Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2010, 13:47   #81
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Antoon

Hierin heb je zeker gelijk en druk je je nog minzaam uit. Helaas zijn we ver over the point of no return.

Wilders wilde plannen omtrent sluiting moslimscholen, uitzetting moslims etc. zijn van elke realiteit ontbloot.
Het zou de weg naar "2029" eerder versnellen. Middels de PvdA, nu hernoemd tot Partij v.d. Allochtonen, integreren zeer veel moslims op politiek vlak. Iets dat in de nabije toekomst zeker invloed zal hebben op de NL structuur en samenleving. Het latente gevaar tot een serieuze clash of cultures ligt wel degelijk op de loer.
Oud 9 maart 2010, 15:12   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Afgaande op wat de koran ons leert ('leert' tussen aanhalingstekens uiteraard) en wat de andere islamitische geschriften over mohammed ons vertellen, kan men niet anders dan concluderen dat mohammed inderdaad een pedofiel, een barbaar en een massamoordenaar was. Ik snap de commotie dus niet zo.
Wilders zijn uitspraken zijn niets vergeleken met wat bepaalde immans uitbraken en wat in de koran staat.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 maart 2010 om 15:13.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 15:40   #83
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Daarom bevindt dit geloof plus aanhang zich nog geestelijk in de middeleeuwen en daarom passen ze niet in onze huidige samenleving. En dat zal ook niet veranderen, de komende decennia.
Oud 9 maart 2010, 15:45   #84
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wilders zijn uitspraken zijn niets vergeleken met wat bepaalde immans uitbraken en wat in de koran staat.
Zolang een fundamentalistische vrouwenhatende partij als de SGP standaard twee zetels haalt, de homohaters van de Christenunie aan de macht zijn en een schreeuwlelijk met ideeën als die van Wilders misschien wel de meeste zetels gaat scoren bij de volgende verkiezingen maak ik me weinig zorgen om "bepaalde imams", wij Nederlanders hebben grotere problemen dan dat. En in de bijbel staan meer wreedheden dan in de koran, dus als jouw argument geldig is moeten we werk gaan maken van een anti-christelijke partij.
Oud 9 maart 2010, 16:26   #85
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En in de bijbel staan meer wreedheden dan in de koran...
Mensen die dit roepen hebben het naar mijn idee niet goed begrepen. De meeste gevallen van wreedheid in de Bijbel doen verhalenderwijs verslag van bepaalde gebeurtenissen. In de Koran richt God zich direct tot de gelovige en roept hem/haar op tot het doen van bepaalde dingen. Zo gebiedt de Koran in een aantal passages om ongelovigen te doden. In de Bijbel komt het uitmoorden van hele dorpen en steden in opdracht van God ook voor. Maar dan gaat het om specifieke gebeurtenissen in plaats en tijd.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 17:02   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mensen die dit roepen hebben het naar mijn idee niet goed begrepen. De meeste gevallen van wreedheid in de Bijbel doen verhalenderwijs verslag van bepaalde gebeurtenissen. In de Koran richt God zich direct tot de gelovige en roept hem/haar op tot het doen van bepaalde dingen. Zo gebiedt de Koran in een aantal passages om ongelovigen te doden. In de Bijbel komt het uitmoorden van hele dorpen en steden in opdracht van God ook voor. Maar dan gaat het om specifieke gebeurtenissen in plaats en tijd.
Het Oude Testament staat vol wreedheden. Zoals de opdracht die Jaweh aan Mozes geeft om hele volkeren uit de moorden, vrouwen en kinderen incluis. Behalve de maagden van de vijand. Die mochten gespaard worden van Jaweh.

Kortom, Jaweh als morele instigator van 'een holocaust avant la lettre'.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2010 om 17:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 17:28   #87
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wilders is het ergste wat de gewone Nederlander kon overkomen.

Nederlanders hadden het altijd al moeilijk om geliefd te zijn/worden in het buitenland. Vooral in landen als Frankrijk en Italië hebben ze er geen al te hoge pet over op.

Nu met de capriolen van Wilders zal dat alleen maar erger worden.

Arm Nederland en arme Nederlanders.
Doet mij denken aan een reis naar Oostenrijk.

Waren aangekomen aan aen restaurant en blijkbaar had de ober gehoord dat wij nederlands praten. Wanneer we onze bestellingen doorgeven vraagt de ober of wij Nederlanders zijn. Wij antwoorden dat we van België zijn dat onder Nederland ligt. Zijn letterlijke reactie weet ik niet meer maar het kwam precies zo over dat hij nu opgelucht was dat hij nu niet per vergissing in de soep zou moeten pissen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 17:32   #88
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Waren aangekomen aan aen restaurant en blijkbaar had de ober gehoord dat wij nederlands praten. Wanneer we onze bestellingen doorgeven vraagt de ober of wij Nederlanders zijn. Wij antwoorden dat we van België zijn dat onder Nederland ligt. Zijn letterlijke reactie weet ik niet meer maar het kwam precies zo over dat hij nu opgelucht was dat hij nu niet per vergissing in de soep zou moeten pissen.
Oostenrijkers en Nederlanders gaan normaal gesproken toch ontzettend goed met elkaar overweg. Dat is mijn ervaring althans. Zeker het feit dat Nederlanders altijd proberen Duits te spreken wordt gewaardeerd. De gemiddelde Vlaming komt niet veel verder dan meneer Pfaff.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 17:32   #89
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het Oude Testament staat vol wreedheden. Zoals de opdracht die Jaweh aan Mozes geeft om hele volkeren uit de moorden, vrouwen en kinderen incluis. Behalve de maagden van de vijand. Die mochten gespaard worden van Jaweh.

Kortom, Jaweh als morele instigator van 'een holocaust avant la lettre'.
Dit is toch niet in strijd met wat ik zeg? Het gaat hier om een "specifieke gebeurtenis in plaats en tijd". In de Koran richt God zich direct tot de lezer, en roept op tot geweld. Dat is een cruciaal verschil tussen de Koran en de Bijbel.
Oud 9 maart 2010, 17:34   #90
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:

Veel Belgen maken de fout dat de rest van de wereld Hollanders haat omdat zij Hollanders ook haten.
Oud 9 maart 2010, 17:35   #91
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is toch niet in strijd met wat ik zeg? Het gaat hier om een "specifieke gebeurtenis in plaats en tijd". In de Koran richt God zich direct tot de lezer, en roept op tot geweld. Dat is een cruciaal verschil tussen de Koran en de Bijbel.
Als Jaweh in de Tora, Mozes de vrije hand geeft om de vijanden van Israel uit te roeien, dan moogt u er donder op zeggen dat de orthodoxe joden, moesten ze dat effe kunnnen, het niet zouden nalaten dit de dag van vandaag opnieuw te doen. En dat tonen ze ook dagelijks. Immers, het staat in de Tora dat het mag. Neen, dat het moet!!

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2010 om 18:02.
Oud 9 maart 2010, 17:39   #92
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bullshit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Psalmen 144:1
Een psalm van David. Gezegend zij de Heere, mijn Rotssteen, Die mijn handen onderwijst ten strijde, mijn vingeren ten oorlog;
Zo zijn er nog honderden voorbeelden in Oud en Nieuw testament waar opgeroepen wordt om goddelozen en heidenen over de kling te jagen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 9 maart 2010, 17:41   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit:

Zo zijn er nog honderden voorbeelden in Oud en Nieuw testament waar opgeroepen wordt om goddelozen en heidenen over de kling te jagen.
Gelukkig is er een Nieuw Testament om de balans een beetje op te maken. De Islam heeft geen Nieuw Testament. De Koran is volgens hun eigen geloof ''het nieuwste en beste testament''.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 17:42   #94
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Veel Belgen maken de fout dat de rest van de wereld Hollanders haat omdat zij Hollanders ook haten.
Verklaar dan waarom Belgen in het buitenland plots beter behandeld worden wanneer we zeggen dat we Belgen zijn en geen Nederlanders.

Oud 9 maart 2010, 17:45   #95
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gelukkig is er een Nieuw Testament om de balans een beetje op te maken. De Islam heeft geen Nieuw Testament. De Koran is volgens hun eigen geloof ''het nieuwste en beste testament''.
Een uitspraak van Jezus:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukas 19:27
Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 maart 2010 om 17:46.
Oud 9 maart 2010, 17:56   #96
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat de moslims kunnen doen met de Koran is doen wat Thomas Jefferson heeft geprobeerd met de Bijbel: Alle bullshit en wreedheden er zo veel mogelijk proberen uit te halen.

Alleen vrees ik dat die vernieuwde Koran even weinig succes zal hebben als Jefferson's bijbel aangezien oplichters, pedofiele priesters, moordenaars, afpersers, maffiosi, criminelen beter bekend als het Vaticaan of de Protestantse kerken in de VS "the real deal" prefereren.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 maart 2010 om 18:03.
Oud 9 maart 2010, 18:05   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat de moslims kunnen doen met de Koran is doen wat Thomas Jefferson heeft geprobeerd met de Bijbel: Alle bullshit en wreedheden er zo veel mogelijk proberen uit te halen.

Alleen vrees ik dat die vernieuwde Koran even weinig succes zal hebben als Jefferson's bijbel aangezien oplichters, pedofiele priesters, moordenaars, afpersers, maffiosi, criminelen beter bekend als het Vaticaan of de Protestantse kerken in de VS "the real deal" prefereren.
De meeste moslims (niet allen) moeten hun 'Verlichtingsperiode' maar met bekwame spoed versnellen. Want ze geraken hopeloos achter.
Oud 9 maart 2010, 18:11   #98
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Levithicus.
Oud 9 maart 2010, 20:04   #99
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen weet van priesters die hedendage nog oproepen tot moord en geweld.
Bepaalde imans doen dat nog steeds.

En ook het boek '' De weg naar de islam'' dat nog maar enkele jaren geleden op de markt kwam en waarin wordt opgeroepen tot het vermoorden van homo's zal u wel niet onbekend zijn vermoed ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 20:39   #100
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mwa... wat hij zegt klopt wel. Alleen... erg belangrijk is het niet. Wat belangrijk is is hoe moslims zich gedragen. Niet hoe hun profeet zich gedroeg.
Zoals hier, bvb:

[quote=Wilders] http://www.youtube.com/watch?v=aFuV7Nb3Jrw
Ik heb vanaf begin af aan gezegd: Islam, daar is niets mis mee, het is een te respecteren godsdienst. Ook de meeste moslims, ook in Nederland, zijn goede burgers waar niets mis mee is. Het gaat om dat kleine stukje moslimextremisme. En hij vervolgt: Ik ben mij niet aan het richten op de Islam omdat het de Islam is, in tegendeel: ik heb niets tegen de Islam.
(Geert Wilders bij Barend & Van Dorp 24-09-2001)
[unquote]

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 maart 2010 om 20:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be