Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2010, 11:42   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk bericht
Wat voor kinderachtige reactie is dit nu? Ik dacht hier verstandige en ruimdenkende mensen aan te treffen. Om zo een leuke discussie op te zetten.

Wetende dat jaarlijks 1.000€ a 1.500€ gepersonaliseerde nummerplaten ingeschreven worden heeft de Belgische staat daaraan 800.000 a 1.200.000€ aan extra inkomsten aan. Wij WILLEN een bijdragen doen in ruil voor een leuke nummerplaat, ik vind die veel leuker dan een extra belasting uit onze zakken kloppen van ALLE Belgen.

Er werd betaald voor een bepaalde combinatie en die kan je niet zomaar weer afnemen vinden wij.

Er zijn mensen die 1.500€ betalen voor een optionele airco, 1.200€ voor een set aluminium velgen of 1.500€ voor een lederen interieur. Dus waarom geen passende nummerplaat op je wagen?
Voor alle duidelijkheid. ALs je op zoek bent naar verstandige en ruimdenkende mensen ga je hier met je kop tegen de muur lopen, .... neen .... tegen de muur knallen.

Als je hier komt om aansluiting met de Nederlanders zal je evenwel met open armen ontvangen worden.

Welkom hier.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 13 maart 2010 om 11:42.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 11:53   #82
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Wat de huisvesting betreft begrijp ik je niet echt. De modale Vlaming/Belg woont veel mooier en ruimer dan de modale Nederlander, en dat zeg ik niet maar mijn Nederlandse vrienden.

Belgische huisvesting:
Ja maar Zeno, je bent nog vergeten te vermelden dat wij hier in België allemaal in zo'n gezellig optrekje met zicht op de Ardense hoogten wonen.
Oud 13 maart 2010, 12:03   #83
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ja maar Zeno, je bent nog vergeten te vermelden dat wij hier in België allemaal in zo'n gezellig optrekje met zicht op de Ardense hoogten wonen.
Vergeet even dat uitzicht en kijk naar die fermette met veranda. Zo staan er duizenden in dit land (zeker in Vlaanderen).
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 15:16   #84
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Vergeet even dat uitzicht en kijk naar die fermette met veranda. Zo staan er duizenden in dit land (zeker in Vlaanderen).
Lelijke huizen gewoon.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 15:44   #85
mdf
Banneling

Standaard

Dus bij de invoering van eu-plaat gaan ze alle 5.500.000 platen hier vervangen ?

ik denk het niet
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 15:48   #86
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht
Dus bij de invoering van eu-plaat gaan ze alle 5.500.000 platen hier vervangen ?

ik denk het niet
Bij inschrijving van een nieuwe wagen krijg je een nieuwe plaat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 16:16   #87
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XiPHiAS Bekijk bericht
Met die jaarlijks 1.200 a 1.500 verkochte gepersonaliseerde nummerplaten komt er elk jaar ~1.000.000€ binnen, daarmee kan de overheid ongeveer 1.400 mensen van een leefloon voorzien. Nu es een pak geld dat niet uit onze zakken wordt geklopt door een uitgevonden extra belasting, maar wel een bedrag dat zonder verplichting voldaan is door mensen die enkele lettertjes naar keuze willen op hun nummerplaat... neen, ik voel me hier zeker niet slecht bij.

Ja, er bestaan belangrijker zaken in het leven, ja het is misschien wel een luxe probleem... maar los van die feiten wil het niet zeggen dat de overheid zomaar eenzijdig 'verkochte' zaken kan aanpassen. En dat is nu net ons punt...

Een nummerplaat is (normaal) voor het leven want in België is de nummerplaat verbonden aan de eigenaar en niet aan het voertuig, los daarvan kan je uw nummerplaat overdragen aan familie in eerste graad. Gezien voorgaande feiten heb ik beslist om een nummerplaat naar eigen keuze te kopen en had ik daar 620€ voor over. Anderen betalen zonder morren 1.000€ voor een airco of 1.500€ voor leder, GPS systeem of aluminium sportvelgen van al de andere opties nog gezwegen.

Welke normen en waarden ik in mijn leven stel dat kies ik volgens mij nog steeds zelf? Ik ben een hardwerkende zelfstandige Vlaming én combineer die met een goed verdienende fulltime job, ik werk heel erg hard (minstens 6/7). Zo heb ik als "liefhebber van auto's" een 3e auto (cabrio) staan dewelke gekocht is zonder lening en dat dienst doet als vrijetijdsbesteding bij mooi en warm weer. Daarop hangt mijn gepersonaliseerde nummerplaat, omdat die plaat de wagen dat ietsje meer geeft. Jullie hoeven dat zelfs helemaal niet cool te vinden, ik ben zelf tevreden met het resultaat en heb dan ook de plaat gekocht voor mijn eigen en niet voor iemand anders.

Het is duidelijk dat jullie hier geen autoliefhebbers zijn, jullie goed recht, maar een beetje respect voor andermans hobby zou wel gepast zijn. Ik ken een pak mensen die duizenden euro's uitgeven aan hun dure hobby's, er zijn mensen dat 1,2,3 of meerdere keren per jaar op vakantie gaan. Doe ik allemaal niet, ik drink niet, ik rook niet en ga niet naar de vrouwen.

Een andere denkpiste ... ik zou kunnen zeggen dat roken ongezond is en je na 137 dagen (elke dag pakje van 4.5€) reeds een gepersonaliseerde nummerplaat hebt opgerookt. Ik ben een niet-roker, maar elk maakt daarin voor mij zijn eigen keuze(s). Zal jij stoppen met roken omdat er kindjes in Afrika honger hebben?
OK, je hebt me overtuigd. Ik teken je petitie. Ik hoop dat je je geld terugkrijgt en dat je, als de EU-platen worden ingevoerd en je geen gepersonaliseerde plaat meer kan hangen op je derde, zonder lening, eerlijk door hard te werken en puur voor de ontspanning gekochte cabrio, je nog enigszins kans ziet om op een andere manier vreugde te putten uit je leven.

Sterkte
Oud 17 maart 2010, 16:17   #88
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid. ALs je op zoek bent naar verstandige en ruimdenkende mensen ga je hier met je kop tegen de muur lopen, .... neen .... tegen de muur knallen.

Als je hier komt om aansluiting met de Nederlanders zal je evenwel met open armen ontvangen worden.

Welkom hier.
Zelfkennis, mijn beste Henri, is de sleutel tot wijsheid.
Oud 17 maart 2010, 16:27   #89
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Lelijke huizen gewoon.
Er zijn wel heus mooie huizen in Vlaanderen, hoor. Maar evenzeer schabouwelijke lintbebouwing en verkrotting van ooit prachtige huizen (zie Brussel).
Qua ruimtelijke ordening kunnen we van jullie Hollanders nog veel leren. Spijtig genoeg is dat landje van jullie, buiten een stukje Limburg en wat stukjes fraais hier en daar, een platte zooi.

Vlaamse Ardennen, Pajottenland, Hageland, ... stukjes pracht (en buiten sommige lelijke stadsbuurten en lintdorpen ook prachtige huizen). Dat komt omdat wij ons niet laten doodknuppelen door die honderden regeltjes die ze bij jullie hebben.

Soit, nou, moe, appeltje eitje. Eigenlijk is het ideale land Vlaanderen met een stukje Hollandse mentaliteit qua ruimtelijke ordening. Meer ook niet, want dan wordt het weer belachelijk.
Oud 17 maart 2010, 21:50   #90
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

wat een ellende allemaal
bah
stomme overheden worden steeds meer de vazallen va n de macht
ik wil weg hier
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!!
www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:12   #91
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

wees eens ni zo onvriendelijk tegen die mens
stel u gewoon voor dat ge iets gekocht hebt voor veel geld dat ge eigenlijk nie echt nodig had (kijk eens rond in uw huis, ge vindt er vast wel een sofa, of een tv, of een droogkast, of....). stel u dan voor dat degene van wie je dat gekocht hebt dat gewoon komt afpakken. reden tot klagen dan, lijkt me.
Oud 17 maart 2010, 23:16   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
wat een ellende allemaal
bah
stomme overheden worden steeds meer de vazallen va n de macht
ik wil weg hier
'k Gaan mee.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be