Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2010, 09:39   #81
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Er circuleerden vroeger theorieën die aangaven at sommige soorten crimineler zijn dan anderen, of minder beschaafd.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 10:32   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als als als... als mijn moeder een vent was, dan was ze mijn vader..

je hypothetische veronderstellingen zijn puur fantasie.
Uiteraard.
België heeft een ezeltje dat geld sch**t, wanneer gaan ze eens mijn pensioen verhogen en de belastingen verlagen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 10:47   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Er circuleerden vroeger theorieën die aangaven at sommige soorten crimineler zijn dan anderen, of minder beschaafd.
Juist, de ongelovigen behoorden niet tot het uitverkoren volk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 10:49   #84
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Met uw eerste punt ben ik het eens, maar ik zie dit los van criminaliteit. Is voor mij essentieel in kader integratiebeleid.
Met uw tweede punt ben ik het niet eens. Enkel indien men de nationaliteit op frauduleuze verkregen heeft moet men ze weer afpakken. Waar ik wel voorstander van ben zijn veel strengere regels ivm toekenning nationaliteit. Men zou bv. kunnen bepalen dat men enkel de nationaliteit kan verwerven indien men verzaakt aan elke andere nationaliteit.
Geen probleem met derde punt, maar niet éénvoudig.
Volledig akkoord met vierde punt.
Het eerste zie ik niet los van criminaliteit. het is natuurlijk belangrijk voor integratie maar een betere integratie gaat ook automatisch een weerslag op de criminaliteit. Door bvb. de schooluitval, welke deels te maken heeft met schoolachterstand, worden deze jongeren makkelijk(er) aangetrokken tot bendes, vandalisme,... Een beter integratiebeleid is dus volgens mij onmisbaar om de allochtone criminaliteit te bestrijden.

Het tweede punt...de Belgische identiteit verwerven zou inderdaad ook moeilijker moeten zijn...Maar op frauduleuze wijze? Dat is in een zeer groot gedeelte al het geval, tenzij ik de nieuwsberichten is waar het continu burgeroorlog is in Marokko, Turkije,... want tenslotte aanvaarden we normaal geen economische vluchtelingen. Niet dat ik daarmee wil beweren dat alle vluchtelingen economische zijn of niets bijdragen maar...

Ja, punt 3 zou/zal heel moeilijk zijn, door een degelijk beleid ivm sociale woning, een goed spreidingsplan van migranten (in tegenstelling tot massaal naar Brussel, Antwerpen,...) kan men het al wat verbeteren maar er moet natuurlijk meer gebeuren...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 10:58   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dat is niet ver meer af.
Ouders die geen scholen meer vinden voor hun kinderen, mensen die twee tot drie jaar langer moeten wachten op een sociale woning..etc en dit allemaal omdat asielzoekers en allochtonen voorrang krijgen.
Mensen blijven dat niet pikken!!
Zij krijgen geen voorrang.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 11:11   #86
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zij krijgen geen voorrang.
Mensen met de meeste sociale problemen krijgen voorrang en dit zijn veelal allochtonen dus ze krijgen wel voorrang...
Oud 14 maart 2010, 12:27   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Mensen met de meeste sociale problemen krijgen voorrang en dit zijn veelal allochtonen dus ze krijgen wel voorrang...
Voor een sociale woning zijn er welbepaalde criteria; die bepalen wie voorrang krijgt.

Geen van die criteria is : de kandidaat is asielzoekers of allochtonen.

Wat Daiwa schreef "dit allemaal omdat asielzoekers en allochtonen voorrang krijgen" is dus niet correct.
Oud 14 maart 2010, 12:34   #88
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een sociale woning zijn er welbepaalde criteria; die bepalen wie voorrang krijgt.

Wat Daiwa schreef "dit allemaal omdat asielzoekers en allochtonen voorrang krijgen" is dus niet correct.
Kunt u even aangeven welke criteria dat precies zijn?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 12:56   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele weken geleden verscheen er nochtans in GvA een artikel waaruit bleek dat in Antwerpen de gemiddelde wachttijd voor een sociale woning die op 3 jaar lag nu door de massale instroom van asielzoekers zal oplopen tot gemiddeld 5 jaar omdat asielzoekers mogen genieten van de nu al bestaande voorrangsregel.

Idem dito voor de scholen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 maart 2010 om 12:58.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 13:09   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in mijn gemeente, en omringende dorpen en gehuchten zijn er bijna geen problemen. zelf in de 3 dichtsbijzijnde steden ook relatief weinig problemen met allochtonen

laat staan, West-vlaanderen. enkel wat problemen in Oostende met asielzoekers voor het VK. dus zeker geen nationaal probleem dat voor iedereen geldt
Dat is natuurlijk fijn voor jou; blijf er vooral wonen!
Maar in steden zoals pakweg Mechelen, Antwerpen,St Niklaas, Brussel en dus nog veel andere steden zijn die problemen er wel, en dat is niet lokaal maar afhankelijk van gegevens zoals origine, kennis van de taal, samenleving, inkomen, opleidingsniveau...het gaat dus wel degelijk over een nationaal probleem.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 13:11   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als als als... als mijn moeder een vent was, dan was ze mijn vader..

je hypothetische veronderstellingen zijn puur fantasie.
Dus je bent niet op de hoogte van de tekorten in de sociale zekerheid? Je weet toch hoe dat werkt hoop ik?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 13:13   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkele weken geleden verscheen er nochtans in GvA een artikel waaruit bleek dat in Antwerpen de gemiddelde wachttijd voor een sociale woning die op 3 jaar lag nu door de massale instroom van asielzoekers zal oplopen tot gemiddeld 5 jaar omdat asielzoekers mogen genieten van de nu al bestaande voorrangsregel.

Idem dito voor de scholen.
Dat artikel uit GVA zou ik wel eens willen lezen.
En welke voorrangsregel geldt er voor allochtonen?

Voor de scholen leerde ik vandaag dit.

"GOK-kinderen krijgen enkel in de scholen die daar zelf voor kiezen voorrang In praktijk betekent dit voor Antwerpen dat in nog geen 5% van de scholen voorrang wordt verleend aan GOK-kinderen. En ongeveer 10% van de scholen in Antwerpen geven zelfs voorrang aan niet-GOK-kinderen. Allemaal na te lezen in deze brochure."
http://forum.politics.be/showthread....32#post4636632
Oud 14 maart 2010, 13:20   #93
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat artikel uit GVA zou ik wel eens willen lezen.
]
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...g.aspx?cmt=all

Citaat:
“Bovendien valt ook te verwachten dat de geregulariseerden kunnen genieten van voorrangsregels. Daardoor zal de gemiddelde wachttijd voor anderen oplopen van drie naar vier jaar. Dat is een klap voor autochtone aanvragers van een sociale woning", aldus Homans

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 maart 2010 om 13:26.
Oud 14 maart 2010, 13:27   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit artikel staat bol van de speculaties.

"Bovendien valt ook te verwachten dat de geregulariseerden kunnen genieten van voorrangsregels"
Die geregulariseerden hebben blijkbaar geen voorrang; maar het valt te verwachten dat ze kunnen genieten van bepaalde voorrangsregels die voor iedereen gelden.

Welke voorrangsregels gelden er nu speciaal voor allochtonen?
Oud 14 maart 2010, 13:28   #95
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

'Brochures' zeggen natuurlijk alles, overal en altijd de waarheid.
In de praktijk zit daar meneer of mevrouwtje poco die vanuit zijn/haar kantoortje beslist wie er een sociale woning krijgt of wie er voorrang krijgt of welk dossier er stilletjes naar boven of beneden geplaatst wordt, het is niet zo dat er van hogerhand zoveel controle op is en er vragen over gesteld worden in het parlement, want dat weet geen kat, behalve insiders.
Via een kennis (die er beroepshalve mee te maken heeft) weet ik hoe het er aan toegaat, toen ik opperde dat dat geen waar zou zijn in Spanje, dat in Spanje, áls er al sociale woningen zouden zijn, die zeer zeker niet éérst naar vreemdelingen (extranjeros) gaan, maar naar behoeftige autochtonen éérst kreeg ik het prachtige poco antwoord dat Spanje dan wel een heel triest land was...nuff said?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 13:36   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je er mee aan het spelen ofwa?

Je hebt het artikel toch gelezen.
Oud 14 maart 2010, 13:37   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In de praktijk zit daar meneer of mevrouwtje poco die vanuit zijn/haar kantoortje beslist wie er een sociale woning krijgt of wie er voorrang krijgt of welk dossier er stilletjes naar boven of beneden geplaatst wordt,
Een voorbeeldje uit de praktijk.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=29

Citaat:
Mijn nieuwe allochtone buren spreken geen Nederlands, wonen zeker nog niet lang in den belgiek, vegen hun voeten aan alle reglementen, rijden met mooie wagens (Mercedes en BMW o.a.).

en neen, ik ben niet verbitterd maar kom toch op voor eigen volk eerst. Een vriendin wacht al 5 jaar op een gelijkaardige woonst.
Oud 14 maart 2010, 13:39   #98
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:

Mogelijk niet maar ik wil mijn hand wel in het vuur steken dat sociale kansen een criterium is (maw inkomen etc) en raad nu eens bij wie dat doorgaans het laagste zal zijn...
Oud 14 maart 2010, 13:40   #99
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit artikel staat bol van de speculaties.

"Bovendien valt ook te verwachten dat de geregulariseerden kunnen genieten van voorrangsregels"
Die geregulariseerden hebben blijkbaar geen voorrang; maar het valt te verwachten dat ze kunnen genieten van bepaalde voorrangsregels die voor iedereen gelden.

In dezen zou ik gaarne van u vernemen welke de voorrangsregels zijn om in aanmerking te komen voor een sociale woning. Zie post #88 in deze draad.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 13:44   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'Brochures' zeggen natuurlijk alles, overal en altijd de waarheid.
In de praktijk zit daar meneer of mevrouwtje poco die vanuit zijn/haar kantoortje beslist wie er een sociale woning krijgt of wie er voorrang krijgt of welk dossier er stilletjes naar boven of beneden geplaatst wordt, het is niet zo dat er van hogerhand zoveel controle op is en er vragen over gesteld worden in het parlement, want dat weet geen kat, behalve insiders.
Via een kennis (die er beroepshalve mee te maken heeft) weet ik hoe het er aan toegaat, toen ik opperde dat dat geen waar zou zijn in Spanje, dat in Spanje, áls er al sociale woningen zouden zijn, die zeer zeker niet éérst naar vreemdelingen (extranjeros) gaan, maar naar behoeftige autochtonen éérst kreeg ik het prachtige poco antwoord dat Spanje dan wel een heel triest land was...nuff said?
Ja; je hebt genoeg gezegd.
Je geeft hier klaar en duidelijk toe dat er geen voorrangsregels bestaan voor asielzoekers en allochtonen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be