Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2010, 10:44   #81
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
De strubbelingen binnen de top van het Vlaams Belang dreigen voorzitter Bruno Valkeniers zuur op te breken. Dat stelt oud-CVP-minister Leo Delcroix in het weekblad Knack van morgen. Gewezen voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging en oud-VU-ondervoorzitter Eric Defoort meent dat het Vlaams Belang politiek irrelevant geworden is.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...geworden.dhtml

perfecte analyse, hoor van vele mensen dat ze die partij niet meer zien zitten...
vreemdelingentaboe verdwijnt, haat zaaien werkt niet meer,.... NVA heeft patent of Vlaanderen onafhankelijk, LDD een beter alternatief....Morel met hare villa van 1 miljoen euro steekt de ogen uit van de arme basis, laat ons maar zeggen de mensen in achterbuurten.... die creperen in de crisis, nooit geen sociale maatregelen die ze vragen, zelfs 150 euro gunnen ze de armsten niet
Ik begrijp je grote opwinding, maar je moet je toch wel eens leren juist te citeren. Dat je problemen hebt met waarheden dat wisten we al, dat je nu zelfs Delcroix en Defoort niet meer kan onderscheiden is te triestig voor woorden.
Oud 11 maart 2010, 10:57   #82
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Leden van de linkse kerk worden dat beu.
Maar het feit dat men in Belgie, mensen die strafrechterlijk veroordeeld zijn, minister van staat maakt, zegt toch wel wat over Belgie.
Eigenlijk zou je, om een politiek of ander openbaar ambt te MOGEN bekleden van onbesproken gedrag moeten zijn maar dan gaan er hier ten lande niet veel kandidaten meer over blijven. Dat de pers echter steeds weer deze beroepscriminelen in de kijker zet is pas echt onbegrijpelijk. Meer nog, deze machtsmisbruikers hebben zelf geen schaamte om hun boeventronie in krant en op tv te vertonen. Onder het motto "mensen met een gerust geweten zijn mensen met een kort geheugen. Walgelijk.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 10:58   #83
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Eigenlijk zou je, om een politiek of ander openbaar ambt te MOGEN bekleden van onbesproken gedrag moeten zijn maar dan gaan er hier ten lande niet veel kandidaten meer over blijven. Dat de pers echter steeds weer deze beroepscriminelen in de kijker zet is pas echt onbegrijpelijk. Meer nog, deze machtsmisbruikers hebben zelf geen schaamte om hun boeventronie in krant en op tv te vertonen. Onder het motto "mensen met een gerust geweten zijn mensen met een kort geheugen. Walgelijk.
Er zullen er inderdaad maar weinig te vinden zijn die geen 'misstapjes' hebben gepleegd...
Oud 11 maart 2010, 11:17   #84
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
werkelijk ... ik heb moeite met zoiets te begrijpen.

ik ga u een boek aanraden (1 omdat dit het meest treffend beschrijft)

http://vl.altermedia.info/algemeen/b...laag_4319.html

echt, lees dat eens, babbelen we daarna nog eens...
Heb ik al lang geleden uitgelezen. En nu?
Oud 11 maart 2010, 11:47   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Heb ik al lang geleden uitgelezen. En nu?
dan begrijp ik uw gemis aan inzicht nog minder.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 11:53   #86
kgeefgenefok
Banneling

Standaard

Citaat:
Machtsmisbruik is inherent aan het menselijk karakter. Ik ga die clichéquote hier niet posten, maar ze klopt als een bus. Het experiment van Milgram en het Stanford-experiment hebben dit zelfs psychologisch bewezen.
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 11:57   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, ze maken deel uit van dezelfde "vriendenkring", ze behoren tot de groep. Pers in nooit objectief, maar hun gemanipuleer van de massa loopt soms de spuigaten uit.
Maar dat de koning zich leent, om mensen die strafrechterlijk veroordeeld zijn voor corruptie, de eretitel van minister van staat toe te kennen, zegt uiteindelijk meer over het hele belgische systeem, dan over wat anders.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 12:01   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Er zullen er inderdaad maar weinig te vinden zijn die geen 'misstapjes' hebben gepleegd...
Hangt er natuurlijk vanaf wat ge misstappen noemt. Maar enkele miljoenen smeergeld aannemen van ne helikopterfabrikant, en dan halsstarrig blijven beweren dat zijn naam haas is, gaat toch wel zeer ver.
Oud 11 maart 2010, 12:05   #89
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, ze maken deel uit van dezelfde "vriendenkring", ze behoren tot de groep. Pers in nooit objectief, maar hun gemanipuleer van de massa loopt soms de spuigaten uit.
Maar dat de koning zich leent, om mensen die strafrechterlijk veroordeeld zijn voor corruptie, de eretitel van minister van staat toe te kennen, zegt uiteindelijk meer over het hele belgische systeem, dan over wat anders.
Sta me toe me daar af en toe nog eens over op te winden en dit als op zijn minst ongehoord te beschouwen. De dag dat je dergelijke praktijken als normaal ervaart is er echt geen hoop meer.
Oud 11 maart 2010, 12:15   #90
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hangt er natuurlijk vanaf wat ge misstappen noemt. Maar enkele miljoenen smeergeld aannemen van ne helikopterfabrikant, en dan halsstarrig blijven beweren dat zijn naam haas is, gaat toch wel zeer ver.
klopt, en daar volg ik je volledig in. Maar ik moet de eerst nog tegenkomen die nooit, pakweg, te hard gereden heeft ofzo. En dan is de vraag wat onze definitie is van al dat non-conformistisch gedrag.
Oud 11 maart 2010, 12:16   #91
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sta me toe me daar af en toe nog eens over op te winden en dit als op zijn minst ongehoord te beschouwen. De dag dat je dergelijke praktijken als normaal ervaart is er echt geen hoop meer.
Ik denk ook niet dat de vraag zozeer is wat wij als normaal beschouwen, eerder wat zij als normaal beschouwen. ttz. Gangbaar achten.
Oud 11 maart 2010, 12:34   #92
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan begrijp ik uw gemis aan inzicht nog minder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogred...van_bewijslast
Oud 11 maart 2010, 13:16   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent zo het type dat denkt uit de ingewanden van vogels de toekomst te kunnen voorspellen, niet?
Heb je dat uit de ingewanden van vogels gelezen misschien? Oefen dan nog maar wat eerst want je bent er nog lang niet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 13:41   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een eretitel die je krijgt als beloning voor verdiensten voor het land.
Nu mag men mij eens uitleggen welke verdiensten die criminelen hadden voor het land.

Het land (de belastingbetaler dus) bestelen/oplichten en bedriegen tellen uiteraard niet mee als verdienste.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 maart 2010 om 13:45.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 13:47   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
je bedoelt ongetwijfeld die truuk waarbij je mij laat uitleggen hoe de VU en N-VA verwezenlijkingen (welke?) Vlaanderen dichter bij onafhankelijkheid brachten
Oud 11 maart 2010, 13:53   #96
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je bedoelt ongetwijfeld die truuk waarbij je mij laat uitleggen hoe de VU en N-VA verwezenlijkingen (welke?) Vlaanderen dichter bij onafhankelijkheid brachten
De VU was toch niet voor Vlaamse onafhankelijkheid?
Ze hebben hun federalisme wel verwezenlijkt

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 14:11   #97
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
ge moet eens kijken wat dat federalisme voorstelt tov landen die echt federalistisch werken dan ...
Oud 11 maart 2010, 14:14   #98
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
De basisdoelstelling van de VU was federalisme met twee: Vlaanderen en Wallonië. Een doelsteling die men niet nagekomen is doordat men de oprichting van het BHG mee goedgekeurd heeft en we daardoor nu met een federalisme van twee-tegen-één zitten, wat Vlaanderen veel van zijn armslag ontnomen heeft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 14:16   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De basisdoelstelling van de VU was federalisme met twee: Vlaanderen en Wallonië. Een doelsteling die men niet nagekomen is doordat men de oprichting van het BHG mee goedgekeurd heeft en we daardoor nu met een federalisme van twee-tegen-één zitten, wat Vlaanderen veel van zijn armslag ontnomen heeft.
een koe
Oud 11 maart 2010, 14:58   #100
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
klopt, en daar volg ik je volledig in. Maar ik moet de eerst nog tegenkomen die nooit, pakweg, te hard gereden heeft ofzo. En dan is de vraag wat onze definitie is van al dat non-conformistisch gedrag.
Non-conformistisch gedrag, is afwijkend gedrag. Maar heeft niets met misdadig gedrag te maken.
Een snelheidsovertreding is trouwens niet te vergelijken met het aannemen van smeergeld, en dit halsstarrig blijven ontkennen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be