Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2010, 00:27   #81
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Doe eens een beetje normaal, MaGNiFiCaT. Sinds wanneer moeten mensen dankbaar zijn? Sinds wanneer is Egmond zélf geen Nederlander meer? Alleen omdat hij dingen zegt waarmee je het niet eens bent?
Goed gezegd Hertog, het gebeurt niet veel, maar ik ben het ook met u nekeer eens hier.

.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 14:55   #82
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe eens een beetje normaal, MaGNiFiCaT. Sinds wanneer moeten mensen dankbaar zijn? Sinds wanneer is Egmond zélf geen Nederlander meer? Alleen omdat hij dingen zegt waarmee je het niet eens bent?
Voor mij moeten mensen in nood geholpen worden, en voor mij mag ieder buitenlandse persoon in onze maatschappij komen. Maar er moet een wederzijds respect zijn. Diegenen die zich hier komen vestigen dienen tenminste een inspanning te doen onze leefregels en wetten in acht te nemen, en dienen toch tenminste respectvol onze samenleving te bejegenen.

Dit is iets wat Codfried niet doet. Al zijn posts, en al zijn topics dat hij opent zijn er tegen onze gevestigde waarden. Gewoon tegen Europa, tegen de blanken, tegen het Christendom, tegen de Adel. (Hij verwijt de Adel negers te zijn.)
Hij is een omgekeerde racist, dus ook een racist, en dit kunnen we missen, want we hebben racisten genoeg.

Codfried zit hier te liegen, te beledigen dat het niet mooi meer is. Zo'n figuur verdient in mijn ogen geen recht van spreken, en moet gecensureerd worden.
Uiteraard dat ik met de meeste van zijn idiote posts niet eens ben. Het zijn stuk voor stuk leugens en beledigingen. Dat sommige mensen deze persoon geloven zegt veel over hun miserabele verstand en bewustzijn.

Nog iets: Codfried gaat de hele tijd van leer tegen de Nederlandse maatschappij. De maatschappij die hem nota bene opgevangen heeft. De maatschappij dat ervoor zorgt dat hij een onbezorgd luilekkerleventje kan leiden, zonder dat hij ervoor iets in de plaats doet.
Oud 28 februari 2010, 14:58   #83
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ook ik geef in deze Egmond Codfried overschot van gelijk. Hij stelt heel gezonde vragen.

Ik vind trouwens dat er overdreven onnozel wordt gedaan tov Egmond, er wordt veel te veel op de man gespeeld en ronduit kinderachtig gedaan tov hem. Om maar te zwijgen over een paar laag bij de grondse ouwbakken racistische opmerkingen hierboven. Andersdenkenden met ietwat excentrieke visies zijn hier altijd al weggepest. Dat is zeer spijtig en komt diversiteit op het forum niet ten goede.

Dit betekent geenszins dat ik de organizatoren hun inspanningen etc niet apprecieer, maar dat is hier niet de essentie. Vragen stellen is gezond, en men moet niet altijd zwaaien met conspiracy verwijten als men vragen stelt. Het is pas naief als je u geen vragen stelt bij de beweegredenen en belangen die de organisatoren mogelijks hebben elders. In het geval van politics.be lijken die beweegredenen tot nader oprecht en onschuldig. Ik heb echter gevallen gekend op buitenlandse sites van degoutante belangenvermenging en deception, als je eens grondig gaat spitten in bepaalde zaken.
Je moest je schamen voor zoveel naïviteit. Trouwens Codfried oogst wat hij zaait. Op idiote vragen en beweringen kan men maar idiote antwoorden en opmerkingen geven. Of gewoon negeren.
Oud 28 februari 2010, 17:01   #84
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Je moest je schamen voor zoveel naïviteit. Trouwens Codfried oogst wat hij zaait. Op idiote vragen en beweringen kan men maar idiote antwoorden en opmerkingen geven. Of gewoon negeren.
Reageer eens on topic aub. Het gaat in deze draad niet over Codfried's al dan niet onnozole theorien. Hij stelt hier een paar vragen die heel serieus dienen genomen te worden en niets met zijn theorien te maken hebben.

De naiviteit is bij diegenen te vinden die deze vragen niet serieus nemen.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 18:33   #85
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Bij de Shin Beth heb ik politics.be facturen zien liggen
Oud 1 maart 2010, 00:21   #86
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij moeten mensen in nood geholpen worden, en voor mij mag ieder buitenlandse persoon in onze maatschappij komen. Maar er moet een wederzijds respect zijn. Diegenen die zich hier komen vestigen dienen tenminste een inspanning te doen onze leefregels en wetten in acht te nemen, en dienen toch tenminste respectvol onze samenleving te bejegenen.

Dit is iets wat Codfried niet doet. Al zijn posts, en al zijn topics dat hij opent zijn er tegen onze gevestigde waarden. Gewoon tegen Europa, tegen de blanken, tegen het Christendom, tegen de Adel. (Hij verwijt de Adel negers te zijn.)
Hij is een omgekeerde racist, dus ook een racist, en dit kunnen we missen, want we hebben racisten genoeg.

Codfried zit hier te liegen, te beledigen dat het niet mooi meer is. Zo'n figuur verdient in mijn ogen geen recht van spreken, en moet gecensureerd worden.
Uiteraard dat ik met de meeste van zijn idiote posts niet eens ben. Het zijn stuk voor stuk leugens en beledigingen. Dat sommige mensen deze persoon geloven zegt veel over hun miserabele verstand en bewustzijn.

Nog iets: Codfried gaat de hele tijd van leer tegen de Nederlandse maatschappij. De maatschappij die hem nota bene opgevangen heeft. De maatschappij dat ervoor zorgt dat hij een onbezorgd luilekkerleventje kan leiden, zonder dat hij ervoor iets in de plaats doet.
Nou én? Een gezonde maatschappij heeft geen behoefte aan ja-knikkers.

Met de meeste van zijn berichten ben ik het ook niet eens, aan de andere kant is zijn invalshoek soms verfrissend.

Ennuh: ''Hij verwijt de Adel negers te zijn.'' ???? Wat is dat nu voor zin? Kan dat niet volgens u? Kan ''de Adel'' geen ''negers'' bevatten?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 07:27   #87
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ennuh: ''Hij verwijt de Adel negers te zijn.'' ???? Wat is dat nu voor zin? Kan dat niet volgens u? Kan ''de Adel'' geen ''negers'' bevatten?
Dat is niet de vraag.
Natuurlijk is het mogelijk dat er zwart bloed is geweest in sommige takken van de adel.
Het belachelijke van de stelling van onze morosoof is dat alle adel zwart was en dat dit de oorzaak is van alle racisme.
Het belachelijke is daarnaast ook nog dat hij dat probeert te bewijzen met duidelijk vervalst materiaal of materiaal dat geen bewijs levert.
Hij steunt daarnaast dan ook nog eens op foute logica en weigert pertinent in discussie te gaan.
Hij misbruikt dit forum als publicatiemiddel ipv discussiemiddel.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 maart 2010 om 07:28.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 08:36   #88
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Bij de Shin Beth heb ik politics.be facturen zien liggen
Ik hoop voor politics.be dat ze hun facturen wat sneller dan de mijne betalen.
Oud 1 maart 2010, 10:17   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dat is toch normaal, trouwens , waarom zouden ze de uwe betalen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 16:50   #90
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is niet de vraag.
Natuurlijk is het mogelijk dat er zwart bloed is geweest in sommige takken van de adel.
Het belachelijke van de stelling van onze morosoof is dat alle adel zwart was en dat dit de oorzaak is van alle racisme.
Het belachelijke is daarnaast ook nog dat hij dat probeert te bewijzen met duidelijk vervalst materiaal of materiaal dat geen bewijs levert.
Hij steunt daarnaast dan ook nog eens op foute logica en weigert pertinent in discussie te gaan.
Hij misbruikt dit forum als publicatiemiddel ipv discussiemiddel.
Lees nog eens.
De kern zit in het woord 'verwijt'.

Alsof je iemand kunt verwijten dat ie een neger is.
Oud 1 maart 2010, 16:51   #91
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je moet gewoon wat meer aan debiteurenbeheer doen. Ook bij Shin Beth is het crisis.
Oud 1 maart 2010, 19:02   #92
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Nou én? Een gezonde maatschappij heeft geen behoefte aan ja-knikkers.

Met de meeste van zijn berichten ben ik het ook niet eens, aan de andere kant is zijn invalshoek soms verfrissend.

Het woord verwijt slaat niet op vandaag, maar wel voor de geviseerden op zich, de Europese adel dus. Voor diegenen die als negers voorgesteld worden is dit een bijzonder groot verwijt, omdat zij in een andere tijd leefden, waar de negers hun slaven en lakeien waren. Uiteraard is die idiote stelling voor ons vandaag helemaal geen verwijt, gewoon iets bijzonder van de pot gerukt.

En uiteraard zullen wel edelen zijn die hier en daar een moor onder hun voorouders hebben, maar dat zal dan heel miniem zijn. Het aantal negers in de adelstand zal zoiets van 0,0.... zijn.

Alboreto heeft het goed voorgelsteld.

Verder moet ik zeggen, Hertog van Gelre, dat je me erg hebt teleurgesteld. Ik verwachtte meer kritisch denken en wijsheid van jouw kant.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 1 maart 2010 om 19:22. Reden: rectificatie
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 19:05   #93
MaGNiFiCaT

Standaard

Nog iets:vroeger zou ik nooit het woord 'neger' gebruikt hebben, nooit, maar nu doe ik niet anders. Met dank aan Codfried.
Oud 1 maart 2010, 19:20   #94
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Is er dan iets mis met het woord neger?
Oud 1 maart 2010, 20:19   #95
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ook ik geef in deze Egmond Codfried overschot van gelijk. Hij stelt heel gezonde vragen.

Ik vind trouwens dat er overdreven onnozel wordt gedaan tov Egmond, er wordt veel te veel op de man gespeeld en ronduit kinderachtig gedaan tov hem. Om maar te zwijgen over een paar laag bij de grondse ouwbakken racistische opmerkingen hierboven. Andersdenkenden met ietwat excentrieke visies zijn hier altijd al weggepest. Dat is zeer spijtig en komt diversiteit op het forum niet ten goede.
.
Egmond G insinueert dat dit forum is gefinancierd en geinfiltreerd door bepaalde groepen waaronder racistische staatsambtenaren..ik noem dat paranoide vragen..geen gezonde..

Egmond G. is een negroïde racist..hij is ( de enige ) aanhanger van een zelfverzonnen Afrikaanse raciale suprematie..

Andersdenkenden worden door Egmond G. verbannen naar zijn beruchte 'negeerlijst' ,zoals alle radicalen worden tegenargumenten niet geappricieert en zijn echte debatten onmogelijk..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 21:25   #96
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Het woord verwijt slaat niet op vandaag, maar wel voor de geviseerden op zich, de Europese adel dus. Voor diegenen die als negers voorgesteld worden is dit een bijzonder groot verwijt, omdat zij in een andere tijd leefden, waar de negers hun slaven en lakeien waren.
Des te beter. Geen mens is beter dan een ander. Zoals de Baron tot de Hertog zei: 'Hee, heb ik jou niet ergens katoen zien plukken?'

Citaat:
En uiteraard zullen wel edelen zijn die hier en daar een moor onder hun voorouders hebben, maar dat zal dan heel miniem zijn. Het aantal negers in de adelstand zal zoiets van 0,0.... zijn.
Misschien. Ik denk het ook. Maar waarom zo boos op Egmond?

Citaat:
Alboreto heeft het goed voorgelsteld.
Alboreto laat alleen maar zien dat hij óók een bekrompen kantje heeft.

Citaat:
Verder moet ik zeggen, Hertog van Gelre, dat je me erg hebt teleurgesteld. Ik verwachtte meer kritisch denken en wijsheid van jouw kant.
Dat kan. Egmond is iemand die met onwaarschijnlijke verhalen mensen een spiegel voorhoudt. Hij is excentriek en misschien lichtelijk paranoïde. Nou én? Wie doet hij er kwaad mee? Nogmaals, waarom zo boos? Raakt hij een tere snaar?
Oud 1 maart 2010, 21:39   #97
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 21:41   #98
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
2
Oud 1 maart 2010, 22:54   #99

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah .. "neger" ervaren de zwarten als een scheldwoord ... en hij associeert dat scheldwoord met de adel ... over aan jullie ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 23:54   #100
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ah .. "neger" ervaren de zwarten als een scheldwoord ... en hij associeert dat scheldwoord met de adel ... over aan jullie ...
In Suriname - waar Egmond vandaan komt - wordt het woord 'neger' helemaal niet als scheldwoord ervaren. Het is gewoon een aanduiding van één van de daar wonende bevolkingsgroepen. Zie ook:
Citaat:
Marrons of Bosnegers (Busnengre), nakomelingen van gevluchte Afrikaanse slaven, worden ook wel met een minder correcte term boslandcreolen genoemd.
Jullie moeten niet zo panisch doen bij het woord 'neger'.
Citaat:
Neger is een aanduiding voor de oorspronkelijke, donkerhuidige bewoners van Afrika ten zuiden van de Sahara. Neger is afgeleid van het Spaanse en Portugese negro, wat zwart betekent (het is niet duidelijk of het daarvoor een afgeleide was van het Latijnse niger of het Griekse necro).

De benaming 'neger' of 'negroïde' wordt soms ook gebruikt voor de oorspronkelijke bewoners van Melanesië, die eveneens negroïde trekken hebben, ofschoon ze niet direct verwant zijn met zwarte Afrikanen.

Volgens het Woordenboek der Nederlandse Taal komt het woord in het Nederlands voor het eerst voor in 1644, verwijzend naar de lading van een slavenschip. Hetzelfde woordenboek vertelt dat het woord 'neger' tot de Nederlandse afschaffing van de slavernij in 1863 zwarte slaaf als betekenis had.[1] Sindsdien wordt het enkel nog gebruikt om donkerkleurige mensen aan te duiden, zonder negatieve bijbedoelingen.
We zitten hier niet in Amerika.
Citaat:
Met name in de VS, maar ook in sommige andere westerse landen, is een cultuur ontstaan waarin woorden die op 'neger' lijken als niet politiek correct worden beschouwd. Afro-Amerikanen vinden het normaal om blacks of 'zwarten' genoemd te worden, waarbij opgemerkt moet worden dat van de Engelse varianten nigger en negro, vooral de eerste, als erg stuitend wordt ervaren. Na de invoering van de termen African Americans en Blacks aan het einde van de zestiger jaren van de 20e eeuw wordt het woord "negro" eigenlijk nauwelijks meer gebruikt en wordt het als ouderwets ervaren. Opvallend is dat in bepaalde Afro-Amerikaanse subculturen (rap, hiphop) de urban-versie van het woord nigga juist weer als een soort onderlinge geuzennaam wordt gebruikt, terwijl het gebruik van de term door buitenstaanders (goeddeels ongeacht huidskleur) niet geaccepteerd wordt.

Deze Amerikaanse gevoeligheden over het woord zijn niet zonder meer naar het Nederlandse taalgebied te transponeren. Hier wordt wel het Afrikaanse leenwoord nikker (of kaffer) doorgaans aan zeer negatieve gevoelens, racisme en discriminatie gekoppeld en als een echt beladen scheldwoord ingeschaald, maar voor het woord 'neger' is dat niet zonder meer het geval. Dit wordt in Nederland en België nog gezien als een gewone, onbeladen aanduiding voor mensen met een (zeer) donkere huidskleur, vergelijkbaar met de term blanke. Het is zelfs maar de vraag of zwarte in ons taalgebied niet eigenlijk een negatievere bijklank heeft - dit dus in tegenstelling tot de gevoelens hierover zoals die in de VS ervaren worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be