Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2004, 22:52   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Absoluut! Dat ze dan hun ritueeltjes en theorietjes ook binnenskamers houden en de normale mensen daar niet mee lastig vallen door te pretenderen dat hun waarheid de enige echte universele waarheid is.
Zou dit niet zo direkt de katholieken aanwrijven. De pc's hebben daar veel meer problemen meer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 22:52   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Ik begrijp uw uitlatingen niet van hierboven. Uw post bevestigt toch enkel mijn standpunt: de kerk verkondigt wat ze wil voor hun ingewijden en gelovigen, maar heeft niet het recht om uit te roepen welke bevolkingsgroepen "goed" of "slecht" zijn. Overigens heeft de Kerk op dat vlak al helemaal geen lessen te lezen, het verleden heeft al voldoende uitgewezen dat tussen hun "gelovig en vroom" koren ook veel kaf zit.
Blijkbaar zit u hardnekkig in uw vooroordelen vast: wij oordelen niet over mensen, niet over bevolkingsgroepen. Wij oordelen vanuit ons geloof over bepaalde gedragingen. Welnu, ons geloof leert duidelijk en onmiskenbaar dat homoseksualiteit niet normaal is, een overtreding van Gods gebod en dus zondig. Vanuit ons geloof kunnen we niet anders dat homoseksualiteit als zondig afkeuren.

Dat er in de Kerk ook kaf tussen het koren zit, is heel normaal. Gods Kerk is menselijk en goddelijk. God heeft aan Zijn Kerk bijstand beloofd, zodat zij nooit van haar geloof afwijkt. Maar God heeft aan niemand persoonlijk de zondeloosheid beloofd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 22:53   #83
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat de Egyptenaren en de Etrusken geen godsdienst hadden. Wees gerust, ik ken meer geschiedenis dan u.
Begrijpend lezen, jongen!
Jij had het over monotheïstische godsdiensten. Ik dus ook.
Het christendom bv. was en is een ware ramp voor de mensheid. Op alle gzebied.
Zoöok de islam en het jodendom.
Ik heb nergens geschreven dat ik het over monotheïstische godsdiensten had. Het is u die hier nu mee komt aandraven.
En dat het Christendom een ramp voor de mensheid zou geweest zijn? Ja, nu toont u wel hoeveel u juist weet over geschiedenis.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 22:53   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout! Geen enkele geloofsovertuiging geeft u het recht mensen te stigmatiseren, zoals u hierboven doet.
Blijkbaar kunt u niet lezen: wij stigmatiseren niemand, wij wijzen op hun zondig leven. Zoals een oud adagio van de Kerk zegt: niet de zondaar, wel de zonde haten wij.
Oud 10 mei 2004, 22:53   #85
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Dan heeft die club ook niet het recht om hun eigen "normen en waarden" op te leggen aan de hele wereld en mensen die zich daar niet aan houden (vb homoseksuelen) daar openlijk voor te veroordelen en andere bevolkingsgroepen (vb bevolking afrika) bewust aan epidemiegevaar (aids) bloot te stellen.
Ik zie niet in hoe ze dat zouden kunnen.
Alleen de gelovigen hebben zich aan de regels te houden.
Wie daar niet mee akkoord gaat, bvb. Homo’s, moeten niet eisen dat de regels speciaal voor hen worden aangepast.
Maar de holebigemeenschap zit helemaal niet te wachten op de dag dat de Kerk haar regels aanpast. Dat vraag ze niet, maar ze vraagt ook niet om als "slecht" gestigmatiseerd te worden door een eigen-lof verkondigende gemeenschap. De holebigemeenschap wenst gerust gelaten te worden en vraagt helemaal geen aanpassing van regels, noch een publiekelijke bewierroking.
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 22:54   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Absoluut! Dat ze dan hun ritueeltjes en theorietjes ook binnenskamers houden en de normale mensen daar niet mee lastig vallen door te pretenderen dat hun waarheid de enige echte universele waarheid is.
Zou dit niet zo direkt de katholieken aanwrijven. De pc's hebben daar veel meer problemen meer.
Mijn pc heeft geen eigen mening over geloofsovertuigingen in het algemeen en over katholicisme in het bijzonder. Mijn pc reageert alleen op de dingen die ik erop invoer. Heb jij een bijzonder type pc?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 22:55   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Alleen de gelovigen hebben zich aan de regels te houden.
Wie daar niet mee akkoord gaat, bvb. Homo?s, moeten niet eisen dat de regels speciaal voor hen worden aangepast.
Inderdaad. Wie akkoord is met de Kerk, moet maar zijn materiaal bijeenrapen en vertrekken. De waarheid wordt niet aangepast omwille van een paar onruststokers die er een afwijkende levenskeuze op nahouden.
Oud 10 mei 2004, 22:56   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Fout! Geen enkele geloofsovertuiging geeft u het recht mensen te stigmatiseren, zoals u hierboven doet.
Blijkbaar kunt u niet lezen: wij stigmatiseren niemand, wij wijzen op hun zondig leven. Zoals een oud adagio van de Kerk zegt: niet de zondaar, wel de zonde haten wij.
Jij kan blijkbaar ook niet zo goed lezen, Jan. De christenen stigmatiseren inderdaad niemand, maar jij wel. Of staat die "wij" voor een pluralis majestatis?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 mei 2004, 22:57   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de holebigemeenschap zit helemaal niet te wachten op de dag dat de Kerk haar regels aanpast. Dat vraag ze niet, maar ze vraagt ook niet om als "slecht" gestigmatiseerd te worden door een eigen-lof verkondigende gemeenschap. De holebigemeenschap wenst gerust gelaten te worden en vraagt helemaal geen aanpassing van regels, noch een publiekelijke bewierroking.
Blijkbaar nog niet begrepen: niet de zondaar, wel de zonde wordt blootgelegd. Van de Kerk kan men niet vragen dat ze homoseksualiteit positief benadert: dan overtreedt ze de goddelijke wetten waarvan ze juist de behoedster is.

Dat de flikkers voortaan deemoedig zijn en berouw tonen voor hun afwijkend, pervers en schaamteloos wraakroepend gedrag. De Kerk heeft zich niet voor zondaars te buigen.
Oud 10 mei 2004, 22:59   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kan blijkbaar ook niet zo goed lezen, Jan. De christenen stigmatiseren inderdaad niemand, maar jij wel. Of staat die "wij" voor een pluralis majestatis?
Wie zijn dan wel "de christenen"? En de "wij" staat voor de Kerk, beste vriend. Volgens kardinaal Bossuet is de Kerk heel de gelovige gemeenschap die over Gods waarheid moet waken en die iedere generatie weer ongeschonden moet doorgeven. Dat staat reeds bij Paulus. Het is niet aan ons daar iets aan te veranderen. Bijgevolg is en blijft homoseksualiteit een grote zonde in Gods ogen.
Oud 10 mei 2004, 23:01   #91
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Blijkbaar nog niet begrepen: niet de zondaar, wel de zonde wordt blootgelegd. Van de Kerk kan men niet vragen dat ze homoseksualiteit positief benadert: dan overtreedt ze de goddelijke wetten waarvan ze juist de behoedster is.

Dat de flikkers voortaan deemoedig zijn en berouw tonen voor hun afwijkend, pervers en schaamteloos wraakroepend gedrag. De Kerk heeft zich niet voor zondaars te buigen.

Als in Afrika het condoomgebruik veroodeeld wordt, zijn er volgens mij twee mogelijkheden:

1) De Kerk is een instituut dat de voeling met de bevolking volledig verloren heeft en dus compleet passé is.
2) De Kerk zet bewust aan tot verspreiding van aids en in dat geval verwerpt ze één van haar eigen geboden ivm doden van personen. (of tellen de geboden enkel voor niet-ingewijden?)
Oud 10 mei 2004, 23:01   #92
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neem nu wel aan dat het gros van de holebigemeenschap dit inderdaad niet vraagt.
Maar vraag mij wel af of bvb. holebihuwelijken wel zin hebben, en van wie deze vraag komt.
Trouwens als de katholieke kerk een "jacht op de holebi's" wordt verweten, wat dan met den islam ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 23:02   #93
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wie zijn dan wel "de christenen"? En de "wij" staat voor de Kerk, beste vriend. Volgens kardinaal Bossuet is de Kerk heel de gelovige gemeenschap die over Gods waarheid moet waken en die iedere generatie weer ongeschonden moet doorgeven. Dat staat reeds bij Paulus. Het is niet aan ons daar iets aan te veranderen. Bijgevolg is en blijft homoseksualiteit een grote zonde in Gods ogen.
Dat betekent nog niet dat JIJ ze moet afschilderen als een "perversiteit" en een "ziekelijke afwijking"; ik geloof niet dat Jezus DAT voorgeschreven heeft, of wel? Of begrijp je niet wat "stigmatiseren" betekent? Als goed christen zou je dat nochtans moeten weten...

Citaat:
Oud 10 mei 2004, 23:03   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als in Afrika het condoomgebruik veroodeeld wordt, zijn er volgens mij twee mogelijkheden:

1) De Kerk is een instituut dat de voeling met de bevolking volledig verloren heeft en dus compleet passé is.
2) De Kerk zet bewust aan tot verspreiding van aids en in dat geval verwerpt ze één van haar eigen geboden ivm doden van personen. (of tellen de geboden enkel voor niet-ingewijden?)
Blijkbaar vergeet u wel dat er een gebod is i.v.m. ontucht. Wie de vrije liefde beoefent, zondigt in de allereerste plaats tegen dat gebod. Wie aids heeft en bewust toch nog vrije seks beoefent, zondigt niet alleen tegen dat gebod maar ook tegen het gebod dat men niet over andermans leven mag beslissen. Niet de Kerk overtreedt Gods geboden, wel de zondaren die door hun gedrag de geboden overtreden.
Oud 10 mei 2004, 23:06   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betekent nog niet dat JIJ ze moet afschilderen als een "perversiteit" en een "ziekelijke afwijking"; ik geloof niet dat Jezus DAT voorgeschreven heeft, of wel? Of begrijp je niet wat "stigmatiseren" betekent? Als goed christen zou je dat nochtans moeten weten...
De Bijbel is duidelijk: homoseksualiteit is een overtreding van Gods geboden, die geboden die Jezus, naar Hij uitdrukkelijk leert, niet kwam afschaffen maar voltooien.

Wanneer Jezus zondaars tot zich brengt, neemt Hij hun zonden weg. Steeds weer stellen we vast dat de zondaars heen mogen gaan en de goede raad krijgen: "zondig niet meer". Dat geldt ook voor de homoseksuelen: zolang die in hun zondig gedrag blijven vasthouden is er voor hen geen vergeving.
Oud 10 mei 2004, 23:07   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Bijbel is duidelijk: homoseksualiteit is een overtreding van Gods geboden, die geboden die Jezus, naar Hij uitdrukkelijk leert, niet kwam afschaffen maar voltooien.

Wanneer Jezus zondaars tot zich brengt, neemt Hij hun zonden weg. Steeds weer stellen we vast dat de zondaars heen mogen gaan en de goede raad krijgen: "zondig niet meer". Dat geldt ook voor de homoseksuelen: zolang die in hun zondig gedrag blijven vasthouden is er voor hen geen vergeving.
Je draait weer rond de pot, Jan.

Citaat:
Oud 10 mei 2004, 23:08   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is dan voor uw rekening: de Bijbel is duidelijk, de kerkelijke leer is duidelijk. Daar valt niets aan te veranderen. Op geen enkele wijze kan men van de Kerk verwachten dat ze homoseksualiteit positief benadert. Daarvoor is het een te grote zonde.
Oud 10 mei 2004, 23:10   #98
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Blijkbaar vergeet u wel dat er een gebod is i.v.m. ontucht. Wie de vrije liefde beoefent, zondigt in de allereerste plaats tegen dat gebod. Wie aids heeft en bewust toch nog vrije seks beoefent, zondigt niet alleen tegen dat gebod maar ook tegen het gebod dat men niet over andermans leven mag beslissen. Niet de Kerk overtreedt Gods geboden, wel de zondaren die door hun gedrag de geboden overtreden.
Dus toch de voeling met het leven, met de wereld anno 2004 verloren. Of gelooft u echt dat de bevoling nog enkel seks bedrijft met het oog op procreatie. Jij Jan, zondig jij niet tegen deze regel? Overigens is onlangs genoeg gebleken dat er vele loontrekkenden zijn bij de Kerk die het blijkbaar nogal moeilijk hebben met deze regel (celibaat). Raar is me dat...de Kerk verliest zelf voeling met eigen clerus, laat staan dat ze nog vat zou hebben op de wereldwijde bevolking.
Oud 10 mei 2004, 23:12   #99
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is dan voor uw rekening: de Bijbel is duidelijk, de kerkelijke leer is duidelijk. Daar valt niets aan te veranderen. Op geen enkele wijze kan men van de Kerk verwachten dat ze homoseksualiteit positief benadert. Daarvoor is het een te grote zonde.
Dat hoeft ze ook niet te doen. Homo's zullen er altijd zijn. Met of zonder jullie belachelijke interpretaties.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 23:12   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar heb ik het helemaal niet over. De kerk hoeft voor mij haar idiote voorschriften niet aan te passen. Wat jouw sprookjesboek daarover zegt interesseert me geen flikker. Ik heb het over het feit dat jij homosekuelen probeert te stigmatiseren door steeds opnieuw te spreken over "perversie" en "ziekelijke afwijking". Waar staat in de bijbel dat JIJ het recht hebt om homoseksuelen op zo'n manier te bejegenen?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be