![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om de dingen nog meer in perspectief te plaatsen: als ik het voortdurende geklaag van velen hier lees over hoe slecht het hier wel niet is, dan vraag ik me af wat diezelfden zouden doen indien ze zouden wonen in een land waar het pas echt moeilijk leven is (om politieke of economische redenen). Migreren naar ergens waar het beter is misschien? Blijkbaar schijnen velen niet te beseffen dat ze geen enkele verdienste hebben aan het hier geboren zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
kan ik dan ook voor gerecht trekken als ze mij tijdelijk plaatsen voor terugkeer? krijg ik dan ook 500 per dag als ze mij daar niet in de hilton willen steken? krijg ik dan ook ondersteuning van bujumburese gesubsidieerde vzw's, advokaten en diensten die mij gaan helpen om de staat te pluimen? mag ik dan ook voor gerecht trekken als ik onderduik en ze mij bij een tramcontrole voor zwartrijden oppakken waarna ze mij, de illegaal, moeten loslaten omdat jacht op illegalen een barbaarse onmenselijke schandalige praktijk is? mag ik dan na 10j in de illegaliteit plots eisen om bujurumbees te worden en om een vol dopgeld/sociale zekerheid en dergelijke te ontvangen? waarna ik uiteraard het recht heb om al mijn broers, zussen, neven en nichten te importeren die op hun beurt ook recht hebben op al die bujurumbese voorzieningen ik denk het niet. zo'n onzin is inderdaad alleen in belgie mogelijk Laatst gewijzigd door 1207 : 5 maart 2010 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer je dan het deksel op de neus krijgt, en je moet dwangsommen betalen is dat niet alleen logisch (onze overheid overtrad nl. haar eigen wetten), maar is het vooral opmerkelijk dat de kritiek zich richt tegen de dwangsommen en niet tegen het overtreden van de eigen wetten (waar de dwangsommen het gevolg van zijn). Zolang dat populisme succes blijft hebben, zullen er steeds politici en media zijn die willen scoren op de rug van een ander, en zullen al die verontwaardigde idioten moeten betalen. En terecht.
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat je als overheid niet zo achterlijk moet zijn om te voorzien in dwangsommen aan jezelf is ook maar deels juist. Als je geen dwangsommen zou opleggen aan jezelf om iets te doen waartoe je jezelf verplichtte (nl. voorzien in opvang, een aanvraag behandelen,...) dan zegt je overheid reeds op voorhand dat het haar eigen wetten met de voeten gaat treden. Dat kan ook niet de bedoeling zijn natuurlijk. Wanneer je die wetten niet wil naleven, moet je mss maar overwegen om die wetten af te schaffen en (teneinde in overeenstemming te zijn met je EU-verplichtingen) uit die EU te stappen. Dan is de gevoerde politiek tenminste in overeenstemming met de wetgeving. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 maart 2010 om 14:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al erg genoeg dat we hier hallucinante bedragen moeten betalen om het binnenlandse profitariaat te steunen zonder dat we nu nog eens de poorten moeten openzetten om elke wereldburger die het niet zo goed heeft te onderhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u die dwangsommen te hoog vindt, moet u zich misschien afvragen waarom onze overheid ook nu weer liever betaalt dan in opvang te voorzien. Hoeveel partijen pleitten voor deze mediaheisa voor meer opvang voor asielzoekers en dus voor het naleven van de wetgeving? En hoeveel verontwaardigde reacties zijn ook nu weer ingegeven door dagjespolitiek, electorale overwegingen en goedkoop populisme?
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 maart 2010 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andy
hoe kun je dat nu eigenlijk één seconde zitten verdedigen ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Hij heeft wel een punt..
De klote politici met de PS voorop hebben de zaak op de spits gedreven in combinatie met een (Europese) verplichting om voor een menswaardige opvang ( luxe) te zorgen.. En net daar loopt het al mis..door een gebrek aan opvang ( tentenkamp is blijkbaar mensonwaardig ) heeft men geld beginnen uitdelen..en geld uitdelen betekent méér profetariaat..maar asielaanvragen..nog méér geld uitgeven.. En dat heb je natuurlijk de linkse kliek die er een bijna religieuze missie van gemaakt heeft om die sukkelaars zoveel mogelijk te helpen bij het verdelen ( uitdelen) van de welvaart.... http://www.foyer.be = anarchistisch onderdeel van het CGKR waar asielzoekers worden bijgestaan in hun jackpot missie.. Merk op dat 'foyer' o.a. ontvangstruimte en inkomhal betekent..(hotel) ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 maart 2010 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Gouverneur
|
![]() Andy heeft wel gelijk: dat de overheid dwangsommen moet betalen, heeft ze aan zichzelf te danken.
Het probleem is, zoals steeds, de overheid, niet de asielzoekers. Citaat:
Het geklaag en gezaag van wereldvreemde activisten allerlei, moeten we er dan maar bij nemen. Citaat:
Helaas. Citaat:
En de domme burger laat zich er toe verleiden op "die vreemden" te schieten; terwijl hun kruit beter besteed is aan hun eigen, zelf verkozen, leiders. Citaat:
De internationale kritiek moeten we er dan maar bijnemen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() De verrechtsing van het politieke landschap is een wat minder domme reactie..meer kan een burger niet doen..vanuit Vlaanderen kunnen we de PS niet verjagen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vermits in onze rechtsorde de Europese regelgeving prevaleert over de Belgische wetgeving, zal de aldus, op Europees niveau, gewijzigde regel de Belgische automatisch opzij zetten. En dat kunnen we wel zonder de PS. Die dan hun gezicht kunnen redden door het op een "asociaal Europa" te steken. Iedereen blij. Laatst gewijzigd door Sammael : 5 maart 2010 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 maart 2010 om 16:00. |
||
![]() |