveel voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot bv. de prive, komen deze terug maar dan op een ander postje. Kijk maar bv. naar de Gentse dame freya, naar een Anciaux. En het laatste begrijpt elke deftige verstandige huisvader/moeder. Alleen intelligente politici snappen dat niet. Moest het geld uit hun eigen zakken komen inplaats vanuit de staatskas die opgebouwd is op de rug en zweet van de bevolking, zouden ze dit wellicht ook snappen. Heb ooit iemand horen zeggen, een goede bedrijfsleider moet z'n zaak runnen als een goede huisvader wil hij succes hebben, waarom zou dit voor het land anders zijn. Moesten de huisvaders/moeders te Brussel meer begaan zijn met hun eigen kinderen inplaats van met deze van andere, zou wellicht al een zekere verbetering kunnen opleveren.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 16 februari 2010 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft uw verhaal over slaven, is het niet zo dat deze personen die werken in dit systeem bovenop hun 7 euro een bijpassing krijgen van de staat? Ik ben er zo niet van op de hoogte maar zo te lezen u wel. En wat bedoelt u in feite met de "rijken"? Tweeverdieners vallen die ook onder de "rijken"? Misschien bent u dan meer voorstander van een oplossing van het VB, "moeder aan de haard". Dan hoeven twee verdieners geen beroep meer te doen op dienstenchecks, moeder blijft thuis en krijgt een verloning voor haar job in het gezin. Iets dat in feite wel terecht zou kunnen zijn want deze vrouw heeft tijd voor een gezin en pakt zo mee de vergrijzing aan.
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk niet dat materiele vooruitgang synoniem is voor een leuker en gemakkelijker leven in het algemeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zijn spraken uiten er zich, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() in tegendeel het is het zoethoudertje bij uitstek voor simpele zielen, laat hen geloven dat hun leven pas waarde heeft als ze veel bezitten en je kunt ze alles laten doen.
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze per se willen terugtrekken, dat ze dan ook eens beginnen met belasting te betalen eh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toch ben ik blij dat we tegenwoordig méér komfort hebben dan vroeger. Ik geniet daarvan maar overdreven luxe is mijn ding niet. Maar mochten we opeens terug gekatapulteerd worden naar pakweg de jaren '50, we zouden raar opkijken hoor. We zouden onze computertjes nogal eens missen hoor. ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |