![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() [SARCASM]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Filo,
Kinderen van tegenwoordig doden meer mensen dan honden.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 28 februari 2010 om 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het allemaal goed en wel dat de eigenaar ermee moet leren omgaan, maar de vraag is of het dier ook op een behoorlijke manier met anderen dan de eigenaar kan omgaan. Of moeten die anderen dan maar allemaal eerst een cursus "omgaan met honden" volgen voor ze zich op straat begeven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Simpel: alle honden die bijten moeten meteen afgemaakt worden. Het mag nog 'zo'n lief dier zijn', want in de ogen van de eigenaars zijn alle honden lieve dieren. Eigen beest schoon beest ofzo. Het baasje moest er maar voor zorgen dat zn beest de kans niet kreeg om te bijten.
Om de 2 weken lees ik wel van een of ander bijtgeval, en ik lees dan niet eens elke dag de krant. Mij lijkt het dus dat dit een fenomeen is dat veel te veel voorkomt. En telkens verschiet ik erin in het berustend gedrag van de slachtoffers. Mensen toch: eis gewoon dat dat beest afgemaakt wordt, want wie zal het volgende slachtoffer zijn?? ![]()
![]() |
#87 |
|
![]() Jij weet wat van honden, neem ik aan. Zouden sommige rassen agressiever zijn, of ligt het gewoon aan de eigenaar?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
T'is erg om zeggen, maar meestal (uitzonderingen niet na gesproken) willen de baasjes van "Staffords", "Rottweilers" en/of "Dobermannen" dat hun hond agressief is (zij noemen het niet zelden "een hond met karakter")
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Honden zijn geen wapens. Helaas denken sommige er zo wel over. Het meisje en haar ouders moeten in dit geval zeker klacht neerleggen. Een week daarvoor hadden die honden ook al een kind aangevallen. De politie trad onvoldoende op. Het sportveld moet een veilige plaats zijn voor kinderen. Alle begrip voor de eigenaar (kantinehouder) van de honden dat dieven hem leegroven. Dan schakel je alarmen in. Honden zo agressief maken dat ze ieder aanvallen is een gebrek aan training. Het hek hoger maken is onvoldoende zoals spijtig genoeg is gebleken. Politie gaat in mijn ogen hier niet vrijuit.
Laatst gewijzigd door grimbergen : 28 februari 2010 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn verschillende mogelijk oorzaken die aanleiding kunnen geven tot agressief gedrag bij honden. Er is niet echt een eenduidig lijstje van mogelijke oorzaken, maar de meest voorkomende zijn angst-agressie (hond voelt zich bedreigd), dominantie-agressie (hond voelt zijn rang in de roedel bedreigd), verdedigings-agressie (hond voelt zijn territorium bedreigd) en geconditioneerde agressie (hond heeft aangeleerd dat agressie hem iets oplevert), die allemaal hun specifieke kenmerken en symptomen hebben. Daarnaast onderscheidt men ook nog instinctieve agressie en gestoorde agressie. Alleen in het laatste geval is er niets aan te verhelpen. Het gaat dan meestal om een of andere aangeboren afwijking in de hersenen. Bij AL de andere vormen van agressie is het mogelijk de hond een ander gedrag aan te leren. Dat gaat de ene keer al wat moeizamer dan de andere, maar het opvoeden van een hond vergt nu eenmaal tijd en inspanning. De instinctieve agressie zie je bijvoorbeeld wel bij jachthonden, die het instinct hebben te jagen en te doden. Dergelijke rassen zou je als "agressieve rassen" kunnen bestempelen, maar ik blijf erbij dat ELKE hond van om het even welk ras tot een lieve, vriendelijke en gehoorzame hond kan worden opgevoed.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Enkele weken geleden naderde een kind zeer plots mijn hond en trok aan diens staart. Omdat mijn hond goed opgeleid is heeft hij niet gebeten maar is luid beginnen blaffen waarop het kind luid begon te wenen en de moeder tegen mij uitvloog en dreigde de politie te bellen als ik mijn "agressieve hond" niet verwijderde. Is als er in zo'n situatie een hond bijt de eigenaar in fout?
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Getuigen kunnen het leven van je hond redden.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Aanvaller afmaken, dan is er geen discussie.
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later hoorde ik van collega's dat het dier het vaker gemunt had op postbodes. Ik kreeg dus een boete van een weekloon en werd om begrijpelijke redenen direct overgeplaatst. En in het vervolg meed ik zoveel mogelijk huizen met een hond op het erf. Ik gooide de post in een brievenbus van de post met vermelding "hond in tuin". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |