Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2010, 01:45   #81
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Tot in de kleinste details bestaat daar inderdaad geen consensus over. Dat hoeft ook niet, en maakt het geenszins een holle uitspraak. Wil je eens weten wat racisme precies is en hoe racisme binnendringt tot in de kleinste details van onze samenleving, dan raad ik je het boek 'Een leeuw in een kooi' aan, van onder anderen Arnaut, Bracke, Ceuppens, Fadil, Kanmaz &c.

Zegt het CGKR dat?

Dat is toch wel verschillend. Je kan zonder al te veel moeite min of meer definiëren wat racisme precies inhoudt. Dat kan je op een absolute manier doen. Definiëren wat klein is, kan alleen op een relatieve manier.

Bovendien kan je ook in het andere geval zeer zeker iets met die uitspraak aanvangen, wanneer je racisme niet op een absolute leest schoeit, zoals je zelf al aangeeft:

Dat is wel zo. Het soort houdingen waarnaar deze peiling informeert is in Frankrijk, België en (als ik me niet vergis) Duitsland significant minder tolerant (om eens een modewoord te gebruiken) ten aanzien van migranten te noemen.

Wat is dat voor baarlijke nonsens! Kan je aantonen waar en wanneer het CGKR uitspraken deed over het afzetten van de Mexicaanse grens? En dan nog wel dat het dat allemaal niets vindt omdat ze een zwarte president hebben? Ik geloof er geen sikkepit van. Hou op met de discussie zo te vervalsen. Het CGKR heeft weinig redenen om zich bezig te houden met racisme (hoewel het betwistbaar is of wat je zegt inderdaad racistisch is) in de Verenigde Staten. Ze zouden er nog al een figuur slaan, lijkt me. Daar hoef je hen dan ook niet op te "pakken".

Deze enquete peilt naar de verdraagzaamheid van de Vlaming. Ze vragen wat de Vlaming denkt over het terugsturen van vreemdelingen die een zwaar crimineel feit begaan. Als hierop "ja" antwoorden niet wordt gerekend tot een kenmerk van onverdraagzaamheid dan vraag ik mij af wat die vraag daartussen doet? Dan kunnen ze evengoed vragen wat voor ondergoed ge draagt: een boxershort of een onderbroek?

Ze geven resultaten weer enerzijds en vervolgens geven ze conclusies, aangezien zij hun conclusies niet linken met hun gegevens kan ik enkel maar raden hoe ze tot die conclusies zijn gekomen. En verder vind ik het nonsens er dat "Obama-effect" bij te sleuren. Dachten ze nu omdat er in Amerika ne neger tot president is verkozen dat er nu overal zwarten zullen worden verkozen? Wat voor een vraag is dat nu "Zou u een buitenlander als eerste minister willen?" Ik zou al niet weten wat ik daarop moet antwoorden omdat ik in eerste plaats een bekwame eerste minister wil, of em nu geel, zwart of groen is maakt mij geen zier uit. Voor hun blijkbaar wel...

Hebben ze trouwens identiek dezelfde enquete ook in andere landen uitgevoerd? Aangezien deze survey werd uitgevoerd in opdracht van het CGKR (wat geen internationaal instituut is) heb ik er mijn grootste twijfels over of deze enquete ook in het buitenland is uitgevoerd. Dus kunt ge zeker niet extern generaliseren naar andere landen aangezien daarover geen gegevens zijn (toch geen gelijkaardige).

Ten slotte, etnische groepen leven naast elkaar, idd maar dit is overal zo zelfs in de meest "multiculturele" steden. In New York zitten de Chinezen ook samengehokt in Chinatown, de zwarten in de Bronx,... Multicultuur in de zin van verschillende culturen die onder mekaar leven bestaat gewoon niet. Altijd zullen etnische groepen met elkaar samenhokken en daar is niks verkeerds aan. Dat ziet ge zelfs op micro-niveau: tijdens de koffiepauze op 1 of ander bedrijf zitten de jonge gasten altijd aan 1 tafel, de anciens aan een andere tafel, de madamekkes met kinderen aan de andere tafel.

Dus, ja de etnische groepen leven naast elkaar. En dan?? Is dat een probleem? Gaan ze ons verplichten met elkaar samen te leven?
Oud 12 maart 2010, 07:32   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik wil dat best geloven dat die dat zeggen. Democratie en tolerantie werkt namelijk alleen met democratisch ingestelde en tolerante mensen...
En aangezien er nergens véél van zo'n democratisch ingestelde en tolerante mensen rondlopen, ...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 18:54   #83
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Deze enquete peilt naar de verdraagzaamheid van de Vlaming. Ze vragen wat de Vlaming denkt over het terugsturen van vreemdelingen die een zwaar crimineel feit begaan. Als hierop "ja" antwoorden niet wordt gerekend tot een kenmerk van onverdraagzaamheid dan vraag ik mij af wat die vraag daartussen doet? Dan kunnen ze evengoed vragen wat voor ondergoed ge draagt: een boxershort of een onderbroek?

Ze geven resultaten weer enerzijds en vervolgens geven ze conclusies, aangezien zij hun conclusies niet linken met hun gegevens kan ik enkel maar raden hoe ze tot die conclusies zijn gekomen. En verder vind ik het nonsens er dat "Obama-effect" bij te sleuren. Dachten ze nu omdat er in Amerika ne neger tot president is verkozen dat er nu overal zwarten zullen worden verkozen? Wat voor een vraag is dat nu "Zou u een buitenlander als eerste minister willen?" Ik zou al niet weten wat ik daarop moet antwoorden omdat ik in eerste plaats een bekwame eerste minister wil, of em nu geel, zwart of groen is maakt mij geen zier uit. Voor hun blijkbaar wel...

Hebben ze trouwens identiek dezelfde enquete ook in andere landen uitgevoerd? Aangezien deze survey werd uitgevoerd in opdracht van het CGKR (wat geen internationaal instituut is) heb ik er mijn grootste twijfels over of deze enquete ook in het buitenland is uitgevoerd. Dus kunt ge zeker niet extern generaliseren naar andere landen aangezien daarover geen gegevens zijn (toch geen gelijkaardige).

Ten slotte, etnische groepen leven naast elkaar, idd maar dit is overal zo zelfs in de meest "multiculturele" steden. In New York zitten de Chinezen ook samengehokt in Chinatown, de zwarten in de Bronx,... Multicultuur in de zin van verschillende culturen die onder mekaar leven bestaat gewoon niet. Altijd zullen etnische groepen met elkaar samenhokken en daar is niks verkeerds aan. Dat ziet ge zelfs op micro-niveau: tijdens de koffiepauze op 1 of ander bedrijf zitten de jonge gasten altijd aan 1 tafel, de anciens aan een andere tafel, de madamekkes met kinderen aan de andere tafel.

Dus, ja de etnische groepen leven naast elkaar. En dan?? Is dat een probleem? Gaan ze ons verplichten met elkaar samen te leven?
Begrijpend lezen is kennelijk niet je sterkste kant. Meer moeite ga ik er echt niet in steken.
Oud 13 maart 2010, 20:48   #84
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze enquête peilt niet naar de verdraagzaamheid van de Vlaming; maar naar de verdraagzaamheid van de Belg.
De vraag die jij citeert; komt niet voor in de enquête; in vraag 56 wordt wel gevraagd inwelke mate men akkoord gaat met volgende stellingen
"a) Gemiddelde wedden en lonen worden over het algemeen lager doordat personen van etnische minderheden hier komen wonen en werken.
b) Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier komen wonen en werken vullen de jobs in waarvoor er een gebrek aan arbeidskrachten is.
c) Als personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier zijn komen wonen en werken langdurig werkloos zijn, zouden zij gedwongen moeten worden te vertrekken.
d) Als personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier zijn komen wonen een ernstige misdaad begaan, moeten zij gedwongen worden te vertrekken.
e) Als Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier zijn komen wonen een, om het even welke, misdaad begaan, moeten zij gedwongen worden te vertrekken.
f) Alle Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep en hun kinderen, zelfs degene die in België geboren zijn, zouden moeten teruggestuurd worden naar hun land."

Heb jij eigenlijk iets gelezen van de enquête; zoals jij eerder beweerde?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 21:52   #85
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn Belgen?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 00:09   #86
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat zijn Belgen?
Mensen die zich zonder reactie laten onder de voet lopen door hordes buitenlanders.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 16:46   #87
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Deze enquête peilt niet naar de verdraagzaamheid van de Vlaming; maar naar de verdraagzaamheid van de Belg.
De vraag die jij citeert; komt niet voor in de enquête; in vraag 56 wordt wel gevraagd inwelke mate men akkoord gaat met volgende stellingen
"a) Gemiddelde wedden en lonen worden over het algemeen lager doordat personen van etnische minderheden hier komen wonen en werken.
b) Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier komen wonen en werken vullen de jobs in waarvoor er een gebrek aan arbeidskrachten is.
c) Als personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier zijn komen wonen en werken langdurig werkloos zijn, zouden zij gedwongen moeten worden te vertrekken.
d) Als personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier zijn komen wonen een ernstige misdaad begaan, moeten zij gedwongen worden te vertrekken.
e) Als Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep die hier zijn komen wonen een, om het even welke, misdaad begaan, moeten zij gedwongen worden te vertrekken.
f) Alle Personen die deel uitmaken van een etnische minderheidsgroep en hun kinderen, zelfs degene die in België geboren zijn, zouden moeten teruggestuurd worden naar hun land."

Heb jij eigenlijk iets gelezen van de enquête; zoals jij eerder beweerde?
Ge hebt mij betrapt, ik heb inderdaad niet de hele enquete gelezen.
Enquetes van de Flair lees ik ook niet volledig door.

En wie neemt er enquetes van de Flair serieus?
Oud 14 maart 2010, 16:52   #88
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Begrijpend lezen is kennelijk niet je sterkste kant. Meer moeite ga ik er echt niet in steken.
Dat gij niet inziet dat dit een zo goed als waardeloos onderzoekje is (van een jaar geleden nota bene). Ik heb ook geen goesting om dit hele "onderzoek" te gaan ontleden. Maar als gij belang wilt hechten aan de conclusies, doe maar. Iedereen heeft zijn eigen waarheid. In uw wereld zijn de Belgen een onverdraagzaam en racistisch volk, niet in die van mij. En wrs. hebben we allebei gelijk. Het probleem is enkel dat bepaalde organisaties denken dat hun wereldbeeld het juiste is.
Oud 14 maart 2010, 16:56   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge hebt mij betrapt, ik heb inderdaad niet de hele enquete gelezen.
Enquetes van de Flair lees ik ook niet volledig door.

En wie neemt er enquetes van de Flair serieus?
Is dit alles wat je nog rest als kritiek op deze enquête?
Oud 14 maart 2010, 17:08   #90
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is dit alles wat je nog rest als kritiek op deze enquête?
Ja, deze enquete heeft het volledig bij het rechte eind (een enquete die het tegenovergestelde beweert ook trouwens).

Misschien volgende keer maar objectief meetbare begrippen hanteren?

"Hoe verdraagzaam is de Belg?"
"Hoe lelijk is de Belg?"
"Hoe lomp is de Belg?"

Conclusies zijn slechts interpretaties van cijfers (die wrs. wel correct zullen zijn). Mijn kritiek gaat dan ook uitsluitend naar hun conclusies (die ik wel heb gelezen). Waarom is de Belg onverdraagzaam? Omdat ze geen buitenlandse premier willen? Omdat ze geen contact hebben met etnische minderheden? Omdat ze vinden dat België vol is?

Dat ze hun beperken tot "x op de zoveel respondenten willen geen buitenlandse premier". Dat volstaat, die bijkomende insinuaties hoeven er niet echt bij. Iemand met hersencellen kan zelf wel cijfers interpreteren en heeft daar echt geen hulp voor nodig. Als bijv. 60% geen buitenlandse premier wilt dan leidt ik hier geen onverdraagzaamheid uit af, anderen wel,... God mag weten wie er gelijk heeft (als er al iemand gelijk heeft tenminste).
Oud 14 maart 2010, 17:16   #91
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Binnen dit en een paar jaar zijn de "oude Belgen" effectief een etnische minderheid in eigen land.... Zij het wel een minderheid die mag zwoegen en zweten om de etnische meerderheid te onderhouden.

Oud 14 maart 2010, 17:29   #92
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Ik lees in de krant dat is Zoersel 3 Zweden die enkel Arabisch spraken , gewond zijn geraakt.

In Zweden is het blijkbaar ook niet noodzakelijk de landstaal te spreken om de nationaliteit te verwerven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 17:34   #93
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik lees in de krant dat is Zoersel 3 Zweden die enkel Arabisch spraken , gewond zijn geraakt.

In Zweden is het blijkbaar ook niet noodzakelijk de landstaal te spreken om de nationaliteit te verwerven.
In Belgie geven ze ondertussen de nationaliteit weg bij een tonneke Dash... Geen vereisten, geen plichten, enkel *Presto* rechten !

"Ze" spreken geen woord Nederlands, maar zijn allen blijkbaar enorm goed op de hoogte over hun "rechten".

Ik ben 1000% voorstander van een Green Card systeem zoals in de US. Ben je van economische meerwaarde voor je nieuwe gastland mag je er in. Anders bye bye !
Oud 14 maart 2010, 17:40   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
In Belgie geven ze ondertussen de nationaliteit weg bij een tonneke Dash... Geen vereisten, geen plichten, enkel *Presto* rechten !

"Ze" spreken geen woord Nederlands, maar zijn allen blijkbaar enorm goed op de hoogte over hun "rechten".

Ik ben 1000% voorstander van een Green Card systeem zoals in de US. Ben je van economische meerwaarde voor je nieuwe gastland mag je er in. Anders bye bye !
Ik vraag mij dan altijd af : wat doe je daar , als je de landstaal niet kent , met bijna niemand kan communiceren en als gevolg daarvan uiteraard geen werk vindt.
Oud 14 maart 2010, 17:41   #95
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij dan altijd af : wat doe je daar , als je de landstaal niet kent , met bijna niemand kan communiceren en als gevolg daarvan uiteraard geen werk vindt.
Profiteren.
Oud 14 maart 2010, 17:44   #96
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Profiteren.
Ik zie geen andere mogelijkheid. Maar is het nog toegelaten deze conclusie te trekken ?
Oud 14 maart 2010, 17:48   #97
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Een tolk bijgestaan door een sociaal assistente maakt u een dossier in orde, waarmee je een sociale woning en bijhorende uitkering krijgt. Netjes. Je bevind je in België, hé man, het land van de milk and honey voor alle gelukzoekers ter wereld. Je zou daar fier op moeten zijn !!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 17:53   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, deze enquete heeft het volledig bij het rechte eind (een enquete die het tegenovergestelde beweert ook trouwens).

Misschien volgende keer maar objectief meetbare begrippen hanteren?

"Hoe verdraagzaam is de Belg?"
"Hoe lelijk is de Belg?"
"Hoe lomp is de Belg?"

Conclusies zijn slechts interpretaties van cijfers (die wrs. wel correct zullen zijn). Mijn kritiek gaat dan ook uitsluitend naar hun conclusies (die ik wel heb gelezen). Waarom is de Belg onverdraagzaam? Omdat ze geen buitenlandse premier willen? Omdat ze geen contact hebben met etnische minderheden? Omdat ze vinden dat België vol is?

Dat ze hun beperken tot "x op de zoveel respondenten willen geen buitenlandse premier". Dat volstaat, die bijkomende insinuaties hoeven er niet echt bij. Iemand met hersencellen kan zelf wel cijfers interpreteren en heeft daar echt geen hulp voor nodig. Als bijv. 60% geen buitenlandse premier wilt dan leidt ik hier geen onverdraagzaamheid uit af, anderen wel,... God mag weten wie er gelijk heeft (als er al iemand gelijk heeft tenminste).
Vertel me dan op welke conclusies je kritiek hebt en waarom?
Welke conclusies heb jij gelezen; degene die in het rapport staan; of de selectie die de krant weergeeft?
Oud 15 maart 2010, 02:22   #99
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Om op uw topic te antwoorden.

Ik denk dat de situatie van pakweg 30 jaar terug veel beter was dan de huidige. Minderheden waren voornamelijk andere Europeanen of Aziaten.

Van de groepen die aanzienlijk in aantal zijn zou ik zeggen dat:

- ik geen probleem heb met de immigranten uit andere europese landen uitgezonderd Albanië / Kosovo. Algemeen moet er wel veel strenger opgetreden worden tegen de zware oost-europese gangsterbendes. Maar ik geloof dat dit om een heel klein percentage van die immigranten gaat.

- ik evenmin een probleem heb met geimmigreerde Indiërs, Chinezen, Koreanen, Vietnamezen.

- ik denk wat dat er een serieus probleem is met inwijking van (Berberse) Marokanen.

Van de marokaanse gemeenschap hier aanwezig kan je moeilijk stellen dat ze als groep een positieve bijdrage leveren aan onze samenleving. Er zijn - gelukkig maar - heel wat successen maar dat neemt niet weg dat deze groep op zowat alle vlakken significant minder presteert dan andere groepen immigranten. Hogere werkloosheid, hogere criminaliteit, weinig aanpassing aan onze maatschappij.

Bij de Kongolezen (kindsoldaten) en Turken zijn er ook problemen maar die zijn toch van een hele andere orde dan die met de marokkaanse gemeenschap.

Naast de specifieke problemen met de Marokkaanse gemeenschap vind ik wel dat - zelfs als het allemaal brave hardwerkende migranten met toegevoegde waarde zijn - er een serieuze beperking moet komen. I.e. ik wil dat autochtonen de overgrote meerderheid van de bevolking blijven uitmaken. Ik vind het erg dat ik me in stukken van de grote steden helemaal niet meer thuisvoel en ik zou niet graag een minderheid in eigen land worden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 02:31   #100
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen dit en een paar jaar zijn de "oude Belgen" effectief een etnische minderheid in eigen land.... Zij het wel een minderheid die mag zwoegen en zweten om de etnische meerderheid te onderhouden.

Mooi zo!

Dan heeft iedere Vlaming of iedere Waal wel zo'n oud-Belgisch slaafje rondlopen voor de vervelende klusjes in huis.
Zijn er dan ook specialisaties? Menapiërs voor de was, Nerviërs voor het gras af te rijden, Eburonen voor het kippenhok uit te kuisen,...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 maart 2010 om 02:36.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be