Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2010, 22:18   #81
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De vraag is niet hoe oud is de discussie van drie-eenheid? Deze is inderdaad oud en begon eeuwen geleden tussen de monotheïsten die in de Enige God geloofden -zoals Jezus (vzmh) verkondigde- enerzijds, en zij die het christendom met heidendom ingrediënten maakten en uiteindelijk triniteit oplegden.

Nee, het is niet van een of andere website hoor. Ik was op youtube, ik kwam Modern History Of Christianity - by Gary Miller (Abdul-Ahad Omar) tegen, en toen kwam de idee om hierover een discussie te starten.!!

Ok, voor derde keer: de vraag is niet "hoe oud is deze of die discuussie?". Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Bestudeer eerst eens je eigen religie. DE ISLAM is immers onbestaande en dus zijn er ook daar interpretaties. Als Katholiek-orthodox volg ik deze traditie die de triniteit aanneemt. Gij doet dat op grond van de koran blijkbaar niet. Ook goed. Ik heb geen zin om daar met u over te discussiëren, dat levert mij niks op en ik wil u ook niet bekeren dus ....
U kan poneren dat de islam de waarheid is, ik kan dat ook en de islam als ketterij beschouwen, zoals Johannes Damascenus al deed.
Misscien toch eens wat lezen over het Jezusbeeld van de Koran.

en O BTW, ook de islam heeft zich met heidense elementen gemengd hoor !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....

Laatst gewijzigd door Alvader : 25 maart 2010 om 22:19.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 07:56   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
vooral als ie daarmede zichzelf bevredigt.

Enfin: na de Vader en de Zoon komt de Kleinzoon, die weer heel iets anders beweert.

Nee: neem de bijbel niet al te serieus. Het verhaal van Jezus is een product van de Griekse filosofen, die hebben daar overigens goed over nagedacht en ook nadien.

Na de Geest van de Vader in de schepping en de Wet komt die van de Zoon in de Liefde (eigenlijk is dat de Ziel).
En nu is het zaak beiden te verenigen, ook weer een taak van filosofen en kunstenaars.
Ja: en vergeet natuurlijk de vrouw niet, de Godinnen, namelijk Maria en Maria Magdalena.

En zo hebben we dan al gauw weer een hele familie compleet net als in de Griekse mythologie. Dat is zo veel gezelliger en menselijker dan het patriarchale en dictatoriale Jodendom.
Vwoilla, meer moet ge daar inderdaad niet achter zoeken, net zo min je het instituut kerk nodig hebt om te geloven / volgeling te zijn.... Leef naar de geest van de leer. Of ge nu gelooft dat god alleen is, of zich manifesteert in 3 man, (waarvan er eentje zelf niet menselijk is. ) dat doet niks af van het feit dat ge u deftig gedraagt.

Beter iemand die alle dagen goe het varken uithangt maar zijn naaste lief heeft dan ne paster die elke week een andere misdienaar heeft
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 09:35   #83
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Zowel het Jodendom als de Islam als het Christendom zijn dictatoriale religies, omdat God daar slechts één persoon zou zijn (vooruit: bij de christenen zijn het er dan 3) in plaats van dat alle mensen God zijn.
God is namelijk de Geest der gemeenschap van ons allen en dat voorkomt machtsmisbruik.
Dat is de ware democratische religie.
Want wij zijn allen kinderen van God en dus zelf Goden.

Ja: dat is wat Jezus eigenlijk bedoelde en daarvoor is Hij ook gestorven aan het kruis.

De heilige geest is de gemeenschap der mensen en dat is de zogenaamde derde persoon als collectieve persoon, niet alleen de eenheid van God en Jezus, maar ook die van ons allen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 10:09   #84
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Als Katholiek-orthodox volg ik deze traditie die de triniteit aanneemt.
Deze traditie is in tegenstrijd met wat Jezus (PBUH) en de evangeliën hadden gepreekt, zo niet, dan moet je zeggen wat/hoe.

Laatst gewijzigd door porpo : 26 maart 2010 om 10:12.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 10:14   #85
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook dat zit er dik in, ja.
Dit ook! Dat is ook een "ja" volgens jou, niet meer, niet minder!

Citaat:
Ik heb daar al mee leren leven.
Hier ook, volgens mij heb je daar al mee leren leven volgens ù, niet meer, niet minder.
Oud 26 maart 2010, 10:20   #86
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze traditie is in tegenstrijd met wat Jezus (PBUH) en de evangeliën hadden gepreekt, zo niet, dan moet je zeggen wat/hoe.
Ik en de Vader zijn één. Er zal iemand(de heilige Geest) na mij komen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 11:08   #87
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik en de Vader zijn één. Er zal iemand(de heilige Geest) na mij komen.
Ja, maar in wat?

Mijn Moeder wou dat ik geneeskunde ging studeren.
Ik wou geneeskunde studeren.
Ik en mijn Moeder ben zijn één.

Mijn zus vindt Aishwarya Rai mooi.
Ik vind haar mooi en slim.
Ik en mijn zus zijn één.

Ga terug naar Johannes 10:30 en probeer de juiste manier van lezen in de context te doen, en kom hier niet "er zal iemand na mijn komen" daarachter plakken.
Oud 26 maart 2010, 11:42   #88
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat betekent PBUH?

Het staat in Mattheüs 28:19

Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest,...

De heilige geest is de eenheid van de Vader en de Zoon als een derde persoon.
In het algemeen: twee personen vormen tezamen een derde.
Dat is zowel lichamelijk zo, dus als een geheel, als ook innerlijk als geest.

De mens als vier-eenheid.

Maar de Geest is ook gewoon individueel, dat wil zeggen: elk mens is een eenheid van Geest en Lichaam, dus een twee-eenheid als denkend en zintuiglijk bewustzijn.
Want we nemen ons lichaam zintuiglijk waar.
De eenheid als derde is hier dus het bewustzijn.
Dan hebben we ook nog onze ZIEL als gevoelsbewustzijn.
Dus elk mens is een drie-eenheid van Geest en Ziel en Lichaam.
Samen als bewustzijn als een vierde.
Dus is de mens zelfs een vier-eenheid.
Wat dan weer verder verdeeld kan worden in een innerlijk en een uiterlijk bewustzijn, een innerlijk en een uiterlijk lichaam, enzovoort.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 26 maart 2010 om 11:45.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 12:01   #89
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gij wilt dus beweren dat heel deze doctrine gestoeld is op fantasie en nergens ook maar enige evangelietekst stelt dat Jezus echt God is ?
Ok dan, einde gesprek . Ga de evangelies lezen ipv selectieve websitejes te bestuderen of uw "mening" te vormen a.d.h.v een youtube-filmpje.

قَالَ لَهُ يَسُوعُ: «أَنَا هُوَ الطَّرِيقُ وَالْحَقُّ وَالْحَيَاةُ. لَيْسَ أَحَدٌ يَأْتِي إِلَى الآبِ إِلاَّ بِي.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 13:44   #90
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Doet niet onnozel. Jezus was gewoon een man. Hij had een mooie boodschap, maar gewoon een man. Goddelijkheid, zoon van god, de vader, de zoon en de geest, blablabla is er allemaal later bijgekomen.

Studie: Begrip God en Drie-éénheid

Dit begrip geeft nogal al wat verwarring.
Het begrip “God”is niet de eigen-naam van iemand. Het is een taalkundig grammaticale soortnaam dat aanduidt: het gaat over het Opperwezen, wat of wie aanbidding toekomt.
Webster woordenboek definitie is: Elk van een categorie wezens, die men zich als onsterfelijk voorstelt, (2) mannelijke godheid (3) afgod of idool (4) een verafgood ding of persoon, (5) de Schepper van universum. Maar wie stellen we ons nu als zodanig voor en komt dat eerbetoon en die aanbidding boven alles toe?
Nu dan de vraag: wie is God, wie is dat opperwezen dan wel?

De ware God, wie aanbidding cq verering toekomt, heeft Zich aan de mens bekend gemaakt, nadat deze zcch ven Hem had gekeerd. Wie is nu deze God? De God die zich aan Abraham, Isaak en Jacob heeft voorgesteld, bekend gemaakt. Die God is persoonlijk en vormt een drie-éénheid. Dat is niet hetzelde als 3 goden, of 3 diverse verschijningsvormen van één God.
Drie-enig wil zeggen: 3 personen en toch één wezen, één natuur, één in identiteit.
Het één zijn van God is geen getalsmatige één, geen numerieke één, maar een idetitieits eenheid.
In de franse vertaling staat het juist weergegeven uit de griekse grondtekst: Hoor Israël onze Goden (Elohim) zijn Uniek., dwz enig in hun soort.
Wezen of identiteit heeft te maken met “wat” iemand is, persoon heeft te maken met “wie”iemand is. Wezen duidt op de hoedanigheid van iemand ongeacht met hoe velen ze zijn.
Het wezen, het zijn van God, het Opperwezen omvat drie personen: Vader, Zoon en H Geest. Vergelijk het met een één-ei drieling:drie onafhankelijke personen en toch wezens identitiek.
De éénheid, het één-zijn ligt in hun identiteit, niet in hun aantal.

De volgende vergelijking kan het verduidelijken. Op de zaak hebben we een directie. Die bestaat uit : algem directeur, techn directeur en econom directeur. Ze zijn met drie man, drie directeurs en toch is er maar één directie. We spreken niet van drie directies, maar toch zijn die 3 personen evenveel waard in gezag en functie enz.: ze zijn alle drie directeur.
Er is één directie omvattende 3 personen.
Zo analoog is de vergelijking in er is één God (directie) die bestaat uit drie personen: de Vader, de Zoon en de H Geest. Drie afzonderlijke personen die samen een éénheid vormen. We spreken niet van drie goden. Christenen geloven in één God of beter is eigenlijk te zeggen: één Godheid omvattende drie Goddelijke personen.

Door een foute uitleg komen moslims ertoe te denken dat we in drie goden geloven. En die fout komt van mohammed zelf. Geen enkel christen gelooft zoals de moslim veronderstelt dat christenen geloven: drie goden ttz Jezus , Maria en God.
Het Zoon zijn is iets geestelijk, drukt een relatie tussen 2 personen. Jezus is de eeuwige Zoon van de Vader, die er altijd geweest is. Maria is moeder van de menselijke hoedanigheid van Jezus, niet van zijn Goddelijke wezen.
Jezus Christus is een persoon met 2 naturen: Goddelijk en menselijk. Is dit zo vreemd te geloven, te aanvaarden. Zelfs de oude grieken geloofden dat dit kon en dan nog wel in relatie tot hun afgoden. Hand14:

Paulus en Barnabas in Lystra
8*In Lystra zat een man op straat die geen kracht in zijn voeten had; hij was al sinds zijn geboorte verlamd en had nooit kunnen lopen. 9*Toen deze man naar een toespraak van Paulus luisterde, keek Paulus hem strak aan en zag dat hij geloofde dat hij genezen kon worden. 10*Daarom riep hij hem toe: ‘Kom overeind en ga op uw benen staan!’ De man sprong op en begon te lopen. 11*Toen de mensen zagen wat Paulus had gedaan, verhieven zij hun stem en ze zeiden in het Lykaonisch: ‘De goden zijn in mensengedaante naar ons afgedaald!’ 12*Ze noemden Barnabas Zeus en Paulus Hermes, omdat hij de woordvoerder was.

Dus waarom zou de ware God niet in mensengedaante onder ons komen leven. En dat is juist wat Hij deed in Jezus Christus, God in mensengedaante.
En als Jezus een gewoon mens was dan is Zijn boodschap waardeloos want die boodschap is verankert in Zijn Persoon, in Zijn identiteit. Hij heeft zelf gezegd Gods Zoon te zijn en anderen hebben het aanvaard of verworpen. Stel dat het objectief niet waar zou zijn dan bedroog hij, degene die dat geloofden, met opzet, een bedrieger. Of Hij was gestoord, iemand met godsdientwaan of erger.
Welk mooie boodschap hebt ge dan, wat is die waard als die van een bedrieger of een gestoorde komt? Niks, nada, zerobros, 0,000. Zo iemands leerstellingen ga ik niet volgen of vertrouwen in stellen.
Dus er zijn maar 2 opties: of Jezus is een oplichter-gestoorde (die eigen leugens geloofd) en dan zijt ge inconsequent als ge die boodschap mooi ziet, hem als een goed mens, een groot lerraar en profeet erkend; of Hij is wie Hij zegt te zijn, Gods Zoon en de bewijzen daarvoor gegeven heeft.
Zijn opstanding uit de dood. Welk mens kan zichzelf weer levend maken, heeft die kracht? Niemand, behalve Jezus deed dit.
Wat ik persoonlijk geloof is gebasserd op feiten, historich bewezen op getuigenverklaringen vastgestelde feiten. Ik geloof niet in fabeltjes, daar ben ik te eigenwijs, te kritisch en te wantrouwig voor, ik wil eerst zelf onderzoeken of iets echt is voor ik het geloof.
En de tegenstanders die het wouden weerleggen moesten toegeven dat ze geen enkel tegenargument hadden. Hun tegenstand was gebaseerd op onwil, niet op feitelijke argumenten en tegenbewijzen.
Want Jezus erkennen betekende voor hun de consequentie van hun verkeerde levenstijl te moeten wijzigen en het goede te zoeken, dat wilden ze niet.
Oud 26 maart 2010, 13:57   #91
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik meen me toch te herinneren, dat hij zoon van god was, ... en over de heilige geest is ook nog wel het een en ander terug te vinden...

Het is dus niet in tegenstrijd , er is dus weldegelijk 1 god, maar die zich onder 3 vormen manifesteert , daar komt het min of meer op neer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 14:28   #92
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Studie: Begrip God en Drie-éénheid

Want Jezus erkennen betekende voor hun de consequentie van hun verkeerde levenstijl te moeten wijzigen en het goede te zoeken, dat wilden ze niet.
Ah juist, ongelovigen zijn moedwillige zondaars en christenen zijn onvrijwillige zondaars.
Kan ik bij u ook aflaten bestellen?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 14:40   #93
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar in wat?

Mijn Moeder wou dat ik geneeskunde ging studeren.
Ik wou geneeskunde studeren.
Ik en mijn Moeder ben zijn één.

Mijn zus vindt Aishwarya Rai mooi.
Ik vind haar mooi en slim.
Ik en mijn zus zijn één.

Ga terug naar Johannes 10:30 en probeer de juiste manier van lezen in de context te doen, en kom hier niet "er zal iemand na mijn komen" daarachter plakken.

In het Mattheus evangelie zegt Jezus: Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest.
Oud 26 maart 2010, 14:59   #94
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ah juist, ongelovigen zijn moedwillige zondaars en christenen zijn onvrijwillige zondaars.
Kan ik bij u ook aflaten bestellen?
Das weer een conclusie trekken uit iets wat er niet staat.
Iedereen is zondaar, moedwillig of niet.
De normen uit de tien geboden kan niemand 100% halen, lukt niet. Gods normen zijn eerlijk, maar wij zijn niet in staat eraan te voldoen omdat er iets fundamenteel fout is gegaan. Onze innerlijke natuur is verminkt geworden, we leven onder een geestelijke macht die ons dwingt om foute dingen te doen. De neiging tot het kwaad is sterker dan ons verlangen goed te willen doen. En enkel Jezus kan van binnenuit daar verandering in brengen als we ons aan Hem toevertrouwen.
Ik verkoop geen aflaten.
Oud 26 maart 2010, 15:02   #95
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Zoals Shopenhauer zei: We worden slaaf gemaakt door onze duistere driften. Driften die primitief, gewelddadig en onbeschaamd zijn. We kunnen amper ontsnappen aan die driften dat het voor een verstandig mens moeilijk is om gelukkig te leven.
Oud 26 maart 2010, 15:08   #96
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit ook! Dat is ook een "ja" volgens jou, niet meer, niet minder!

Hier ook, volgens mij heb je daar al mee leren leven volgens ù, niet meer, niet minder.
Nogmaals: the proof of the pudding is in the eating.

>>

The notion of the Abrahamic God as the Devil was advanced by several religious authors throughout history.

They make the case that the Biblical god is a divine force that wreaks suffering, death, and destruction and that tempts or commands humanity into committing mayhem and genocide.

These writings refer to this god variously as "a demiurgus", "an evil angel", "the devil god", "the Prince of Darkness", "the source of all evil", "the Devil", "a demon", "a cruel, wrathful, warlike tyrant", "Satan", "the devil", and "the first beast of the book of Revelation".

Many of the authors criticize only the concept of god found in the Tanakh, in contrast with the "true god" they claim to see in the New Testament.

However, other authors apply their condemnation to the entire godhead of Judaism, Christianity, and Islam.

The authors assert their claims by reference to a number of passages in Biblical scripture describing actions of God that they say are evil or Devil-like.

Many of the authors have been severely chastised for their writings, and their followers killed.

...

<<

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/God_as_the_Devil

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 15:34   #97
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
The notion of the Abrahamic God as the Devil was advanced by several religious authors throughout history.

Check es Anatole France of in mindere mate George Bernard Shaw.

"He was an Asura who wanted to be the 'one and only God,' that's why he became the most terible despot imaginable," Mother said quoting Theon. 'That's what Anatole France said too I now know that Anatole France hadn`t read Theon`s store; but where did he pick that up? I don`t know. It`s in The Revolt of the Angels. He says that Satan is the God and Jehovah, the 'one and only God ' is the monster. And when the angels wanted Satan to become the only God, he perceived that he was immediately taking on all the failings of Jehovah! So he refused. He said, ‘No-no.thank you very much ‘ It`s admirable story.

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 17:19   #98
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij wilt dus beweren .. nergens ook maar enige evangelietekst stelt dat Jezus echt God is ?
Absoluut, absoluut!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
In het Mattheus evangelie zegt Jezus: Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest.
Oké

Evenals "Ik en Vader zijn één" dat je uit de context hebt gerukt, is Mattheüs 28:19 ook niet geldig om de triniteit of goddelijkheid van Jezus (saws) te wettigen.

1) Deze tekst spreekt over drie verschillende wezens met "en" ertussen die dus de drie verschillende wezens bewijst: "..de Vader en de Zoon en de heilige Geest". Deze tekst vermeldt drie personen, inderdaad, maar zegt daar nergens dat het om één wezen gaat.

Een ander voorbeeld uit het Nieuwe Testament:
1 Timotheüs 5:21
Ik betuig voor God, en den Heere Jezus Christus, en de uitverkoren engelen, dat gij deze dingen onderhoudt, zonder vooroordeel, niets doende naar toegenegenheid.
Hier wordt ook drie soorten wezens vermeld: één God, één Jezus en meer engelen, zegt daar nergens dat het om één wezen gaat. Anders moesten we hier spreken van vier-eenheid, duizend-eenheid, miljoen-eenheid (hangt van aantal uitverkoren engelen af) ..

2) Stel, ik stuur u naar een verenging, ik zeg tegen u ga naar vereniging a en nodig haar leden uit in mijn naam en filosoof en djimi. Betekent dit dat ik en filosoof en djimi één persoon zijn? Absoluut niet. Het kan gebeuren dat we, alle drie, hetzelfde doel hebben: de leden van vereniging a uitnodigen voor een vergadering. Eenheid in het doel zegt niets over eenheid in het wezen.

Als je in een bepaalde instituut naar de directeur wilt, dan moet je eerst jezelf identificeren met een computer voor de deur van de directie office. Op deze computer staat: "PUT IN YOUR FINGERPRINT: [ ]".
De naam van de software is: "I am the only way to get to CEO".

Deze computer/software is niet de directeur en deze is niet de software. De computer en directeur zijn niet één, en toch kunnen ze hetzelfde doel hebben.

In de Bijbel lees jij dat ook in Johannes 14:6. Dat is waar en alle profeten en boodschappers komen in aanmerking voor deze waarheid. In de tijdsperiode van Abraham (saws) kon niemand tot God komen (juist geloven) zonder Abraham (pbuh) te accepteren (zijn profeetschap en zijn boodschap). Met Mozes, Jezus, Jacobs en de laatste profeet Mo7ammed óók.
Oud 26 maart 2010, 17:21   #99
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

-- Off-topic --
Citaat:
The notion of the Abrahamic God .. enzovoort enzovoort
Volgens mij is dat zo volgens ù, niet meer, niet minder.
-- Off-topic --

Laatst gewijzigd door porpo : 26 maart 2010 om 17:22.
Oud 26 maart 2010, 17:34   #100
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Das weer een conclusie trekken uit iets wat er niet staat.
Iedereen is zondaar, moedwillig of niet.
De normen uit de tien geboden kan niemand 100% halen, lukt niet. Gods normen zijn eerlijk, maar wij zijn niet in staat eraan te voldoen omdat er iets fundamenteel fout is gegaan. Onze innerlijke natuur is verminkt geworden, we leven onder een geestelijke macht die ons dwingt om foute dingen te doen. De neiging tot het kwaad is sterker dan ons verlangen goed te willen doen. En enkel Jezus kan van binnenuit daar verandering in brengen als we ons aan Hem toevertrouwen.
Ik verkoop geen aflaten.
Desondanks bevestig je wat ik gezegd heb punt voor punt, behalve dan over die aflaten. Jezelf aan Jezus toevertrouwen is dus voldoende om verontschuldigd te worden. De Paus zei ook iets dergelijks. En wie wordt daar beter van?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be