![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens hoeft er helemaal niet gepraat te worden met het NV-A over hoe vakbonden hun taak invullen moeten. Hoe komt u daar nou bij?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 februari 2010 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Burgemeester
|
![]() t'doet goed te weten dat er nog mensen zijn die de juiste keuze durven maken, geniet ervan want ge leeft maar 1 keer !
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U vind het "leuk' in uw uppie te kunnen beslissen hoe hard, waar en wanneer u werkt. Niets mis mee hoor. Het lijkt me echter weinig verantwoord om als werkgever van 26 werknemers (was het toch?), een beleid uit te zetten dat zich richt alnaargelang de "leut" die u haalt uit de gedachte eender wat te kunnen doen wat u zint. Naar ik begreep vindt u dat vakbonden nodig waren ten tijde van Daens. U lijkt me echter in deze geen haar beter te zijn dan indertijd de heer Woeste. En nee, ik ben niet afgunstig wat betreft "uw" vrijheid krakkemikkige fictie en manke ideeen te kunnen verspreiden op dit forum. Iedereen beschikt voor zover ik weet over die vrijheid. Morgen werken, Dong?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 februari 2010 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben in de eerste plaats een arbeider. Ik ben niet akkoord met de huidige werking van de vakbonden, ik weet wel dat het voor de arbeiders het er zonder vakbonden nog slechter zou uitzien.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je leeft van overheidsgeld is het natuurlijk gemakkelijk om de schuld van wat er mis loopt op diezelfde overheid te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Poepsimpel. Je voert openlijk het NV-A logo en je stelt dat "We kunnen wel praten over hoe ze hun taak moeten invullen, maar dat is een ander verhaal." Wat mij betreft hoeft er helemaal niet met het NV-A, noch met jou, gepraat worden over hoe de vakbonden hun taak invullen zouden moeten. Duidelijk toch?
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 28 februari 2010 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie gaat ooit eens de vakbond uitknijpen?
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men noemt dat de schaapskudde, blindelings in het water springen als die voor u er ook in springt.
![]() |
![]() |
#91 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan zijn de vakbonden ook schuldig want ook zij leven voor een groot deel van overheidsgeld!
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onder welke steen zat jij verdoken ?? Als er geen vakbond was leefden we nu in sloppenwijken. De vakbond is zelfs nog te braaf en de leiding ervan lijkt ook nergens op maar dit neemt niet weg dat hij meer dan nodig is. Schaapskudde ?? De rechtse volgelingen en islamofobe VBerkes dat is een schaapskudde een schaapskudde die de rotzakken van een kapitalisten links laat liggen en zijn vijanden zoekt bij zijn eigen volk de arbeiders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo ? Leg uit?
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vakbonden zijn zo politiek gelieerd dat ze ervan stinken. Geen enkel bedrijf hebben ze tot nu toe weten te redden, laat staan te helpen....behalve naar de knoppen te helpen. Hun belang is zoveel mogelijk werklozen zien te maken om zoveel mogelijk leden te kunnen inschrijven. T' is een centenkwestie van hier tot ginder. Zeg nu zelf welke betekenis een vakbond nog zou hebben indien iedereen werk zou hebben? Niemand zou ze nog nodig hebben immers. Nee het zijn de werklozen die ze moeten hebben, en degenen die dreigen werkloos te worden. Hoe meer hoe beter, en hoe beter de vakbond hoe sterker de politieke kleur ervan.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen werk zou hebben, als er dus een werkgelegenheid van 100 procent is, valt de concurrentie op de arbeidsmarkt stil. Dat zou de werkende bevolking dé kans geven massaal meer te gaan eisen: meer loon, meer sociale zekerheid, meer rechten, betere werkcondities. Voor het patronaat zou dat een probleem zijn want de dreiging met werkloosheid bestaat niet meer. Men kan geen mensen ontslaan, want er zijn geen andere kandidaat-werknemers. Zo'n situatie zou met andere woorden de hemel zijn voor syndicalisten, zij kunnen ongestoord strijd gaan voeren voor alsmaar meer. Gelukkig voor het kapitaal bestaat er dus werkloosheid, zodat men al te mondige werknemers op straat kan zetten en werkzoekenden tegen elkaar kan laten concurreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden dat de werkloosheid hier hoog is en zoveel bedrijven kiezen voor andere oorden is net die reden. Uiteraard omdat het zonder die verplichtingen goedkoper is. Maar in de meeste landen waar het goedkoper is zoals in oostbloklanden of turkije, egypte of zelfs china ...hebben de mensen wel doorgaans meer koopkracht over dan ze het hier momenteel hebben. Dus ja uiteraard hangen ze hier het beeld uit van die sukkelaars ginder, die er ongetwijfeld zullen zijn, net zoals ze hier ook zijn ondertussen trouwens. Of hoe zou u een vakbondslid noemen met een uitkering van ocharme 450 euro de dag van vandaag? Maar op een ander roepen...daar kunnen ze wel iets van. Echter een mars tegen de hoge btw, de hoge fiscale druk, de hoge sociale bijdrage kost...dat zie je niet van hun hé? Tuurlijk niet...ze werken voor hun! Al dan niet met een omweg officieel.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook zonder al die bijdragen die een werkgever echt gek maakt van de stress zou het het hier al stukken beter zijn. De lonen zou niet lager liggen, u zegt het zelf er zouden te weinig mensen zonder werk zitten waardoor de werkgevers wel verplicht zouden zijn betere voorwaarden te geven dan de concurrent. Straffer nog...mensen zouden er stukken beter uitkomen dan nu het geval is.
![]() |
![]() |
#99 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet daarvoor niet ver kijken om het te zien hé? En telkens je verhoogt, krijg je een nieuwe lading binnen. t' is toch dat wat je wil?
![]() |