Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2010, 15:33   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Uitdagen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ja, alleen de Vlaming vindt het superbelangrijk dat hij zijn taal in de lokale supermarkt kan gebruiken. Alle andere personen op deze aardbol kan het niet schelen of nu de lokale taal dan wel het Nederkoptisch wordt gesproken in de eigen streek.
Wimpeus, op dat soort uitdagingen van henrietje moet je niet ingaan.
Hij is het pestkopje van dit forum.

Laatst gewijzigd door Boduo : 24 februari 2010 om 15:35.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:33   #82
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De directie van Carrefour België probeert de herstructurering te pardonneren door te wijzen op marktverlies, maar ‘vergeet’ daarbij dat ook Carrefour België vorig jaar 66 miljoen euro winst boekte. De afdankingen van vandaag zijn er niet om een failliet te voorkomen, maar om de winsten op te drijven.

Carrefour Belgie heeft de afgelopen 9 jaar 40 miljoen euro verlies gemaakt. Uiteraard moeten er dan structurele maatregelen genomen worden.

http://www.vilt.be/Carrefour_sluit_1...7_supermarkten
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:34   #83
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Ik deel dezelfde mening. Carrefour roept bij mij geen warm gevoel op. Als ik mag kiezen, winkel ik liever in een OK(ay) winkel (Colruyt). Leuk concept, propere winkels, gratis hapjes/staaltjes, vriendelijke medewerkers.
Warm gevoel bij Colruyt. Komaan. Okay tot daar aan toe maar Colruyt doet meer denken aan een opslagplaats dan aan een winkel. Geen plaats om te manouveren en als je klein bent mag je constant vragen aan mensen om dingen naar beneden te halen. Enfin het werkt blijkbaar.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:35   #84
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Carrefour Belgie heeft de afgelopen 9 jaar 40 miljoen euro verlies gemaakt. Uiteraard moeten er dan structurele maatregelen genomen worden.

http://www.vilt.be/Carrefour_sluit_1...7_supermarkten

Nja ik stel me toch soms vragen bij de resultaten (boekhouding) van grote buitenlandse multinationals in België, zeker de Franse.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 februari 2010 om 15:35.
Oud 24 februari 2010, 15:36   #85
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Warm gevoel bij Colruyt. Komaan. Okay tot daar aan toe maar Colruyt doet meer denken aan een opslagplaats dan aan een winkel. Geen plaats om te manouveren en als je klein bent mag je constant vragen aan mensen om dingen naar beneden te halen. Enfin het werkt blijkbaar.
Okay maakt deel uit van de Colruyt groep...

Nergens sprak ik over de Colruytwinkel zelf. Deze zijn inderdaad redelijk kaal ingericht.
Oud 24 februari 2010, 15:37   #86
BlueThunder
Banneling

Standaard

DACHT NET HETZELFDE, Colruyt, just een fabrieke, idee of er iets op uwe kop gaat donderden, kerren die mee de mensen rondrijden ipv andersom, lange rijen aan de kasse, wel goed goed voor de gruutverbruiker of als ge vele kleien gasten hebt.... maar mee uwe kabbaatje alle dagen, vergeet het maar... en Delhaize, proper, maar van die schijtwijven
die peizen dat heel het spel van hen is en die niet uit de weg gaan... ieder zijn gedacht he ( staat in de Colruyt vol van die Paktikanezen, Turken of Indonezen die zwart kopen voor de nachtshops.... ook zo geestig )

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 24 februari 2010 om 15:39.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:38   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard medaille

Citaat:
Juist, maar iedere medaille heeft 2 zijden. De + kant bij Colruyt is de prijs. Dat weegt op tegen de nadelen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:38   #88
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Over de Carrefour:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Nu is het weeral een aantal jaren geleden dat ik er nog gewinkeld heb.
De laatste maal stelde ik vast ...oud personeel , ...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:39   #89
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
als je bij Carrefour personeel wil aanspreken om iets te vinden, dan moet je eerst vijf minuten wachten tot ze onderling uitgebabbeld zijn, als ze dan willen kijken, dan is het antwoord 'och kijkt ginder in die gang of die gang ne keer, of ik weet t ook ni' ... terwijl in de Colruyt die mens alles laat vallen waar hij/zij mee bezig is, en met de glimlach even mee gaat

ik onderlijn met de glimlach, want dat is zo algemeen bij colruytpersoneel, dat ik vermoed dat ze daar zwaar op personeelsopleiding investeren

terwijl GB nog met een gilde ongenaakbare kassiersters zit met daarboven nog eens een opperkassierster ... die u met z'n allen naar de klantentoog sturen bij gelijk welke vraag ... klantentoog waar dan minstens 10 man voor u staat ...

enfin, om kort te gaan, t concept werkt ni, en de opleiding van t personeel werd verwaarloosd
edit : en dat met zo'n sterke vakbond ... te sterk mss ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 februari 2010 om 15:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:39   #90
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Okay maakt deel uit van de Colruyt groep...

Nergens sprak ik over de Colruytwinkel zelf. Deze zijn inderdaad redelijk kaal ingericht.
Ik weet best dan Okay deel uitmaakt van Colruyt maar we hadden het dacht ik over winkels, niet?

Redelijk kaal? Ik ben al in opslagplaatsen geweest die er beter aangekleed uitzien?
Oud 24 februari 2010, 15:42   #91
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

...

1. ... terwijl in de Colruyt die mens alles laat vallen waar hij/zij mee bezig is, en met de glimlach even mee gaat

2. ik onderlijn met de glimlach, want dat is zo algemeen bij colruytpersoneel, dat ik vermoed dat ze daar zwaar op personeelsopleiding investeren

...
1. Zelfde ervaring hier in Brussel.

2. Dat blijkt inderdaad het geval te zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:47   #92
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet best dan Okay deel uitmaakt van Colruyt maar we hadden het dacht ik over winkels, niet?

Redelijk kaal? Ik ben al in opslagplaatsen geweest die er beter aangekleed uitzien?
Nee ik had het over Okay winkels.

En die post van Bluethunder is ook weer een Marlientje-klassieker
Oud 24 februari 2010, 15:47   #93
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je bij Carrefour personeel wil aanspreken om iets te vinden, dan moet je eerst vijf minuten wachten tot ze onderling uitgebabbeld zijn, als ze dan willen kijken, dan is het antwoord 'och kijkt ginder in die gang of die gang ne keer, of ik weet t ook ni' ... terwijl in de Colruyt die mens alles laat vallen waar hij/zij mee bezig is, en met de glimlach even mee gaat

ik onderlijn met de glimlach, want dat is zo algemeen bij colruytpersoneel, dat ik vermoed dat ze daar zwaar op personeelsopleiding investeren

terwijl GB nog met een gilde ongenaakbare kassiersters zit met daarboven nog eens een opperkassierster ... die u met z'n allen naar de klantentoog sturen bij gelijk welke vraag ... klantentoog waar dan minstens 10 man voor u staat ...

enfin, om kort te gaan, t concept werkt ni, en de opleiding van t personeel werd verwaarloosd
Nja dat komt ook omdat de leeftijdstructuur van Colruyt en Carrefour totaal anders is. Ik kan me voorstellen dat na 30 jaar aan de kassa het enthousiasme er wat van af is. Het concept van Colruyt zit ook een beetje zo in elkaar dat mensen er wellicht nooit al te lang zullen werken waardoor er een constante instroom en uitstroom is van "enthousiaste" weinig kritische en makkelijk plooibare (goedkopere) werknemers is. Carrefour is de laatste jaren gekrompen waardoor weinig personeel is bijgekomen en die ouderen daar blijven omdat ze op die leeftijd nergens anders terecht kunnen (en zeker niet aan die loonsvoorwaarden.)

Een ander probleem is dat Carrefour België gewoon als een Frans departement ziet, wat in Brussel en Wallonië nog ietwat werkt maar in Vlaanderen al weer wat minder.

En dan de winkels. Carrefour heeft de meeste verkocht voor veel geld maar nadeel is dat nieuwe eigenaars weinig investeren en dat is er aan te zien. Ik ging regelmatig naar de Carrefour in Sint-Kruis en die was gewoon "op" (ondanks hier en daar wat investeringen)

Nu sinds de overname gebeurt ook alles wat met de Franse slag en klantvriendelijkheid staat in veel gevallen niet bovenaan de agenda. Sommige medewerkers doen vaak wat denken aan cliché Franse obers.
Oud 24 februari 2010, 15:49   #94
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee ik had het over Okay winkels.

En die post van Bluethunder is ook weer een Marlientje-klassieker
Okay is best ok. De eerste keer dat ik in mijn lokaal recent geopende ok-tje binnenstapte was ik bijna bevrozen maar dat is een ander verhaal.
Oud 24 februari 2010, 15:54   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nja dat komt ook omdat de leeftijdstructuur van Colruyt en Carrefour totaal anders is. Ik kan me voorstellen dat na 30 jaar aan de kassa het enthousiasme er wat van af is. Het concept van Colruyt zit ook een beetje zo in elkaar dat mensen er wellicht nooit al te lang zullen werken waardoor er een constante instroom en uitstroom is van "enthousiaste" weinig kritische en makkelijk plooibare (goedkopere) werknemers is. Carrefour is de laatste jaren gekrompen waardoor weinig personeel is bijgekomen en die ouderen daar blijven omdat ze op die leeftijd nergens anders terecht kunnen (en zeker niet aan die loonsvoorwaarden.)

Een ander probleem is dat Carrefour België gewoon als een Frans departement ziet, wat in Brussel en Wallonië nog ietwat werkt maar in Vlaanderen al weer wat minder.

En dan de winkels. Carrefour heeft de meeste verkocht voor veel geld maar nadeel is dat nieuwe eigenaars weinig investeren en dat is er aan te zien. Ik ging regelmatig naar de Carrefour in Sint-Kruis en die was gewoon "op" (ondanks hier en daar wat investeringen)

Nu sinds de overname gebeurt ook alles wat met de Franse slag en klantvriendelijkheid staat in veel gevallen niet bovenaan de agenda. Sommige medewerkers doen vaak wat denken aan cliché Franse obers.
idd

bij colruyt (aldi en lidl) vullen ze de rekken en springen ze bij als t druk is ... het houdt mensen blijkbaar flexibel

delhaize heeft in t verleden zwaar ingezet op de zelfscan
en zet nu zwaar in op de zelfkassa

en ik denk dat dat noodzakelijk zal blijken om in de concurrentie met Colruyt heel te blijven
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:54   #96
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat werd gezegd in het journaal. Maar 66 miljoen is belachelijk weinig , als je ziet hoeveel kapitaal er wordt ingezet
Inderdaad peanuts,...alle winkels die nu sluiten draaien op verlies, zodat de winst hopelijk ietwat opgekrikt wordt. Zoniet zal Carrefour uit Belgie verdwijnen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:57   #97
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen probleem Solidarnosc, ik haal zonder problemen iets van het hogere schap, (trouwens er staan trapjes ook. )

En dankzij dat magazijn concept is het voordeliger, bovendien, is er ook collect en go, ge besteld alles via internet, rijd naar de winkel, betaald, en laad alles in je auto. Uw uur dat ge verliest met te winkelen, gereduceerd naar 10 minuten. (en ge moet aan niemand vragen iets van een hoger schap te halen. )

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 24 februari 2010 om 15:58.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:58   #98
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ja, alleen de Vlaming vindt het superbelangrijk dat hij zijn taal in de lokale supermarkt kan gebruiken. Alle andere personen op deze aardbol kan het niet schelen of nu de lokale taal dan wel het Nederkoptisch wordt gesproken in de eigen streek.
Klopt, en diezelfde Vlaming zou geen probleem hebben met "Hollands" (van de Jordaan)

Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 februari 2010 om 15:58.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 16:01   #99
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd

bij colruyt (aldi en lidl) vullen ze de rekken en springen ze bij als t druk is ... het houdt mensen blijkbaar flexibel

delhaize heeft in t verleden zwaar ingezet op de zelfscan
en zet nu zwaar in op de zelfkassa

en ik denk dat dat noodzakelijk zal blijken om in de concurrentie met Colruyt heel te blijven
Colruyt heeft een systeem waarin iedereen quasi alles doet en er regelmatig wordt doorgeschoven. Dat maakt het voor het personeel ook wat aangenamer en wellicht ook minder zwaar. Nu bij Carrefour zit men met een verouderd personeelbestand en oude bomen zijn moeilijker te verplanten.

Nu ik vind het eigenlijk opvallend hoe winkelpersoneel van mentaliteit zo sterk kan verschillen ook al woont personeel in dezelfde streek, opleiding etc.... Zelfs qua uiterlijk. Ik vind het bijvoorbeeld opvallend dat in de Delhaize vestigingen kassierters (overdreven) moeite doen om zich op te tutten (wellicht onder "concurrentie" van de vele "chi-chi" dames die hele dagen hun kassa's passeren.)
Oud 24 februari 2010, 16:05   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Geen probleem Solidarnosc, ik haal zonder problemen iets van het hogere schap, (trouwens er staan trapjes ook. )

En dankzij dat magazijn concept is het voordeliger, bovendien, is er ook collect en go, ge besteld alles via internet, rijd naar de winkel, betaald, en laad alles in je auto. Uw uur dat ge verliest met te winkelen, gereduceerd naar 10 minuten. (en ge moet aan niemand vragen iets van een hoger schap te halen. )
Ik ben een 1,95m dus persoonlijk heb ik er geen last van, maar bedankt voor het aanbod.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be