![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals elke krijgsheer beschikte Mo wel over enige wetenschappers die trouwens voor een groot deel hun mostaard in de bijbel gingen halen. Hun grote fout is te denken dat hij door god geopenbaard is. Wetenschappers halen hun wijsheid uit waarnemingen en proeven en die kennis evolueert naargelang er betere onderzoekstechnieken beschikbaar zijn. Stel u voor, zonnen die ondergaan in moerassen, hemels die op gehangen worden boven de aarde, bergen plaatsen als pinnen die de aarde moeten behoeden voor bevingen, de aarde als middelpunt van Gods schepping enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Een """"""""""mens"""""""""" !! Mens en djinns bestaan niet, het is hoe je het bekijkt. Dit is dus niet het onderwerp. Het onderwerp is "de wetenschap in de koran: big bang theorie en uitdijen van het universum". Wij bediscussiëren dus zaken die (theoretisch)(empirisch)wetenschappelijk onderzocht kunnen worden. (theoretisch)(empirisch)wetenschap doet geen uitspraak over zaken die niet (theoretisch)(empirisch)wetenschappelijk onderzocht kunnen worden zoals de betekenis van de mens, dag des oordeels, engelen.. enzovoorts. Ik geloof in wat bewezen kan worden. Als je iets in de koran met bewijzen kan weerleggen, dan zal ik het niet meer geloven. Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je dat niet kunt inzien, dan is dat mijn probleem niet!! Je moet dat niet inzien hoor ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Lokaal Raadslid
|
![]() http://www.faithfreedom.org/content/...uranic-science
Ik kan ook de tekst copy pasten, maar dat zou veel ruimte innemen. Laatst gewijzigd door Tick : 31 maart 2010 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U kunt dit het best vergelijken met de ultra-christenen in de USA. Wanneer men hen wijst op het feit dat God de aarde niet in 6 dagen kan geschapen hebben, omdat de huidige wetenschap dit flagrant tegenspreekt, dan opperen ze dat 'een dag in de tijd van de schepping langer duurde dan de dag nu'. En zo is dat ook bij de moslims het geval. Ook zij moeten vaststellen dat de koran zegt dat de aarde een tapijt is. Dan proberen ze er een mouw aan te passen. En dus zeggen ze: de aarde is misschien wel een bol (ze kunnen de wetenschap nu maar moeilijk tegenspreken, gezien de foto's ven de ruimtevaarders en de satelieten), maar voor het individu lijkt het als een tapijt. En zo hebben ze altijd gelijk. En als men hun dan een eenvoudige vraag stelt over Djinns ("gelooft u in djinns?") dan breien ze daar zo een antwoord aan en praten ze zo naast de kwestie, dan ze geen antwoord hoeven te geven. Daaraan ziet men dat deze 'gelovigen' permanent 'foefelen' wanneer het hun goed uitkomt. Net zoals de fundamentalistische christenen . Of zoals de orthodoxe joden. Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2010 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik weet wel als de aarde 1 groot tapijt is, dat we dan heel veel moeten stofzuigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) Splitting the moon (hier en hier) 2) The expanding universe 3) The mountains 4) The source of iron |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vraag mij niet achter voorbeeld en bewijs? hé hé aub! Als je er voor kiest om toch deze vraag te stellen, dan HERHAAL ik zeer vriendelijk dezelfde uitdagende vraag: "brengt uw bewijs". Het onderwerp hier is geen oude testament, nieuwe testament of christendom, maar: Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 14:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Merk op, uw antwoord zou anders heel eenvoudig kunnen zijn: 1)ja, ik geloof er in omdat ze bestaan, want zo staat het in de koran. 2)neen, ik geloof er niet in. Wat is hier nu zo moeilijk aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ergo: koran is fout bewijs geleverd. wil je het nog wetenschappelijker dan zal iemand anders wel afkomen met krommingsgraden het feit dat je van een tapijt een bol kunt maken is irrelevant. plat/vlak/rond zijn duidelijk gedefinieerde woorden. definities naar eigen goeddunken aanpassen verandert niets aan het feit als dusdanig dat de koran wetenschappelijke fouten bevat toch niet zo moeilijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het antwoord is: ik geloof in alles wat er in de koran staat. Weet je trouwens wat het onderwerp is? Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 31 maart 2010 om 14:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Toch raar dat je op alle "verklarende" site´s deze foto terug ziet.
![]() Maar dat ze er vergeten bij te zetten dat dit zeker niet de enigste kloof is die er op de maan terug te vinden is. bv: ![]() ![]() ![]() Citaat:
De uitleg komt van Gazopa.com (waarlangs ik de search heb gedaan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer mag u de Koran in vraag stellen of aanleiding geven tot het in vraag stellen ? Sinds wanneer mag u de Koran in een Koran-oneigenlijke taal bespreken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() Dat op zich beschouw ik al als een hele prestatie. Ongeacht de flauwe poging om de koran als wetenschappelijk boek af te doen (hij is niet de eerste), vind ik dat dat al wat respect verdient.
|
![]() |
![]() |