Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2010, 14:27   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Over schotelvod gesproken.

Wat mij altijd verbaast, is dat het Pallieterke nog blijft verkopen. Temeer, omdat het Pallieterke van nu nog maar de schijn is met wat het vroeger ooit was. Ik neem aan dat ze zich hebben moeten aanpassen aan het intellectueel gehalte van de huidige Vlaams-nationalist. Triestig, triestig.
Als ik zulke onzin lees dan denk ik : ge zou u beter zorgen maken over uw eigen verstandelijke vermogens in plaats van over die van iemand anders.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 maart 2010 om 14:33.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 14:35   #82
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Niks van. De overgrote meerderheid der Vlamingen heeft niet door dat op 3 jaar tijd de CD&V 180 graden gekeerd is. Leterme op de troon bij gratie van de PS, Keizer Dehaene in de rol van zijn leven en dat kadaver Martens weer op het voorplan. Mijne heren, de CVP is terug!
Ik begrijp uw frustratie volkomen, maar op Leterme na zijn de oud-gedienden toch echt uitgerangeerd. Het zijn karikaturen van zichzelf geworden, marionetten in des konings handen. Ondertussen zijn er zaken veranderd waardoor een terugkeer naar de tijd van het good old boys network van de CVP volledig is uitgesloten.

Dit doemdenken moet niet tot kunst verheven worden.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 14:38   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik begrijp uw frustratie volkomen, maar op Leterme na zijn de oud-gedienden toch echt uitgerangeerd. Het zijn karikaturen van zichzelf geworden, marionetten in des konings handen. Ondertussen zijn er zaken veranderd waardoor een terugkeer naar de tijd van het good old boys network van de CVP volledig is uitgesloten.

Dit doemdenken moet niet tot kunst verheven worden.
tikkeltje naief, denk ik

de belgicistische vakbondsvleugel heeft de partij terug stevig in handen.

of ging je voorzitster Thysen (het is momenteel niet opportuun om aan de prerogatieven van de Koning te 'morrelen'/ BHV vereist een onderhandelde oplossing) soms vlaamsgezind noemen ?!?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 14:42   #84
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
De lethargie en moedeloosheid van de Vlamingen was anders in 2007 ver naar de achtergrond verdwenen.

Let op, volgend jaar ligt het initiatief voorgoed bij de Vlamingen.
Inderdaad, het najaar van 2007 zal ik altijd herinneren als een unieke periode in de Belgische geschiedenis, waarbij niet meer alleen vlaamsgezinden, maar ook de machtspartij CD&V, de rechten van de Vlamingen verdedigden en zich niet lieten doen. CD&V heeft echter haar rug gekeerd naar Vlaanderen.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 14:50   #85
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tikkeltje naief, denk ik

of ging je voorzitster Thysen (het is momenteel niet opportuun om aan de prerogatieven van de Koning te 'morrelen'/ BHV vereist een onderhandelde oplossing) soms vlaamsgezind noemen ?!?
Naïef? Nee, ik geef niet toe aan doemdenkerij.

En hoeveel Vlamingen laten zich nog iets gelegen liggen aan wat een vakbond vindt? De Vlaamse werkgeversorganisaties vind ik relevanter wat dat betreft.

De belgicistische 'opleving' van Marianne Thyssen c.s. is geen hoopvolle ontwikkeling voor het regime, eerder een veeg teken van het tegenovergestelde.
Oud 24 maart 2010, 14:55   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Naïef? Nee, ik geef niet toe aan doemdenkerij.

En hoeveel Vlamingen laten zich nog iets gelegen liggen aan wat een vakbond vindt? De Vlaamse werkgeversorganisaties vind ik relevanter wat dat betreft.

De belgicistische 'opleving' van Marianne Thyssen c.s. is geen hoopvolle ontwikkeling voor het regime, eerder een veeg teken van het tegenovergestelde.

wie denk jij dan dat de macht in handen heeft bij de CVP ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 14:57   #87
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Inderdaad, het najaar van 2007 zal ik altijd herinneren als een unieke periode in de Belgische geschiedenis, waarbij niet meer alleen vlaamsgezinden, maar ook de machtspartij CD&V, de rechten van de Vlamingen verdedigden en zich niet lieten doen.
Dat bedoel ik helemaal, respublica. Als dit mogelijk is - en waarom ook niet? - dan moet dit volgend jaar zeker mogelijk zijn, de doemdenkerij van velen ten spijt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
CD&V heeft echter haar rug gekeerd naar Vlaanderen.
CD&V zal van een koude kermis thuiskomen. Het schandalige defaitisme zal de partij zuur opbreken.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 24 maart 2010 om 14:57.
Oud 24 maart 2010, 14:59   #88
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

wie denk jij dan dat de macht in handen heeft bij de CVP ?
De partijbonzen: Leterme, Thyssen.

Maar vergeet de rol van Kris Peeters niet. Zijn belangen zijn niet die van Leterme. Deze belangen kunnen wel eens een splijtzwam worden in netelige dossiers. Geloof mij maar.
Oud 24 maart 2010, 14:59   #89
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tikkeltje naief, denk ik

Denk ook aan het positieve imago dat de regimepers de 'nieuwe' Leterme al een tijdje aan het aanmeten is, met het oog op 2011.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 15:21   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Helemaal niet. Het recht om te wonen waar men wil is één van de eerste verworvenheden van de arbeidersklasse/boeren op een moment men afstapte van het feodaal regime waar boeren gebonden waren aan de grond van hun leenheer en arbeiders gebonden waren aan de fabriek waarin ze werkten.
Dat is idealistische bullshit, geen marxistische analyse. De krachtverhoudingen in de maatschappij vandaag zijn van die aard dat 'het recht op wonen waar men wil' eigenlijk staat voor 'de plicht zich "flexibel op te stellen" en te verhuizen naar daar waar het grootkapitaal slaven nodig heeft om tegen elkaar op te zetten'.

In die zin is een Vlaamse wooncode een veel linkser en socialer beleid dan alle liberaal kosmopolitische bullshit die verkondigd wordt aan de euh, linkerzijde.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 24 maart 2010 om 15:24.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 15:24   #91
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens is dat iets dat zéér veel Vlaamse arbeiders en bedienden aanvoelen. Het aantal kosmopolitische salonlinksen dat dat recht op vrij wonen waar men wil propageert is vooral te situeren bij goedverdienende middenklassers, kaderbedienden en studentjes die het echte leven nog niet kennen. Degenen die geen last hebben van de negatieve kant van de multikul omdat ze een goede woonst ergens in een randgemeente kunnen betrekken.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 24 maart 2010 om 15:24.
Oud 24 maart 2010, 15:26   #92
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar vergeet de rol van Kris Peeters niet. Zijn belangen zijn niet die van Leterme. Deze belangen kunnen wel eens een splijtzwam worden in netelige dossiers. Geloof mij maar.
Inhoudelijk verschillen de twee nochtans amper, beiden staan voor liberaliseringen, sociale afbraak, inleveren, besparen op sociale verworvenheden van de bevolking en van Vlaanderen een grote bouwwerf van staal en beton maken. Ze verschillen alleen van mening over het staatkundig niveau waarop dat beleid gevoerd moet worden.
Oud 24 maart 2010, 15:32   #93
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Inhoudelijk verschillen de twee nochtans amper, beiden staan voor liberaliseringen, sociale afbraak, inleveren, besparen op sociale verworvenheden van de bevolking en van Vlaanderen een grote bouwwerf van staal en beton maken. Ze verschillen alleen van mening over het staatkundig niveau waarop dat beleid gevoerd moet worden.
Die verschillen kunnen dus van belang zijn.
Oud 24 maart 2010, 16:00   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als ik zulke onzin lees dan denk ik : ge zou u beter zorgen maken over uw eigen verstandelijke vermogens in plaats van over die van iemand anders.
Als u het bent die het onzin noemt, vind ik dat al niet zo erg. Wat zeg ik, dan zit ik goed.

Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2010 om 16:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:19   #95
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
De N-VA heeft zopas klacht ingediend tegen "kwaliteitskrant" Le Soir, en wel om de volgende reden:

Je kan hier het artikel lezen: http://www.n-va.be/lesoir_en_de_wooncode.pdf

Er komt geen einde aan de pure haatcampagne van de Franstalige media tegenover Vlaanderen. Dagelijks is het prijs. Hoe lang gaan wij dit nog blijven pikken?

Om het met een (lichtjes aangepaste) quote van De Wever te zeggen: Waarom houden die Franstaligen toch zo fanatiek vast aan België, terwijl men met zo’n afschuwelijke Vlaamse gemeenschap moet samenleven???
Le Soir gaat inderdaad te ver.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:21   #96
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij trouwens ook opvalt is de totale en oorverdovende stilte van de Vlaamse media hieromtrent. Geen enkele krant die zegt 'ho maar, wat schrijven die allemaal?'

Geen enkele krant die een wederwoord publiceert, of er ook maar een beetje aandacht aan besteedt. Wel integendeel: "kwaliteitskrant" De Standaard werkt zelfs samen met die Gazette Mille Collinnes...
U klaagt over wat Le Soir zegt maar u noemt die krant "Gazette Mille Collines"? U zoekt dus die problemen, Zeno!, met zo'n termen.
Oud 24 maart 2010, 16:24   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms? Ik lees de krant quasi dagelijks. Hallucinant wat je daar leest. Hallucinant. Franstalige media doen actief mee aan de politiek (zij nemen echt een standpunt in, 90% een typisch Franstalig anti-Vlaams standpunt), terwijl men in de Vlaamse media veel objectiever/droger schrijft en vaak de standpunten van het "eigen kamp" in vraag stelt of zelfs afschiet. Dat zie je zelden in de Franstalige kranten.

Ik ben er 200% zeker van: moesten alle Vlamingen WETEN wat men in Franstalige kranten (op dagelijkse basis) schrijft, iedereen onmiddellijk voor een splitsing van Belgie zou zijn. Maar helaas, de grote massa leest geen Franstalige kranten, kijkt niet naar RTBF of RTL. (wat op zich ook al het failliet van Belgie aantoont, maar soit!)
Waarom zouden de Vlamingen naar zo'n zenders kijken? Als Franstalig kijk ik ook niet naar de VRT, VTM, enz...... Vlamingen leven in een Nederlandstalig wereld net als de Franstaligen in een Franstalig wereld leven. Er is niets verkeerds daarmee.
Oud 24 maart 2010, 16:28   #98
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Le Soir gaat inderdaad te ver.
En wat is daarvan de bedoeling, want de anti-Vlaamse hetze wordt door een zogenaamde kwaliteitskrant niet zonder een welbepaald doel opgezet?
Oud 24 maart 2010, 16:38   #99
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en om nog beetje olie op het vuur te gooien:
Wathelet (CDH), staatssecretaris vreemdelingenzaken, doet bedrog bij de regularisatie van vreemdelingen.
blijkbaar zijn CDH en PS goede maatjes in Wallonië.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:39   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dewever zou klacht neerleggen en zal geen intervieuws meer geven aan Le Soir (teletekst VRT).
Dewever heeft gelijk zo te reageren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be