![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De academische wereld moet daartoe het initiatief nemen. Het wordt tijd dat ze haar publieke rol ernstig neemt en haar best ingevoerde eminenties naar voren schuift om zich in het debat te smijten en de touwtjes in handen te nemen. Geen verraad of vaandelvlucht meer van de intellectuelen, maar een kleine revolutie. Ofwel geloven we in de Verlichting, en de waarde die wordt gehecht aan rede en redelijkheid, ofwel niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() Het probleem is dat men Dehaene geen beslissingsbevoegdheid heeft gegeven. De zaak komt dus sowieso weer op de banken van het parlement terecht. Bovendien staat Dehaene ook constant in verbinding met de huidige politieke klasse en toetst hij zijn plannen af aan hun oordeel. Zijn speelruimte is dus zeer beperkt. Dat alles vrij discreet verloopt, is een goed teken, maar de manier waarop Dehaene is ingezet is zeker niet ideaal. Mijn vrees is zelfs dat een eventueel falen aan Dehaene zal worden verweten en niet aan de politieke klasse, zodat het idee van het uitbestedingsprincipe nog meer wordt verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Ik wil ook eerst de stukjes uit elkaar halen. Maar dan wel de gehele brokken. Vlaanderen aan de ene kant; Brussel + Rand aan de andere kant. M.a.w. je moet eerst de stukken definiëren, en dat niet noodzakelijk op basis van de huidige grenzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 25 maart 2010 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Ja, maar soms heb je niet alle informatie of is de uitkomst moeilijk te voorspellen. Moet ik dan maar afzien van grote aankopen, leningen e.d.m.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de uiteindelijke beslissingsmacht betreft: over mijn lijk. Salazar, dat was ook 'een intellectueel'. Zijn 'kleine revolutie' heeft - op de Anjerrevolutie en het uit elkaar vallen van het Portugese koloniale rijk na - tot niks goed geleid.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Voor de drieduizendste keer: de uitkomst interesseert mij geen moer. Als de uitkomst onafhankelijkheid voor Vlaanderen (minus Rand) betekent, is dat uitstekend. Als Brussel (+Rand) zich daarbij wil aansluiten, is dat ook goed. Maar als we verder kijken dan alleen de Vlaamse belangen, lijkt mij een confederaal België het meest voor de hand liggende compromis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zou de houding van de buitenlandse ondernemingen veranderen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heb ik immers aan vrij onderzoek, academische vrijheid en democratische toegang tot het universitair onderwijs als ik er achteraf toch niks méér mee mag aanvangen dan toekijken hoe een 'elite' beslist in naam en plaats van mijzelf en mijn vrienden en familieleden die niet tot het universitair onderwijs konden doordringen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Dat geldt m.n. voor die dossiers waarin de politieke wereld over haar eigen werking en werkterrein moet discussiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-Brussel moest geblokkeerd worden. -Brussel moest uitgehongerd worden. -Brussel in handen van Vlaamse paras moest gegeven worden. -Brussel moest gebombardeerd worden. pff, ik wacht hier nog op de zot die het drinkwater wil vergiftigen of er een A-bom wil opgooien. Ook maar een kwestie van geduld. Zotten genoeg. Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2010 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tja, nu ik mezelf lees,...zal ik waarschijnlijk wel geen echte avonturier zijn zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast mag een parlement blijven bestaan, daar heb ik in principe niks tegen, maar ik zie het liever niet 'het laatste woord' krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja ik verwacht wel dat multinationals die een zetel hebben in België om de Belgsiche markt te bedienden massaal hun biezen zullen pakken en de Vlaamse en Franstalige markt te laten bedienden vanuit hun bestaande zetels in Nederland en Frankrijk. Een mooie kostenbesparing en die 6 en 4 miljoen erbij zal het verschil niet maken. De rest zal een beetje afhangen hoe een scheiding zou verlopen. Ik verwacht (in geval dat) de eerste decennia toch een zwaar verzuurd klimaat tussen beide nieuwe landen wat uiteraard niet goed zal zijn voor de zaken. Ten andere. Over het algemeen zijn mensen (en zeker natiestaten) van nature allergisch tegen seperatisen dus zal Vlaanderen zeker in het begin wel wat problemen hebben met haar imago, maar dat is nu ook al het geval.
|
![]() |
![]() |