Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2010, 11:03   #81
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt maar toch zul je verder moeten, ook met onze moslims!
Ik zou zeggen, we beiden beiden aan, gezien de grootte van de groep die halal eet, zijn er aparte mogelijkheden voor wat vlees betreft en bereidingen die hiermee samenhangen. Met ook aparte prijzen. De regels worden strikt toegepast, dus krijgen moslims ook geen toegang meer tot snacks waar gelatine in verwerkt is. Gedaan met een snicker na een halalkip, appeltje moet je zelf meebrengen.
Wat kan nooit gevraagd worden, aparte bediening, bereiding, gescheiden eetruimtes, gebedsplaatsen, maar halalkip naast gewone? Geen probleem, de meerkost mocht die er zijn wordt aan de verbruiker verrekend!
Ik heb een problem met halal en koosjer omdat dieren niet hoeven te lijden. Waarom schaffen we onverdoofd slachten niet af binnen het kader van dierenrechten? U laat doorschijnen dat halal en koosjer moeten kunnen. Ik vind het een aanslag op humaniteit binnen west europa. Vrijheid van geloof mag niet alles toelaten.

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 26 februari 2010 om 11:03.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 11:28   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Ik heb een problem met halal en koosjer omdat dieren niet hoeven te lijden. Waarom schaffen we onverdoofd slachten niet af binnen het kader van dierenrechten? U laat doorschijnen dat halal en koosjer moeten kunnen. Ik vind het een aanslag op humaniteit binnen west europa. Vrijheid van geloof mag niet alles toelaten.
Ohh, maar ik ben er direct voor te vinden wettelijk vast te leggen dat ook religieuze slachtingen onderworpen zijn aan regels rond dierenwelzijn, net zoals voor andere slachtingen gelden! Uiteraard!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 15:08   #83
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Ingevolge het mensenrechtenverdrag en het daarvan afgeschreven - helaas daarnaast bestaande - Handvest over de Grondrechten (dat aan het Verdrag van Lissabon was gehecht) dient godsdienstvrijheid te worden gewaarborgd tenzij deze vrijheid strijdig is met andere mensenrechten.

Dit schept rechtsonzekerheid, want het maakt het bestaan van bepaalde "rechten" afhankelijk van het subjectieve oordeel van de wetgevende, politionele en rechterlijke instanties over de vraag, welke voorschriften religieus van aard zijn en welke niet.

Godsdienstvrijheid zou moeten worden afgeschaft. De vrijheid van meningsuiting en het verbod op het propageren van geweld kunnen ruimschoots volstaan om alle verdraagzame vormen van religiositeit de nodige ademruimte te geven.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 26 februari 2010 om 15:08.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 18:37   #84
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom vond u het dan jammer dat u niet wist hoe die eerste aparte ouderavond was afgelopen? Sus wees u er zeer terecht op dat dit vanwege de verwerpelijkheid van het principe niet ter zake is, blij dat u het dus met hem eens bent! Hij vast ook!
Omdat het me interesseert wat het resultaat was.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 18:44   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat het me interesseert wat het resultaat was.
Van iets wat u verwerpelijk vindt? Waarom wilt u dan weten hoe het liep?
Oud 26 februari 2010, 19:13   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Van iets wat u verwerpelijk vindt? Waarom wilt u dan weten hoe het liep?
Ja; ook van iets waar ik niet mee akkoord ga; ken ik graag het resultaat.
Om te weten of het tenminste het beoogde doel bereikte.

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 februari 2010 om 19:14.
Oud 26 februari 2010, 19:37   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja; ook van iets waar ik niet mee akkoord ga; ken ik graag het resultaat.
Om te weten of het tenminste het beoogde doel bereikte.
Das vreemd; dus wanneer u iets verwerpelijk vindt heeft u toch belangstelling voor het resultaat?
Oud 26 februari 2010, 19:54   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Das vreemd; dus wanneer u iets verwerpelijk vindt heeft u toch belangstelling voor het resultaat?
Ja; deze "dus" heb je correct begrepen.
Wat is daar vreemd aan?

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 februari 2010 om 19:54.
Oud 27 februari 2010, 02:47   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is daar vreemd aan?
Het is vreemd dat je resultaten wilt weten van iets wat je verwerpelijk vind, ongeacht de resultaten!
Oud 27 februari 2010, 03:24   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is vreemd dat je resultaten wilt weten van iets wat je verwerpelijk vind, ongeacht de resultaten!
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en die van arti nog meer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 06:56   #91
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is daar vreemd aan?
Citaat:
Wat is daar vreemd aan?
Oud 27 februari 2010, 10:45   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is daar vreemd aan?
Meent u dit nu of ben je ermee aan het rammelen?

Wanneer je iets verwerpelijk vindt doen de resultaten er niet toe, maar "vreemd" genoeg voor u wel!
Oud 27 februari 2010, 14:00   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Wanneer je iets verwerpelijk vindt doen de resultaten er niet toe, maar "vreemd" genoeg voor u wel!
Wat is daar nu vreemd aan?
Als je dat niet kan uitleggen; zeg dat dan gewoon.
Oud 27 februari 2010, 14:42   #94
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik volg u nu ook even niet. Wanneer je het ergens (op voorhand) niet mee eens bent, wil toch nog niet zeggen dat men er geen onderzoek naar kan doen?
Oud 27 februari 2010, 18:31   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik volg u nu ook even niet. Wanneer je het ergens (op voorhand) niet mee eens bent, wil toch nog niet zeggen dat men er geen onderzoek naar kan doen?
Er is een verschil tussen het ergens niet mee eens zijn, of iets verwerpelijk vinden.
Ik kan het niet eens zijn met bijvoorbeeld de busregeling;maar me toch afvragen of die nieuwe regeling beter werkt.
Wanneer er bovendien gescheiden compartimenten zouden zijn in een bus, voor mannen en vrouwen vind ik dit verwerpelijk, dan hoef ik niet te weten of dit wel of niet werkt,omdat ik het principe op zich verwerpelijk vindt!
Daarom begrijp ik niet waarom Arti belangstelling heeft voor de resultaten van gescheiden ouderavonden, wanneer je het principe verwerpelijk vindt doen de resultaten er niet toe!
Ik hoop dat voor u duidelijk is dat ik onderscheid maak tussen ergens niet mee eens zijn, en principes die verwerpelijk zijn.
Oud 28 februari 2010, 09:17   #96
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen het ergens niet mee eens zijn, of iets verwerpelijk vinden.
Ik kan het niet eens zijn met bijvoorbeeld de busregeling;maar me toch afvragen of die nieuwe regeling beter werkt.
Wanneer er bovendien gescheiden compartimenten zouden zijn in een bus, voor mannen en vrouwen vind ik dit verwerpelijk, dan hoef ik niet te weten of dit wel of niet werkt,omdat ik het principe op zich verwerpelijk vindt!
Daarom begrijp ik niet waarom Arti belangstelling heeft voor de resultaten van gescheiden ouderavonden, wanneer je het principe verwerpelijk vindt doen de resultaten er niet toe!
Ik hoop dat voor u duidelijk is dat ik onderscheid maak tussen ergens niet mee eens zijn, en principes die verwerpelijk zijn.
Ik heb belangstelling voor de resultaten omdat ik graag het volledige plaatje wil kennen. Ik hou niet zo van selectieve censuur.
Daarbij speelt het geen rol of ik "ergens niet mee eens ben" "iets verwerpelijk vind" of "iets al te gortig vind".

Er is niets vreemd aan om ook de resultaten te willen kennen; jij vindt van wel; maar blijkbaar kan jij dat niet uitleggen.
Oud 28 februari 2010, 12:33   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Hangt ervan af.
Zoals we in het verleden leerden worden de resultaten van die onderzoeken toch in twijfel getrokken en gaat men dan eindeloos doorzeuren of alle cijfers wel juist zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 12:35   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hangt ervan af.
Zoals we in het verleden leerden worden de resultaten van die onderzoeken toch in twijfel getrokken en gaat men dan eindeloos doorzeuren of alle cijfers wel juist zijn.
Het gaat hier niet om de resultaten van een onderzoek; maar om de resultaten van deze ene ouderavond.
Oud 28 februari 2010, 12:54   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb belangstelling voor de resultaten omdat ik graag het volledige plaatje wil kennen. Ik hou niet zo van selectieve censuur.
Daarbij speelt het geen rol of ik "ergens niet mee eens ben" "iets verwerpelijk vind" of "iets al te gortig vind".

Er is niets vreemd aan om ook de resultaten te willen kennen; jij vindt van wel; maar blijkbaar kan jij dat niet uitleggen.
Ik hou niet van achterbaksheid; wanneer ik oordeel dat ik iets verwerpelijk vindt en daar was u het mee eens heb ik geen belangstelling voor resultaten,ik kan dit dus wel uitleggen, u daartegen niet waarom u wel oordeelt dat iets verwerpelijk is( ik neem aan dat u dan toch het volledige plaatje kent!) maar dan toch belangstelling heeft voor de resultaten van handelingen die verwerpelijk zijn, zouden die resultaten dan invloed hebben op uw oordeel? Dan vindt u het niet zo verwerpelijk! En dat is dan ook precies mijn punt, u voelt dat u niet openlijk gescheiden ouderavonden kunt goedkeuren maar zoekt toch een manier om ze te rechtvaardigen mochten de resultaten goed zijn, en dat mijn leive Artisjok is ronduit achterbaks volgens mijn mening!
Oud 28 februari 2010, 12:56   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet om de resultaten van een onderzoek; maar om de resultaten van deze ene ouderavond.
Neen, het gaat om de resultaten van gescheiden ouderavonden voor vaders en moeders, een verwerpelijk principe! Daarom doen de resultaten er niet toe, tenzij je op basis hiervan je mening wilt herzien en blijkbaar heeft dit vooral uw belangstelling!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be