![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs een zakmes is verboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ga de vuurwapenwet eens bekijken voor u onzin zit te posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() een zakmes valy niet onder de verboden wapens en zal dus niet in beslag worden genomen bij controle. natuurlijk is de vraag: wat verstaat U, onder een zakmes. een commandodolk, of een zwitsers zakmes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die trekker overhalen is niet iets dat per ongeluk gebeurd. Daar is immers een kracht voor nodig. De eerst en zwaarste spanning die je moet uitvoeren dient om de haan te spannen, en dat is niet iets dat je zomaar kan doen. Want de trekker is beschermt tegen stoten. Je moet daarvoor je vinger aan de trekker hebben en een vrij grote druk op de trekker uitoefenen. De haan spannen is dus niet iets dat per ongeluk kan gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moet ik ook toegeven dat ik niet tegen vuurwapens ben, alleen moet je achteraf gewoonweg in mijn ogen niet komen bléren dat het per ongeluk was.
Laatst gewijzigd door illwill : 16 februari 2010 om 16:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand in de rug raken wil niet zeggen dat je jezelf niet meer aan het verdedigen bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gouverneur zal al een heel goeie reden moeten hebben om aan een gewone burger een draagvergunning te geven. In mijn directe omgeving ken ik er één, en die man is deurwaarder.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een zakmes niet, een knipmes wel.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat weet jij even goed als ik, want ik begin te vermoeden dat jij zelf reeds alles hebt moeten doorlopen om ze te bekomen. Je weet dus aan welke voorwaarden je moet voldoen om die te bekomen. Kom dus niet verkondigen dat men die zomaar kan bekomen en dat iedereen hier met vuurwapens kan rondlopen. Je weet toevallig ietsje te veel van die zaken om een gewone burger te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie zegt dat er een ander wapen werd getoond ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat de vluchtende overvallers zich niet meer bedenken en terugdraaiien? Ze kunnen immers onderweg de flikken tegenkomen waardoor ze wel moeten terugdraaiien en je misschien als gijzelaar nemen...
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() onlangs schoot een grootvader zijn kleinzoon dood terwijl deze laatste met geweld had ingebroken bij hem. (Hekelgem of Schepdaal dacht ik)
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want die mogen dat niet, die moeten politiebescherming vragen, maar mogen zelf niet gewapend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel nog een beperking, nl dat hij zijn revolver enkel mag dragen tijdens de uitoefening van zijn ambt, niet tijdens zijn vrije tijd, dus.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die man zal dus wel speciale opdrachten uitvoeren, waarbij het gevaar in een vuurgevecht te komen heel reëel is. Want dat is juist een van de voorwaarden om een wapendraagtvergunning te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, die man is een gewone deurwaarder en heeft voor het uitoefenen van zijn functie een wapendracht gekregen.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die mensen krijgen inderdaad na een opleiding een wapendraagtvergunning. Het is niet zijn beroep, maar de taken die hij uitvoert die bepalend zijn. Er zijn ook taxichauffeurs die zo'n vergunning hebben. Maar zij hebben die ook enkel vanwege de taken die zij uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |