Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2010, 09:41   #81
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U weet heel goed wat ik bedoel over Djinns. De vraag is zeer eenvoudig.Ik vraag u of u in Djinns gelooft. Ik heb de indruk dat u vragen stelt om niet te moeten antwoorden op de vragen die ik stel. Dus nogmaals: gelooft u in Djinns? Waarom moet ik u altijd 3x dezelfde vraag stellen?
En ik wil het ook wel eens weten. En ik denk de anderen in deze discussie ook wel. Dus kom op!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:16   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het is intussen bewezen dat porpo voor geen enkele rede vatbaar is. De koran heeft dezelfde wetenschappelijkheid al "Tini in de dierentuin", maar niemand (vrees ik) zal hem op andere gedachten kunnen brengen.
Wat mij betreft kan de koran wel degelijk enige wetenschappelijke waarde hebben.
Zoals elke krijgsheer beschikte Mo wel over enige wetenschappers die trouwens voor een groot deel hun mostaard in de bijbel gingen halen.
Hun grote fout is te denken dat hij door god geopenbaard is.
Wetenschappers halen hun wijsheid uit waarnemingen en proeven en die kennis evolueert naargelang er betere onderzoekstechnieken beschikbaar zijn.
Stel u voor, zonnen die ondergaan in moerassen, hemels die op gehangen worden boven de aarde, bergen plaatsen als pinnen die de aarde moeten behoeden voor bevingen, de aarde als middelpunt van Gods schepping enz.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:28   #83
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat mij betreft kan de koran wel degelijk enige wetenschappelijke waarde hebben.
Zoals elke krijgsheer beschikte Mo wel over enige wetenschappers die trouwens voor een groot deel hun mostaard in de bijbel gingen halen.
Wetenschappers halen hun wijsheid uit waarnemingen en proeven en die kennis evolueert naargelang er betere onderzoekstechnieken beschikbaar zijn.
Stel u voor, zonnen die ondergaan in moerassen, hemels die op gehangen worden boven de aarde, bergen plaatsen als pinnen die de aarde moeten behoeden voor bevingen, de aarde als middelpunt van Gods schepping enz.
Net daarom dat ik het vergeleek met de reeks "Tini". Daar zitten ook enkele wetenschappelijke waarheden, maar niet om de hele, echte wetenschap af te doen als nonsens.
Oud 31 maart 2010, 10:28   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad en zo heeft de film 'Zwoele nachten in Clichy' ook wel enige wetenschappelijke waarde. Maar zo kunnen we bezig blijven.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 12:23   #85
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U anwoordt weer eens niet op mijn vraag. Dus nogmaals. Gelooft u in het bestaan van Djinns of niet ??

U zult overigens wel moeten, want de koran vermeldt het bestaan van djinns op verschillende plaatsen. Eén voorbeeld maar.

Soera 7, vers 179:
179. Voorwaar, Wij hebben menige djinn en mens geschapen wier einde de hel zal zijn. Zij hebben harten maar begrijpen er niet mede en zij hebben ogen maar zij zien er niet mede en zij hebben oren maar zij horen er niet mede. Zij zijn als vee, neen zij dwalen nog meer (dan dit), zij zijn de achtelozen.
Mensen bestaan ook niet, waarom moet een collectie van atomen die een bepaalde biochemische interacties tonen een "mens" zijn? Wie zegt dat? Waarom? Een stoel is ook een collectie van atomen? Waarom is dat een stoel en die andere bol een "mens"??

Een """"""""""mens"""""""""" !!

Mens en djinns bestaan niet, het is hoe je het bekijkt. Dit is dus niet het onderwerp.

Het onderwerp is "de wetenschap in de koran: big bang theorie en uitdijen van het universum". Wij bediscussiëren dus zaken die (theoretisch)(empirisch)wetenschappelijk onderzocht kunnen worden.

(theoretisch)(empirisch)wetenschap doet geen uitspraak over zaken die niet (theoretisch)(empirisch)wetenschappelijk onderzocht kunnen worden zoals de betekenis van de mens, dag des oordeels, engelen.. enzovoorts.

Ik geloof in wat bewezen kan worden. Als je iets in de koran met bewijzen kan weerleggen, dan zal ik het niet meer geloven.

Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 12:25.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 12:29   #86
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Lees mijn post over die platte aarde van een pagina terug dan nog maar eens door, die met die raaklijnen.
De aarde is bol EN (and, et, y, و, und) plat.

Als je dat niet kunt inzien, dan is dat mijn probleem niet!!
Je moet dat niet inzien hoor
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  gal_03_moonshadow_lrg.jpg‎
Bekeken: 76
Grootte:  32,7 KB
ID: 65325  

Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 12:30.
Oud 31 maart 2010, 12:38   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De aarde is bol EN (and, et, y, و, und) plat.
Wat versta jij dan onder "plat" ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 12:46   #88
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
interessante vraag

wat versta porpo onder wetenschappelijk bewijs? misschien bedoelt ze wel sos piet deel 1 aangezien zij/hij nogal graag met woordjes goochelt.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 13:15   #89
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

http://www.faithfreedom.org/content/...uranic-science

Ik kan ook de tekst copy pasten, maar dat zou veel ruimte innemen.

Laatst gewijzigd door Tick : 31 maart 2010 om 13:16.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 13:17   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
interessante vraag

wat versta porpo onder wetenschappelijk bewijs? misschien bedoelt ze wel sos piet deel 1 aangezien zij/hij nogal graag met woordjes goochelt.
Het heeft waar weinig zin om met deze mensen te discussiëren. Steevast weigeren ze toe te geven dat boeken zoals het Oude Testament, Het Nieuwe Testament, de Koran, de neerslag zijn van ideeën, opvattingen en de geestestesgesteldheid uit een bepaalde tijd en dus ook de kennis bevatten die deze schrijvers van deze boeken tot dusver machtig waren .

U kunt dit het best vergelijken met de ultra-christenen in de USA. Wanneer men hen wijst op het feit dat God de aarde niet in 6 dagen kan geschapen hebben, omdat de huidige wetenschap dit flagrant tegenspreekt, dan opperen ze dat 'een dag in de tijd van de schepping langer duurde dan de dag nu'.

En zo is dat ook bij de moslims het geval. Ook zij moeten vaststellen dat de koran zegt dat de aarde een tapijt is. Dan proberen ze er een mouw aan te passen. En dus zeggen ze: de aarde is misschien wel een bol (ze kunnen de wetenschap nu maar moeilijk tegenspreken, gezien de foto's ven de ruimtevaarders en de satelieten), maar voor het individu lijkt het als een tapijt. En zo hebben ze altijd gelijk.

En als men hun dan een eenvoudige vraag stelt over Djinns ("gelooft u in djinns?") dan breien ze daar zo een antwoord aan en praten ze zo naast de kwestie, dan ze geen antwoord hoeven te geven. Daaraan ziet men dat deze 'gelovigen' permanent 'foefelen' wanneer het hun goed uitkomt. Net zoals de fundamentalistische christenen . Of zoals de orthodoxe joden.

Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2010 om 13:28.
Oud 31 maart 2010, 13:28   #91
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Ik weet wel als de aarde 1 groot tapijt is, dat we dan heel veel moeten stofzuigen...
Oud 31 maart 2010, 13:57   #92
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In deze context?

Vlakke gedeelte van de aarde: bijvoorbeeld een stuk grond/vloer waarop ik sta, waarop ik een huis/stad/weg.. kan bouwen.

De aarde de planeet: horizontaal.
Oud 31 maart 2010, 14:02   #93
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
http://www.faithfreedom.org/content/...uranic-science

Ik kan ook de tekst copy pasten, maar dat zou veel ruimte innemen.
Ik ga ook met link zonder copy pasten reageren.
1) Splitting the moon (hier en hier)
2) The expanding universe
3) The mountains
4) The source of iron
Oud 31 maart 2010, 14:07   #94
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft waar weinig zin om met deze mensen te discussiëren. Steevast weigeren ze toe te geven dat boeken zoals het Oude Testament, Het Nieuwe Testament, de Koran, de neerslag zijn van ideeën, opvattingen en de geestestesgesteldheid uit een bepaalde tijd en dus ook de kennis bevatten die deze schrijvers van deze boeken tot dusver machtig waren .
Het heeft weinig zin om met jou te discussiëren. Je blijft weigeren toe te geven dat alle wetenschappelijke boeken in de bibliotheek van universiteit Antwerpen, pseudo-wetenschappelijk zijn.

Vraag mij niet achter voorbeeld en bewijs? hé hé aub!
Als je er voor kiest om toch deze vraag te stellen, dan HERHAAL ik zeer vriendelijk dezelfde uitdagende vraag: "brengt uw bewijs".

Het onderwerp hier is geen oude testament, nieuwe testament of christendom, maar:
Citaat:
Het onderwerp is "de wetenschap in de koran: big bang theorie en uitdijen van het universum". Wij bediscussiëren dus zaken die (theoretisch)(empirisch)wetenschappelijk onderzocht kunnen worden.

(theoretisch)(empirisch)wetenschap DOET GEEN UITSPRAAK over zaken die niet (theoretisch)(empirisch)wetenschappelijk onderzocht kunnen worden zoals de betekenis van de mens, dag des oordeels, engelen.. enzovoorts.

Ik geloof in wat bewezen kan worden. Als je iets in de koran met bewijzen kan weerleggen, dan zal ik het niet meer geloven.
Ga dus rond de pot draaien en over christenen en bijbel beginnen. Er is een zeer groot groot groot gigantisch groot verschil tussen agnosticisme, atheïsme, bijbel, christendom enerzijds en de islam anderzijds.

Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 14:13.
Oud 31 maart 2010, 14:28   #95
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het heeft weinig zin om met jou te discussiëren. Je blijft weigeren toe te geven dat alle wetenschappelijke boeken in de bibliotheek van universiteit Antwerpen, pseudo-wetenschappelijk zijn.

Als je er voor kiest om toch deze vraag te stellen, dan HERHAAL ik zeer vriendelijk dezelfde uitdagende vraag: "brengt uw bewijs".

Het onderwerp hier is geen oude testament, nieuwe testament of christendom, maar:

Ga dus rond de pot draaien en over christenen en bijbel beginnen. Er is een zeer groot groot groot gigantisch groot verschil tussen agnosticisme, atheïsme, bijbel, christendom enerzijds en de islam anderzijds.
Allemaal praat voor de vaak. Ge fietst gewoon om het probleem heen en ge geeft dus zoals gewoonlijk geen antwoord. Dus, zeg me maar of ge nu in djinns gelooft of niet. Het duurt nogal eer dat ge me daar een duidelijk antwoord op geeft.

Merk op, uw antwoord zou anders heel eenvoudig kunnen zijn:
1)ja, ik geloof er in omdat ze bestaan, want zo staat het in de koran.
2)neen, ik geloof er niet in.

Wat is hier nu zo moeilijk aan.
Oud 31 maart 2010, 14:42   #96
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Koran beweert dat aarde plat is, aarde is rond
ergo: koran is fout
bewijs geleverd.

wil je het nog wetenschappelijker dan zal iemand anders wel afkomen met krommingsgraden

het feit dat je van een tapijt een bol kunt maken is irrelevant. plat/vlak/rond zijn duidelijk gedefinieerde woorden. definities naar eigen goeddunken aanpassen verandert niets aan het feit als dusdanig dat de koran wetenschappelijke fouten bevat

toch niet zo moeilijk?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 14:50   #97
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal praat voor de vaak. Ge fietst gewoon om het probleem heen en ge geeft dus zoals gewoonlijk geen antwoord. Dus, zeg me maar of ge nu in djinns gelooft of niet. Het duurt nogal eer dat ge me daar een duidelijk antwoord op geeft.
Jouw vraag heeft geen zin, en is hier niet gepast.
Het antwoord is: ik geloof in alles wat er in de koran staat.

Weet je trouwens wat het onderwerp is?

Citaat:

(theoretisch)(empirisch)wetenschap DOET GEEN UITSPRAAK over zaken die niet (theoretisch)(empirisch)wetenschappelijk onderzocht kunnen worden zoals de betekenis van de mens, dag des oordeels, engelen.. enzovoorts.

Heb je trouwens iets meer te zeggen over jouw bijgeloof: bol sluit plat uit? Beargumenteer uw bijgeloof, indien je een discussie wilt, anders als je hier over djins en God begint, dan is het zeer duidelijk dat je niet in staat bent om jouw bijgeloof (de aarde is plat sluit de aarde is bol uit) te verdedigen.

Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 14:52.
Oud 31 maart 2010, 15:02   #98
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Toch raar dat je op alle "verklarende" site´s deze foto terug ziet.

Maar dat ze er vergeten bij te zetten dat dit zeker niet de enigste kloof is die er op de maan terug te vinden is.

bv:

Citaat:
Explanation: What could cause a long indentation on the Moon? First discovered over 200 years ago with a small telescope, rilles (rhymes with pills) appear all over the Moon. Three types of rilles are now recognized: sinuous rilles, which have many meandering curves, arcuate rilles which form sweeping arcs, and straight rilles, like Ariadaeus Rille pictured above. Long rilles such as Ariadaeus Rille extend for hundreds of kilometers. Sinuous rilles are now thought to be remnants of ancient lava flows, but the origins of arcuate and linear rilles are still a topic of research. The above linear rille was photographed by the Apollo 10 crew in 1969 during their historic approach to only 14-kilometers above the lunar surface. Two months later, Apollo 11, incorporating much knowledge gained from Apollo 10, landed on the Moon.
De foto´s komen trouwens van de nasa site.
De uitleg komt van Gazopa.com (waarlangs ik de search heb gedaan)
Oud 31 maart 2010, 15:13   #99
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je iets in de koran met bewijs kunt weerleggen, dan zal ik erin (jouw kritiek) geloven.
Sinds wanneer is het interpreteren van de Koran toegelaten ?

Sinds wanneer mag u de Koran in vraag stellen of aanleiding geven tot het in vraag stellen ?

Sinds wanneer mag u de Koran in een Koran-oneigenlijke taal bespreken ?
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 15:29   #100
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Sinds wanneer is het interpreteren van de Koran toegelaten ?

Sinds wanneer mag u de Koran in vraag stellen of aanleiding geven tot het in vraag stellen ?

Sinds wanneer mag u de Koran in een Koran-oneigenlijke taal bespreken ?
Dat op zich beschouw ik al als een hele prestatie. Ongeacht de flauwe poging om de koran als wetenschappelijk boek af te doen (hij is niet de eerste), vind ik dat dat al wat respect verdient.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be