Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2010, 10:26   #81
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Dit is ook echt een pareltje van Antwerpen. Toch wel het mooiste shopping centrum van België denk ik.

Ik vind het persoonlijk erg kitscherig aan de binnenkant, met al dat nepgoud en die spiegels enzo. Maar het blijft inderdaad zowat het mooiste shoppingcenter dat ik ken.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 10:26   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Weet ik veel. Ik ga er overigens geen tijd aan besteden om dat op te zoeken. Maar ik herinner me toch dat je op een gegeven ogenblik nogal pissig reageerde wanneer je bestempeld werd als Waal. Je antwoordde dat je Vlaming was en Limburger.
Als u veel weet waarom kletst u dan uit uw nek ?

Ik ben Belg. Dat volstaat voor mij.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 10:28   #83
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
op slechts enkele passen van de brusselse grote markt..
Dat is inderdaad een pareltje van Brussel! Het is echter niet zozeer dat er niets in Brussel te zien of te doen valt, maar Brussel komt in het algemeen gewoon niet echt over als een aangename stad om te komen. Ik zou er al zeker niet willen wonen.
Oud 24 februari 2010, 10:31   #84
respublica
Minister

Standaard

Leuven, het Oxford van Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door respublica : 24 februari 2010 om 10:31.
Oud 24 februari 2010, 10:37   #85
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik vind het persoonlijk erg kitscherig aan de binnenkant, met al dat nepgoud en die spiegels enzo. Maar het blijft inderdaad zowat het mooiste shoppingcenter dat ik ken.
Niet slecht.

Maar ook in Liège is het gezellig toeven en kuieren.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 11:00   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jouw fantasie slaat op hol. Je dicht mij wel erg veel misprijzen toe. Ik heb de namen Eddy Wally en Will Tura niet eens vernoemd, ik dacht dat vooral onze Bruxellois en verwanten dat deden. Eddy Wally is Eddy Wally. Hij heeft zijn publiek en op de mensen die hem bewonderen heb ik volstrekt geen kritiek geuit. Will Tura was (en is) iemand die het er helemaal niet slecht heeft vanaf gebracht. En hoe kan ik nu neer kijken op "kerktorens"? Als ik dat al ergens zou vernoemd hebben, dan was het uitgerekend om lik op stuk te geven tegenover diegenen die onafgebroken de Vlamingen dicht bij die "kerktorens" willen plaatsen, om ze aldus als bekrompen af te schilderen. Wat in werkelijkheid natuurlijk volstrekte onzin is. Kijk maar eens naar de Belgische export. Vlaanderen neemt meer dan 80 % voor zijn rekening. Dat doe je niet wanneer je niet bereid bent uit de schaduw van de kerktoren te stappen.
U doet het nu weer. Wat hebt u nu tegen het 'leven onder de kerktoren'. Men kan tegelijkertijd van het dorpsleven houden en internationalist zijn. U neigt tot een zeer eenzijdige en bekompen interpretatie van het dorpsleven. We leven niet meer in de 19de eeuw of begin 20ste eeuw. Meer nog, u misbruikt eerder het beeld 'onder de kerktoren leven'. Want u gebruikt het altijd in negatieve zin. Maar... zo kennen we u wel.

Laatst gewijzigd door system : 24 februari 2010 om 11:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 11:17   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Leuven, het Oxford van Vlaanderen.
c:0).jpg[/IMG]
Zeg maar Oxford, het Leuven van Groot Brittannie!

Leuven is niet groot, maar geweldig mooi. Alles op een boogscheut en dat is wat er zo fantastisch aan is. Ook nergens de complete verloedering die je in grotere steden onvermijdelijk wel hebt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 11:19   #88
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U doet het nu weer. Wat hebt u nu tegen het 'leven onder de kerktoren'. Men kan tegelijkertijd van het dorpsleven houden en internationalist zijn. U neigt tot een zeer eenzijdige en bekompen interpretatie van het dorpsleven. Wat zeg ik, u misbruikt eerder het beeld 'onder de kerktoren leven'. Want u gebruikt het altijd in negatieve zin. Maar... zo kennen we u wel.
Ja, dit is nou werkelijk kritiek voor de kritiek, waarbij je een zinsnede opzettelijk zo fout mogelijk gaat interpreteren. Ik heb helemaal géén kritiek geuit op "leven onder de kerktoren" of op "dorpsleven". Ik woon verdorie zelf in een dorp. Ik heb wél gezegd dat, om inzake export te presteren wat Vlaanderen presteert, je vanonder de kerktoren vandaan moet komen. Waarmee ik bedoel dat je niet bang mag zijn om op internationaal niveau te werken. Ik het nu duidelijk?
Oud 24 februari 2010, 11:39   #89
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Ik heb qua verloedering en architectonische chaos in Brussel nog wel niet veel gezien dat kan tippen aan de (Turnhoutse)baan die erheen leidt. Langs de Rooseveltplaats is het ook een rommeltje, en same goes for de noordeleien en grote delen van het eilandje die er nog erg industrieel uit zien. Al vind ik globaal genomen Antwerpen ook wel mooier en charmanter dan Brussel.
Tuurlijk kent ook Antwerpen wat mindere plekken, maar het verschil met Brussel is dat er hier wat wordt aan ged�*�*n.

De Rooseveltplaats (en aanpalend) Operaplein (wat nu inderdaad een rommeltje is) zal helemaal heraangelegd worden (door een Italiaanse architect) tot een prachtig, open plein.
De ruimte voor dit gebouw dus:

Ook de De Keyserlei zal in de plannen worden opgenomen. De 'poort' tot de stad zal terug schitteren zoals weleer met brede voetpaden, terrassen en bomen.

Dee Leien worden ook allemaal heraangelegd, idem voor het Eilandje.

Maar dan komt het, het grootste stadsvernieuwingsproject dat Antwerpen ooit heeft gekend: de complete heraanleg van de scheldekaaien. Van noord tot zuid zullen de kaaien één grote wandelboulevard worden met terrassen. Het wordt de Antwerpse 'Ramblas' wordt gezegd. De kaaimuur zal verdwijnen en stad en stroom zullen elkaar weer ontmoeten.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 24 februari 2010 om 11:51.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 13:25   #90
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Brussel is meer dan dat, idd. maar je kan er niet omheen dat er veel gezinnen die het een beetje kunnen permitteren van verhuizen, meestal naar de Vlaamse rand trouwens.

verder stoort uw eigen bijzonder beperkte kennis van Vlaanderen u ook niet om er kritiek op te geven. ik zie dus niet in waarom Vlamingen die oppervlakkig Brussel kennen, er geen kritiek zouden op mogen geven.
het is trouwens niet dat iemand die al gans zijn leven in Sint-Pieters-Woluwe woont, de situatie in Kuregem zal kennen....
Dat Franstaligen naar Vlaanderen verhuizen, is altijd positief! De groei van het Vlaams-Nationalisme moet zowiezo die trend nog meer versterken. Ik heb nooit gezegd dat ik Vlaanderen kende : ja, ik heb al veel Vlaamse steden bezocht maar dat betekent helemaal niet dat ik die steden als mijn broekzak kent. En wat Brussel betreft, ik heb al in verschillende Brusselse gemeenten gewoond, waaronder Schaerbeek in een wijk vol Arabieren : ik ben nog daar, ik ben niet dood, het was niet het einde van de wereld toen ik daar woonde. Moeilijk te geloven voor sommige Vlamingen die op een dag zomaar hebben beslist dat alles in Brussel slecht was maar bon, dat is ook enkel en alleen hun probleem als ze zo denken...........

Laatst gewijzigd door Everytime : 24 februari 2010 om 13:27.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 13:29   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat Franstaligen naar Vlaanderen verhuizen, is altijd positief! De groei van het Vlaams-Nationalisme moet zowiezo die trend nog meer versterken. Ik heb nooit gezegd dat ik Vlaanderen kende : ja, ik heb al veel Vlaamse steden bezocht maar dat betekent helemaal niet dat ik die steden als mijn broekzak kent. En wat Brussel betreft, ik heb al in verschillende Brusselse gemeenten gewoond, waaronder Schaerbeek in een wijk vol Arabieren : ik ben nog daar, ik ben niet dood, het was niet het einde van de wereld toen ik daar woonde. Moeilijk te geloven voor sommige Vlamingen die op een dag zomaar hebben beslist dat alles in Brussel slecht was maar bon, dat is ook enkel en alleen hun probleem als ze zo denken...........
Franstaligen zijn welkom in Vlaanderen, zolang ze beseffen dat ze naar Vlaanderen verhuist zijn natuurlijk en dus de wetten volgen.
waarom betrek jij hier altijd de Vlaams-nationalisten erbij? het enigste wat de gewone Vlaming wilt is dat iedereen gelijk voor de wet is hoor.
Oud 24 februari 2010, 13:30   #92
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zegt de persoon die neerkijkt op het Vlaamse vinkenzetten, op Eddy Wally en Will Tura, op de Vlaamse taal, op Bokrijk, op de Vlaamse kerktorens, enz, maar die Holland hoog de lucht in prijst.

Volgens mij hebt u een vaste woonplaats in Staphorst, werkt u bij van Dale en bezit u een optrekje in 'Knok le Zout'.
Er is toch een serieus verschil tussen Will Tura en Eddy Wally : Will Tura betekent wel iets voor de Vlaamse muziek, dat men van hem en zijn muziek houdt of niet. Eddy Wally is toch dichter bij Jan Klaassen.
Oud 24 februari 2010, 13:37   #93
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Franstaligen zijn welkom in Vlaanderen, zolang ze beseffen dat ze naar Vlaanderen verhuist zijn natuurlijk en dus de wetten volgen.
waarom betrek jij hier altijd de Vlaams-nationalisten erbij? het enigste wat de gewone Vlaming wilt is dat iedereen gelijk voor de wet is hoor.
Omdat ze duidelijk een probleem met Franstaligen hebben!
Oud 24 februari 2010, 13:40   #94
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tuurlijk niet, toch niet tegen degenen die zich niet beter wanen dan de gewone Vlaming en die niet eisen dat alles in het Frans gebeurt.

uiteraard zijn er overal idioten, maar veralgemeen die niet hé.
Oud 24 februari 2010, 14:10   #95
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet slecht.

Maar ook in Liège is het gezellig toeven en kuieren.
Zou goed kunnen, ik zou het niet weten, ik ben er alleen nog maar geweest om iemand te bezoeken en heb de stad nog nooit gezien. Ik heb enkel de werf van het nieuwe station gezien, dat is naar 't schijnt wel mooi geworden. Op de foto's ziet het er wel wat kil uit.

Maar ging het hier niet over het beeld van Vlaanderen?
Oud 24 februari 2010, 14:15   #96
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn schoonbroer en schoonzus zijn geen vlaams-nationalisten,toch hebben ze een probleem met arogante franstaligen in vlaanderen.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 23:17   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
mijn schoonbroer en schoonzus zijn geen vlaams-nationalisten,toch hebben ze een probleem met arogante franstaligen in vlaanderen.
Wat is hun probleem met hen? Dat ze in Vlaanderen wonen? Wel, pech voor uw schoonbroer en uw schoonzus in dit geval!
Oud 25 februari 2010, 08:17   #98
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is hun probleem met hen? Dat ze in Vlaanderen wonen? Wel, pech voor uw schoonbroer en uw schoonzus in dit geval!
neen, het probleem is dat sommige Franstaligen in Vlaanderen zich boven alles en iedereen, en zeker boven die stomme Vlaamse boerkes, wanen. Ze weigeren om Nederlands te spreken, omdat ze het beneden hun waardigheid vinden om een stom patois te spreken. ze eisen dan ook dat iedereen en alles hun in het Frans aanspreekt en zijn verontwaardigd als ze niet in perfect Frans worden bediend.

ze wanen zich echte übermenschen en ze worden hierin gesteund door het FDF en door alle Franstalige partijen.

dat is het probleem, Everytime.
Oud 25 februari 2010, 12:34   #99
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, het probleem is dat sommige Franstaligen in Vlaanderen zich boven alles en iedereen, en zeker boven die stomme Vlaamse boerkes, wanen. Ze weigeren om Nederlands te spreken, omdat ze het beneden hun waardigheid vinden om een stom patois te spreken. ze eisen dan ook dat iedereen en alles hun in het Frans aanspreekt en zijn verontwaardigd als ze niet in perfect Frans worden bediend.

ze wanen zich echte übermenschen en ze worden hierin gesteund door het FDF en door alle Franstalige partijen.

dat is het probleem, Everytime.
Kent u GZV persoonlijk? Hoe kan u weten dat het daarover gaat?
Oud 25 februari 2010, 12:56   #100
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat Franstaligen naar Vlaanderen verhuizen, is altijd positief!

En vroeger verkondigde je altijd dat Franstaligen beter wegbleven uit Vlaanderen (en vice versa) omdat we beter naast elkaar dan met elkaar zouden leven. Wat is het nu? Weer van richting veranderd?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be