![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Wetenschap loopt altijd hopeloos achter op de feiten. Wanneer gaat het effect van straling op lange termijn merkbaar zijn? Na verschillende jaren, 10 - 15 of 20 wie zal het zeggen.
Roken is schadelijk en dat is ook zo logisch als een klontje suiker, toch begon men maar de link te leggen met de longkanker wanneer deze laatste sterk begon toe te nemen. En dan nog waren er tal van tegenstanders en ontkenners die halsstarrig bleven ontkennen. Ik ken 2 personen die fervente GSM bellers waren en beide ontwikkelden ze een hersentumor aan de belzijde. Het betreft wel de oude GSMs waarbij de straling veel hoger was dan dat dit thans het geval is. Ik merkte trouwens vroeger zelf op dat ik wanneer ik lang aan het bellen was, de ruimte achter mijn oor begon op te warmen. Kortom; is deze straling schadelijk? Uiteraard is het dat. De juiste impact daarvan is hierbij voor mij totaal irrelevant. Ik onderteken dan ook de uitspraken van deze hersenchirurg. http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...-gadgets.dhtml Kortom als je ervan uitgaat dat het schadelijk is en je gaat er ook zo mee om (preventief), heb je ook niks te vrezen. Baat die voorzichtigheid niet, dan schaadt ze ook niet. Dit lijkt me dan ook een veel verstandigere en gezondere houding dan al degenen die alle nieuwe gadgets en technologie als kippen zonder kop slikken en daarbij iedere studie die schadelijkheid van de straling aantoont marginaliseren. Eigelijk zijn zij niets anders dan de poppen van de fabrikanten van dergelijke technologieën en spelen ze in de kaarten van die fabrikanten die er baat bij hebben om hun producten zoveel mogelijk bij de mensen te verspreiden en gemeen goed te maken. Dit uiteraard louter om financiële redenen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 24 maart 2010 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vervelende met die microgolf straling is dat men geen fysisch mechanisme kent (wat niet wil zeggen dat er geen is, he) langs dewelke er zulke effecten kunnen optreden. Citaat:
Citaat:
Wat gewone electrische apparatuur betreft zoals radiowekkers, daarmee worden we nu toch wel al vele tientallen jaren geconfronteerd. Mocht, zeg maar, 20% van de mensen die zulke apparatuur gebruiken, ziektes ontwikkelen (vergelijkbaar met roken), dan zouden we dat wel al gemerkt hebben. Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat er geen effect is, maar ik kan mij moeilijk indenken dat het vergelijkbaar is met zoiets als roken. En het zou interessant zijn van te weten welk het mechanisme is langs hetwelke zoiets kanker zou kunnen veroorzaken. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat het roken betreft; het inademen van eender welke verbrandingsgassen zal wel schadelijk zijn hé. De samenstelling zal uiteraard wel een belangrijke rol spelen, maar los daarvan is het toch niet moeilijk om in te zien dat het inademen van verbrandingsgassen in de het lichaam (de longen) wel schadelijke effecten moet hebben. Van de longen kunnen de stoffen dan in het bloed komen en alle andere organen aantasten.
Wat de straling van al die apparaten betreft; wel de afstand speelt uiteraard wel een grote rol. Daar zit het verschil met de GSM die je letterlijk tegen je hoofd houdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat spul is redelijk specifiek voor tabaksrook. Als je, zeg maar, aardgas verbrandt, dan heb je die dingen niet (of toch veel minder). |
|
![]() |
![]() |