Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2010, 16:22   #81
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ha ik ben wel niet tegen gelegaliseerde en getaxeerde verkoop.
Ik vind wel dat alcohol rustig weer dubbel zo duur mag verkocht worden.
en ik vind ook dat de verkoop van marihuana in een traceerbare legale en getaxeerde omgeving met garantie op kwaliteit bvb moet kunnen.

je moet maar eens het spa standpunt lezen over marihuana en snelrijden, ze maken er echt een potje van
Bij deze mijn excuses Paul.
Vergeet ook niet dat getaxeerde cannabis niet persé een goed ding is.

Een open grow gedoogbeleid is meer mijn ding, nu ja
Oud 17 maart 2010, 16:24   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
artisjok

het lijkt mij als linkse rakker, dat jij zowat alles die de linkse sector wind in de vleugels geeft doodknuffelt en probeert mooi te praten.

Feitelijk willen jullie dat iedereen aan de drugs zit en in de sociale stront zit, zodat jullie meer werk hebben.

Kijk dit is nu een artikel vandaag geplubliceerd die u tegenspreekt.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...xplosief.dhtml

als je dan uw zin leest en dit artikel, begrijp je misschien mijn reactie

mvg
paul
Noch ik; noch de linkse sector willen dat iedereen aan de drugs zit of in de stront zit.
(Ik ben programmeur; ik heb enkel meer werk als er meer geînformatiseerd wordt)

Wat ik wel wil is een drugsbeleid met minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit.

Wat toont je artikel aan?
Dat het huidig drugsbeleid op niets trekt; faalt?
Dat er geen preventiebeleid is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 16:31   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ha ik ben wel niet tegen gelegaliseerde en getaxeerde verkoop.
Ik vind wel dat alcohol rustig weer dubbel zo duur mag verkocht worden.
en ik vind ook dat de verkoop van marihuana in een traceerbare legale en getaxeerde omgeving met garantie op kwaliteit bvb moet kunnen.

je moet maar eens het spa standpunt lezen over marihuana en snelrijden, ze maken er echt een potje van
Heb je een link naar beide partij-standpunten?
Oud 17 maart 2010, 17:52   #84
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je een link naar beide partij-standpunten?
google een keer je zult het wel sneller vinden dan ik
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 17:54   #85
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nogmaals roken is verslavend én ongezond maar net zoals bij een colaverslaving is de geestelijke beinvloeding marginaal ,dit in tegenstelling tot cannabis of alcoholconsumpties of verslavingen..
Alweer een relatief gegeven. Enig idee waartoe een verslaafde roker in staat is als hij niet tijdig zijn fix heeft? Kan ook voor enorme gevaren zorgen binnen het verkeer. Extreme agressie enzovoort. Maar zoals al gezegd werd, en wat zeer juist is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ge hebt cannabis soorten die u uphigh maken, zéér alert.
Gaat gij ze wettelijk onderscheiden?
Oud 17 maart 2010, 18:01   #86
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zou beter de (sport)auto's verbieden dan de drugs dan.
²

maar het draait niet rond volksgezondheid...
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 18:01   #87
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat ik wel wil is een drugsbeleid met minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit.
In de Kaukasus is er al zo'n "beleid" gaande omtrent drugs, meerbepaald opiaten. Ik denk niet dat het er daar voor het moment echt vredevol, laat staan risicoloos aan toe gaat.
Oud 17 maart 2010, 18:06   #88
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bottenskrapet, u opent deuren door verkeersagressie te linken met nicotine.
Want dat is inderdaad een sterk argument in mijn mening. Iemand die zijn sigaret net iets te lang moet missen, kan heel akelig uit de hoek komen.

Maar dat is nu eenmaal onze maatschappij, ze gaan willekeurig om met het woord "drugs". En vergeten dat ze dagelijks zelf onbewust toegeven aan hun drugsverslavingen zoals koffie, sigaretten, suiker, ...
Heel vroeger werden kruiden die we vandaag dagdagelijks in eten gebruiken ook als drugs beschouwd.

Ik vind het jammer dat cannabis zo'n slechte reputatie heeft opgebouwd en haar potentieel zo niet benut kan worden.

De mens zijn ingesteldheid is zo verdwaald geraakt afgelopen eeuwen, dat zelfs cannabis een probleem kan vormen.
We zouden ons beter vragen beginnen stellen bij ons gehele cultuursysteem ipv direct vingers te wijzen naar oorzaken van wanbeleid.

Dit gezegd zijnde
Oud 17 maart 2010, 18:14   #89
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want dat is inderdaad een sterk argument in mijn mening. Iemand die zijn sigaret net iets te lang moet missen, kan heel akelig uit de hoek komen.

Maar dat is nu eenmaal onze maatschappij, ze gaan willekeurig om met het woord "drugs". En vergeten dat ze dagelijks zelf onbewust toegeven aan hun drugsverslavingen zoals koffie, sigaretten, suiker, ...
Heel vroeger werden kruiden die we vandaag dagdagelijks in eten gebruiken ook als drugs beschouwd.

Ik vind het jammer dat cannabis zo'n slechte reputatie heeft opgebouwd en haar potentieel zo niet benut kan worden.

De mens zijn ingesteldheid is zo verdwaald geraakt afgelopen eeuwen, dat zelfs cannabis een probleem kan vormen.
We zouden ons beter vragen beginnen stellen bij ons gehele cultuursysteem ipv direct vingers te wijzen naar oorzaken van wanbeleid.

Dit gezegd zijnde

Lees eens wat statistieken

http://www.zorg-en-gezondheid.be/upl.../Tabel2007.xls

X41: Onopzettelijke vergiftiging door en blootstelling aan anti-epileptica, sedativa, hypnotica, antiparkinsonmiddelen en psychotrope geneesmiddelen, niet elders geclassificeerd 5
X42: Onopzettelijke vergiftiging door en blootstelling aan 'drugs' en psychodysleptica [hallucinogenen], niet elders geclassificeerd 37
X44: Onopzettelijke vergiftiging door en blootstelling aan overige en niet gespecificeerde geneesmiddelen en biologische stoffen 9
X45: Onopzettelijke vergiftiging door en blootstelling aan alcohol 9
Oud 17 maart 2010, 18:18   #90
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
²

maar het draait niet rond volksgezondheid...

Het gaat over te snel rijden, door iemand die eentje gerookt had.
Ik vraag me dan af, ligt het aan het potentieel van dien Audi R8 of aan die cannabis?

Het is die auto dat de mogelijkheid geeft rapper dan toegelaten te rijden. Niet cannabis.

Cannabis is een plant vrij van oordeel. Het is pas in aanraking met de mensheid dat zij bekleefd wordt met overtuigingen. Overtuigingen zijn zo gevaarlijk geworden in dezer tijden...
Oud 17 maart 2010, 18:19   #91
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees eens wat statistieken

http://www.zorg-en-gezondheid.be/upl.../Tabel2007.xls

X41: Onopzettelijke vergiftiging door en blootstelling aan anti-epileptica, sedativa, hypnotica, antiparkinsonmiddelen en psychotrope geneesmiddelen, niet elders geclassificeerd 5
X42: Onopzettelijke vergiftiging door en blootstelling aan 'drugs' en psychodysleptica [hallucinogenen], niet elders geclassificeerd 37
X44: Onopzettelijke vergiftiging door en blootstelling aan overige en niet gespecificeerde geneesmiddelen en biologische stoffen 9
X45: Onopzettelijke vergiftiging door en blootstelling aan alcohol 9
En doe nu de statestieken van verkeersaccidenten eens.
Van cannabis en alcohol. Enkel die twee drugs.
Enkel is alcohol legaal, en cannabis illegaal.

Oh zie je dat brother paul? We gaan weer rondjes draaien
Oud 17 maart 2010, 18:23   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
In de Kaukasus is er al zo'n "beleid" gaande omtrent drugs, meerbepaald opiaten. Ik denk niet dat het er daar voor het moment echt vredevol, laat staan risicoloos aan toe gaat.
Vertel eens; waar in de Kaukasus? En welk beleid voeren ze om gezondheidsrisico's en criminaliteit te verminderen?
Oud 17 maart 2010, 18:32   #93
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Dit gezegd zijnde
Couldn't agree more. Ik weet niet of ge bekent zijt met de eerbare filosoof wijlen Terence McKenna? Heeft enkele mooie lijntjes over samenlevingen & drugs (en tal van andere fascinerende zaken natuurlijk). Ik ga niet citeren aangezien ik het niet tot op de komma uit mijn hoofd weet, maar het komt er op neer dat elke samenleving een aantal "drugs" uitkiest om legaal en dus onder toezicht van de overheid, met alle kosten vandien, te gebruiken. Hiernaast demoniseert zij andere drugs gewoonweg omdat deze niet binnen de samenlevingsstructuur passen (enkel bij een minderheid dus).

Ooit zijn alle drugs legaal geweest, zelfs cocaine, morfine, heroine, ... Gewoonweg omdat men niet beter wist. Nu doet men dat wel en weet men maar al te goed dat sterk bedwelmende middelen niet rendabel zijn binnen een liberale en dus multiculturele samenleving.

Waarom ik ondanks dit alles nog steeds tegen legalisering ben, en ik heb het al gezegd, is gewoonweg omdat het dan volledig onder het beleid van de overheid valt. Drugs geven net ideëen over het vrij zijn van staatsstructuren e.d., dus dit zou vooreerst al vrij contradictorisch zijn. Voor de gebruikers die van hun high geen gebruik maken om te filosoferen, en er gewoon van genieten, zou dit lijden tot excessief gebruik. Meer, en overal, want het mag.
Op die manier worden drugs iets dagdagelijks, iets dat men nodig heeft om zich goed te voelen, en zal de reeds kleine groepering die hogere doeleinden bereikt met behulp van deze middelen (bv. op spiritueel gebied), reduceren tot een nog kleiner aantal, wat gewoonweg zal leiden tot een grote massa makke lammetjes die hard gaan werken voor hun fix, en enkel daarvoor leven, en op die manier het systeem gewoon keihard draaiende houden.
Men laat de overheid gewoon voor de zoveelste keer winnen als zij de touwtjes in handen krijgen wat betreft dit onderwerp, want zij zullen de enigen zijn die er een bredere winstmarge mee zullen behalen.
Oud 17 maart 2010, 18:35   #94
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vertel eens; waar in de Kaukasus? En welk beleid voeren ze om gezondheidsrisico's en criminaliteit te verminderen?
Over dat laatste heb ik niks gezegd, waarschijnlijk verkeerd begrepen.
De streken tegen Rusland, Georgië, Afghanistan enzo, 1 grote lijn voor drugstraffiek, en de enige reden waarom de VS zich daar zit te moeien.
Fuck die paar oliepijpleidingen die een paar kleine miljardjes opbrengen.
Oud 17 maart 2010, 18:42   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Over dat laatste heb ik niks gezegd, waarschijnlijk verkeerd begrepen.
Je reageerde toch op mijn
"Wat ik wel wil is een drugsbeleid met minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit."
met
"In de Kaukasus is er al zo'n "beleid" gaande omtrent drugs,..."

Citaat:
De streken tegen Rusland, Georgië, Afghanistan enzo, 1 grote lijn voor drugstraffiek, en de enige reden waarom de VS zich daar zit te moeien.
Fuck die paar oliepijpleidingen die een paar kleine miljardjes opbrengen.
Opdat ik je niet zou verkeerd begrijpen; wat vertel je hier nu?
Oud 17 maart 2010, 18:50   #96
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je reageerde toch op mijn
"Wat ik wel wil is een drugsbeleid met minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit."
met
"In de Kaukasus is er al zo'n "beleid" gaande omtrent drugs,..."

Opdat ik je niet zou verkeerd begrijpen; wat vertel je hier nu?
Ik reageerde gewoon op het "beleid"-gedeelte, en niet op beleid omtrent gezondheidsrisico's, sorry voor de onduidelijkheid.

Gewoon een klein gegeven, de oorlog in dat gebied gaat gewoon om drugs.
Oud 17 maart 2010, 18:51   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Couldn't agree more. Ik weet niet of ge bekent zijt met de eerbare filosoof wijlen Terence McKenna? Heeft enkele mooie lijntjes over samenlevingen & drugs (en tal van andere fascinerende zaken natuurlijk). Ik ga niet citeren aangezien ik het niet tot op de komma uit mijn hoofd weet, maar het komt er op neer dat elke samenleving een aantal "drugs" uitkiest om legaal en dus onder toezicht van de overheid, met alle kosten vandien, te gebruiken. Hiernaast demoniseert zij andere drugs gewoonweg omdat deze niet binnen de samenlevingsstructuur passen (enkel bij een minderheid dus).
Wie heeft er dit wanneer voor België/Europa gekozen?

Citaat:
Ooit zijn alle drugs legaal geweest, zelfs cocaine, morfine, heroine, ... Gewoonweg omdat men niet beter wist. Nu doet men dat wel en weet men maar al te goed dat sterk bedwelmende middelen niet rendabel zijn binnen een liberale en dus multiculturele samenleving.
Omdat men wat niet beter wist?
Bedoel je dat het weloverwogen was om bepaalde stoffen te verbieden? Wat was/waren dan de reden(en)/motivering bij de keuze?

Citaat:
Waarom ik ondanks dit alles nog steeds tegen legalisering ben, en ik heb het al gezegd, is gewoonweg omdat het dan volledig onder het beleid van de overheid valt. Drugs geven net ideëen over het vrij zijn van staatsstructuren e.d., dus dit zou vooreerst al vrij contradictorisch zijn.
Is dit zo? Tot je opgepakt wordt wegens bezit of aankoop van.
Citaat:
Voor de gebruikers die van hun high geen gebruik maken om te filosoferen, en er gewoon van genieten, zou dit lijden tot excessief gebruik. Meer, en overal, want het mag.
Op die manier worden drugs iets dagdagelijks, iets dat men nodig heeft om zich goed te voelen,
Is dat zo? Waar haal je dat vandaan?
Citaat:
en zal de reeds kleine groepering die hogere doeleinden bereikt met behulp van deze middelen (bv. op spiritueel gebied), reduceren tot een nog kleiner aantal, wat gewoonweg zal leiden tot een grote massa makke lammetjes die hard gaan werken voor hun fix, en enkel daarvoor leven, en op die manier het systeem gewoon keihard draaiende houden.

Men laat de overheid gewoon voor de zoveelste keer winnen als zij de touwtjes in handen krijgen wat betreft dit onderwerp, want zij zullen de enigen zijn die er een bredere winstmarge mee zullen behalen.
Dan moet je dringend beginnen pleiten voor het illegaal maken van al de legale drugs.
Oud 17 maart 2010, 18:53   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik reageerde gewoon op het "beleid"-gedeelte, en niet op beleid omtrent gezondheidsrisico's, sorry voor de onduidelijkheid.

Gewoon een klein gegeven, de oorlog in dat gebied gaat gewoon om drugs.
Ja, natuurlijk.
En met welk beleid heeft dit te maken? Met het beleid die ten koste van alles opium en heroïne illegaal wil houden. Er valt op die manier immers gigantisch veel geld mee te verdienen.
Oud 17 maart 2010, 19:02   #99
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
..........
Quote eens in doorlopende tekst, enorm irritant om hierop te reageren.

Natuurlijk was het weloverwogen om bepaalde stoffen te verbieden, hoelang duurt het vooraleer een weetje het publiek bereikt? Opiaten zijn enorm verslavend dus het zou een beetje zelfmoord voor de staat zijn om zoiets legaal te houden. Beter illegaal verhandelen dus.

Als ik ooit wordt opgepakt om één van die redenen, is dit mijn eigen "schuld".
Dan wordt mijn punt gewoon voor de zoveelste keer bewezen. Ik doe niemand kwaad ermee, maar van die eer kunnen zij niet meegenieten.

Bestudeer en beetje psychologie en sociologie, en je zult wéten dat het zo is. Logica valt niet altijd aan de hand van voorbeeldjes en feiten uit te leggen, anders had ik dat wel gedaan.

Daarvoor is het veel te laat, en daar hebben zij dan ook zo snel mogelijk weten voor te zorgen.
Oud 17 maart 2010, 19:12   #100
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En doe nu de statestieken van verkeersaccidenten eens.
Van cannabis en alcohol. Enkel die twee drugs.
Enkel is alcohol legaal, en cannabis illegaal.

Oh zie je dat brother paul? We gaan weer rondjes draaien
Ho, wat is dat 800doden door verkeersongevallen, nu hoeveel onder invloed ? dat staat er niet bij, neem nu eens dat dit 30% is... Dan spreek je van 240doden onder invloed.

We gaan nog eens over de stepping stone redeneren: 37 doden door drugs, dus marihuana legaliseren doet dit verdubbelen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be