Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2010, 00:58   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verplichte kindertraining is tegenwoordig meer nodig.
[SARCASM]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hondenfreak
Ja, zoals de peuters tegenwoordig die arme Rottweilers en pitbulls bijten, een echt schandaal.
De eigenaar van de peuter moet da joenk maar aan de ketting houden hé? Als er iets misloopt met de hond de peuter laten inslapen!
[/SARCASM]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 01:07   #82
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mijn ervaringen met honden als ex-postbode (studentenjob) zijn niet altijd positief. Ik ben één keer gegrepen door een Duitse herder en dat heeft die hond niet overleefd.
Moest daarvoor een weekloon inleveren bij moedertje post wegens "eigen rechter spelen".
Het is waar, sommige kleine keffertjes bijten wellicht sneller dan een Rottweiler of American bulldog, maar liever een teckel aan mijn broekpijp dan zo'n hond van 60 kg.
Was die Duitse herder een Rottweiler geweest dan had ik het gevecht waarschijnlijk of verloren of behoorlijk gewond geraakt. Ook een keer een Bouvier die dwars door de voorruit sprong om mij te pakken, hij schrok daar zelf zo van dat hij weer naar binnen ging.
Er zijn hondenrassen die ik gewoon niet vertrouw en daar hoort de Rottweiler ook bij.
Nu ik zelf jarenlang honden heb moet ik wel toegeven dat ik die Duitser herder achteraf verkeerd beoordeeld heb.
Hij blafte niet en liet mij passeren naar de brievenbus, wel oren naar beneden, toen ik weer terug was bij de fiets greep hij mij alsnog.
Tip: als je gepakt wordt, niet met je handen maar met je voeten afweren. Trap hem liefst met zware schoenen tegen zijn borstkast of onderkaak aan. Die herder was vrijwel op slag dood.
Ik ben ook nog een keer achterna gezeten door een varken, mijn wijk was in een landelijk gebied met veel boerderijen en waakhonden.
Ik heb nu een hele lieve boerenfox en heb een tijd als pleeghond annex asielhond een Hollande herder gehad. Laatste kon absoluut niet los op de hei, die zou absoluut andere honden hebben gepakt. Is inmiddels herplaatst bij een persoon met overwicht.
Maar iedere hond heeft weer een eigen karakter, mijn vorige boerenfox was zeer waaks en wantrouwend tegenover anderen en een kattenkiller. De hond daarvoor een Groenedaeler was bang voor alles, zelfs auto's en brommers. We hebben haar daarom laten inslapen.
Ook ik heb ervaring op gedaan met het lopen van postrondes, met het verschil dat ik tot voor kort altijd met honden ben opgegroeid. Je doet doet nu wel stoer dat je die hond doodgetrapt hebt, maar ik vind het eigenlijk ook van jou zijde niet iets om trots om op te zijn. Ik ben als postbode welgeteld twee keer gebeten, een keer zat er een hond achter een blinde deur (en zat ik naar een mp3-player te luisteren), de tweede keer was op straat door zo'n klein schoothondje... Aangezien ik opgegroeid ben met Boxers voel ik me meer vertrouwd met middelgrote en grote honden dan kleinere honden, hoewel ik honden over het algemeen wel goed aanvoel. Kortom ik vraag me af hoe jij je ten opzichte van die Duitse Herder hebt gedragen, hoewel ik er anderzijds niet bij was (en er altijd uitzonderingen zijn).
Oud 28 februari 2010, 01:32   #83
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Filo,
Kinderen van tegenwoordig doden meer mensen dan honden.

Laatst gewijzigd door rikbe : 28 februari 2010 om 01:34.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 13:16   #84
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mijn ervaringen met honden als ex-postbode (studentenjob) zijn niet altijd positief. Ik ben één keer gegrepen door een Duitse herder en dat heeft die hond niet overleefd.
Moest daarvoor een weekloon inleveren bij moedertje post wegens "eigen rechter spelen".
Het is waar, sommige kleine keffertjes bijten wellicht sneller dan een Rottweiler of American bulldog, maar liever een teckel aan mijn broekpijp dan zo'n hond van 60 kg.
Was die Duitse herder een Rottweiler geweest dan had ik het gevecht waarschijnlijk of verloren of behoorlijk gewond geraakt. Ook een keer een Bouvier die dwars door de voorruit sprong om mij te pakken, hij schrok daar zelf zo van dat hij weer naar binnen ging.
Er zijn hondenrassen die ik gewoon niet vertrouw en daar hoort de Rottweiler ook bij.
Nu ik zelf jarenlang honden heb moet ik wel toegeven dat ik die Duitser herder achteraf verkeerd beoordeeld heb.
Hij blafte niet en liet mij passeren naar de brievenbus, wel oren naar beneden, toen ik weer terug was bij de fiets greep hij mij alsnog.
Tip: als je gepakt wordt, niet met je handen maar met je voeten afweren. Trap hem liefst met zware schoenen tegen zijn borstkast of onderkaak aan. Die herder was vrijwel op slag dood.
Ik ben ook nog een keer achterna gezeten door een varken, mijn wijk was in een landelijk gebied met veel boerderijen en waakhonden.
Ik heb nu een hele lieve boerenfox en heb een tijd als pleeghond annex asielhond een Hollande herder gehad. Laatste kon absoluut niet los op de hei, die zou absoluut andere honden hebben gepakt. Is inmiddels herplaatst bij een persoon met overwicht.
Maar iedere hond heeft weer een eigen karakter, mijn vorige boerenfox was zeer waaks en wantrouwend tegenover anderen en een kattenkiller. De hond daarvoor een Groenedaeler was bang voor alles, zelfs auto's en brommers. We hebben haar daarom laten inslapen.
Kortom: onberekenbare dieren.

Bovendien is het allemaal goed en wel dat de eigenaar ermee moet leren omgaan, maar de vraag is of het dier ook op een behoorlijke manier met anderen dan de eigenaar kan omgaan. Of moeten die anderen dan maar allemaal eerst een cursus "omgaan met honden" volgen voor ze zich op straat begeven?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 13:20   #85
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik ben als postbode welgeteld twee keer gebeten, een keer zat er een hond achter een blinde deur (en zat ik naar een mp3-player te luisteren), de tweede keer was op straat door zo'n klein schoothondje... Aangezien ik opgegroeid ben met Boxers voel ik me meer vertrouwd met middelgrote en grote honden dan kleinere honden, hoewel ik honden over het algemeen wel goed aanvoel. Kortom ik vraag me af hoe jij je ten opzichte van die Duitse Herder hebt gedragen, hoewel ik er anderzijds niet bij was (en er altijd uitzonderingen zijn).
Daar heb je het al. Allemaal op hondencursus. En dan nog twee keer gebeten worden. Maar verder niks aan de hand natuurlijk.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 14:15   #86
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Simpel: alle honden die bijten moeten meteen afgemaakt worden. Het mag nog 'zo'n lief dier zijn', want in de ogen van de eigenaars zijn alle honden lieve dieren. Eigen beest schoon beest ofzo. Het baasje moest er maar voor zorgen dat zn beest de kans niet kreeg om te bijten.

Om de 2 weken lees ik wel van een of ander bijtgeval, en ik lees dan niet eens elke dag de krant. Mij lijkt het dus dat dit een fenomeen is dat veel te veel voorkomt. En telkens verschiet ik erin in het berustend gedrag van de slachtoffers. Mensen toch: eis gewoon dat dat beest afgemaakt wordt, want wie zal het volgende slachtoffer zijn??
Oud 28 februari 2010, 14:29   #87
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mee eens. Er zou gerust zoiets mogen komen als een bekwaamheidsbewijs om honden te houden.
Jij weet wat van honden, neem ik aan. Zouden sommige rassen agressiever zijn, of ligt het gewoon aan de eigenaar?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 14:41   #88
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Jij weet wat van honden, neem ik aan. Zouden sommige rassen agressiever zijn, of ligt het gewoon aan de eigenaar?
Er zijn vooral rassen van wie de baasjes willen dat ze agressief zijn/worden.
T'is erg om zeggen, maar meestal (uitzonderingen niet na gesproken) willen de baasjes van "Staffords", "Rottweilers" en/of "Dobermannen" dat hun hond agressief is (zij noemen het niet zelden "een hond met karakter")

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 16:15   #89
grimbergen
Banneling

Standaard

Honden zijn geen wapens. Helaas denken sommige er zo wel over. Het meisje en haar ouders moeten in dit geval zeker klacht neerleggen. Een week daarvoor hadden die honden ook al een kind aangevallen. De politie trad onvoldoende op. Het sportveld moet een veilige plaats zijn voor kinderen. Alle begrip voor de eigenaar (kantinehouder) van de honden dat dieven hem leegroven. Dan schakel je alarmen in. Honden zo agressief maken dat ze ieder aanvallen is een gebrek aan training. Het hek hoger maken is onvoldoende zoals spijtig genoeg is gebleken. Politie gaat in mijn ogen hier niet vrijuit.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 28 februari 2010 om 16:18.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 17:30   #90
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Kortom: onberekenbare dieren.

Bovendien is het allemaal goed en wel dat de eigenaar ermee moet leren omgaan, maar de vraag is of het dier ook op een behoorlijke manier met anderen dan de eigenaar kan omgaan. Of moeten die anderen dan maar allemaal eerst een cursus "omgaan met honden" volgen voor ze zich op straat begeven?
Dat is een prima idee.
Oud 28 februari 2010, 17:36   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Er zijn verschillende mogelijk oorzaken die aanleiding kunnen geven tot agressief gedrag bij honden. Er is niet echt een eenduidig lijstje van mogelijke oorzaken, maar de meest voorkomende zijn angst-agressie (hond voelt zich bedreigd), dominantie-agressie (hond voelt zijn rang in de roedel bedreigd), verdedigings-agressie (hond voelt zijn territorium bedreigd) en geconditioneerde agressie (hond heeft aangeleerd dat agressie hem iets oplevert), die allemaal hun specifieke kenmerken en symptomen hebben. Daarnaast onderscheidt men ook nog instinctieve agressie en gestoorde agressie. Alleen in het laatste geval is er niets aan te verhelpen. Het gaat dan meestal om een of andere aangeboren afwijking in de hersenen. Bij AL de andere vormen van agressie is het mogelijk de hond een ander gedrag aan te leren. Dat gaat de ene keer al wat moeizamer dan de andere, maar het opvoeden van een hond vergt nu eenmaal tijd en inspanning. De instinctieve agressie zie je bijvoorbeeld wel bij jachthonden, die het instinct hebben te jagen en te doden. Dergelijke rassen zou je als "agressieve rassen" kunnen bestempelen, maar ik blijf erbij dat ELKE hond van om het even welk ras tot een lieve, vriendelijke en gehoorzame hond kan worden opgevoed.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 17:44   #92
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Simpel: alle honden die bijten moeten meteen afgemaakt worden. Het mag nog 'zo'n lief dier zijn', want in de ogen van de eigenaars zijn alle honden lieve dieren. Eigen beest schoon beest ofzo. Het baasje moest er maar voor zorgen dat zn beest de kans niet kreeg om te bijten.

Om de 2 weken lees ik wel van een of ander bijtgeval, en ik lees dan niet eens elke dag de krant. Mij lijkt het dus dat dit een fenomeen is dat veel te veel voorkomt. En telkens verschiet ik erin in het berustend gedrag van de slachtoffers. Mensen toch: eis gewoon dat dat beest afgemaakt wordt, want wie zal het volgende slachtoffer zijn??
Compleet fout. Niet elke hond die bijt, is een agressieve hond. Bijten hoort nu eenmaal tot de taal die honden gebruiken. Wanneer je bijvoorbeeld een oudere hond hebt en je neemt een nieuwe pup in huis, dan zal het in eerste instantie de oudere hond zijn die de pup gaat "corrigeren" wanneer die iets verkeerd doet. Grommen en knappen naar de pup zijn in dat geval geen uitingen van agressie, maar uitingen van de taal die honden onder elkaar gebruiken. Veel mensen zullen in zo'n geval de fout maken om de oudere hond te straffen voor het "stoute" gedrag, terwijl ze daar alleen maar mee bereiken dat de pup nu geleerd heeft dat zijn dominante gedrag tegenover de oudere hond beloond wordt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 19:40   #93
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie anders? (tenzij de de kinderen mee opsluit in het hondehok)
Enkele weken geleden naderde een kind zeer plots mijn hond en trok aan diens staart. Omdat mijn hond goed opgeleid is heeft hij niet gebeten maar is luid beginnen blaffen waarop het kind luid begon te wenen en de moeder tegen mij uitvloog en dreigde de politie te bellen als ik mijn "agressieve hond" niet verwijderde. Is als er in zo'n situatie een hond bijt de eigenaar in fout?
Oud 28 februari 2010, 19:51   #94
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

Dus als mijn hond u bijt als gij mij aanvalt, dan moet het beest worden afgemaakt?
Oud 28 februari 2010, 19:57   #95
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dus als mijn hond u bijt als gij mij aanvalt, dan moet het beest worden afgemaakt?
voor zover je kan bewijzen dat je door "hem" werd aangevallen...
Getuigen kunnen het leven van je hond redden.

Citaat:
Oud 28 februari 2010, 19:58   #96
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkele weken geleden naderde een kind zeer plots mijn hond en trok aan diens staart. Omdat mijn hond goed opgeleid is heeft hij niet gebeten maar is luid beginnen blaffen waarop het kind luid begon te wenen en de moeder tegen mij uitvloog en dreigde de politie te bellen als ik mijn "agressieve hond" niet verwijderde. Is als er in zo'n situatie een hond bijt de eigenaar in fout?
Volgens mij is de eigenaar altijd verantwoordelijk voor het gedrag van zijn hond.

Citaat:
Oud 28 februari 2010, 20:23   #97
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
voor zover je kan bewijzen dat je door "hem" werd aangevallen...
Getuigen kunnen het leven van je hond redden.
Aanvaller afmaken, dan is er geen discussie.
Oud 28 februari 2010, 21:23   #98
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht

Stel, die kleine kan wandelen of die kruipt over zo'n voetbalveld, of whatever.
En ge hebt een hond een chiwawa voor mijn part, die kan zo'n kleine toch behoorlijk toetakelen.

Dat is juist zoals in hun sportschutterlicencie: Wapens in .22lr zouden niet gevaarlijk zijn. Daar gaan ze van uit.

2
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 22:14   #99
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ook ik heb ervaring op gedaan met het lopen van postrondes, met het verschil dat ik tot voor kort altijd met honden ben opgegroeid. Je doet doet nu wel stoer dat je die hond doodgetrapt hebt, maar ik vind het eigenlijk ook van jou zijde niet iets om trots om op te zijn. Ik ben als postbode welgeteld twee keer gebeten, een keer zat er een hond achter een blinde deur (en zat ik naar een mp3-player te luisteren), de tweede keer was op straat door zo'n klein schoothondje... Aangezien ik opgegroeid ben met Boxers voel ik me meer vertrouwd met middelgrote en grote honden dan kleinere honden, hoewel ik honden over het algemeen wel goed aanvoel. Kortom ik vraag me af hoe jij je ten opzichte van die Duitse Herder hebt gedragen, hoewel ik er anderzijds niet bij was (en er altijd uitzonderingen zijn).
Het was dan eigenlijk niet de bedoeling om hem te killen, maar hij kreep me vol in de been. Ik trapte in een reflex en raakte hem vol in de onderkaak, ik schrok van mijn eigen reactie.
Later hoorde ik van collega's dat het dier het vaker gemunt had op postbodes. Ik kreeg dus een boete van een weekloon en werd om begrijpelijke redenen direct overgeplaatst.
En in het vervolg meed ik zoveel mogelijk huizen met een hond op het erf. Ik gooide de post in een brievenbus van de post met vermelding "hond in tuin".
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 19:14   #100
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor domme stelling is me dat? Ik heb het over honden die 'spontaan' aanvallen, zonder dat het slachtoffer daar rechtstreeks een aanleiding aan gaf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be